Aihe: Ulkoiset äänikortit
1
Kahvinaamari
23.11.2003 01:37:08
Kertokaahan, mikä ulkoinen äänikortti toimii parhaiten kannettavan pc:n kanssa..
pkhlo
23.11.2003 02:50:33
Kertokaahan, mikä ulkoinen äänikortti toimii parhaiten kannettavan pc:n kanssa..

Katso hausta. Löytyy useita kirjoituksia aiheesta.
They can't prove whose vomit it was, they don't have the facilities in Scotland Yard. You can't really dust for vomit.
sami_sumea
24.11.2003 23:36:41

Arpoisin hatusta lennossa että Echon Indigio I/O (jos PCMCIA-kortti kelpaa).. Lienevät suht' luotettavia ja latencyjenkin pitäisi olla pienempiä kuin USB-boxeilla.

USB-vempaimien kanssa on ihmisillä tupannut olemaan ongelmia, tosin omakohtaisia kokemuksia ei ole, ja ongelmat johtunevat useimmin konfigurointivirheistä.

Jos rahasta ei ole pulaa, esim. Motun Firewire-mokkulat tai Digi002 ja mac g4 ovat hyvä perussetti :)

...
KooAa
24.11.2003 23:47:56
En tiedä mikä toimii parhaiten mutta Edirol UA 5 on ihan OK. Nettiradiotkin kuuluu kuulokkeilla oikein mainiosti. Ei ihan halpa kyllä ole.
Koo(Aa)lla ei ole väliä !
PL
25.11.2003 09:17:20 (muokattu 10.12.2003 09:27:35)
.............
hapo
25.11.2003 09:18:42
M-audio Audiophile USB ja kannettava kone. Voisikko joku joka asiasta tietää kertoa mitä ongelmia on odotettavissa.
Olen itse hommaamassa kyseistä korttia kannettavaan.
anttipi
29.11.2003 01:04:11

Echo Indigo IO on äänenlaadultaan aivan loistava, mutta en suosittele sitä vakavampaan äänittelyyn. Ensinnäkään siinä ei ole direct monitoring -mahdollisuutta, mikä toi ainakin minulle heti ongelmia. Lisäksi nuo stereominiplugiliitännät eivät ole kovin käytännöllisiä - joutuessani käyttämään 1/4->1/8" -adaptereita piuhat retkottivat erittäin hontelon näköisesti (paskaksi olisi kortti pamahtanut jos olisin vahingossa kompastunut piuhaan tai edes huitaissut sitä vähänkään kovempaa). Lisäksi alkoi nyppiä tuo ainokainen ulostulo, kun sai jatkuvasti vaihdella siihen kuulokkeita ja monitoreita (liitännät kuluvat sellaisessa ihan suotta). Suosittelen Echoa kyllä lämpimästi pelkkään äänentoistoon esim. DVD-leffojen katseluun, mutta sitten kannattaa ostaa Echo Indigon versio ilman sisäänmenoja (halvempi).

Jouduin maksamaan oppirahani eli palautuspostimaksut Thomannille (siinä lähtivät myös mikkietunen ja MIDI-sovitin). Vaihdoin ne Midimanin uuteen Firewire 410 -interfaceen, jossa on kahden sisäänmenon lisäksi kaksi erillistä kuulokeliitäntää omalla volumepotikalla, kahdeksan ulostuloa, MIDI I/0... Rahallista eroa ei ole kuin muutama kymppi tuohon aikaisempaan settiini verrattuna. Tyhmä kun olen, niin en heti tajunnut...

Kannattaa harkita TARKKAAN omat tarpeensa, ettei käy niin kuin minulle. Aluksi ajattelee, että "kyllä tämä minulle riittää, kun ei ole oikein rahaakaan" eikä millään malttaisi säästää, mutta oikeasti, se kannattaa! Paras päätökseni ikinä oli säästää Amilo D 8830 -kannettavaan. Innoissani meinasin ostaa halvimman mahdollisen kannettavan, mutta ONNEKSI maahantuojalla ei silloin sattunut olemaan juuri sitä mallia ja sain aikaa ajatella asian uudestaan.
Peltor
08.07.2007 13:52:23 (muokattu 08.07.2007 13:54:23)
Kysyin tästä samasta aiheesta tuolla rumpupuolella, mutta vastausta en ole vielä saannut.
Eli olen läppärille hankkimassa ulkoista äänikorttia, nauhottaakseni Rolandin TD-12 aivoista rumpuja.
Kannettavan oma integroitu äänikortti ei riitä pelittämään, volyymia ei saa tarpeeksi kovalle ilman että alkaa rätisemään, ja äänenlaatu on kellarimainen.

Katsoin seuraavaa ulkoista äänikorttia,

http://www.thomann.de/fi/m-audio_fi … ewire_audiophile_audiointerface.htm

Käsittääkseni firewire on parempi kuin usb?
Pystyykö tällä nauhoittamaan jo laadukkaamman kuuloista materiaalia, siis sähkörummuilla, vai pitäisikö sijoittaa vielä lisää valuuttaa äänikorttiin?
Pystyykö näillä firewire liitännällisillä äänikorteilla kuunnella omaa soittoaan reaalijassa vai tuleeko äänet viiveellä?

Tuossa kyseisessä äänikortissahan on 2 Line-Inputtia, eli sillähän saa suoraan Stereona nauhoitettua Rolandin aivoista Direct1&2 normaalilla instrumenttipiuhalla?
Vai onko nämä inputit 3.5mm vai 6.3mm?

EDIT: Minulla on windows vista, mites tuo äänikortin toimivuus Vistassa?
Peltor
08.07.2007 16:03:31
Katsoin myös tämmöistä, täälläkin foorumilla mainittu useaan kertaan
http://www.thomann.de/fi/m-audio_firewire_410_audiointerface.htm

Eli rumpujen nauhoitukseen, ja mahdollisesti kitaran/bassonkin.
Speedy
10.07.2007 02:03:29

Kokemusta kellään tämmösestä

http://www.thomann.de/fi/maudio_fast_track_pro.htm
"All I think about is time and groove" J. Porcaro
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)