poppamies 23.11.2003 13:38:31 | |
---|
Itsestään selvää on se että kitaristi on tähti joka bändissä : No meidän bändistä on kaks kitaristia saanut lähteä kun alkoivat kuvittelemaan että he soittaa ja me säestetään. Vaikea löytää kitaristi joka on hyvä soittaan mutta joka ei siitä huolimatta luule liikoja itsestää. Bändi on bändi ja Hedrixit erikseen. "G-strings are for strippers" |
No meidän bändistä on kaks kitaristia saanut lähteä kun alkoivat kuvittelemaan että he soittaa ja me säestetään. . Mä yritän saada systeemit mun bändissä toimimaan siten, että jokainen saa ikiomia "tähtikappaleitaan", joissa saa soittaa niin paljon kuin sielu sietää ja muut säestää ja jos onnistuu saamaan aplodeja, voi hyvällä omalla tunnolla nousta kiittämään ja ottamaan ne omaan piikkiinsä. (Ja muut kappaleet on sitten tiimityötä) Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
steelin 04.12.2003 01:33:28 | |
---|
Mitenpäs olisi kuulkaa tälläinen vanhan ajan orkesterin johtajan homma. Ohjaat (mukamas) kiipareitten takaa koko orkesteria, nouset jonkun välisoiton tahi soolon aikana ylös, irroitat toisen kätesi koskettimilta ja osoitat soittajaa. Kappaleen loputtua loihet lausumaan: "Bassossa Lappajärven oma poika; Antti Yli-Veteli" tms. Soittaja saa huomion ja itse pääset näyttämään itseäsi. Välillä jätät soittamatta, napsuttelet vaan suurieleisesti sormiasi ja katsot vaikka solisitia kasvoillasi ilme josta voi lukea: "On tuo Jouko sitten hyvää laulamaan". Vähän niinkuin joku Millerin Glen tai vastaava, kun bändi toimii, sen edestä siirrytään pois ja katsotaan sitä ihaillen. Ymmärtänet mitä tarkoitan. Naapurit luulee, että on köyhä jos käy joka päivä töissä. Pitäköön uskonsa. |
baron 04.12.2003 08:48:07 | |
---|
Mitenpäs olisi kuulkaa tälläinen vanhan ajan orkesterin johtajan homma. Ohjaat (mukamas) kiipareitten takaa koko orkesteria, nouset jonkun välisoiton tahi soolon aikana ylös, irroitat toisen kätesi koskettimilta ja osoitat soittajaa. Kappaleen loputtua loihet lausumaan: "Bassossa Lappajärven oma poika; Antti Yli-Veteli" tms. Soittaja saa huomion ja itse pääset näyttämään itseäsi. Välillä jätät soittamatta, napsuttelet vaan suurieleisesti sormiasi ja katsot vaikka solisitia kasvoillasi ilme josta voi lukea: "On tuo Jouko sitten hyvää laulamaan". Vähän niinkuin joku Millerin Glen tai vastaava, kun bändi toimii, sen edestä siirrytään pois ja katsotaan sitä ihaillen. Ymmärtänet mitä tarkoitan. Kiitos, saattaisi hyvin palvella mun egoa. Mulla on sentään 6 äijän bändi eli on siinä keikallakin johtajan leikkimisen paikka. Jossain triossa saattaisi olla naurettavaa (naurettavampaa?) Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
KoskPaavo 04.12.2003 10:13:34 | |
---|
Toihan vois olla noin huumorimielessä hyvä jippo. Triolla kaikilla sellaset Glenn Miller-bändin nuottitelineet ja vanhanaikaiset smokit.Kiippari olis tiukan näköisenä leaderina kun vedetään Bum-bum-bum.Vanhanaikainen metronomi ja äänirauta. |
baron 04.12.2003 10:17:52 | |
---|
Itsestään selvää on se että kitaristi on tähti joka bändissä : Mun kitaristi ei suostu. Se rämpyttää vain sointuja takarivissä, vaikka mä tarjoisin sille soolotilaa. (Ideana, että vähentäisi laulajan ja puhaltajan "tähteyttä") Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
baron 04.12.2003 10:20:16 | |
---|
Toihan vois olla noin huumorimielessä hyvä jippo. Triolla kaikilla sellaset Glenn Miller-bändin nuottitelineet ja vanhanaikaiset smokit.Kiippari olis tiukan näköisenä leaderina kun vedetään Bum-bum-bum.Vanhanaikainen metronomi ja äänirauta. Täähän käy meille hyvin. Meillä on jo smokit esiintymisasuina (täytyy yrittää olla "kalliin" näköinen), äänirauta vain puuttuu. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
pekkajau 04.12.2003 10:47:26 | |
---|
Onkos kellään kokemusta solistista nimeltä Pentti Kumpulainen?Olen kerran "päässyt" tätä tähteä säestämään 80- luvulla. Sitä sanottiin joskus ruotsin junkkariseksi. No ei siinä mitään. Kaveri oli sillä keikalla silloin niin pierussa että "lavashou" oli tosi irtonaista ja elastisen notkeaa. Se ärjyi mikkiin kesken biisiä vähän väliä aina jotta:"Hyvä jätkät!" Sitten se heiti aina joka kohtaan "Soolo" kun sanat hukkui eli yhden biisin aikana saattoi olla useita sooloja.Oli aika free-humppafox meininki! Oli mielenkiintoinen keikka ja solisti oli silloin illan ehdoton "tähti" bändissä. |
R.W. Piuha 04.12.2003 14:08:43 | |
---|
Onkos kellään kokemusta solistista nimeltä Pentti Kumpulainen? No yhden kaskun oon miehestä kuullut: PK:n bändissä oli pitkätukkainen, nuori basisti ja Pentti meni kerran huomauttamaan tälle liian pitkästä tukasta.Basisti oli tähän tokaissut rauhallisesti:"Toisilla kasvaa tukka,toisilla nokka!" Pentti itse oli jo hieman kaljuuntumassa ja hänellä on todellakin ihan suht komia kolvi:-))) Mä oon varmaan ollu joskus takavuosina samalla keikalla,ainakin jossain oon herran nähnyt ja kuva säilyy ikuisesti mielessäni;-)))) |
KoskPaavo 04.12.2003 15:41:53 | |
---|
"lavashou" oli tosi irtonaista ja elastisen notkeaa--- Varmaan jälkeenpäin ihan hauska muistella, tuttu mies mullekin, se kolvikin jäi mieleen,alunperin Suonenjoen miehiä. |
isojussi 04.12.2003 23:47:48 | |
---|
....Oli aika free-humppafox meininki! .... Jumalauta! Tässä meille uusi musiikinlaji! Perustankin heti alan bändin. Osta mut - ma olen kaupan! |
pekkajau 05.12.2003 10:05:10 | |
---|
Jumalauta! Tässä meille uusi musiikinlaji! Perustankin heti alan bändin. Jep! Tässä musiikkilajissa bändin solisti on aina niin tuubassa että muiden soittajien on soitettava kun Miles Davisin... eli soolojen aikana ja muutenkin selkä yleisöön päin ja katse tiukasti lattiaan. Ei sen vuoksi että on soolon aikana olis niin omissa maailmoissaan ja inspiraation vallassa kuin Miles oli, vaan siksi että hävettää niin saatanasti... se solisti ! |
R.W. Piuha 05.12.2003 11:37:29 | |
---|
Jep! Tässä musiikkilajissa bändin solisti on aina niin tuubassa että muiden soittajien on soitettava kun Miles Davisin... eli soolojen aikana ja muutenkin selkä yleisöön päin ja katse tiukasti lattiaan. Ei sen vuoksi että on soolon aikana olis niin omissa maailmoissaan ja inspiraation vallassa kuin Miles oli, vaan siksi että hävettää niin saatanasti... se solisti ! Näin meidänkin olis pitänyt tehdä,ja usein:The One And Only Suomen albiino "Miles Davis"oli usein niin tuubassa että koko bändin olis tosiaankin pitänyt kääntyä selkä yleisöön päin...aika usein oikeesti teki mieli näin tehdä,oli se sellasta kekkulointia,mutta kun on kerran tähti niin saa tehdä mitä lystää...turakaiset kattelee haavi auki lavan edessä,jotkut jopa taputtavat esitykselle,muutama saattaa huomata että taiteilijahan on turpa täynnä;-)) |
half 19.12.2003 23:18:01 | |
---|
Soitamme ko. tavaraa Kitara / basso / rummut - triolla, jossa allekirjoittanut basisti rumpalin ohella laulaa.´Kun ei óle turhia " paavoja " messissä, niin fiilis on parempi ja tilikin on parempi. |
half 19.12.2003 23:32:36 | |
---|
Pentti Kumpulainen? Never heard. Mutta Pauli Virta palaa vieläkin mieleen krapulan ja morkkiksen aiheuttamissa hallusiaatioissa joskus aamuöisin. Muistatteko semmoista Hemmoa? |
KoskPaavo 19.12.2003 23:52:08 | |
---|
Kyllä muistetaan, kunkun poika. Teki jonkin aikaa juontohommia, missähän nykyään lienee. |
Irti Humpasta 24.12.2003 00:43:52 | |
---|
Kyllä muistetaan, kunkun poika. Teki jonkin aikaa juontohommia, missähän nykyään lienee. Omistaa dubbausfirman Pauli Virta Produktions.... Pyjaama Panaanit ja Digimon tuli ekaksi mieleen, jotka dubattu tän firman alla. Toivottavasti mies ei enää koskaan laula :) |
Mynthor 25.12.2003 01:41:21 | |
---|
Omistaa dubbausfirman Pauli Virta Produktions.... Pyjaama Panaanit ja Digimon tuli ekaksi mieleen, jotka dubattu tän firman alla. Toivottavasti mies ei enää koskaan laula :) Eikä tarvi kyllä dubatakaan. Nimimerkillä: Vuosia karseista Posti Pate tulkinnoista kärsinyt. " Postin tuo, postin tuo, postin tuo Pate jokaisen luo..." Asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat. |
steelin 29.12.2003 01:56:42 | |
---|
Täähän käy meille hyvin. Meillä on jo smokit esiintymisasuina (täytyy yrittää olla "kalliin" näköinen), äänirauta vain puuttuu. Vois muuten ihan oikeastikin toimia.... asiakaspalvelua ja viihdytystä loppuun asti. Ota rohkeasti käyttöön, rojaltit sitten vaan mulle. Kiitos. "Mutta minä tahdon olla mystinen metsätyömies ja hirsiä vetää, kun karsia rapula on." - P.Myllykoski |
hyppykuppa1 01.02.2004 21:44:07 | |
---|
Monesti olen huomannut sellaisen seikan eri orkestereiden keikoilla käydessäni että orkesterin laulaja on paljon parempi laulaja kuin orkesterin solisti. Mistä johtuu? Onko perusbändin soitattajilla yhteiskemia parempaa kuin verrattuna solistin tullessa lavalle? |