Pipuli 29.10.2006 10:28:35 | |
---|
Ambitus 3p Mazah 2p stratomaster 1p Failure to prepare is prepairing to fail |
apenaattori 29.10.2006 11:05:15 | |
---|
Hyvä skaba, paljon loistavia sooloja. Kuha 2p (Skaban paras saundi, miten voi ollakin näin hyvä saundi?) Jucciz 2p velsa 1p stratomaster 1p Anonymous-jazzille rispektit loistavasta urkusoolosta. http://img439.imageshack.us/img439/1020/vrjohtoptsqi7.jpg |
Pande 29.10.2006 11:39:54 | |
---|
Krice & Ilopertti: Minusta hauskempaa on vetää yhdellä kerralla koko juttu, tuli sitten mokia tai ei... Ykkösellä purkkiin ja no protools! Joo, onhan se niin, että 1. otolla tulee erilaista juttua itsekin soitettua kuin 50. otolla, varsinkaan kun en usein edes vaivaudu kuuntelemaan taustaa ennen 1. ottoa. :) Monesti kuitenkin 2.-5. otto on se minkä valitsen, 6+ otoissa lähtee meno liikaa kikkailun puolelle ja ns. 'napsahtaa Juhaa leukaan' :) Sooloista ei kuitenkaan välttämättä voi huomata onko se soitettu 1:lla vai 47:lla otolla. Pätkissä äänittäminen on moraalitonta, mutta harrastan sitä tarvittaessa silti itsekin jos aikaa ja tahtoa riittää.. Epäilemättä jos soolot purkitettaisiin kaikilta vaikkapa julkisesti ja 1:lla otolla olisi pistejakautumakin luullakseni hyvin toisenlainen :) Tuo ProTools pitäisi saada jostain jotta selviäisi mitä kaikkea sillä voi oikeasti tehdä.. "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
John Titor 29.10.2006 11:46:59 (muokattu 29.10.2006 11:49:40) | |
---|
Krice & Ilopertti: Joo, onhan se niin, että 1. otolla tulee erilaista juttua itsekin soitettua kuin 50. otolla, varsinkaan kun en usein edes vaivaudu kuuntelemaan taustaa ennen 1. ottoa. :) Monesti kuitenkin 2.-5. otto on se minkä valitsen, 6+ otoissa lähtee meno liikaa kikkailun puolelle ja ns. 'napsahtaa Juhaa leukaan' :) Sooloista ei kuitenkaan välttämättä voi huomata onko se soitettu 1:lla vai 47:lla otolla. Pätkissä äänittäminen on moraalitonta, mutta harrastan sitä tarvittaessa silti itsekin jos aikaa ja tahtoa riittää.. Epäilemättä jos soolot purkitettaisiin kaikilta vaikkapa julkisesti ja 1:lla otolla olisi pistejakautumakin luullakseni hyvin toisenlainen :) Tuo ProTools pitäisi saada jostain jotta selviäisi mitä kaikkea sillä voi oikeasti tehdä.. En ole ikinä ymmärtänyt "pätkissä äänittäminen on moraalitonta" -ajattelua, ellei kyseessä ole oikeasti sekunnin tai parin pätkistä koostaminen. Maailmassa ei ole varmasti yhtäkään ihmistä joka pystyisi soittamaan 1000 ottoa putkeen virheettömästi. Siksi klassistakin musiikkia äänitetään pätkissä. Kyllä ne äänet pitää joka tapauksessa saada soitettua ulos. Lopputulos se on mikä ratkaisee, jos parempaa jälkeä saa aikaan useammalla otolla niin sillä tavalla sitten. Yllättävän harva vähänkään teknisempi soolo on varmasti äänitetty pätkissä. Kaipa sitä ihmiset haluavat uskoa johonkin, vaikka sitten siihen että oma idoli on kovempi kuin onkaan. Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |
Minä! 29.10.2006 12:20:00 | |
---|
Sulevi 3p Wanhawetäjä 2p Bloodsucker 1p |
Joo, onhan se niin, että 1. otolla tulee erilaista juttua itsekin soitettua kuin 50. otolla Ei minulla ykkösellä useinkaan mene, ottoja tulee jonkin verran. "Äh, aargh, uudestaan.." Pätkissä nauhoittaminen tuntuu vain niin hassulta. Ei se toki "moraalitonta" ole. |
Pande 29.10.2006 12:57:40 | |
---|
En ole ikinä ymmärtänyt "pätkissä äänittäminen on moraalitonta" -ajattelua, ellei kyseessä ole oikeasti sekunnin tai parin pätkistä koostaminen. No, "moraalitonta" oli ehkä väärä sana. Paremman kuvan soittajasta antaa kuitenkin suoraan soitettu otto kuin n+1:stä pätkästä "optimoitu". Tietysti jos olisin itse levyä tekemässä niin pitäisin huolen että jokainen sekunti on sellainen mikä minua miellyttää. Sooloskabassa sama paneutuminen veisi 1) aikaa liikaa, 2) ei antaisi todellista kuvaa minun soitostani. Ettekö muka itse arvosta enemmän soittajaa joka pystyy tekemään hienon soolon n:llä otolla kuin sitä joka pystyy samaan koostaen 10 useampaan kertaan hiottua palasta yhteen? Jälkimmäisen ahkeruutta voi tietysti arvostaa mutta edellinen on luultavasti kitaristina parempi :P "Puh tiesi mitä tarkoitti, mutta koska hän oli pieniälyinen karhu, hän ei osannut sitä kertoa." |
MadMatt 29.10.2006 13:01:21 | |
---|
Kannatan Wanhan Wetäjän vapauttamista äänestysvastuusta. Kysessä on kuitenkin ylittämätön este ja aivan helvetin kova veto. Vapautetaan WanhaWetäjä äänestämisvastuusta. Olisihan WanhaWetäjä pystynyt äänestämään sokkonakin, Kaikkia kuulematta varmistaakseen pisteensä mutta ei sitä tehnyt mikä oli ainakin rehellinen ja suoraselkäinen teko. |
willie 29.10.2006 13:41:34 (muokattu 29.10.2006 13:43:20) | |
---|
Vapautetaan WanhaWetäjä äänestämisvastuusta. Olisihan WanhaWetäjä pystynyt äänestämään sokkonakin, Kaikkia kuulematta varmistaakseen pisteensä mutta ei sitä tehnyt mikä oli ainakin rehellinen ja suoraselkäinen teko. Kannatan tätä, aina täytyy olla hieman varaa joustaa kunhan ei muodostu tavaksi. Skaban aloittajana MadMatt on puhunut. Bassoa vuodesta 1972. |
Jucciz 29.10.2006 13:55:02 | |
---|
Ettekö muka itse arvosta enemmän soittajaa joka pystyy tekemään hienon soolon n:llä otolla kuin sitä joka pystyy samaan koostaen 10 useampaan kertaan hiottua palasta yhteen? Jälkimmäisen ahkeruutta voi tietysti arvostaa mutta edellinen on luultavasti kitaristina parempi :P Ainakin minä myönnän ihan reilusti, että arvostan soittajana enemmän kaveria, joka vetää soolon ehjänä ottona purkkiin kuin rupeaa "leikkaa-liimaa-askartelemaan" sitä useista palikoista. Tämä tietysti lähtee siitä ajatusmaailmasta, että soolo on minulle enemmänkin "elävä todiste" olemassaolevasta soittotaidosta eikä sävellys- ja studioteknisen osaamisen taidonnäyte. Kummallakin tavalla saadaan hyvää jälkeä, mutta jotenkin tuntuu siltä, että nimen omaan bluesin tapauksessa "palikkasoolot" ovat aika lailla yhtä yleisiä (ja alan "gurujen" mielestä yhtä hyväksyttäviä tai "uskottavia") kuin vaikkapa rumpujen triggaaminen jazz-musiikissa - ne ei vaan "kuulu" siihen touhuun. Ja sitten se äänestys: Liian vähän pisteitä kyllä tarjolla - taitavia vetoja oli paljon. Tässä mielestäni ne, jotka hoitivat homman kaikista tyylinmukaisimmin, joskaan yhtään kovin huonoa vetoa ei tähän kisaan mahtunut. 1p: Imper - salaa toivoinkin, että akkarisoolo sieltä tulisi... ja tulihan se 1p: Pande - tyylikästä "yleisön jännityksessä pitämistä" ja mukavaa "hiplailua", hienoja double stoppeja (mitä lie suomeksi) 1p: WanhaWetäjä - vakuuttava tatsi ja just niitä elementtejä mitä tämmöisessä soolossa pitääkin olla 1p: EQ - soundi kertakaikkisen hieno ja etenkin jälkipuoliskon jälkimmäinen puolisko (sic) oli suorastaan raivokkaan hieno 1p: velsa - soundi timanttia, todella hieno ja tyylikäs vibrato ja nappiin osuvat bendit - ainakin osittain sormilla soitettu? 1p: Juki68 - suht karusta soundista huolimatta soitto vaan kulkee ja tatsin puutteesta ei voi moittia |
Imper 29.10.2006 15:54:16 | |
---|
Joo, aika paljon oli tota kuunneltavaa mutta nämä jäivät positiivisesti mieleen: 2p - Jucciz 2p - Stratomaster 2p - Kuha Everyone is a per-son |
John Titor 29.10.2006 16:22:16 (muokattu 29.10.2006 16:24:15) | |
---|
No, "moraalitonta" oli ehkä väärä sana. Paremman kuvan soittajasta antaa kuitenkin suoraan soitettu otto kuin n+1:stä pätkästä "optimoitu". Tietysti jos olisin itse levyä tekemässä niin pitäisin huolen että jokainen sekunti on sellainen mikä minua miellyttää. Sooloskabassa sama paneutuminen veisi 1) aikaa liikaa, 2) ei antaisi todellista kuvaa minun soitostani. Ettekö muka itse arvosta enemmän soittajaa joka pystyy tekemään hienon soolon n:llä otolla kuin sitä joka pystyy samaan koostaen 10 useampaan kertaan hiottua palasta yhteen? Jälkimmäisen ahkeruutta voi tietysti arvostaa mutta edellinen on luultavasti kitaristina parempi :P Mä arvostan sitä ensimmäistä soittajaa enemmän vain siinä tapauksessa että se soolo on yhtä hyvä tai parempi kuin jälkimmäisessä tapauksessa. Jos jälki on paskaa niin ihan sama vaikka olisi varpailla soitettu (tietysti jonkinlaista friikkishow-arvoa esimerkillä saattaisi olla:D). Jos lopputulos on sama, totta kai se ensimmäinen on parempi kitaristi, mutta ei sen musiikillinen näkemys ole yhtään parempi. Mun mielestä kyseessä on vaan vähän samanlainen lähtökohta kuin se, että arvostaako kitaristin A musiikillisia ansioita vähemmän kuin kitaristin B sen takia että A on vaikkapa tummaihoinen, homo, näyttää tyhmältä tai ihan mitä vaan. Vaikka se A olisi pedofiili niin en arvostaisi sen kädenjälkeä vähempää kuin B:n, tai siihen ainakin pyrin - ihminen olen kuitenkin minäkin, valitettavasti. Studiotekniikka yms. on vain uusin tapa edesauttaa musiikillisten visioiden toteutumista entistä tarkemmin. Jucciz: Double stoppeja voi kutsua vaikkapa pariääniksi klassisten soittajien tapaan. Eivätkös ne niitä ole? Jos pelkästään runsas hidas harjoittelu riittäisi kehittämään nopean tekniikan, B. B. King pystyisi soittamaan jo 32-osia tempossa 300. |
touhis 29.10.2006 18:13:29 | |
---|
Nämä nyt miellytti eniten: 2p - stratomaster 2p - madmatt 1p - wanhawetäjä 1p - velsa Paljon oli muitakin hyviä sooloja, mutta nämä kuulostivat eniten siltä, mitä minä tämmöiseen taustaan haluaisin kuulla. Oijoi, tätä kurjuutta. |
velsa 29.10.2006 19:04:48 | |
---|
ainakin osittain sormilla soitettu? sormillapa hyvinkin....itse asiassa koko "shöy".....saa pidettyy taimauksen "leudompana"...... Kauas on pitkä matka........ |
Jucciz 29.10.2006 19:18:15 | |
---|
sormillapa hyvinkin....itse asiassa koko "shöy".....saa pidettyy taimauksen "leudompana"...... Juu, siltä se kuulostikin. Saa erilaista pauketta sormisoitolla, nam. |
Ocean Boulevard 29.10.2006 20:18:28 | |
---|
Kaikki tuli kuunneltua. Kymmenen pääsi jatkokierrokselle, josta valikoitui seuraavat: BigPapa 1p. - Tämä on Bluesia. Kuha 1p. - Mikä soundi! E.Q 1p. Wanhawetäjä 1p. Jucciz 1p. Imper 1p. |
MadMatt 29.10.2006 21:32:13 | |
---|
Loppupisteet Jucciz: 32 p Wanhawetäjä: 31 P stratomaster: 30 p Ambitus: 22 p Imper: 17 p BigPapa: 16 p MadMatt: 13 p apenaattori: 12 p Kuha: 10 p E.Q: 9 p Mazah: 8 p Pande: 7 p velsa: 7 p Anselmi83: 4 p Sulevi: 4 p Krice: 3 p Juki68: 3 p Kinnunen: 2 p drlecter: 1 P Bloodsucker: 1 p touhis: 1 p Anonymous-jazz 1 p Onnea voittajalle! Tiukkaa oli kolmen kärjen kohdalla. Jucciz aloittaa sitten uuden skaban. |
Jucciz 30.10.2006 00:17:13 | |
---|
Hip hip hurraa ja kiitos kaikille tukijoilleni! Näpertelin pari tuntia ja sain aikaiseksi uuden taustan. Innokkaimmat voivatkin jo ruveta tutustumaan siihen. :) |
stratomaster 30.10.2006 08:38:27 | |
---|
Jep, hauska skaba! Tuli niukka tappio Jucciz:lle ja WanhalleWetäjälle, mut ei se mitään. Jätkät vaan oli parempia. Onnittelut Jucciz:lle! Kiitos myös kaikille pisteistä ja kannustavista arvioista. Laskin, että pisteitä tuli yhteensä 21 henkilöltä, mikä ei ollut yhtään hullummin. Kerran luulin olevani väärässä, mutta erehdyin. |
WanhaWetäjä 31.10.2006 14:56:06 | |
---|
Kiitos myös kaikille pisteistä ja kannustavista arvioista. Laskin, että pisteitä tuli yhteensä 21 henkilöltä, mikä ei ollut yhtään hullummin. Kuin myös kiitokset kaikillle kannustukseta ja kommenteista,olisinhan mä voinut tosiaankin antaa pisteet "wanhasta muistista" ns warmoille nimille varmistaakseni omat pojot,mutta asia ei edes käynyt mielessä. Varmaan oisin antanut kärkisijoittuneille pointseja,eli tuskin mun äänet ois voittajaa ratkaisseet,hyvä näin. Jippii...huomenna pääsee himaan,10 päivää laivalla alkaa olla aika tappoa...vaikka kalja onkin halpaa,HOHO! Ostan Casion kun täytän 50v... |