Aihe: Pienikokoista tallenninta etsimässä
1 2
SaBer
31.10.2006 18:58:05

Lisäinfoa:

http://www.firstpr.com.au/audiocomp/lossless/

flac on käytänössä (kai) suosituin häviötön pakkausformaatti. Sitä ei tuolla sivulla oltu testattu...
"Kato bassoa soitetaan, muijaa hiplaillaan." -Sam Other
Aki
31.10.2006 22:46:08

jos vaikkapa ihan vaan zippaat .wav fileen, saatat hyvinkin päästä tuollaisiin kompressiosuhteisiin
Et saata. Wavista ei pakkaudu kuin headerin tekstit. Niitä ei muuten ihan kauhean paljoa ole. Kokeile ihmeessä.

Tuo flac on sitten taasen jo fiksu juttu. Se pakkaa audiota oikeasti häviöttömästi. Eipä niistä fileistä kauhean pieniä tule, mutta puristus se on puolikaskin puristus.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
panadol
01.11.2006 13:57:06
Tuota Zoomia minäkin olen hieman katsellut.

IGS:n sivuilla on keskustelua vehkeestä ja mm. ääninäytteitä: http://www.guitarseminars.com/ubb/Forum1/HTML/015810.html

Zoomin japanilaisilla kotisivuila ( http://www.zoom.co.jp/english/news/news147/index.php ) on ilmoitettu seuraavasta ongelmasta: "At recording in MP3 with 256kps or VBR, it contains squeaky noise in the result."

Oikeastaan etsin ulkoista äänikorttia, millaisena tämänkin härvelin väitetään toimivan, mutta epäilen hieman sen soveltuvuutta tähän. Ainakin joissakin foorumeissa on mm. todettu ettei phantom-virta todellisuudessa olisikaan tuota luvattua 48 V:a.
4. raidastakin taitaa saada sisään vain 2 kerrallaan?

Hmmmm...
Halsu
01.11.2006 16:39:49 (muokattu 01.11.2006 16:41:32)

Et saata. Wavista ei pakkaudu kuin headerin tekstit. Niitä ei muuten ihan kauhean paljoa ole. Kokeile ihmeessä.

Tuo flac on sitten taasen jo fiksu juttu. Se pakkaa audiota oikeasti häviöttömästi. Eipä niistä fileistä kauhean pieniä tule, mutta puristus se on puolikaskin puristus.

Kokeiltu on, jo aiemmin - mutta pakkasin vielä ihan varmuuden vuoksi juuri äsken erään biisin bassoraidan, 33 megasta tuli noin 20 megaa. Eräästä 93 megan kitararaidasta taas tuli 72 megaa.

Zippi näyttäisi niistävän 20-30% koosta.

Tuskinpa ne headerit ihan noin isoja ovat ;-)
CU -- Eki
Aki
02.11.2006 00:46:33 (muokattu 02.11.2006 00:54:23)

Zippi näyttäisi niistävän 20-30% koosta.

Aika hassua. Mulla 11254KB kokoisen wavin koko pieneni 10656KB:iin.

Edit: Sellaisen huomasin testatessani, että kahden minuutin tyhjä wavi on zipattuna 29KB. Eli että digitaalinen nolla vääntyy zipissä hyvin pieneksi. Täynnä audiota olevassa wavissa sen sijaan pakkautumista tapahtuu zipatessa 5-10%. Sen verran sitä infopuolta noissa waveissa varmaankin on.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
PIM
02.11.2006 08:45:44
Aika hassua. Mulla 11254KB kokoisen wavin koko pieneni 10656KB:iin.

Edit: Sellaisen huomasin testatessani, että kahden minuutin tyhjä wavi on zipattuna 29KB. Eli että digitaalinen nolla vääntyy zipissä hyvin pieneksi.

Eikös tuo ole aika perustavanlaatuinen ominaisuus kaikissa pakkausalgoritmeissa että peräkkäiset samat arvot saadaan pakattua hyvinkin tiiviisti. Satunnaisen audiodatan pakkaaminen viekin sitten jo paljon ennemmän tilaa tai vaatii paljon kehittyneempiä pakkausalgoritmeja.
Sampo-Ukko
03.11.2006 18:18:21
Tuota Zoomia minäkin olen hieman katsellut.

IGS:n sivuilla on keskustelua vehkeestä ja mm. ääninäytteitä: http://www.guitarseminars.com/ubb/Forum1/HTML/015810.html

Zoomin japanilaisilla kotisivuila ( http://www.zoom.co.jp/english/news/news147/index.php ) on ilmoitettu seuraavasta ongelmasta: "At recording in MP3 with 256kps or VBR, it contains squeaky noise in the result."

Oikeastaan etsin ulkoista äänikorttia, millaisena tämänkin härvelin väitetään toimivan, mutta epäilen hieman sen soveltuvuutta tähän. Ainakin joissakin foorumeissa on mm. todettu ettei phantom-virta todellisuudessa olisikaan tuota luvattua 48 V:a.
4. raidastakin taitaa saada sisään vain 2 kerrallaan?

Hmmmm...

Itselläni vaihtui Bossin Micro BR-tilaus juurikin tuohon askiin juuri monipuolisuuden takia (ja myöskin sen takia, että bossia on odoteltu jo kohta 2 kuukautta, toimituspäivä siirtyy kokoajan). Samalla nokareella voi vedellä pändireenit narulle,esityöstö-demoja ja työstää kotona itsekseen omaa mussiikkia.

Ja hauskaa tuossa on myös se että ei tartte välttämättä roudata kuin "äänikortti", mikit, piuhat, ständit ja luurit mukana nauhoituspaikalle, koneen rutjaketta ei tarvitse liikutella. polkupyöräilevälle tämä on erittäin mukava asia.

Mitäs tuosta Phantom-virran todellisesta arvosta voi olla haittaa tahi harmia?
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
panadol
03.11.2006 21:15:19
Mitäs tuosta Phantom-virran todellisesta arvosta voi olla haittaa tahi harmia?

No tota,

esim: Sweetwaterin (http://www.sweetwater.com/store/detail/H4/reviews/#anchor) sivuilta: ..."while the phantom power works to a degree with all of my mics, they sould a little "lifeless". I suspect that it is because the H4 simply can't provide enough current for many mics. Adding a high-quality external phantom power supply cured this problem and all my mics sounded full. "

ZzSoundsin( http://www.zzounds.com/productreview--ZOMH4) sivuilta: "I'm very sorry to say that the sound is not acceptable with external mics--at least the three that I tried. The input gain is low and the pre amps have lots of noise. This is surprising since the sound from the internal mics is quite good. But if you want to use it with external mics, I would definately try it with your particular mic before buying!"

Ilmeisesti tosin laitteen omat mikit on kai melko hyvälaatuiset. Tarviitko sitten ulkoisia mikkejä vai etkö riippuu kai käyttötarkoituksestasi. Ehkä joku asiantuntevampi Mnettiläinen osaa vastata asiantuntevammin?
Sampo-Ukko
05.11.2006 23:21:32
Ensimmäiset varteenotettavat ehdotukset. MiniDisciä en perhana osta. Hinta vain taitaa olla väkisinkin tuollainen nelisensataa, eli täytyypi säästellä vielä hetki.

Noista kahdesta en osaa päättää kumpi on parempi. Edirol ei vaikuta niin lelulta kuin M-audio, jonka akut ladataan USB:n kautta, ja jos akut pitää vaihtaa, niin laite pitää lähettää M-Audiolle huoltoon. Silti takuuaikaa vain 6 kk... Tosin siinä olisi balansoidut sisäänmenot normiplugeille myös. Ja 1 Gb tilaa vakiona (vs. 64 Mb)...

Hitto...

EDIT:

Ei periaatteessa paha... Zoom-merkki vaan vähän hämää.

http://www.podsqod.com/?p=221

Podsqod on läyhistellyt/fiilistellyt tuosta enemmänkin, mummonmuassa testausta ulkoilmassa yms.

Kyllä mie alan olla varma, että oikean valinnan olen tehnyt tilatessani tuon. Tuo kummitusongelma, hoitunee minun kohdallani patterikäyttöisellä konkalla.
Joo kyl toi menee! Oota, mä lisään vähän säröä.....
Sertzo S
06.11.2006 09:22:40 (muokattu 06.11.2006 09:23:53)
Mitens Korg D 8-digitallennin? Mulla oli sellainen aikoinaan ja niitä lienee käytettyinä liikeellä suht. edullisin hinnoin. Omani möin jo pari vuotta sitten ja sain silloin siitä 300 euroa. Maksoi aikoinaan muistaakseni 7500mk. Olin itse siihen projekteissani tyytyväinen ja vähän kaduttaakin sen myyminen.
Pentinpuro
10.11.2006 23:39:01

Edirolin R09 on asialliselta tuntuva kapistus. Koko ja näkö on partakoneen luokkaa. Kahden gigan kortille mahtuu mukavasti 24/48 aaltoääntä ja omien mikkien soundikin on kelvollinen. Ainoa miinus voisi olla hieman kömpelö käyttöliittymä sekä se, että masiina ei osaa "pätkiä"/merkitä minidiscin tavoin taltiointia.
Niin no, no niin
rintapek
15.11.2006 01:08:19

Elikkäs tarvitsisin sellaisen halvahkon pienikokoisen äänitallentimen, jossa olisi miniplugille sopiva mic- / line-in-reikä ja mahdollisesti usb-liitin koneelle siirtoa varten.

Halpuus on kovasti suhteellista. Pakkaamatonta audiota tallentavat vehkeet tuppaavat olemaan suhteettoman kalliita, jos vertaa vaikka kämmenen kokoiseen miniDV- videokameraan. Halvimmat irtoaa reippaasti alle kolmeensataan. Vähintään pikkuplugin mikkireikä löytyy käytännöstä kaikista. Line- input on sitten harvinaisempi. Ulostuloväylänä on DV. Audio kulkee ongelmitta, kuva tulee kaupan päälle.
One kind of music only - the good kind
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)