jarmo vh 30.10.2006 15:40:14 | |
---|
Olen etsiskelemässä Hiwattin DR103 nupin alle uutta vanhaa kaappia ja mielessä on lähinnä 4x12 kaapit sillä taka-ajatuksella, että voisi tarvittaessa käyttää samaa settiä kitaran kanssa. Tällä hetkellä käytössä on vanha Yamahan kaappi, jossa on 15-tuumainen Fane Crescendo, joka toistaa kyllä alapään mutta soundi saisi olla tasapainoisempi. 4x10 kaappia olen kokeillut ja se toimii bassolle vaan ei kitaralle. Olisiko viisainta ostaa eri kaapit kitaralle ja bassolle vai löytyisikö 4x12 kaapista ratkaisu. Kokemuksia tosielämästä, kiitos!? venteri on kitaroitten voorti |
2541 30.10.2006 15:44:29 | |
---|
Oiva ratkaisu olis varmaan Hiwattin 4x12" kaappi, paljon käytetty aikoinaan sekä kitaralla että bassolla. Mistä noita löytyy onkin sitten eri asia, jos ei halua uudesta pulittaa järkyttäviä summia. Joskus olen Marshallin 4x12" kaapilla soittanut Hiwatt DR103:lla ja toimi bassolla erinomaisesti. |
Hughes 30.10.2006 16:15:02 | |
---|
Mulla on marsun vanha nuppi ja Marshallin 1984B 4X12" kaappi ja toimii hienosti! Eipä ole kukaan valitellut soundia - päin vastoin. Tietysti taas joku "Ampeg-mies" herää haukkumaan marsut, joten sanonkin heti että totta helvetissä Ampegin rantasauna on paras, oon vaan niin köyhä ruma huora etten oo saanut sitä vielä hankittua. Rok. http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/ |
Groovelover 30.10.2006 17:05:11 | |
---|
Kyllä vanhat 4x12 kaapit - siis ihan skitalle aikanaan tehdytkin - toimii bassolla, erityisesti jos sellaista vanhan liiton soundia hakee. Tehonkestolukemiin kannattaa kiinnittää huomiota jos jostain syystä olisi tarvis soittaa lujaa ettei käräytä elementtejä. Itse olen mm. ajanut vanhaa 70-luvun Laney 4x12 kaappia yhtä vanhalla Music Manin 150w nupilla ja soundi on ollut erittäin hieno. Ja jos tsekkaat kuvia tai youtube-matskua 60-70-lukujen taitteen bändeistä niin siellä näkyy basisteilla tosi paljon 4x12 kaappeja. "It's not really what you play, but what you leave out that counts." Rick Danko, 1976 |
Jesus Muerte 30.10.2006 17:29:35 | |
---|
Mulla on treenikämpällä vieläkin vanha 60-70-luvulta oleva Laneyn 4*12 kaappi, johon vaihdoin uudet elementit kaapin raadon saatuani. En ole itse asiassa ihan varma, onko kaappi alunperin tarkoitettu kitaralle vai bassolle. Soittelin sillä pari-kolme vuotta hyvinkin tyytyväisenä, nyt se on bändin toisella kitaristilla käytössä. Hyvin toimii sekä kitara- että bassokäytössä. Alapäätä löytyy riittävästi, mutta soundi pysyy silti selkeänä. |
okoranta 30.10.2006 20:16:12 | |
---|
Kafrulla on Diamond Sound merkkinen vanha putkivehje ( Superbass klooni ) ja kaappina on vanha H/H 4 x 12" kaappi. Tosi mukava soundi on kyllä siinä. Vanhat kaapit on muutenkin kyllä hyviä. Mullakin oli aikoinaan Selmer Lead 100 4x12" kaappi, mutta rahapulassa sen sitten myin pois, ja kafrulla on vielä H/H lisäksi vanha Selmer 1 x18" ja siinä on Botnea enemmän kuin tarpeeksi. öh, ei varmaan liittynyt kauheasti asiaan, mutta kyllä 4x12" kaapilla vetää.. soundi lähtee Harlikasta ja satasen combosta |
2541 30.10.2006 20:18:06 | |
---|
Eikös Wasaralla ollut joskus vanha Hiwattin 4x12" kaappi? Se olisi pitänyt älytä ostaa mieheltä silloin pois...:( |
TommiW. 30.10.2006 21:20:56 | |
---|
Eikös Wasaralla ollut joskus vanha Hiwattin 4x12" kaappi? Se olisi pitänyt älytä ostaa mieheltä silloin pois...:( Oli. Ihan lekendaarinen peli. Harmittaa vähä että myin. Paino ku piru ja kahvat olivat lähinnä semmoset hantaakiupotukset siinä skobessa, mutta näytti hienolta! "Mä oon oikeesti vitun rikas, mut vittuillakseni ostan osarilla. Nauran itseni uneen ku myyjä tuhlaa johonkin vanhoihin jalluihin nekin rahat erä erältä."
-Sam Other |
marlboro 31.10.2006 01:08:44 | |
---|
Katos vaan, toinen kolmikymppinen basisti jklästä joka soittelee DR103:lla :-) Itte soitan omalla Hiwatillani Ampegin 410HLF:ää, mutta aika ajoin on lainattava fiiliksen vuoksi kaverin Marshallin 4 x 12" bassokaappia. Täytyy kyllä sanoa että saundin tanakkuudessa häviää huomattavasti. Ampeggi vaan soi huomattavasti alempana kuin 4 x 12" Marsu, mutta on Marsussakin kyllä se oma hyvä meininkinsä...suosittelen molempia, mutta bottnen puolesta pidempi korsi Ampegille. You never blow your trip forever |
2541 31.10.2006 01:31:03 | |
---|
Onko täällä nyt sitten kaikki DR103:sta käyttävät basistit kolmekymppisiä?;) 4x12" kaapikin löytyy, mutta sen verta erilainen rakenteeltaan (vanha Bassman), etten maininnut siitä aiemmassa viestissä. |
Penasol 31.10.2006 10:22:37 | |
---|
Itsellä on Yamahan S412, kitarakaappihan tuo on alunperin. Kasaria tai ysäriä käsittääkseni. Kotikäytössä ainoastaan on ollut ja ihan kelpo soundihan tuosta lähtee. Vaikka koko torni onkin kitaralaitteita (Carlsbro TOP50 -nuppi), niin mieluummin tuolla treenaan kuin vanhalla Yamahan 1x15" -bassokombolla, joka tuolla nurkassa pyörii. "Tekotaide lol pitää tapella hardwaresta ku tekisivät esim kitaravahvariin softaa joka tekis valmiita biisejä"
Hörörh, örh. AKKK#9 |
Antti Takalo 31.10.2006 11:32:52 | |
---|
Ainoana kaappina on palvellut Marsun 4x12 eikä ole tullut vielä tarvetta vaihtaa. Mitä nyt aika ajoin joskus sunnuntaisten roudausten jälkeen johonkin taskuun menevään ratkaisuun.. Vahvareina on ollut Hartken 3500 ja nykyään Dan Armstrongin putkivermes. Ei ole kukaan tullut ainakaan soundia haukkumaan, vaan ennemmin päinvastoin, eli suosittelen. Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #2;
Kadonneen Pröötin metsästäjä.
Riutta |
jarmo vh 31.10.2006 12:12:16 | |
---|
Täytyy kyllä sanoa että saundin tanakkuudessa häviää huomattavasti. Ampeggi vaan soi huomattavasti alempana kuin 4 x 12" Marsu. Tätäpä minäkin hiukan pelkään, vaan eikös noissa 4x12 kaapeissakin ole eroja? Elementit varmaan vaikuttavat soundiin. Saapa nähdä mihin suuntaan tässä kallistuu... täytyy katsella mitä kaappeja tulee tarjolle, uutta en lähde ostamaan ja kiire ei ole. venteri on kitaroitten voorti |
Täytyy kyllä sanoa että saundin tanakkuudessa häviää huomattavasti. Ampeggi vaan soi huomattavasti alempana kuin 4 x 12" Marsu. Tätäpä minäkin hiukan pelkään, vaan eikös noissa 4x12 kaapeissakin ole eroja? Elementit varmaan vaikuttavat soundiin. Saapa nähdä mihin suuntaan tässä kallistuu... täytyy katsella mitä kaappeja tulee tarjolle, uutta en lähde ostamaan ja kiire ei ole. Jos soitat rokkia/poppia normimeiningillä NELIKIELISELLÄ bassolla niin kaapissa riittää hönkä varmasti. Ala-H:ta ei mun marsu toista enää kivasti. Tosin onhan se mahtava tunne (ampeggia joskus kokeilleena) kun soundi menee tosi alas - WOW! http://www.kolumbus.fi/optic/elbo/ |
aho 31.10.2006 22:49:27 | |
---|
Minun ampegin 50 w pikkuputkinuppi toimi kyllä erittäin mallikkaasti marsun 4 x 12:sella. Jopa niin mallikkaasti, että torilla oleva kapistus alkoi himottamaan. 12" vois olla semmonen sopiva keskitie nupilleni, koska en ole ole täysin tyytyväinen 4x10:seen enkä 1x15:seen. Hifistelyosastolla luin artikkelin Jamiroquain uudesta passopasasesta Paul Turnerista, joka vannoi 4x12 nimeen. Merkkinä oli Aquilar. Minimum effort/Maximum gain. |
balzary 01.11.2006 08:39:32 | |
---|
Hifistelyosastolla luin artikkelin Jamiroquain uudesta passopasasesta Paul Turnerista, joka vannoi 4x12 nimeen. Merkkinä oli Aquilar. Helsingissä taisi olla tuollainen Aguilarin 4x12 Fazerilla, hinta hirveä. Joo, kyllä sä tarttet tollasen kaapin, mä voin ostaa sen Ampegin 1x15-kuapin. |
aho 01.11.2006 08:46:51 | |
---|
Helsingissä taisi olla tuollainen Aguilarin 4x12 Fazerilla, hinta hirveä. Joo, kyllä sä tarttet tollasen kaapin, mä voin ostaa sen Ampegin 1x15-kuapin. Kuinka hirveä hinta? Osta se nii vaihetaan sitten päittäin? eh. Minimum effort/Maximum gain. |
balzary 01.11.2006 08:56:03 | |
---|
Kuinka hirveä hinta? Osta se nii vaihetaan sitten päittäin? eh. Jos en väärin muista, niin yli 1.500 euroa. |
aho 01.11.2006 08:58:02 | |
---|
Jos en väärin muista, niin yli 1.500 euroa. aisaakeli... Sellanen pikkasen hifimpi 4x12 kyllä kiinostas. Minimum effort/Maximum gain. |
balzary 01.11.2006 09:07:21 | |
---|
aisaakeli... Sellanen pikkasen hifimpi 4x12 kyllä kiinostas. Kopsaa speksit ja tee itse? |