Teijo K. 29.10.2006 12:02:07 | |
---|
Tohon fliptoppiin liittyy semmonen, että monasti mainitaan James Jamerson soundin yhteydessä tuo. Jamerson kuitenkin tais soittaa suoraan linjaan. Studiohommissa olen kuullut kehuttavan, mutta en kuitenkaan JJ yhteydessä. |
Karlsson 29.10.2006 12:05:02 | |
---|
Studiohommissa olen kuullut kehuttavan, mutta en kuitenkaan JJ yhteydessä. Tossa on vissii taustalla joku foto missä Jamerson näkyy tommosen styrkan kanssa. Sitte ynnätään 1+1 ja soundin salaisuus on löytynyt. Vähän kuin toi Duck Dunnin joku kuva jossa se oli jollain lainabassolla vetäny keikkaa (joku modattu presari jatsin kaulalla) ja oikeasti ei ollu siitä soittimesta yhtään tykännyt, mutta sen kuvan takia "yleinen" käsitys oli, että kyseinen soitin on "legendaarinen Dunn-basso". Helposti lähtee tämmöset liikkeelle. "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
J.Hollström 29.10.2006 12:16:20 | |
---|
Tohon fliptoppiin liittyy semmonen, että monasti mainitaan James Jamerson soundin yhteydessä tuo. Jamerson kuitenkin tais soittaa suoraan linjaan. Jenna Jameson vetelee kans suoraan linjaan. |
Karlsson 29.10.2006 12:17:37 | |
---|
Jenna Jameson vetelee kans suoraan linjaan. Onx hyvä soundi? "Erilliset bassokuviot sen sijaan on todella gay." -morb |
aho 29.10.2006 12:48:34 (muokattu 29.10.2006 13:05:03) | |
---|
Oisko noist saatavilla tänne kuvia? tai saako googlettamalla? tosta b-25b:stä ja tosta Fliptopista. Never ever heard about that fliptop Profiilissa on kuvat setistäni, joskin huonot.... Olen ainakin ymmärtänyt, että tuo b-25b ois samaa "sarjaa" b-15 eli fliptopin kanssa. Olin lukevinani jostain että alunperin tuokin nuppi ois myyty pakettina jonkun 2x15" kaapin kera, eli niinkuin "combona"... Kyllä siitä ääntä lähtee ja peeaasta loput! Headroomiahan siinä nyt ei ihan homona ole... Sillä haluaisinkin rinnalle svt:n jossa ois oikeasti voimaa takana. Minimum effort/Maximum gain. |
Minimum effort/Maximum gain. |
chief 29.10.2006 19:37:43 | |
---|
Tohon fliptoppiin liittyy semmonen, että monasti mainitaan James Jamerson soundin yhteydessä tuo. Jamerson kuitenkin tais soittaa suoraan linjaan. Jamerson soitti linjaan kyllä mutta tais sillä olla vahvistin kuitenkin soittotilassa, josta se vuoti rumpumikkeihin ja vähän joka paikkaan. Ei se niin tarkkaa sillon ollut. "It's the ear, not the gear. " |
aho 29.10.2006 20:50:29 (muokattu 29.10.2006 20:52:16) | |
---|
nyt palaa masentunut pasisti reenikseltä. Nyt tuo mainitsemani setti kuulosti jotenkin laiskalta ja tehottomalta... Ehkä siinä pitäs kattella putket uusiksi? Tosin remppa on "vissiin" tehty toissakeväänä joten ei kai ne vielä pitäs loppua. Ei kai se auta kun pankkilainaa hakemaan ja SVT kehiin... EDIT: tai sitten olen lukenu liikaa teijän rantasaunahehkutuksia. Minimum effort/Maximum gain. |
balzary 29.10.2006 21:45:58 | |
---|
nyt palaa masentunut pasisti reenikseltä. Nyt tuo mainitsemani setti kuulosti jotenkin laiskalta ja tehottomalta... Ehkä siinä pitäs kattella putket uusiksi? Tosin remppa on "vissiin" tehty toissakeväänä joten ei kai ne vielä pitäs loppua. Ei kai se auta kun pankkilainaa hakemaan ja SVT kehiin... EDIT: tai sitten olen lukenu liikaa teijän rantasaunahehkutuksia. Osta toinen kaappi niin eiköhän sillä lähde taas jonkun aikaa. |
M.Hanski 29.10.2006 22:12:28 (muokattu 29.10.2006 22:12:53) | |
---|
nyt palaa masentunut pasisti reenikseltä. Nyt tuo mainitsemani setti kuulosti jotenkin laiskalta ja tehottomalta... Ehkä siinä pitäs kattella putket uusiksi? Tosin remppa on "vissiin" tehty toissakeväänä joten ei kai ne vielä pitäs loppua. Tuskinpa pääteputket ihan noin äkkiä kulahtavat, ellei käyttötunteja ole kertynyt tolkuttomasti ja jos bias on edelleen kohdallaan. Minkä valmistajan pääteputket nupissasi on tällä hetkellä? Eiköhän se taas ensi treeneissä soundaa hyvältä. |
Larssen 29.10.2006 22:12:37 | |
---|
Klupissa ollaan: SVT2-PRO ja se 15" + 2*10" päälle. Eipä ole löyly loppunnu kertaakaan kesken ja tarkkuutta on kymppien kanssa vaikka kuinka. Mitä isompi sali, sen paremmin skulaa. |
Wilkeson 29.10.2006 22:18:52 | |
---|
Ei kai se auta kun pankkilainaa hakemaan ja SVT kehiin... EDIT: tai sitten olen lukenu liikaa teijän rantasaunahehkutuksia. Good choise. Et pety ja voimaa on sitten kehissä!! Ei pitäs loppuu kesken! Multa se rantis puuttuu vielä,mutta katotaan...kyllä se sieltä hiljalleen tulee! SVT:n ku hommaat ni siin on sit toooosi pitkäx aikaa hyvä laite! ehkä loputtomiin jopa!!! Kunnon putket päättäreix ja etuseen ni vörkkii!!! Maksaa kyl mut se on sit siinä.kattoo viel kestävät ja hyvälaatuset!! Mulla hehkuu JJ:t molemmissa! |
aho 29.10.2006 22:21:00 | |
---|
Osta toinen kaappi niin eiköhän sillä lähde taas jonkun aikaa. 2x10 on seuraavana hankintalistalla, mutta sitten päästään taas tähän ihanaan ohmi asiaan, kun suositus on 8 ohmia ja kummassakin kaapissa on 8 ohmia... no niitä voi aluksi sitten ajella kimpassa sen mun plan B setin kanssa eli tracen 2 x 150w pääte + sansamp bassdriverin kera. Katon ne putkien merkit kun pääsen reenikselle seuraavan kerran. Minimum effort/Maximum gain. |
Teijo K. 29.10.2006 22:23:17 | |
---|
2x10 on seuraavana hankintalistalla, mutta sitten päästään taas tähän ihanaan ohmi asiaan, kun suositus on 8 ohmia ja kummassakin kaapissa on 8 ohmia... no niitä voi aluksi sitten ajella kimpassa sen mun plan B setin kanssa eli tracen 2 x 150w pääte + sansamp bassdriverin kera. Katon ne putkien merkit kun pääsen reenikselle seuraavan kerran. AMPEG B-25B head and cabinet (1977) Power Amp: Tube; 2 x 7027A, 60 watts RMS @ 16 ohms Tuosta siun linkistä kyllä väittävät että suositus on 16 ohmia? Sarjaankytkemällä sen saa juurikin kahdesta 8 ohmin kaapista. |
M.Hanski 29.10.2006 22:52:56 (muokattu 29.10.2006 22:56:46) | |
---|
2x10 on seuraavana hankintalistalla, mutta sitten päästään taas tähän ihanaan ohmi asiaan, kun suositus on 8 ohmia ja kummassakin kaapissa on 8 ohmia... :D Katon ne putkien merkit kun pääsen reenikselle seuraavan kerran. Olikos sun nupin ulostulomuuntaja ihan orggispeli? Edit: Erilaisten kaappien kytkeminen sarjaan ei välttämättä ole paras mahdollinen ratkaisu. Silloin yhdistelmän kuormaimpedanssista saattaa tulla varsin vänkä. |
Teijo K. 29.10.2006 22:59:14 | |
---|
:D Olikos sun nupin ulostulomuuntaja ihan orggispeli? Edit: Erilaisten kaappien kytkeminen sarjaan ei välttämättä ole paras mahdollinen ratkaisu. Silloin yhdistelmän kuormaimpedanssista saattaa tulla varsin vänkä. 8+8 ei siis olekaan 8? Kehtaatko selittää, kiinnostaa. |
faffbey 30.10.2006 08:09:24 | |
---|
Ampegeista suosittelisin nöyrästi hakemaan 8x10:n himaan. HLF kiertoon. Ei se huono ole, muttei paraskaan. Rantis määrää. Et kadu. Eri mieltä, vähän sama ku vertais koiraa kissaan. Tai Mikkiä Akuun, molemmat kovia jätkiä mutta ihan erilaisia. Jos haluat MATALAA MURINAA, pesee 410HLF rantiksen. Rantiksessa hyvä middle mutta alapää jää vajaaksi siinä soundimaailmassa missä itse elän. Nuppina on V4BH. Valmistajan speksit myös vahvistavat korvalla (HLF:n kohdalla myös vatsalla) havaitun aistimuksen. |
Keny 30.10.2006 09:03:58 | |
---|
Mitä ite oon rantiksella testannu(pikaisesti) niin on aika pitkälti yhen soundin vehe.Ite en saannu ollenkaan sitä mitä ite haen mikä taas löytyy muusta merkistä.Se mihin rantis on tehty niin on erinomainen varmaan. Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits |
absqua 30.10.2006 09:13:59 | |
---|
Viikonloppuna oli toisella keikalla backline vuokralla ja vedin poikkeuksellisesti svt2pro:lla. Hyvä peli jne,mutta etusen putket olivat lopussa tms, koska särön määrä oli x10 omaan pinoon verrattuna halutulla äänenpaineella. Hyvin pystyi vetämään, ei siinä mitn, mutta tuntuma oli ihan eri kuin sopi odottaa. Always play on one and don't fake the funk. -Bootsy- |
M.Hanski 30.10.2006 09:52:55 | |
---|
8+8 ei siis olekaan 8? Kehtaatko selittää, kiinnostaa. Tarkoitat varmaan, että 8+8 ei olekaan 16? Jos kaapit kytkee sarjaan, vahvistimen ulostulojännite on koko sarjaankytketyn kuorman yli. Tällöin kunkin kaapin yli oleva jännite määräytyy jännitteenjaon perusteella. U1 = Uout*(Z1/(Z1+Z2)) U2 = Uout*(Z2/(Z1+Z2)), missä U1 on kaapin 1 yli oleva jännite, U2 on kaapin 2 yli oleva jännite, Uout on vahvistimen ulostulojännite, Z1 on kaapin 1 impedanssi ja Z2 on kaapin 2 impedanssi. Nämä ovat kaikki taajuudesta riippuvia. Kummankaan kaapin impedanssi ei siis ole vakio taajuuden suhteen. Jos kaapit ovat impedanssikäyttäytymiseltään identtisiä (tai ainakin oleellisesti identtisiä eli esim. 2 kpl Ampeg SVT-15E), jännitteenjako menee nätisti puoliksi kaikilla taajuuksilla ja homma toimii. Jos sarjaankytkettyjen kaappien impedanssikäyttäytyminen on erilainen, sekä impedanssien summa että kunkin kaapin impedanssi vaihtelee, jolloin kaapin 1 yli olevan jännitteen suhde kaapin 2 yli olevan jännitteen suhteeseen vaihtelee. Kaapeille menee siis vaihteleva määrä fjongaa eikä suhde ole vakio. Tähän kun lisätään vielä kaappien taajuusvasteen (herkkyys eri taajuuksilla) vaikutus, niin lopputuloksena sarjaankytkettyjen erilaisten kaappien muodostaman stäkin vaste voi olla aikamoista vuoristorataa, ja soundi varsin erikoinen. Voi tietenkin olla, että ko. yhdistelmä tuottaa jonkun mielestä juuri hakemansa soundin. |