Aihe: Millä leikata raidoilta äänittäessä ylä-/alapää
1 2 3
ch LL
31.10.2006 15:43:41 (muokattu 31.10.2006 15:50:59)

..niin eli siinäpä se kysymys oli.

Mikä tuohon olisi sopiva, vai onko olemassa mitään?
Itsellä ei tule mielikuvaa tuollaisesta vehkeestä. Jollain paremmilla pöydillä?
Onko mitään suht halpaa ratkaisua?

Sellainen mihin saisi itse pistää arvot mistä haluaa ylä-/alapään katkeavan..
.. niin ja tietenkin pitäisi olla mahdollisuus useamman raidan käsittelyyn samaan aikaan.
Halsu
31.10.2006 16:10:30 (muokattu 31.10.2006 16:12:44)

.. niin ja tietenkin pitäisi olla mahdollisuus useamman raidan käsittelyyn samaan aikaan.

Miksereistä, etusista ja mikeistäkin löytyy aika yleisesti bassoleikkuri, joskin kiinteillä säädöillä.

´_____
/

Hanikassa on suunnilleen tuollainen symboli. (Ylimääräinen´ on tuossa jotta sai viivat kohdilleen ,-)

Tarkempaan leikkelyyn sitten EQ. Tai hifimpi etunen / pöytä.
CU -- Eki
varakeef
31.10.2006 16:39:08 (muokattu 31.10.2006 16:39:59)
Parametrisiä ekvalisaattoreita on toki olemassa, jos muka perinteinen ja hyväksi havaittu bassoleikkurikonstruktio ei kelpaa.
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
ch LL
31.10.2006 17:16:46 (muokattu 31.10.2006 17:24:51)

jos muka perinteinen ja hyväksi havaittu bassoleikkurikonstruktio ei kelpaa.

No eipä se kelpaa, kun pitäis yläpääkin päästä siistimään.

Parametrisiä ekvalisaattoreita on toki olemassa

Pistäkää linkkiä, jos löytyy joku millä pystyy useampaakin kanavaa silpomaan kuin vain kahta. Mielummin lähemmäksi sinne kahdeksaa.

Selailin noita equja täältä pitkin nettiä, enkä ainakaan itse löytänyt (vielä) tuollaista.
Danko
31.10.2006 17:20:28

Virtalähteelle tuotekehittelyn paikka.
Täysparametrinen ekva, halvimmasta päästä lienee B-rapun T-1951.
Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu
ch LL
31.10.2006 17:28:10 (muokattu 31.10.2006 17:43:15)

Täysparametrinen ekva, halvimmasta päästä lienee B-rapun T-1951.

Mua ainakin arveluttaisi vähän tuollaista tunkea vällin, jos värittää soundia.

Siksi olisikin hyvä sellainen vehje missä ei olisi mitään muuta kuin ylä-/alapään leikkuri säädettävillä arvoilla, niin luulisi että se minimoisi soundin "vääristymiä", verrattaen sellaiseen missä on equt + muut turhat lisä härpättimet.

Tuommoiselle olisi käyttöä keikkamiksaussessakin...
Halsu
31.10.2006 17:45:43

Mua ainakin arveluttaisi vähän tuollaista tunkea vällin, jos värittää soundia.

Siksi olisikin hyvä sellainen vehje missä ei olisi mitään muuta kuin ylä-/alapään leikkuri säädettävillä arvoilla, niin luulisi että se minimoisi soundin "vääristymiä", verrattaen sellaiseen missä on equt + muut turhat lisä härpättimet.

Tuommoiselle olisi käyttöä keikkamiksaussessakin...

Luulisi että PA -käyttöön tehdyistä jakosuotimista voisi löytyä lähinnä haluamiasi ominaisuuksia olevia bokseja... ei välttämättä kovin halvalla tietenkään.
CU -- Eki
Roberto
31.10.2006 17:54:56

Laita villasukka mikin päälle, ja botneleikkuri kanavasta.
kivi
31.10.2006 17:57:20 (muokattu 31.10.2006 17:58:04)

Mikä tahansa erillinen EQ on vastaus. Mikä siinä on vikana?

Täysparametrisia EQita käytetään yleisesti niin livenä kuin studiossa, joskin etukäteen noi rajusti ja "yleisratkaisuna" leikkeleminen ei mun mielestäni oo välttämättä mikään paras mahdollinen idea.

Jos haluat tarkkaa leikkausta, hae täys- tai puoliparametrista EQta. Niissä on yleensä ylin ja alin asetettavissa tai jo valmiiksi hyllykorjaimena, ja sillä sitten leikellään.

Kehtaako kysyä, mikä on visiosi?
"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
ch LL
31.10.2006 18:13:22

Mikä tahansa erillinen EQ on vastaus. Mikä siinä on vikana?

Ei kai siinä mitään vikaa ole, mutta noita joutuisi hommaamaan aika monta jos haluaisi joka kanavalle oman. Ja se tulisi aika kalliiksi.

Ajan säästäminen.
Timo JM
31.10.2006 18:38:36

Ajan säästäminen.

Joutuu sitä ruuvaamaan joka tapauksessa vielä miksauksessa. Tuntuisi jotenkin, että ajan säästäminen on aika marginaalista.
...siis mun mielestä.
ch LL
31.10.2006 18:45:20

Joutuu sitä ruuvaamaan joka tapauksessa vielä miksauksessa. Tuntuisi jotenkin, että ajan säästäminen on aika marginaalista.

En mää ainakaan joudu! :) Ja jos jotain pientä, niin equlla sitten.
En koita nytten tyrkyttää muille tuollaista!!!
Itselläni olisi käyttöä, joten jos joku jotain vastaavaa tietää, niin ei muuta kuin linkkiä kehiin!
Esp
31.10.2006 20:00:20

En mää ainakaan joudu! :) Ja jos jotain pientä, niin equlla sitten.
En koita nytten tyrkyttää muille tuollaista!!!
Itselläni olisi käyttöä, joten jos joku jotain vastaavaa tietää, niin ei muuta kuin linkkiä kehiin!

API 215L filtereitä (http://www.funkyjunkfrance.com/products/api/215L.jpg) ja API200L (http://www.funkyjunkfrance.com/products/api/L200.jpg) räkkiadapteri johon mahtuu 12 kanavaa noita filttereitä. PSU tarvii sitten tohon ostaa erikseen. Hintaa tulee, mutta noilla saat tehtyä sen mitä haluat ja API:t ovat kohtuullisen laadukkaita pelejä. Tota räkkiadapteria on saatavilla myös neljälle kanavalle.
Täh?!?
virtalahde
31.10.2006 20:09:12

Jaakko Viitalähde >> http://www.virtalahde.com
Säätäjä
31.10.2006 20:09:18 (muokattu 31.10.2006 20:10:57)

Mulle toi olis ainakin helppo tapa tehdä miksauksesta jännittävämpää, "oho, leikkasin nauhoittaessa vahingossa bassosta kaikki botnet!"

No ei, ymmärrän kyl et jos esim. vääntää nopeita demoja ja haluaa samantein vähän siistiä raitoja, niin sit toi vois olla ookoo, itse kuitenkin duunaisin anyway plugareilla.

Edit. Musta tais olla taas helvetisti apua... :P
niinq.
Riku Rotten
31.10.2006 20:09:51 (muokattu 31.10.2006 20:10:29)
Kannattaa pitää tukevati pöydänreunasta kiinni, kun googlettaa hintaa noille 215L....
Esp
31.10.2006 20:26:23

Kannattaa pitää tukevati pöydänreunasta kiinni, kun googlettaa hintaa noille 215L....

Pilataan ilosi :D

Jotain 600 euroa kipale + alvin nuo kustantavat :D
Täh?!?
ITTAM
31.10.2006 20:56:44
Laita joku vst eq softan inputkanaviin jos haluat välttämättä tehdä "valmista",
sama kompuroille jne.
terv. Matti ;-)
Antti1
31.10.2006 21:00:28
Softasta vaan kato rakentelet jonkin kivan presettihirmun, joka miksaa demon sellaiseen peruskuosiin efekteineen päivineen. Teet ensin muutaman alusta asti, lasket eri asetusten keskiarvon ja painat tallenna-nappia.

Eikös tuommoisen yksinkertaisen suotimen voi rakennella ihan itsekin? Sullahan oli ihan sama kuinka huonon äänikortinkin ostat, niin onko näiden laadullakaan yhtään mitään väliä. Nojoo, vittuilu sikseen...
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)