Aihe: Digititaalipiano
1
Korggari
29.10.2006 15:45:07

Pitäis hommata tyttärelle jonkinlainen digitaalipiano, ja ajattelin että hintaluokka olis max. jossain 1000-1200 euron korvilla. Musiikkiliike.fi kauppaa tuommoista kuin Hemingway DP 500 hintaan 777 €. Itse en tiedä pianoista mitään, mutta olisikko teistä jollakin kokemusta tuosta Hemingwaysta, olisikko se riittävän hyvä tuommoiselle henkilölle, joka on harrastanut pianonsoittoa jo muutaman vuoden ja on siinä jo melko taitava ? Vai kannattaisko mieluummin katsella jotain muuta merkkiä ? Tai suositelkaa jotain digitaalipianoa tuossa hintaluokassa, jos löytyy omia hyviä kokemuksia.
jjylli
29.10.2006 20:01:03
mä löysin tyttärilleni yamaha clavinovan täältä mnetin torilta 600 eurolla. kannatta ehkä tsekata huutonetit ja muut vastaavat ennen kuin ostaa uutta "halpista", jos käytetty kelpaa. en tosin tiedä hemingwaysta mitään.
kyänäino
30.10.2006 08:27:49
Testailin Hemingwaytä liikkeessä ja en voi suositella. Clavinovan perusmallia (en nyt muista sen tarkkaa mallinumeroa) voisin taas suositella, sen on ainakin jossain tarjouksessa saanut joskus about tonnilla.
kaskinen
13.08.2008 13:17:09 (muokattu 13.08.2008 14:35:42)
Kokeilen rohkeesti herättää vanhaa topikkia henkiin.

Eli, suunnitelmissa on jonkun aikaa ollu hankkia digipiano kotiin ajanvietteeksi jottei tarttis roudata keikkavermeitä ja ennen kaikkea tyytyä niihin löysiin koskettimiin (ja keskiluokkaiseen soundiin) itsekseen soitellessa. Onko kellään kokemuksia Rolandin RP-101:sestä tai Korgin C340:sestä? Toi RP-101 kiinnostais suurenmoisesti, ainakin Rolandin sivuilla olleista soundinäytteistä vois päätellä että kelpaa mun käyttöön ihan loistavasti. Tosin siitähän ei tiedä monenko giljoonan Lexiconit sun muut efektit siinä on ollu välissä demoa tehdessä...
Tutulla kokeilin n. 6-vuotiasta Clavinovaa (CLP-120), se ei oikeen lämmittänyt, mutta onhan sillä jo ikää. Korgista en oikeen löytänyt mitään kovin kattavaa inffoa.

Tossa hintaluokssa (1000€) saa toki ehdottaa muitakin hyviä jos tulee mieleen. Kai se niin on että "sanokaa Yamaha kun haluatte hyvää", mutta kun, halvimpaan Clavinovaan saa vielä laittaa muutaman satasen lisää...

Elieli. Näkemyksiä, kokemuksia?
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)