Chemo 30.10.2006 10:53:27 | |
---|
Paljon on puhuttu siitä miten iPod ja nykytekniikka muutenkin tappaa musiikin. Itse en asiaa näe tällä tavalla; omalla kohdallani iPodin hankkiminen on muuttanut musiikin kuuntelua ehdottomasti positiiviseen suuntaan (ja kyllä, ostan levyjäkin edelleen vaikka kirjastostakopioinnista taannoin ketjun aloitinkin). Musiikista tulee nautittua useammissa tilanteissa kuin ennen - ja juuri sellaisesta musiikista jonka olen itse valinnut kuultavakseni. Myös podcastit ovat hyvä juttu. Niistä pitää vain löytää ne mitkä osuvat yksiin omien intressien kanssa. Kysytään siis mitä (musiikkiaiheisia) podcasteja ihmiset pitävät kuuntelemiseen kuluvan ajan arvoisina. Tässä oma suositukseni: The Bad Religion podcast. Sisältää mm. harvinaista livemateriaalia, demoja, erikoisia covereita, uutisia ja mielenkiintoista taustatietoa. Jaksot ovat aika pitkiä, lähemmäs tuntiakin (niistä mitä itse olen tähän mennessä ehtinyt kuuntelemaan). Luonnollisesti tämä podcast sopii ihmiselle kuunteluun sitä paremmin mitä enemmän hän kyseistä bändiä diggaa. Mutta, huolella ja rakkaudella tehtyä ohjelmaa tämä on - erittäin hyvä keino asiassa syvemmälle menemisessä, ja nimenomaan iPodin ja uuden tekniikan avulla tämä on saatu ihmisten kuuluville.. Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Mullakin tuo iPod Nano löytyy. En tosin oikein koskaan ole saanut selville, mitä nämä podcastit ovat. Voisiko joku ystävällinen sielu lyhyesti jeesata tyhmää? |
Jani The Rock 30.10.2006 10:56:18 | |
---|
Oliskohan nyt hyvä hetki tunnustaa että mulla ei ole aavistustakaan siitä mikä on iPod tai podcast? Öhh, ehkä ei... mutta menköön nyt kuitenkin. Nahkarotseja ja bootseja myynnissä Torilla! Check `em out & be cool! |
Wahi 30.10.2006 11:07:16 (muokattu 30.10.2006 11:08:13) | |
---|
Eikös ne oo jotain "radio-ohjelmia"? Emmä oikeen tiiä, mä vaan kuuntelen noita Brain Damagen Pink Floyd podcasteja (kokonaisia keikkoja jne.). E: Tarkoitus on kai että voi iPodilla kuunnella siis valmiiksi äänitettyä radio-ohjelmaa. Itse kuuntelen vain tietokoneen soittimella tosin. |
Chemo 30.10.2006 11:26:54 (muokattu 30.10.2006 11:28:04) | |
---|
Eikös ne oo jotain "radio-ohjelmia"? Kyllä, nimenomaan. Ne ovat ohjelmia joita voi "tilata" (lainausmerkit siksi että ne eivät maksa yhtään mitään) iTunesista, ja ne päivittyvät tietsikalle ja iPodiin automaattisesti sitä mukaa kuin niitä julkaistaan. E: myös vanhoja jaksoja voi ladata sen mukaan mitä haluaa. Sisältö voi olla mitä vaan ääntä (ja kuvaakin, uusia Video-iPodeja varten on myös videopodcasteja, ne ovat ok myös). Brittihuumoria, luontodokumentteja, surf-videota, musaa.... mitä vaan. Valinnanvaraa piisaa. Perinteiset mediat eivät paljoa ole tarjonneet Bad Religion-fanille (tää nyt vaan yhtenä esimerkkinä kun just toi yhtye tuli mainittua): telkkarista tuli vähän aikaa The Punk Show mutta sitäkään ei oo tullut enää aikoihin, ja radio... no. Radio Helsinki on ihan okei ja silleen, mutta jos olet kiinnostunut jostain tietystä jutusta, tarvitset jotain muuta. Podcastit tarjoavat vaihtoehdon, ja ihan oikeasti hyvän sellaisen! Päätän raporttini ulkoavaruudesta tähän. |
Milkop 30.10.2006 11:35:24 | |
---|
Ne ovat ohjelmia joita voi "tilata" (lainausmerkit siksi että ne eivät maksa yhtään mitään) iTunesista, ja ne päivittyvät tietsikalle ja iPodiin automaattisesti sitä mukaa kuin niitä julkaistaan. No nytpä tämäkin selkesi. Plussaa + |
kikkomies 30.10.2006 15:57:32 | |
---|
|
Jytäurpo 31.10.2006 16:32:46 | |
---|
Sex, liquor and death |
minidriver 01.11.2006 11:04:45 | |
---|
Oliskohan nyt hyvä hetki tunnustaa että mulla ei ole aavistustakaan siitä mikä on iPod tai podcast? Varmaan jotain helvetin tärkeetä kun siitä niin paljon kuulee puhuttavan. Tämä pökiö ei tajua esim. seuraavasta yhtään mitään. Tarkennetaan vielä sen verran että podcastien kuuntelu ei vaadi iTunesia tai edes iPodia, kuuntelu onnistuu kaikilla MP3-formaattia tukevilla vempeleillä. iTunesin voi korvata esim. Juice receiverillä (1) ja podcasteja voi etsiä vaikkapa osoitteesta http://www.podcastalley.com/ . Emmä ku emmä!?! On siin kato sillai jollailail ny jotai järkee, mut ei ny kovi paljoo kuitenkaa. Emmää oikee tiä kato. |
Juntunen 01.11.2006 11:18:45 (muokattu 01.11.2006 11:22:08) | |
---|
Varmaan jotain helvetin tärkeetä kun siitä niin paljon kuulee puhuttavan. Tämä pökiö ei tajua esim. seuraavasta yhtään mitään.
Emmä ku emmä!?! Hmh. iPod on Applen värkkäämä pienikokoinen mp3-soittimen kaltainen vekotin, johon sopii mallista riippuen joko paljon tai helvetisti musiikkia, kuvia ja videoita. "Podcasting tarkoittaa äänitiedostojen (kuten mp3) julkaisemista verkossa siten, että julkaisuun liitetään metadata, jonka avulla erityiset ohjelmistot osaavat ladata uudet tiedostot automaattisesti käyttäjän tietokoneelle tai esimerkiksi kannettavaan soittimeen. Tällöin käyttäjä voi kuunnella ne haluamanaan aikana, esimerkiksi kannettavalla soittimella." -Wikipedia Podcastit ovat siis eräänlaisia "radiolähetyksiä", joita voi tehdä ja julkaista kuka tahansa. Mikäli käyttäjä on "tilannut" itselleen tietyn podcastin, sen uusimmat jaksot päivittyvät automaagisesti hänen tietokoneeseensa/iPodiinsa kuunneltavaksi. |
blastoff 01.11.2006 12:10:20 | |
---|
|