Aihe: Boostereista
1 2
Bentley
30.10.2006 17:06:14 (muokattu 30.10.2006 17:08:21)

Moorientes.

Mitä porukka osais kertoa näistä? Tarkotus olisi siis pääasiassa saada volumeboosti sooloja varten mutta kivoja paketteja tuntuu löytyvän jossa on myös jonkinlaista säröosastoakin mukana.

http://www.thomann.de/thoiw3_electro_harmonix_metal_muff_prodinfo.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-196842.html
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-196487.html

Tuossa Maxonissa tulee näköjään noise gateki mukana. Onkohan se kuinka hyvä siinä?

EDIT: Oisko muita ehdotuksia noiden lisäksi?
For those who can't be without the music!
Werihukka
30.10.2006 17:17:25

*cough* Tube Screamer *cough*
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Swan
30.10.2006 17:57:43
Tarkoituksiasi ajatellen varmaankin paras boost olisi EQ. Yleisen volumenoston lisäksi saundia on mahdollista muovata enemmän tai vähemmän. Säröbuusti särön jälkeen kuulostaa arveluttavalta, mutta kokeile kaikkea. Muista kuitenkin, että volumea nostaakseen boost täytyy asettaa särön jälkeen, tai muuten se kasvattaa säröä itseään.
N33m0
30.10.2006 18:36:10 (muokattu 30.10.2006 18:37:24)

Visual Sound: Jekyll & Hyde

Aivan omiaan boostaukseen ja särö on parhain mitä oon pedaalista ikinä saanu. Joskus marsun edessä oli toi jekyll-puoli päällä, irtos hyvä leadsoundi.
slow music for slow people
kimurantti1
30.10.2006 19:49:16
Mua on jo pitkään arveluttanut tuo "boost". Kun se voi tarkoittaa kahta asiaa: särö- tai volumeboostia. Kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti? Sanaa "boost" nimittäin käytetään sujuvasti molemmissa yhteyksissä, ilman että lukijalle välttämättä selvennettäisiin, kummasta puhutaan.

Joo, se siitä..

Onko joku kokeillut MXR:n EQ-pedaaleita boosteina (ja nyt nimenomaan volumeboostina ja mahd. soundinmuokkaajana efektilenkissä)? Niitähän on 6- sekä 10-kaistaiset versiot. Onko näillä mitään muuta eroa (esim. syökö soundia), kuin kaistojen määrä? Onko joku muu graafinen EQ, jonka joku on havainnut hyväksi tähän käyttötarkoitukseen?

Joku taisi sanoa, että Bossin GE-7 syö vähän soundia. En siitä itse tiedä, mutta Boss tuntuu muutenkin vähän tylsältä ratkaisulta.
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Twinkle
30.10.2006 20:05:42
Mua on jo pitkään arveluttanut tuo "boost". Kun se voi tarkoittaa kahta asiaa: särö- tai volumeboostia. Kumpi ja kampi tappeli, kumpi voitti? Sanaa "boost" nimittäin käytetään sujuvasti molemmissa yhteyksissä, ilman että lukijalle välttämättä selvennettäisiin, kummasta puhutaan.

Boostihan nyt on samaan aikaan sekä särö- että volumeboosti. Signaalin kasvaessa volume kasvaa ja yli raja-arvojen mentyään signaali säröytyy. Näin siis jos oikein ymmärsin mitä tarkoitat.
Jungleman
30.10.2006 20:12:16
EDIT: Oisko muita ehdotuksia noiden lisäksi?

Hintahaitari on näemmä aika laaja. Jos volumeboostia kaipaat, kokeile vaikka Xotic RC-Boostia. Ostin muutama viikko sitten sellaisen itse ja olen varsin tyytyväinen. Siinä on 2-alueinen (ohitettava) aktiivieq ja puhdasta boostia tarpeeksi. Taitaapa olla Custom-Soundsilla tuollainen myynnissä käytettynä, jos oikein muistan.

Toinen mainio pedaali (jota olen hehkuttanut kyllästymiseen asti) on Banzai Fireball II. 2-kanavainen overdrive joka toimii myös boosterina - säröllä tai ilman, tarvittaessa. Samantyyppinen vehje on myös Fulltone Full-Drive 2.

Kyllä noita riittää. Saa kysyä tarkennuksia.
Ei se ole vika. Se on ominaisuus.
Romantikkoitkijät #1
kimurantti1
30.10.2006 20:13:16 (muokattu 30.10.2006 21:29:16)
Twinkle:
Näin siis jos oikein ymmärsin mitä tarkoitat.

Ymmärsit asian oikein, mutta kysymyksen väärin. :-) Yleensähän sillä boostilla on joku tarkoitus. Joku haluaa lisää säröä, joku volumea. Vaikka teoriassa volumen lisääminen lisää "säröä", ei esim. leadit esiin nostava pieni boosti tehokkaan putkinupin efektilenkissä käytännössä aiheuta säröä.

Eli oikeastaan olisin voinut muotoilla kysymykseni paremmin näin: Kun puhutte boostista, kumpaa tarkoitatte: ennen etuastetta, vai etuasteen jälkeen tulevasta signaalin boostauksesta?
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Swan
30.10.2006 20:13:28 (muokattu 30.10.2006 20:16:47)
Onko joku kokeillut MXR:n EQ-pedaaleita boosteina (ja nyt nimenomaan volumeboostina ja mahd. soundinmuokkaajana efektilenkissä)? Niitähän on 6- sekä 10-kaistaiset versiot. Onko näillä mitään muuta eroa (esim. syökö soundia), kuin kaistojen määrä? Onko joku muu graafinen EQ, jonka joku on havainnut hyväksi tähän käyttötarkoitukseen?

6-alueinen löytyy lenkistä juurikin soolobuustina. Mun kokemuksien mukaan MXR:t on sen verran hyvin bufferoituja, että saundin syömistä ei juurikaan esiinny. Eroahan tuolla on 10-alueiseen lähinnä kaistojen määrä, koko sekä volume- ja gain-säätöjen puute. Jälkimmäisiä tosin ei välttämättä tarvitse, jos pedaali toimii ennen kaikkea buustina, sillä keskiäänien korostus nostaa jo volumeakin.

Eli oikeastaan olisin voinut muotoilla kysymykseni paremmin näin: Kun puhutte boostista, kumpaa tarkoitatte: ennen etuastetta, vai etuasteen jälkeen tulevasta signaalin boostauksesta?

Itsehän puhun buustista ja soolobuustista. Pelkkä buusti on särönkasvattaja ennen etuastetta ja soolobuusti volumen ja keskiäänten korostaja etuasteen jälkeen. Molempia käytän ja joskus yhtä aikaa.
kimurantti1
30.10.2006 20:21:20
...volume- ja gain-säätöjen puute.

Äh, enpäs huomannut tuota. Se sulkeekin sitten sen 6-alueisen eq:n pois.
Swan
30.10.2006 20:24:28
Äh, enpäs huomannut tuota. Se sulkeekin sitten sen 6-alueisen eq:n pois.

Älä turhaan. Aluksi vierastin tuota itsekin, mutta huomasin siinä samalla, että lieväkin "suruhymiö" nollatason yläpuolella nostaa yleisvolumea. Pikkuisen suurempi, niin nostaa huomattavasti.
kimurantti1
30.10.2006 20:34:09
Älä turhaan. Aluksi vierastin tuota itsekin, mutta huomasin siinä samalla, että lieväkin "suruhymiö" nollatason yläpuolella nostaa yleisvolumea. Pikkuisen suurempi, niin nostaa huomattavasti.

Joo, mutta ajattelin sitä mahdollisesti muuhunkin käyttöön kuin volumeboostiksi. Saakohan MXR:n pedaaleja Suomesta mistään? Jospa saisi testiin molemmat, ja sitten kokeilisin, kumpi sopii tarpeisiini paremmin..
Swan
30.10.2006 20:39:08
Joo, mutta ajattelin sitä mahdollisesti muuhunkin käyttöön kuin volumeboostiksi. Saakohan MXR:n pedaaleja Suomesta mistään? Jospa saisi testiin molemmat, ja sitten kokeilisin, kumpi sopii tarpeisiini paremmin..

Tampereella näköjään asut. Tampereen musiikki ainakin edustaa Levytukkua, joka tuo MXR:ää maahan.
Sleepless
30.10.2006 20:55:06
Yleensä palstalla suositellaan Bad Monkeyta. Kokeilin itse muutamaa ja parhaaksi osottautui...Bad Monkey!

Jep, tämä on kyllä loistava peli hintaisekseen. Tällä voi boostailla myös vahvarin omia säröjä jos ei tunnu saavan tarpeeksi turpaanveto soundia!
Hiljaa hyvä tulee.
terry
30.10.2006 21:16:57
Mulla on VOX:n boosteri VOX:n vahvarin kaverina ja on se ihan ok.
Tänään sain aikaiseksi ja hain Ibanezin Tubescreamerin. Sen vähän perusteella mitä värkkiä olen tässä testaillut, on erinomainen! Suosittelen ehdottomasti. Ja hinta 50 € on kohdillaan.
Chemo
30.10.2006 21:28:00

Oisko muita ehdotuksia noiden lisäksi?

Roger Meyer Voodoo-Boost. Käytän sellaista itse.
Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän.
jarmo vh
31.10.2006 17:21:27 (muokattu 31.10.2006 17:22:23)
Mulla on Ibanezin Tube king joka lienee ollut esikuvana tuolle Maxonille, lähestulkoon samat säädöt ja nappulat näyttää olevan. Voin suositella lämpimästi kasarihenkisen särön tuottamiseen. Clean boostia varten kannattaa harkita muita laitteita. Joskus omistin Hot Caken ja se oli kyllä hyvä. Tubescreameritkin toimivat, mut niissä on aina se oma middlekorostus mukana, ja siitähän kaikki eivät tykkää. Soolosoundissa tosin pitää sitä middleä mielestäni olla, ettei soundi huku bändin tuottamaan mökään.
"I was coming home from the work when I apparently died." -Sarcofagus
Jucciz
31.10.2006 17:25:47
Ibanez ja Maxon ovat kulkeneet vissiin aikanaan aika pitkälti käsi kädessä. Esimerkiksi tuon omistamani Ibanez OD-850:n piirilevyssä lukee ihan reilusti "Maxon". Pedaalia valmistettiin '74-'76.

Ja kyllä, Tube King on mitä mainioin säröpedaali, mutta ei siitä oikein boostauskäyttöön ole, kun se nimen omaan synnyttää särön itsessään eikä anna pihalle kovin puhdasta, boostauskäyttöön soveltuvaa signaalia pienelläkään gainin määrällä. Sen sijaan ylimääräisenä "putkietuasteena" se on mitä mainioin laite, soundiskaala on ihan älyttömän laaja aktiivisen EQ:n ansiosta. Ja putkea vaihtamalla saa vielä lisää uusia sävyjä.
>-)))> #11
« Rojuja · Soitteluita »
Hotlicks
31.10.2006 17:31:45
Ibanez ja Maxon ovat kulkeneet vissiin aikanaan aika pitkälti käsi kädessä. Esimerkiksi tuon omistamani Ibanez OD-850:n piirilevyssä lukee ihan reilusti "Maxon". Pedaalia valmistettiin '74-'76.

Ja kyllä, Tube King on mitä mainioin säröpedaali, mutta ei siitä oikein boostauskäyttöön ole, kun se nimen omaan synnyttää särön itsessään eikä anna pihalle kovin puhdasta, boostauskäyttöön soveltuvaa signaalia pienelläkään gainin määrällä. Sen sijaan ylimääräisenä "putkietuasteena" se on mitä mainioin laite, soundiskaala on ihan älyttömän laaja aktiivisen EQ:n ansiosta. Ja putkea vaihtamalla saa vielä lisää uusia sävyjä.

Mulla on toi maxon ja ei se kyllä oikein mitenkään boosteriksi taivu. Hyvä yleissärö kyllä, jolla taittuu sitten melkein mikä vaan. Maxonilta ja Ibanezilta löytyy tuon saman sarjan kompura, jossa on erillinen boosti. Tuo on ihan asiallinen laite, boosti tosin ei ole säädettävissä. Ainoa miina tuossa on se, että isommalla kompressoinnilla mukaan tulee todella reilusti suhinaa. Pelkäksi boosteriksi siis hiukan tyyris. Jos kolvi pysyy kädessä, niin Custom Shopista tollanen B.Y.O.C. Tri-Booster. On sitten valinnanvaraa samasta purkista.
KYLMÄ KAHVI KAUNISTAA, MUTTA MAHA EI KESTÄ NIIN PALJON KUIN NAAMA VAATIS.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)