Aihe: Deep Purple & Uriah Heep
1 2
fox
22.11.2003 17:54:31

Pikkuruiset äänet päässäni pakottavat minut ostamaan Heepin levyjä!

Sitte kun menet levykauppaan niin suosittelisin (täysin oma mielipide, huom!) hankkimaan niitä vanhempia... Salisbury, Demons and Wizards, Return To Fantasy ja tietty se aivan ensimmäinen, Very Eavy, Very Umble... Toki joku kokoelmakin, mutta aivan hyviä biisejä tuppaa niistä puuttumaan, kuitenkin saa hyvän läpileikkauksen ja ennenkaikkea ne hitit...
fox
23.11.2003 12:59:22

Kuitenkin Heep oli ainakin meikäläisen ennakko-odotuksiin verrattuna mielestäni todella hyvä, mutta makuasioistahan ei kannata kiistellä.. Kyllä ainakin joihinkin 90-luvun vetoihin verrattuna ylsi aivan eri tasolle, eikä niissä stemmoissakaan minun mielestäni paljoa sanomista ollut. Siellä sivussa istuneena tuli huomioitua yksi kiinnostava pikku seikka joka luonnehti koko konserttia, eli bändien hauskanpito: Loppuvaiheessa Heepin settiä lavan takaosassa oli stemmoja laulamassa paljasjalkainen, salihousuinen ja harmaatukkainen Gillian ja oli siellä myös huivipäinen basistikin... tokihan eivät itse lavalle vääntyneet mutta Lady In Blackkia siellä vedettiin... Deep Heep???
fender-mies
23.11.2003 14:20:13
niinpä!!
lady in black oli encore.
Ilm. herrat glover ja gillan katsoivat asiakseen mennä
vähän avittaan niitä stemmoja????
No ei siinä mitään. Heep oli ihan hyvä niinkuin jo aiemmin sanoin ja etukäteenhän sen jo tiesi ettei missään nimessä ole Purplen veroinen, ei ole sitä ollut edes 70-luvulla, miten olisi sitä nyt, kun Purple vaan paranee vanhetessaan.
(henkilökohtainen mielipiteeni)
fox
23.11.2003 14:36:04

Juu, enhän todellakaan Purplen vetoa väheksynyt, ulkona tupakkipaikalla ja sisällä pikkupikkumiitissä kera Lonesomen ja freeBirdin osattiin jo odottaa että Purple vetää kovan setin. Eikä tarvinnu pettyä, ehei! Varsin unohtumaton veto oli Hit the Road Jackin muuntuminen pikkuhiljaa Black Nightiksi ja kuten aiemmin jo totesin, Jäähalli lauloi hyvin. Gloverkin asiasta jotain Ianille kommentoi... Aivan ilmeisesti oli "vanhoilla herroilla" semmosta tervettä puolittaista "kilpailuhenkeä" ja meininkiä että nyt soitetaan Heeppi suohon - tokihan järjestys, soundit ja valotkin vähän pääesiintyjän paikkaa osoittivat.
Olis vaan joku vieny mikin niille G&G - taustalaulumiehille... *snif*
Mutta edelleen olisin sitä mieltä että kyllähän Uriah nyt ainakin ysin edestä...jos vertaa siihen 90-luvun UH:n..
Skebaholikko
23.11.2003 17:22:14

Kovaa ne tykitti, Heeppi sekä Purple eivät kummatkaan tuottaneet todellakaan pettymystä.
Heeppi jurautti kyllä kovaa menoa, stemmat ja basisti etenkin miellyttivät meikeläistä hemmetillisellä lujuudella. Vieläkin kuvittelen sen basistin viipottavin sormin lavan edessä. Huh! Boxikin hymyili suunnilleen koko keikan ajan mikä oli varsin hienoa nähdä, eihän hänkään soitossaan löysäillyt. Soolotkin veti enemmän fiilistelypohjalta, mikä tietysti on ihan virkistävää. Ainoa mikä meni ohi oli ne boxin aaltoilevat kädenliikkeet kattoa kohti suunnilleen joka biisin aikana. Osaisiko joku kokeneempi selventää niiden liikkeiden tarkoitusta?

Purple oli sitten yksinkertaisesti kova! Aluksi haittapuoleksi meinasi muodostua sijaintini. Permannon vasemmalla puolella kun oli Glover kaappeineen niin basson hillitön jytke peitti Highway Starin ensimmäisen osion aikana lähes kaiken muun paitsi rummut. Onneksi miksaaja pääsi tilanteen päälle kuitenkin suht nopeasti. Starin aikana oli kylä erittäin mukava katsella Morsen ja Gloverin kimppamoshauksia kertsin aikana. Jätkillä oli ilmiselvästi koko keikan ajan hauskaa. Uuden levyn biisit murisivat aika pirun komeasti livenä, paljon paremmin kuin levyllä. Etenkin House Of Pain ja Silver Tongue jyräsivät lähes vanhojen klassikoiden voimalla. Smoke oli tietysti aivan täyttä euforia-ilmaskeba-moshinkia. Sitä tunnetta kun ajatteli kymmenen vuotta aikaisemmin mattopiiska kädessä heiluneen ala-asteelaisen energialla jonkun ennenkokemattoman jytäyksen tahdissa. Silloin ei Bobby Mcferrinin Dont Worry Be Happy kuulostanutkaan niin kovalta. Black Nightin alkuriffit saatiin aika hyvin hoilattua ennakkoon, toivottavasti oli jätkille jonkunmoinen ylläri, että näytettiin enemmän kuin aiemmilla kiertueen keikoilla;)

Ainoa kyrsivä tekijä koko illassa oli Purplen aikana miun edessäni turva-aitaa vasten ollut noin 15-18-vuotias mieshenkilö. Tämä herra seisoskeli koko keikan ajan pipo syvällä päässään, Wu Tang Clan-takki päällään paikallaan. En nähnyt äijän liikahtavankaan koko keikan aikana kuin noin metrin, kun poika siirtyi noin metrin irti turva-aidasta. Siis jumalauta, Smoke on the water riffailee käyntiin, kansa ympärillä on ihan pähkinöinä ja tämä ketku kaivelee korviaan ja vilkuilee naama aivan peruslukemilla ympäriinsä kaikkialle paitsi stagelle. Hieman tuli halu saada ympärillä laulelleet immeiset mukaan pieksemään siihen suolapatsaaseen edes vähän vauhtia.
Siis mitä helvettiä sellainen kloppi tekee keikalla kun ei hymyile kertaakaan saati edes huuda aplodien aikana, eikä melko selvästi välittänyt koko musiikista.
Suututtaa oikein kun ajattelee että keikka oli loppuunmyyty ja tämä mulkero vei joltakulta varmasti paikalle halunneelta lipun.Näytti vain kokoajan niin välinpitämättömältä että murhanhimo nousi aina välillä. Kyllä, juuri näin tyhjäpäisen fanaattinen ja omistautunut paskiainen minäkin olen.
Tasan varmasti oli vain tullut paikalle kun lippu oli puolestaan maksettu eikä muutakaan keksinyt. Ja kyllä, besserwisserit, olin maksanut oman lippuni itse, joten voin sanoa tuon perustein (tällä kertaa;). Jos paikalle raahaudutaan niin silloin käyttäydytään eli riehutaan sen mukaisesti. Noin, olen puhunut, angstit purettu taas vähäksi aikaa. Mahtavat keikat, mutta ainakin yksi aivokuollut ameeb.....katsoja.
"Kun Mustanaamiolla on darra, koko viidakko pitää lärvinsä kiinni" (vanha viidakon sananparsi )
fender-mies
23.11.2003 17:37:10
No okei Fox annetaan 9+ Heepille.
Skebaholikko kirjoit. asiaa!!
Ei voi olla syttymättä tuollaisessa konsertissa!!
Shaft
23.11.2003 18:03:13 (muokattu 23.11.2003 18:04:29)
Jos paikalle raahaudutaan niin silloin käyttäydytään eli riehutaan sen mukaisesti.

No joo, mun mielestäni on kyllä jokaisen oma asia miten keikalla käyttäytyy.

Suurin ongelma on kyllä nämä kutsuvieraat sponsoroiduilla kiertueilla..
fox
23.11.2003 19:08:38

Niistä ei koskaan päästä. Tosiaan taas itse ynnä muutkin meidän porukasta, myös ihan ite lippumme maksaneina, ihmeteltiin muutamien "konserttivieraiden" käytöstä. Tokihan se on kiva saada piletti ja mennä areenalle juomaan litroittain kaljaa.. tai tosiaan olla sillee: "emmänytästä hommasta nii hirveesti perusta mitälienee vanhojaäijiä lavantäysi tulinnyttännekunemmämuutakaan, huomaattekos etten piittaa pskaakaan" Molempia näkee aina noilla firman lipuilla tulleitten joukossa. Joka konsertissa. Valitsen aina painikkeen "ignore" noitten kohdalla.
Skebaholikko
23.11.2003 20:43:27 (muokattu 23.11.2003 20:47:46)

No joo, mun mielestäni on kyllä jokaisen oma asia miten keikalla käyttäytyy.

Minusta ei, itsekeskeisenä paskana miusta pitää aina riehua tai ainakin liikkua, huutaa ja pogoilla vähintäänkin sellaisten bändien keikoilla joista itse pidän, ja niilläkin joista en pidä. Etenkin jos raahautuu eturiviin asti, saatana, sinne kuitenkin olisi paljon haluavaa kansaa jos ei itse kiinnosta. But thats only me, my friends *virnhymiö*

Edit: Mutta varsin oikeassa olet että tämä yritys-solmio-kansa on kyllä oikea rutto keikoilla. Vievät paikkoja perkele niiltä jotka ihan maksaisi hyvin keikalle pääsystä.
"Kun Mustanaamiolla on darra, koko viidakko pitää lärvinsä kiinni" (vanha viidakon sananparsi )
Silvio Dante
23.11.2003 21:00:59
Offtopic: Kuka oli katsomassa Steve Morsen kitaraklinikkaa? Mikä oli meininki?
Just when I thought I was out, they pull me back in!
fox
23.11.2003 21:28:56

Offtopic: Kuka oli katsomassa Steve Morsen kitaraklinikkaa? Mikä oli meininki?

En ollu mutta meidän bändin multi-instrumentalisti Hyde Hyttinen oli, tuossa on sen kommentit:

Kävin kattomassa Steve Morsen kitaraklinikan ennen illan keikkaa. (Steve meni keikalle purplen kanssa, minä kuubakavereitteni kanssa)--on se hurja mies. kertoilen sitten enempi kun nähdään

Ja Yleistä-osiolla oli joku threadikin aiheesta, käy sieltä vilkaisemassa... ;)
musatuukka
24.11.2003 10:50:01 (muokattu 25.11.2003 14:15:15)
Very great show indeed!!!
Olin katsomassa Purplea ja heeppiä helsingissä perjantain(tottakai kun aiheen aloitin)
ja olihan se kova.
Olen tänä vuonna nähny Brucen ja Rolling stonesin ja ne olivat eritt. hyviä ,mutta kyllä tässä oli vielä enemmän imua!!!!
Liekö sen takia kun oli ensimmäinen kerta kun porukat oli tunnelmassa mukana (kiitos suomalaisen kylmän perjantaina , jolloin yleensä korkit aukeaa)
Porukkaa oli nesteissä ,mutta onneksi suurin osa varsin asiallisesti.
Tosin nenäni edestä kyllä lähti porukkaan turvamiesten mukana....

Uriah Heep kaikesta huolimatta ihan jees .hittikaartia kuultiin mm.Look at yuorself,Easy livin ,Lady in black,Gypsy queen,july morning ja stealin.Ihan jees tosin tämä uusi laulaja oli ehkä jotenkin...en tiedä innokas.

Mick box hymyili,sooloili ja viitoi jotain kummaa en tiedä mitä.Käsi ei meinannut pysyä kitaran otelaudalla kun piti viittoilla!!!!Bändi soitti kuitenkin hyvin ja viimeistään lady in black sai loputkin ees jotenkin laulamaan

väliajalla pakotin itseni miksauspisteen vierestä hallin etuosaan ja pääsin!!!!olin aivan edessä kokoajan mutta parhaimmillaan black nightin aikana olin metrin päässä siitä raudasta joka erottaa audienssin ja esiintyjän eli n. 3-4m bändistä.Plekuja yritin saada ja läheltähän se menikin tosin Steve Morse osaa näköjään kaiken muun paitsi plekujen heiton , tosin melkein sain kiinni yhen ja melkein biisilistan!!

Koko homma lähti siis Highway Starilla kuten osattiin arvatakkin
Koko biisilista oli aivan identtinen verrattuna unkarin tai oliko se tsekin biisilistaan ,en muista mutta tiesin oikeastaan mitä tuli seuraavaksi tai ainakin sen onko se vanha vai uusi kipale.
Bananas taisi tuoda niin sanotuille "vanhemmille faneille" päänvaivaa , ei vaan kertakaikkiaan oltu kuultu biisejä.
Itse omistan Bananasin joten biisit tunsin hyvin.

Donin Finlandiat ja kareliat , steven kitara soolot ja Ian rummutukset kuulostivat hyviltä ja ääni ei tullut yhtään liian kovaa juuri sopiva koko keikan aikana.Itse olin siinä Steve Morse puolella joten en tiedä muilta paikoilta mutta itse kuulin varsin hyvin.
Steve Morsen nimmarinkin sain jee!!!

Loppujen lopuksi koko homma oli huippua ainut miinus tuli ehkä siitä että yhden tai ehkä kaksi biisiä olis voinu olla muilta purplen levyiltä kun Bananas vaikka kyseessä on banaani kiertue (purpendicularilta olis toivonu vaikka Ted mekaanikon) mutta ehkä tästä voi päätellä että he ovat varmasti tulossa vielä takas????vai???

Eka kerran näin ja menen toisen kerrankin taatusti!!!
Fenderillä siivous sujuu...
Mikael
24.11.2003 12:28:57 (muokattu 24.11.2003 12:29:19)

Mikäs vittu tämä herra Morse on miehiään? Aivan suolesta koko jäbä ja mainio esimerkki siitä, että tekniikkaa on mutta ymmärrystä ei. Muuten potentiaalisesti kelpo keikka (ok, Gillanin vaatetus ja habitus olis ehkä ollut sopivampi Floridaan pikkupomojen eläkeläiskerhon päiväkännikokoukseen) meni snadisti perseelleen kun tämä juippi ei osannut soittaa niitä biisejä. Ian Paice on edelleen kyllä täyttä asiaa.

Heep yllätti positiivisesti kohtuullisella volalla ja varsin kelpo stemmoilla. Olihan tuo muuten aika väsynyttä, mutta toisaalta ihan sympaattista puuhastelua.
miten käy Kekkoselta rock'n'roll?
anssi_h
25.11.2003 01:27:16
Hei! Keikka oli tosiaan mahtava, mutta jos joku voisi ystävällisesti laittaa Uriah Heepin settilistan tänne. Kiitos jo etukäteen!!!
Lonesome
25.11.2003 09:08:05
Hei! Keikka oli tosiaan mahtava, mutta jos joku voisi ystävällisesti laittaa Uriah Heepin settilistan tänne. Kiitos jo etukäteen!!!

Täältä löytyy settiä:

http://www.saunalahti.fi/~htapiom/fin/jhalli/index.htm

Tuo hra Tapio Minkkinen on käsittääkseni todellinen "Mr. Uriah Heep". Ainakin Ken Hensleyn Suomen kiertue v. 2002 oli ilmeisesti paljolti seurausta hänen kytkennöistään....
"Cities on flame, with rock and roll; Marshall will buoy, but Fender control" (BÖC)
anssi_h
25.11.2003 15:48:16
Täältä löytyy settiä:

http://www.saunalahti.fi/~htapiom/fin/jhalli/index.htm

Tuo hra Tapio Minkkinen on käsittääkseni todellinen "Mr. Uriah Heep". Ainakin Ken Hensleyn Suomen kiertue v. 2002 oli ilmeisesti paljolti seurausta hänen kytkennöistään....

Kiitos sinulle!!!
wom69
03.12.2003 14:34:28

Kyllähän se purple rokkas ihan hyvin, mutta pakko sanoo että ei se Gillani enää nii kovas vedossa oo... positiivinen yllätys oli kyllä Heep. Se rokkas ja lujaa.. en tiedä kuka siin laulaa tällä hetkellä mut sillä äijällä on äänessä munaa ja lavakarisma huippua!
Drinkin' Whisky in the Moonrise!!!!
Risto Mustalisä
05.12.2003 10:36:32
Hieman tökki tämä kitaristi. Välillä ajattelin että, Steve Vai Morse? Eihän se suorastaan tiluttanut, mutta liikaa gainia oli soundissa ja ihme ulvahduksia. No, nämä on henkilökohtaisia miletymyksiä ja tuskin tuon tasoiselta soittajalta mitään Blackmoren koipiointia pitää odottaakkaan. Pitäis ehkä hommata miehen omia ja Dixie Dregsin levyjä.

Joo kyllä Stevellä on ihan oma soundi eikä se sitä ole Purpleen liittyessään muuttanut.Ja tekniikka miehellä on helevatan upea.

IMHO
Born to be wild! - paitsi kotona..
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)