Aihe: Kätketyt sanomat
1 2
Schnowotski
28.10.2006 21:59:14
Alban Berg kätki 1900-luvun alussa viestejä musiikkiinsa. Ei takaperinkäännettyjä ääniä, vaan Tieteen kuvalehden mukaan nuotit vastasivat aakkosia.

http://www.google.fi/search?hl=fi&a … berg&btnG=Google-haku&meta=
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
Kilgore Trout
28.10.2006 23:48:49
Hitto kun muistais mikä Tarotin biisi oli jossa ne oli laittanut takaperin jotain hämärää tyyliin "arvattiin että kuuntelet tätä takaperin".

Biisi on Pharao, Spell of Iron-debyytiltä. "Arvasin, että kuuntelet tämän väärinpäin, senkin perverssi!" tjsp.
Raha ei tee onnelliseksi, mutta uusi soitin tekee.
NHR
29.10.2006 02:42:08

Mitäs näitä selkeästi tarkoituksella laitettuja tulee mieleen?

Juicen Heavydiggarin vuorisaarnassa on hyvä...
"Truth is stranger than fiction, because fiction has to make sense." - Mark Twain
texjazz
29.10.2006 11:59:33

Erittäin löyhästi liittyy aiheeseen tämä: esim. The Smithsien Queen is Dead -Lp:llä siihen tyhjään kohtaan levyn loppuessa on joku humoristi (kaivertaja tms.) kaivertanut THEM WAS ROTTEN DAYS ja toisella puolella (side one) FEAR OF MANCHESTER. Onko muilla samat? Näitä kaiverruksia on myös muissa älpeissä, mutta en nyt tähän hätään muistanut, missä.
Karl Marx: "All I know is I'm not a Marxist."
Chemo
29.10.2006 20:40:12

Angus Youngin MySpace-sivulla on tähän liittyen omasta mielestäni paras kommentti mitä ikinä olen mistään kuullut:

Why play our records backwards looking for satanic messages? It says it up front "Highway To Hell".
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
jjylli
29.10.2006 22:09:06
No joo jee.. onhan näitä, mutta niinkuin on sanottu, niin 60-luvun puolessa välissä ei kyllä ollut välineitä äänittää joitain salasanomia väärimpäin kappaleeseen niinkuin esim. Break on through

miten niin? senkun kääntää kelan toisin päin. eiköhän se jonkinlaisella kelanauhurilla ole äänitetty.
Lesko
30.10.2006 09:23:37
miten niin? senkun kääntää kelan toisin päin. eiköhän se jonkinlaisella kelanauhurilla ole äänitetty.

Eli uskot oikeasti tuon epämääräisen mongerruksen olevan jotain salasanomia?
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
vanttera
31.10.2006 09:43:27

Öhh. Jjylli puhui välineestä?
*h4liih* sperma-agglutinaatio to fak!
jjylli
31.10.2006 10:00:44

ei, kun kelan voi kääntää ympäri ja kuunnella sitä toisin päin ja äänittää sinne mitä lystää. mua ei edes kiinnosta onko siellä jotain sanomia vai ei. mutta on turha väittää, etteikö kuuskytluvulla kikkailtu nauhurien kanssa. kuunnelkaa vaikka henkan are you exp.
Lesko
31.10.2006 10:03:52
No joo varmaan voi olla että on mahdollista, mutta sanoit siis selkeästi että eiköhän se jonkinlaisella kelanauhurilla ole äänitetty.
Josta sain käsityksen, että uskot siis sen olevan totta, että noissa on sanomia... noh, miten vaan.... =)
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
Tympee Huttunen
31.10.2006 10:09:15
"Hey ma, my chair is broken" ja "I asked her to get one, I asked for a peppermint"
on kaksi pahamaineisinta kätkettyä (ja varmasti istutettua) viestiä Judas Priestin levyiltä!

Pitkätukat perhana!
Minä Rakenna itse pedaalisi Hyvää syksyä:(
Schnowotski
31.10.2006 11:43:28 (muokattu 31.10.2006 11:49:36)
Alban Berg kätki 1900-luvun alussa viestejä musiikkiinsa. Ei takaperinkäännettyjä ääniä, vaan Tieteen kuvalehden mukaan nuotit vastasivat aakkosia.

http://www.google.fi/search?hl=fi&a … berg&btnG=Google-haku&meta=

Ai niin, nyt kun jälkikäteen tätä luin, muistin että joskus epäiltiin Webernin piillottaneen vakoilutietoja musiikkiinsa - olivathan hänen dodekafoniset rakennelmansa juuri sopivaa kasvualustaa moisille epäilyille.

"According to a widely circulated story attributed to the Associated Press, Austrian composer Anton Webern was a Nazi spy who helped steal atom bomb secrets from the U.S. during World War II by encrypting classified data in his musical scores."
http://urbanlegends.about.com/library/weekly/aa062998.htm
-Kirjoittaja on skribentti
"Tässä kappaleessa ei ole yhtään turhaa säveltä" "Ei tietenkään - se on sarjallinen struktuuri."
Kukkis 77
31.10.2006 16:34:25

Juicen Heavydiggarin vuorisaarnassa on hyvä...

Olikos tuossa se joka meni jotakuinkin näin:

"Te epäuskoiset, ei täällä mitään saatanaa ole, täällä on Sundqvist"

Tai jotain semmosta.

Myö laitettiin mein levylle biisin loppuun: "Tämä on saatanallinen viesti" väärinperin.
"Olen ohjannut suurimman osan elokuvistani kännissä. Poliisikoirakaan ei pysty sanomaan mikä niistä on tehty selvinpäin" -Aki Kaurismäki
32788
01.11.2006 16:05:42
E: Niin ja millähän musiikintoisto-ohjelmalla vois kuunnella takaperin biisejä? WinAmpilla eikä WMP:llä ei ilmeisesti pysty.

Audacity?

http://audacity.sourceforge.net/
WinterMad
02.11.2006 17:24:39
Muuten hyvä mutta mulla ei ainaskaan pystyny tossa demossa kääntämään biisiä.
"menin yhteen mussalolaiseen musaliikkeeseen nii myyjä vitu heitti mua tikalla jalkaan ja sano homoksi vaikka oon hetero!! Olin sitte ostamassa plekua nii se toine myyjä sano että mee vittuu saatana homo tai ammun sua singolla päähän vittu!! -Vasara
-Henri-
03.11.2006 16:32:05
Audacityhän mulla olikin jo, mutta en ainakaan löytäny namiskaa, joka kääntäs sen.
We All Like It - Rock 'n' Roll!
Räbbänä
03.11.2006 16:35:35
Audacityhän mulla olikin jo, mutta en ainakaan löytäny namiskaa, joka kääntäs sen.

Mustaa/vedä hiirellä (valitte) koko biisi ja laita efetktit ja käännä tms.
"Hattu pois päästä!"
-Henri-
04.11.2006 14:38:52
Mustaa/vedä hiirellä (valitte) koko biisi ja laita ja käännä tms.

Joo, sieltähän se löyty Efektit->takaperin. Tattis!
We All Like It - Rock 'n' Roll!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)