Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Bassot »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mitä bassoa käytätte?
1 2 3 4 511 12 13 14 15
KillingMachine
31.10.2006 16:20:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, nimikin kertoo jo aiheen.
 
Itse omistan tällä hetkellä vain yhden basso-kitaran, Yamahan RBX-374 . Ei ole varaa ostaa toista, mutta ehkä sitten joku päivä. Hyvä basso ja hyvät erityisominaisuudet. Ulkonäöltään myös hieno basso.
 
okoranta
31.10.2006 16:22:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fenderin Jazz Bass Specialilla soittelen pääasiassa, mutta silloin tällöin on mukava vetää tuolla modatulla Harley Benton ritsalla.
 
soundi lähtee Harlikasta ja satasen combosta
jarmo vh
31.10.2006 16:38:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Guild B-302 on ykkönen mutta tällä hetkellä se odottaa lavan korjausta, joten muutama viikko soitellaan toisella rumalla eli Gibson Ripperillä.
 
venteri on kitaroitten voorti
TommiW.
31.10.2006 16:39:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Chris Benaventen ja Brian Bennettin valmistamalla vaaleansinisellä Low End Jazz Bassilla vetelen. Hauska vehjes, ja hyvää soundia joka käyttöön.
 
"Mä oon oikeesti vitun rikas, mut vittuillakseni ostan osarilla. Nauran itseni uneen ku myyjä tuhlaa johonkin vanhoihin jalluihin nekin rahat erä erältä." -Sam Other
vanttera
31.10.2006 16:43:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

-77 jasso.
 
*h4liih* sperma-agglutinaatio to fak!
joroma
31.10.2006 16:44:45 (muokattu 31.10.2006 16:54:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Danelectro Hodad:ia.
 
leksi-B
31.10.2006 16:48:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez SR-505 ja Washburn XB-100. Ibanezin ostin just ja päivääkää en oo katunu ja Washburnil soittelin 7,5v ja vieläki pelittää vallan mainiosti!
 
;REPS
tupac
31.10.2006 16:54:06
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ibanez BTB 550MPNTF, Ibanez Roadstar II vm-84 ja modattu presarikopio
noilla mennään....
 
Nelikielipiru
31.10.2006 16:57:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parilla rickenbackerilla toinen e vireessä ja toinen c#, ja sitten olis viellä modattu EB0 Epiphonelta DropedCllä varustettuna.
 
Luulin joskus että soolojen soittamiseen tarvitaan soolokitara.
2541
31.10.2006 16:58:23
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millon mitäkin, viimeaikoina eniten kaverin kaulahumbucker -Jazz Bassoa.
 
Ylläri
31.10.2006 17:00:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ykkösbassona on saksalaisen Sandbergin tilaustyönä valmistama viisikielinen jatsari. Ihan kuningaspeli, löytyy niin perinteistä jassosoundia kuin modernimpaa aktiiviklangiakin.
 
Kakkosena on DiMarzion mikeillä ja lehmäkuosilla terästetty Harley Bentonin 5-kielinen jasso eli MUU. Mainio peli, mutta on jäänyt vähemmälle huomiolle kun Sandberg on kuitenkin niin selkeä ykkönen.
 
Lisäksi nurkissa pyörii vielä nelikielinen Mehikon Jazz, jota ei juurikaan tule soitettua, mutta josta ei oikein malta luopuakaan.
 
"Toiset uskoo Jumalaan, toiset joulupukkiin, mutta minä uskon Martti Vainioon" -Jari Porttila
mr.bungle
31.10.2006 17:02:08
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs, nimikin kertoo jo aiheen.
 
Itse omistan tällä hetkellä vain yhden basso-kitaran, Yamahan RBX-374 . Ei ole varaa ostaa toista, mutta ehkä sitten joku päivä. Hyvä basso ja hyvät erityisominaisuudet. Ulkonäöltään myös hieno basso.

 
Riippuu tilanteesta. Mulla on kolme bassoa, jotka sopivat kukin erilaisiin tilanteisiin. Precisionin tatsi tuntuu miellyttävimmältä kotona rämpätessä.
 
bassolla hanuriin
Johnny Buzz
31.10.2006 17:02:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Gibson G-3 vm. -74
Fender Jazz Bass (Made in Japan)
Dean Performer CE (akustinen basso)
Tokai Hard Puncher vm. -81 (Made in Japan)
 
Näillä mennään. Jasso pääasiallisena käytössä, mutta Tokai olen alakanut enemmän ja enemmän käyttämään. G-3:sta ei tule nykyään ihan hirveesti soiteltua, mut se on mun eka oma basso ja siitä en luovu. Akustista soittelen silloin tällöin ja mökkimeiningeissä oikein toimiva.
Penasol
31.10.2006 17:12:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aria Pro 2 SB600
 
Oikeastaan ensimmäinen bassoni, ja ainokaiseni myöskin. Olen huomannut olevani tähän varsin tyytyväinen eikä ole ollut bassokaasua paitsi Rickenbackeria kohtaan, mutta se onkin ikuista. Siksi tuo "oikeastaan", että joskus aikoja sitten kitara-aikoina omistin lyhyen aikaa Vantagen aika samantyyppisen VS-600b:n. Harmi kun tuli myytyä, ja halvalla vielä.
 
"Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä" Hörörh, örh. AKKK#9
juici
31.10.2006 18:30:57 (muokattu 31.10.2006 18:31:06)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Epiphone Thunderbird IV on ykkösbassona. Huoneen nurkassa odottaa myyntiä Washburnin XB-120.
 
Olisiko ihmiskunta nyt onnellisempi, jos nuori Hitler olisi äänittänyt pari gramofonilevyllistä kansanlauluja ja tehnyt sitten haulikolla "cobainit"? -Martti Ripaoja, Sunnuntaisuomalainen 10.9.2006 | MYYN BASSON, OSTA POIS.
beissi man
31.10.2006 18:40:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aria Pro SB1000
 
Lammikkovalas
31.10.2006 18:41:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Custom shop 5-kielinen basso vuodelta ´96
ESP-Ltd B-50L, josta nauhat on poistettu
 
Tuo customi viiskielinen on selkeästi ykkösbasso, mutta soittelen ainakin himassa suht paljon tolla nauhattomalla. On sitä keikallakin käytetty tosin. Viitosessa kun on aktiivimikit niin siitä saa soundeja joka lähtöön, joten sitäkin voi sitten missä vaan melkein käyttää.
 
I broke my G-string while fingering A minor
Groovelover
31.10.2006 18:59:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ESP Precision, ostettu pajalta helmikuussa 1987 eli kohta tulee täyteen 20 vuotta yhdessä. Ja se onkin ainoa jota käytän, todellinen "one-size-fits-all" basso, toimii melkein mihin musaan vaan. Släppäys ei presarilla oikein toimi mutta so what koska sille soittotekniikalle mulla ei ole mitään järkevää käyttöä. Nurkissa lojuu pari muuta bassonraatoa jotka ovat lähinnä keränneet pölyä noin kymmenen vuotta, yksi ihan paska Tokai jazz (puut ei soi ollenkaan ja virittimet ei pidä virettä tarpeeksi hyvin) ja sitten yksi nimetön jazzkopio jonka ostin 1980-luvun alussa osina lasipalatsin yläkerran PSO:sta (jos joku muu sellaista musalafkaa muistaa: olihan täällä joku aika sitten threadi kadonneista musakaupoista).
 
"It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976
Jesus Muerte
31.10.2006 19:17:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Warwick Thumb Bolt-on viisikielinen viihtyy pääasiassa kourassa. Warwick Rockbass Streamer 4-kielinen nauhaton löytyy myös, mutta aika harvoin tulee sen kanssa leikittyä. Pitäisi opetella soittamaan tuota nauhatonta vähän paremmin, niin ehkä sitä tulisi enemmän soitettuakin. Mukava pikku noidankehä.
Teijo K.
31.10.2006 19:20:55
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kontrabassoa. Tsekkipeli, täyspuu. Omakuvassa.
 
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 511 12 13 14 15

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «