jannu 24.10.2006 03:11:40 | |
---|
En oikein tienny, mille alueelle tää olis pitänyt laittaa.. Olen pohtinut pitkään Behringerin Truth-monitoreiden passiiviversioiden käyttöä ihan kotistereoiden kaiuttimina. On niin naurettavan halpa hinnaltaan tommonen pari. Onko kokemuksia? Kuinka helposti ne ovat liitettävissä "normaaliin" (viritin)vahvistimeen? Onko yleensäkään mistään kotoisin? Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist! |
Leikari 24.10.2006 12:08:58 | |
---|
Hi-Fi -lehdessä 10/2006 on vertailtu edullisia jalustakaiuttimia ... taitavat olla muutaman kympin kalliimpia kuin Behku, mutta pelkästään musiikin kuunteluun voisi löytyä sieltä optimimpi käy lehtipisteessä selaamassa/kirjastossa lukemassa/ostamassa - jutusta voit saada ehkä muutenkin osviittaa kaiuttimien valintaan semmoisena yleiskommenttina B.tä kuulematta voi sanoa, että kyllä niistä hyvin kuuluu - jos se riittää niin ok - suosittelen kuitenkin ennen hankintaa perehtymään em. artikkeliin niin huomaat, että kaikki kaiuttimet eivät todellakaan ole samanlaisia - kannattaa sitten valita se omille tarpeille/mieltymyksille ehkä soveltuvin Soitetaan jamia! |
heiska 24.10.2006 15:02:54 | |
---|
Hei, itselläni on B2031:n passiiviversiot Pioneerin viritinvahvistimessa kiinni, ja hyvin pelittää ja raikuu. |
Aki 24.10.2006 23:13:56 | |
---|
Wharfedalen kaiuttimet on 200-250€ hintaluokassa tosi kovalaatuiset hifikajarit. En passiivibehkuja ole kuullut, mutta tämmönen mutu-fiilis on hieman enemmän Wharfeihin kallellaan. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 |
Antti1 24.10.2006 23:16:50 | |
---|
Taitaa olla Behkujen jakotaajuus aika vaarallisilla taajuuksilla noissa passiivimalleissa, tosin niin on kovin muussakin kaiuttimessa. Olisiko mhelin ollut, kun tarinoi noista vähän pitemminkin. Totuuttahan ei löydy, mutta minäkin epäilisin puhtaasti musiikista nauttimiseen suunnattujen kaiuttimien antavan enemmän vastinetta rahoille. Chorus, Wharfedale, Audio Pro jne. Monilta löytyy hyviä kaiuttimia edullisesti. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
kartmaan 24.10.2006 23:18:04 | |
---|
semmoisena yleiskommenttina B.tä kuulematta voi sanoa, että kyllä niistä hyvin kuuluu - jos se riittää niin ok - suosittelen kuitenkin ennen hankintaa perehtymään em. artikkeliin niin huomaat, että kaikki kaiuttimet eivät todellakaan ole samanlaisia - kannattaa sitten valita se omille tarpeille/mieltymyksille ehkä soveltuvin En ehkä itse lähtisi hankkimaan mitään monitoreja (koti)stereokaittumiksi. Yleensä kotona kuunnellaan paljon kauempaa kuin studiossa. Voisin hyvin kuvitella että äänikenttä/kuva jää aika kapeaksi. Oma kokemukseni on että studiomonitorit ovat elottomia ja kuivia, tästä johtuen niitä ei jaksa kauaa kuunnella. :) Mars hifiliikkeeseen kuuntelemaan saman hintaluokan jalustakauittimia. Suosittelen hintaluokasta Dalia (tuodaanko edes maahan nykyään), Tannoyta ja Chorusta. Ilman koekuuntelua ei kannata ostaa mitään kaiutinta tai yleensäkkään mitään mistä lähtee ääntä. |
heiska 24.10.2006 23:41:25 (muokattu 24.10.2006 23:41:43) | |
---|
Nimenomaan, jos studiomonitorimainen soundi ei häiritse liikaa niin tällöin suosittelen. Toki noilla kuuntelu saattaa herättää enemmän "kitarataajuuksien alapäässä aikamoista tukkoisuutta"-tyylisiä ajatuksia verrattuna värittyneisimpiin kaiuttimiin. Mutta tämä riippuu niin paljon myös kuuntelijasta. |
rock777 26.10.2006 06:10:58 | |
---|
Mulla on alesiksen monitor one ja behkut molemmat. Alesiksikset on behkujen hintatasoa, mutta menee reilusti matalemmalle ja on miellyttävämpi kotistereo/teatteri meiningissä. Aika monet on laittaneet alesiksia 5kpl teatteriinsa. olikohan jotai 158e pari. |
Jape Muusa 26.10.2006 08:05:27 (muokattu 26.10.2006 08:17:02) | |
---|
Wharfedalen kaiuttimet on 200-250€ hintaluokassa tosi kovalaatuiset hifikajarit. En passiivibehkuja ole kuullut, mutta tämmönen mutu-fiilis on hieman enemmän Wharfeihin kallellaan.Komppaan tätä.Mulla on kyseisen firman Diamond 9.2 pari "kompromissikaappeina",eli yleinen musakuuntelu/omat musanväännöt. Toimii näin harrastelijan näkökulmasta katsottuna loistavasti. http://www.wharfedale.co.uk/model.php?model_id=12&finish=14 Kaveri kysyi erään arvostetun vermekauppiaan mielipidettä noista passiivi-Trutheista,nii se ainakin sano suoraan,että ihan paskat. Mielipiteen arvoa nostaa se asia,että Behringer-tuotteet kuuluvat myös hänen edustamansa firman valikoimiin. Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
Leikari 26.10.2006 08:52:47 | |
---|
Kaveri kysyi erään arvostetun vermekauppiaan mielipidettä noista passiivi-Trutheista,nii se ainakin sano suoraan,että ihan paskat. Mielipiteen arvoa nostaa se asia,että Behringer-tuotteet kuuluvat myös hänen edustamansa firman valikoimiin. ihan periaatteessa ja terveenä käytäntönä: älä ikinä usko minkään - ja etenkään kodinkone/soitinkauppiaan - mielipiteeseen. Molemmissa on yleensä takana taksikuskin luokkaa oleva paisunut ego yhdistettynä samantasoiseen tietämättömyyteen sekä haluun kupata sinulta mahdollisimman paljon rahaa! - - - aiempaa kirjoitustani selvennän: en minäkään suosittele studiomonitoreja musiikin kuunteluun - olen sen muissa yhteyksissä tuonut esille moneen kertaan ja perustellut. sillä, että "hyvin kuuluu" tarkoitin lähinnä sen tyylisiä odotettavia kommentteja kuin heti perään tulikin, joissa perusteena on tyyliin esim. että on hyvät kun on "paljon passoa" - eli varsinaista ymmärtämystä äänentoistolle asettettavista vaatimuksista ei ole ja riittää kun mölyä tulee ulos.. - - siksipä suositukseni ko. Hifi-lehden artikkeliin, jonka perusteella voisi löytyä hyviä ehdokkaita nyt aiottuun tarkoitukseen Soitetaan jamia! |
Jape Muusa 26.10.2006 16:24:32 | |
---|
ihan periaatteessa ja terveenä käytäntönä: älä ikinä usko minkään - ja etenkään kodinkone/soitinkauppiaan - mielipiteeseen. Molemmissa on yleensä takana taksikuskin luokkaa oleva paisunut ego yhdistettynä samantasoiseen tietämättömyyteen sekä haluun kupata sinulta mahdollisimman paljon rahaa! Juu,hyvä niidenkin kanssa on olla varovainen ja kandee tehdä päätös viimekädessä omien korvien ja rahapussin paksuuden mukaan. Tosta kauppiaan kommentista vielä sen verran,että tuskinpa mainitsemassani tapauksessa kommentin takana oli ainakaan halu kupata rahaa,koska kaupat jäivät tekemättä juuri myyjän varoitusten takia. Mutta lähtökohtaisesti myyjät ja taksikuskit ovat toki pahoja.:) Loppujen lopuksi tärkeintä ei ehkä olekkaan päämäärä,vaan itse liike!?! |
Leikari 26.10.2006 16:37:14 | |
---|
Mutta lähtökohtaisesti myyjät ja taksikuskit ovat toki pahoja.:) ei sillä esittämälläni välttämättä mitään pahuuden kanssa ole tekemistä Soitetaan jamia! |
jannu 30.10.2006 01:13:09 (muokattu 30.10.2006 01:13:32) | |
---|
Kiitän teitä panoksestanne ja vinkeistä. Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist! |
insight 30.10.2006 10:22:56 | |
---|
Paras vinkki on, että käy itse kuuntelemassa, koska itse niitä tulet kuuntelemaankin. Chorusta ja audio prota mä en suosittelisi, mutta kuten sanoin, oma korva sen sanoo. |
horemheb1 31.10.2006 14:54:18 | |
---|
mulla on kans truthit pioneerin vahvistemessa kiinni ja hyvin potkii... |
Pacifig 01.11.2006 11:23:16 | |
---|
Uusimmissa Warfedaleissa diamond sarjalaisissa on jo kohtuullinen soundi, mutta niissä vanhemmissa on kuin sumuverho kuuntelijan ja kaiuttimen välillä -> ei niitä. Olen myös kuullut haukuttavan noita passiivi behringerejä Itse ostin choruksen Compact 662 Yamahan rx-v657 viritinvahvistimen rinnalle ja toimii hyvin (tarvii subin). Toinen hyvä vaihtoehto voisi olla Magnat Quantum 503. Käy paikallisessa hifi liikkeessä kuuntelemassa. Laittaiskohan kamat myyntiin. |
Osaisiko joku suositella sopivaa vahvistinta noille ko. passiiveille (B2031)? Halpaa tietty. Meinasin noita ihan kotistudion lähikenttämonitoreiksi ja mielessä käväisi että jos käyttäisin tuota reilu 10 vuotta vanhaa Kenwoodin viritinvahvistinta tuossa vaffarina. Se ei kuitenkaan ihan älyttömän huono ole perussaundiltaan. En sitten tiedä että paljonko tuo värittää saundia. Menenkö metsään tässä? "Eagles may soar high, but weasels don't get sucked into jet engines." -David Brent |
mhelin 01.11.2006 18:20:20 (muokattu 01.11.2006 18:21:08) | |
---|
Älä mene metsään (kuten Teräsbetonikin varoittaa) vaan hommaa ne Tascamin uudet VL-X5 pömpelit... No noihin B2030P:ihin pitäisi tn. ainakin laittaa lisää vaimennusainetta (polyesterivanua jostain kangaskaupasta) sisään (helppo twiikki) ja mahdollisesti tehdä jakosuotimelle jotain. Olisi kyllä mielenkiintoista nähdä ne purettuina osiin :) Vahvistimeksi kaksi Hypex UcD180 modulia a 75 EUR ( http://www.hifitalo.fi noita myy, eikä vahvistimen rakentajan tarvitse paljonkaan ymmärtää elektroniikasta). |