Lennu 27.10.2006 18:20:02 | |
---|
Mä jäin viime treeneissä ajatuksissani oikeen nojailemaan mikkiständiin ihmeissäni, kun toinen kitaristi kehitti semmosta pilpatusjuttua semmoseen kuitenkin balladihenkiseen biisiin. Tokaisin sitten innoissani, että "ei tommosia vois keksiä ite". Eli mahtavaa kun on sopankeittäjiä. Mutta kokit pitää kans olla semmosia, että jos maussa on huomauttamista, niin kattiloita ei sitten nakella sydämistyneenä. " Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia." |
oiva tumpeloinen 27.10.2006 20:11:42 | |
---|
Mä jäin viime treeneissä ajatuksissani oikeen nojailemaan mikkiständiin ihmeissäni, kun toinen kitaristi kehitti semmosta pilpatusjuttua semmoseen kuitenkin balladihenkiseen biisiin. Tokaisin sitten innoissani, että "ei tommosia vois keksiä ite". Eli mahtavaa kun on sopankeittäjiä. Mutta kokit pitää kans olla semmosia, että jos maussa on huomauttamista, niin kattiloita ei sitten nakella sydämistyneenä. Ihanks teillä jotain kehitelläänkin? Kyl te ootte pro-sakkia..... |
Lennu 27.10.2006 20:21:51 | |
---|
Ihanks teillä jotain kehitelläänkin? Kyl te ootte pro-sakkia..... Juu, tää on rokkipändi. Humppaa ei tarvii enää kehitellä. " Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia." |
oiva tumpeloinen 27.10.2006 20:34:38 | |
---|
Juu, tää on rokkipändi. Humppaa ei tarvii enää kehitellä. Kyl mekin rokkipändi yritetään olla, mutta ei me mitään jakseta kehitellä.......tai jos joku joskus erehtyy sellaista tekemään, niin se on sitten minä.......ilmankos meitä ei kauhean kirkumisen säestyksellä tulla hakemaan keikalle. |
Lennu 28.10.2006 12:03:23 | |
---|
Kyl mekin rokkipändi yritetään olla, mutta ei me mitään jakseta kehitellä.......tai jos joku joskus erehtyy sellaista tekemään, niin se on sitten minä.......ilmankos meitä ei kauhean kirkumisen säestyksellä tulla hakemaan keikalle. Joo ihan selkee ero :D Meillä on kolme biisiä kasassa ja jo kaks keikkaa joulukuussa. Jos tähdätään levydiiliin jo ennen vuodenvaihdetta. " Hunsvotti on vallaton pikkukersa; "on se aikamoinen hunsvotti tuo teidän Teemu". Sana tulee saksan kielen yhdyssanasta Hundsfott, joka tarkoittaa koiranvittua. Kiva tapa nimitellä lapsia." |
lani_ 31.10.2006 18:33:41 (muokattu 31.10.2006 18:35:10) | |
---|
Itselläni on vähän samantyyppinen tilanne kun tuolla mainutulla kakkoskitaristilla, olen siis itsekkin kakkoskitaristi enkä käy treeneissä hirvittävän usein, mutta syy omaista poissaoloistani on muussa pändissä. On nimittäin hirvittävää kuunnella musiikkia joss ei ole minkään näköisiä tahteja tai rytmiä, kitara basso ja rummut eivät osu kohdalleen, kitarasooloissa ei keskitytä soittamaan sooloa niin niin kuin pitäisi vaan soolo soitetaan niin nopeasti kuin pystytään piittaamatta muista soittimista, tempo vaihtelee jatkuvasti. Omasta mielestäni tässä ei ole mitään järkeä, vielä kun muut pändin jäsenet eivät suostu kuuntelemaan ehdotustani rytmissä soittamisesta vaan sanovat että soitetaan nyt vaan. On toisaalta aika sääli että ykköskitaristimme osaa soittaa erittäin puhtaasti ja nopeasti, muttei tajua rytmiongelmaa. Kaikki pändin jäsenet ovat muutenkin erittäin mukavia ihmisiä, mutta eivät vaan jaksa kuunnella ehdotuksiani. Olen ajatellut lähteä itse pändistä ja alkaa soittaa yhdessä toisessa pändissä jos ei yhteensoitto parane. |
Groovelover 31.10.2006 19:04:10 | |
---|
Olen ajatellut lähteä itse pändistä ja alkaa soittaa yhdessä toisessa pändissä jos ei yhteensoitto parane. Juu, elämä on liian lyhyt tuhlattavaksi paskojen soittajien kanssa treeniksellä, varsinkin jos ne on niin huonoja että on selvää ettei ne tule koskaan soittamaan muille kuin treenikämpän seinille. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
teukka 01.11.2006 09:09:30 | |
---|
Meillä on sentään hyvät välit kaikkien kanssa.Kukaan ei ole ylitse muiden ja pelisäännöt on sovittu selväksi.Treenejä kerran kaksi viikossa ja aina yritetään saapua paikalle.Meitä on siis 2 kitaristia ja rumpali.Kosketinsoittaja astuu myös puikkoihin. Mutta pointti on se että kuuntelemme toistemme ehdotuksia,varsinkin kitaristien kesken (mä ja se toinen) ja kaikki hierotaan kimpassa nippuun. Puhuminen auttaa asiaan.Sovittiin alkuun jo että tämä on joukkue-peli. Kaikki ollaan samalla viivalla ja jos on asiaa niin suuta auki.Muuten käy just niin että jokin jää kaivelemaan kun homma ei mennyt niinkuin joku halusi. Suurin ongelma meillä on että ei meinata millään osua treeneihin kaikki kerralla. Aina tulee jollekin just jotain muuta pakollista eteen.Oikeita syitä kuitenkin eikä mitään mun pitää olla muijan kanssa paskaa! |
OT:n puolelle menee mutta pakko kommentoida, että minä en ole ikinä uskonut bändidemokratiaan.. Se vaatii toimiakseen niin yksipuolista musiikkia ja yksilinjaisia soittajia, että en näe sitä ainakaan omissa porukoissa mitenkään mahdolliseksi.. Totta kai jos kaikki miettivät, että nyt soitetaan punkkia, jeajea!.. Silloin pelittää helposti, mutta heti kun musiikki menee monisyisemmäksi tarvitaan kompromisseja.. jotka ovat minusta aina tietyssä mielessä pahoja.. Toki kaikkien mielipiteitä kuunnellaan ja hyvistä ideoista keskustellaan.. Joku kuitenkin täytyy olla joka viime kädessä sanoo, että "näin tehdään", ja muut hyväksyvät sen. Muutoin se bändi on joko sitä yhtä ja ainoaa tahi sitten pelkkää kompromissia johon kukaan ei ole loppupeleissä täysin tyytyväinen.. Siinä minusta kysytään sitä muusikon ammattitaitoa, että kykenee kympillä vetämään jotakin juttua, vaikka se oma kuningasidea ei mennytkään läpi.. E: Anteeksi vielä kerran OT:sta Lisää middleä ja vähemmän volumea. |
teukka 02.11.2006 12:27:55 | |
---|
Niin se meillä menee siis että ideoita ilmaan ja niistä poimitaan hyvät jutut talteen. Joku tietysti joutuu aina luopumaan jostain ideasta mutta ei se aina sama kaveri ole.Kaikkien juttuja otetaan tasapuolisesti käyttöön. |
Blasphemer 02.11.2006 15:07:56 (muokattu 02.11.2006 15:11:34) | |
---|
Veikkaisinpa että suurin osa bändien sisäisistä ongelmista johtuu siitä, että soittajat ovat itsekkäitä ja haluavat tuoda ensisijaisesti omia juttujaan ja näkemyksiään esille. Hyvin tärkeää on ymmärtää se, että musiikkia tehdään musiikin ehdoilla, ei siksi, että saadaan kunniaa siitä, että on tehnyt "sen ihan vitun hyvän jutun siinä ja siinä biisissä". Kaikenlainen avoimuus sekä halu kokeilla ovat hyvin tärkeitä asioita bänditoiminnassa, eli ei kannata tyrmätä esimerkiksi sitä, jos joku tarjoaa jotain uutta juttua tai erinäisiä variaatioita johonkin sellaiseen biisiin tai riffiin, jonka olet itse tehnyt. Musiikin tekemisen pitäisi tuntua aina siltä, niin kuin olisi juuri koskettamasta naista ensimmäistä kertaa erinäisistä paikoista. EDIT: parit pienoiset typot korjattu. "You sense my presence here Like the fear of cancer"
Darkthrone - The Cult of Goliath |
IommI 04.11.2006 20:12:00 | |
---|
Meilläpäin nämä murjotaan tonttiin! Virhe! Tyhmä tai liian lyhyt muna! |
Cocktus 08.11.2006 12:32:37 | |
---|
Veikkaisinpa että suurin osa bändien sisäisistä ongelmista johtuu siitä, että soittajat ovat itsekkäitä ja haluavat tuoda ensisijaisesti omia juttujaan ja näkemyksiään esille. Hyvin tärkeää on ymmärtää se, että musiikkia tehdään musiikin ehdoilla, ei siksi, että saadaan kunniaa siitä, että on tehnyt "sen ihan vitun hyvän jutun siinä ja siinä biisissä". Kaikenlainen avoimuus sekä halu kokeilla ovat hyvin tärkeitä asioita bänditoiminnassa, eli ei kannata tyrmätä esimerkiksi sitä, jos joku tarjoaa jotain uutta juttua tai erinäisiä variaatioita johonkin sellaiseen biisiin tai riffiin, jonka olet itse tehnyt. Musiikin tekemisen pitäisi tuntua aina siltä, niin kuin olisi juuri koskettamasta naista ensimmäistä kertaa erinäisistä paikoista. EDIT: parit pienoiset typot korjattu. Jep, mua hieman ärsytti kosketinsoittajamme eräässä projektissa, koska sillä ei ollut tajua soittaa musiikin ehdoilla. Teknisesti erittäin lahjakas kaveri, mutta joka kohdassa sen oli pakko härvätä ja kikkailla kaikkea. Jos kohdassa on jo monimutkaiset kitarat niin sillon kannattaa antaa niille tilaa ja päinvastoin sitten myös jne. Oh, you ironic pop-rock fuck,
don't you fuck with metal! |
Mörkööö 09.11.2006 21:26:16 | |
---|
No, mun kanta asiaan on, että jos jätkä on täysi kusipää, ni eiku kenkää vaan. Täytyy muuten sanoa tuosta "kakkoskitaristi"-hommasta, että esim. monille metallibändeille tämä toinen kitara saattaa olla erittäinkin olennainen osa saundia. Ja sitäkin voisi oikeastaan miettiä, että kumpi kitaristeista on sitten se "ykkös" ja kumpi "kakkos", varsinkin, jos bändissä on erikseen soolo- ja komppikitaristit. |
Lomba 20.11.2006 04:33:21 | |
---|
löytypä sittenkin sellainen aihe mitä olenkin kaipaillut.. samaa ongelmaa täälläpäin. bändi kehittyisi mutta toinen kitaristi jarruttaa. sahaamisesta ei puhettakaan, tai muutenkaan rytmikorvaa mieheltä ei löydy. ja soolot yms melodian pätkät on aina samoja ja kuulostaa aivan hirveältä. ukko ois laitettu pihalle aikaa sitten, mutta kappas vain asustamme pienellä paikkakunnalla ja kaikki kitaristit joilla edes jonkin asteista tasoa löytyy, ovat kiinnitetty jo johonkin toisiin bändeihin. ja tämä meidän oma pikku egoisti kitarasankari, joka myöskin pitää itseään bändin tärkeimpänä jäsenenä sattuu olemaan hyvä kaverini yhtyeen ulkopuolella. joten tässä se varsinainen ongelma.. ei ole luontoa potkia miestä pihalle. muutenkin porukan kaikki jampat on on myös treenikämpän ulkopuolella erittäin paljon tekemisissä keskenään. asiasta olen keskustellut muiden jäsenten kanssa ja tulimme siihen tulokseen että nakataan pänti kotonatreenaus tauolle ensi viikonlopun keikan jälkeen ja kahtellaan onko jamppa/jampat kehittyny soittajana tuona tauon aikana vai romutetaanko koko bändi. itselläni kyllä projekteja ja soittokavereita riittää,ettei musiikkiharrastukseni yhden bändin romutukseen kaadu, mutta siinä saattaa mennä samalla hyviä kaverisuhteita kenttiin.. Suosittelen että te kaikki joilla riittää rahkeet laittaa vaikka oma veli pihalle bändistä hänen soittotaidon vähäisyyden vuoksi. niin potkikaa ja äkkiä ja hommatkaa tasokkaampi tyyppi tilalle, muuten jumitatte paikoillanne, kuten me viimeisen kahden (2) vuoden ajan. eteenpäin sitä pitää bändit saada pyörimään jne. tulipa taas heiteltyä elämäntarinaa ja romaania. mutta näin täälläpäin, toivottavasti muualla paremmin. |
Juha86 20.11.2006 20:42:41 | |
---|
Ja sen olen itse vuosien saatossa tajunnut että bändiä perustettaessa/uusia jäseniä hankittaessa kannattaa kaikkien eduksi tehdä selväksi millä meiningillä ollaan liikkeellä niin löytyy oikeanlaiset tyypit bändiin. Muuten myöhemmin tulee helposti ongelmia. Toi on niin totta. Mä perustin nykyisen bändini, mutta en ilmeisesti tehnyt muille tarpeeksi selväksi miltä haluan meidän bändin näyttävän ja kuulostavan, ja kävi niin että mun oma bändini söi mut. Nyt mä oon vaan mukana bändissä joka ei enää tee sitä musiikkia jota varten koko bändi alunperin perustettiin.. You and me, we will be
part of the autumn harmony, Together sleeping the endless dream... |
Jonte 23.11.2006 15:43:14 | |
---|
Äkkiä luettuna näytti siltä, että sanottiin "Pitäisikö heittää kakkoskitaristi mereen". Nöf. Jonte: "Soittu on parhain askare minkä mä oon tehny housut jalas". |
Antti1 23.11.2006 17:41:59 | |
---|
Äkkiä luettuna näytti siltä, että sanottiin "Pitäisikö heittää kakkoskitaristi mereen". Nöf. Sä et tiedäkään kuinka monta viikkoa mä olen jo halunnut sanoa samaa! Kymmeniä kertoja tän ketjun ns. ohimenneenä oon langennut samaan jokaikinen kerta. Kivi vierähti sydämeltä... :) |
quitaristi 23.11.2006 20:26:17 (muokattu 23.11.2006 20:26:45) | |
---|
tyyppi vaan ulos. Mullaki on sama ongelma rumpalin kaa. Ainaku se suostuu tule treeneihin nii eka kysymys vartin päästä on että "mennääks pelaa pleikkaa", Ja uskokaa tai älkää siinä tilanteess ei mikään vois vähempää ärsyttää. Harmi että rumpaleita on kuitenkin harvassa ja se on muuten hyvä kaveri :( |
teukka 24.11.2006 09:08:02 (muokattu 24.11.2006 09:10:50) | |
---|
Jos ei sitä kiinnosta niin paskaako siellä sitten nysvää.Menköön pelaamaan pleikkaa!! Meillä on hieman erilainen ongelma niinkuin aiemmin taisin kirjoittaakin että ei meinata kaikki osua millään kämpälle kun jollain on aina jotain estettä. Kavereilla on motivaatiota ja ideaa yms mutta jotain tunkee aina väliin. Kyrsii siinä mielessä että homma ei etene kun kaikki ei ole ideoimassa. En tiedä sitten onko kovin yleinen vaiva mutta tuntuu meillä arkipäiväiseltä. |