Aihe: Joko sielläpäin myrskyää..
1 2 3 4 5 6
riff
29.10.2006 02:08:08
Toki on täällä urpoja ratissa niin vitusti.

Suomi on kolmion takaa eteen tulevien valittu kansa. Olis singolle käyttöä!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
Tankero
29.10.2006 03:03:11
Ja joskus näkee landelta tulleita kuskeja jotka ei vaan osaa käyttää esim. vilkkua kun eivät ole tottuneet että tiellä on muitakin.

Ehkä ne ei osaa vilkkua käyttää, mutta eivä taida yllättyäkään joka syksy.
Itse olen umpilandelta, mutta ei tuo Helsingin liikenne kyllä mitenkään kummoista ole verrattuna oikeasti vilkkaisiin paikkoihin, missä on tullut ajeltua.
Varmasti, vissiin.
TiVe
29.10.2006 08:44:50
Suomi on kolmion takaa eteen tulevien valittu kansa. Olis singolle käyttöä!

On trendikästä ja muutenkin tapana moittia Suomalaista liikennettä ja liikennekäyttäytymistä, mutta käykää nyt ihmeessä ajelemassa jossain muualla niin hyvin äkkiä toteatte, että oikeastaan Suomessa liikenne soljuu tosi mallikkaasti.

Suomalaiset noudattaa "orjallisesti" liikennevaloja ja liikenne merkkejä niin kuin pitääkin, mutta näissä "kehitysmaissa" merkit ja valot on "suuntaa-antavia" ja koska et voi varmuudella luottaa siihe, että mitä muut tekee niin joudut hiljentämään suoralla tielläkin, jos joku on näköpiirissä risteävällä tiellä.

Oikeesti meillä on hyvä ajokulttuuri, hyvät autot ja hyvät tiet!!!

-TV-
Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä
Welldrum
29.10.2006 09:42:15
Ehkä ne ei osaa vilkkua käyttää, mutta eivä taida yllättyäkään joka syksy.
Itse olen umpilandelta, mutta ei tuo Helsingin liikenne kyllä mitenkään kummoista ole verrattuna oikeasti vilkkaisiin paikkoihin, missä on tullut ajeltua.

Minäkin olen ajellut Berliinissä, Budapestissa, Prahassa, Köpiksessä, ym.
Ei mitään ongelmia. Täälläpäin näyttäis että kaikenmaailman ökyAudit painaa sitä lujempaa mitä huonompi keli.
Let me assure you...!
TiVe
29.10.2006 10:11:59
Kokemuksesta väitän, että se ajokulttuuri on Ruotsissa vielä paljon parempi.

Tuo on totta, että parempaa tai samanlaista liikennekulttuuria löytyy pohjoismaista, mutta huonompaa löytyy paljon enemmän ympäri palloa.
Rykiminen ei tarkoita Lapissa hiljaista yskimistä
Ukko
29.10.2006 11:09:26

Se on tasan tarkkaan niin että ökyautolla ajava "parempiin" vaatteisiin sonnustautunut keski-ikäinen naisautoilija on se joka paskat piittaa muista tietä käyttävistä.
manjaana
29.10.2006 11:48:30
Kokemuksesta väitän, että se ajokulttuuri on Ruotsissa vielä paljon parempi.

Pohjoismaista on Ruotsissa ollut ehdottomasti paras ja toimivin zydeemi, vaan mitä edemmäs mennään sitä holtittomampaa näyttäs olevan..
= Kahta en vaihra - toine on sukka ja toine on toinen sukka. =
paice60
29.10.2006 15:14:30
Pohjoismaista on Ruotsissa ollut ehdottomasti paras ja toimivin zydeemi, vaan mitä edemmäs mennään sitä holtittomampaa näyttäs olevan..

Ainakin Espanjassa kun jalankulkija on menossa tien yli, niin autot pysähtyvät heti, paitsi turistit.
Miks´ mä oon täällä?
Tankero
29.10.2006 15:37:24 (muokattu 29.10.2006 18:50:37)
On trendikästä ja muutenkin tapana moittia Suomalaista liikennettä ja liikennekäyttäytymistä, mutta käykää nyt ihmeessä ajelemassa jossain muualla niin hyvin äkkiä toteatte, että oikeastaan Suomessa liikenne soljuu tosi mallikkaasti.

Suomalaiset noudattaa "orjallisesti" liikennevaloja ja liikenne merkkejä niin kuin pitääkin, mutta näissä "kehitysmaissa" merkit ja valot on "suuntaa-antavia" ja koska et voi varmuudella luottaa siihe, että mitä muut tekee niin joudut hiljentämään suoralla tielläkin, jos joku on näköpiirissä risteävällä tiellä.

-TV-

No jos jenkkeihin vertaa niin monessa suhteessa on perseestä.
Nää eteläeuroopan maat, Turkki jne. on taas luku sinänsä.
Mites muuten lienee liikennekuolleisuus verrattuna ruotsin kans. Taitaa ruotsissa olla turvallisempaa ajella.
Hukkumisiakin siellä tapahtuu vissiin paljon vähemmän kuin meillä.
On ne niin monin tavoin fiksumpia kuin me.
Ja kovaa urheilukansaakin.
Varmasti, vissiin.
Tankero
29.10.2006 15:38:26
Se on tasan tarkkaan niin että ökyautolla ajava "parempiin" vaatteisiin sonnustautunut keski-ikäinen naisautoilija on se joka paskat piittaa muista tietä käyttävistä.

Höpö höpö.
Varmasti, vissiin.
Tankero
29.10.2006 18:52:59
Minäkin olen ajellut Berliinissä, Budapestissa, Prahassa, Köpiksessä, ym.
Ei mitään ongelmia. Täälläpäin näyttäis että kaikenmaailman ökyAudit painaa sitä lujempaa mitä huonompi keli.

Tarkoitin lähinnä sitä, että vaikka onkin landelta, voi ajokokemusta ja osaamista sitli olla siinä kuin ihan oikeilla kaupunkilaisillakin.
Voisko se näyttäminen johtua siitä, että hyvällä autolla voi huonollakin kelillä kenties ajaa suhteessa vähän lujempaa kuin huonommalla autolla.
Varmasti, vissiin.
poppamies
29.10.2006 19:24:28

Tarkoitin lähinnä sitä, että vaikka onkin landelta, voi ajokokemusta ja osaamista sitli olla siinä kuin ihan oikeilla kaupunkilaisillakin...

Ei suuresa kaupungissa ole sen vaikeampaa ajaa kuin landellakaan, enkä kaupungilla välttämättä tarkoita jotain Helsingin tapaista pikkukaupunkia. Olen ajanut Champs Elyseetä päästä päähän useamman kerran ja kiertänyt riemukaata ihan huvin vuoksi omalla autolla. Pariisin katuja tuli köröteltyä muutenkin. Ainoa ongelma on vittumaisen paljon ykssuuntaisia katuja. Pariisissa oli oikestaan helpompi ajaa kuin suomessa. Heti kun näytät vilkkua niin annetaan tietä. On myös tullut köröteltyä Barceloonan pääkadulla "Ramblas" ruuhka-aikana.
Ukko
29.10.2006 20:04:41

Höpö höpö.

Voi olla sielläpäin mutta täällä se on karu totuus.
Begemoth
30.10.2006 09:21:20
Vaarallinen talvikeli
aasinhattu päähän ja selkä suorana kohti uusia nöyryytyksiä.
manjaana
30.10.2006 10:52:23
Vaarallinen talvikeli

Autolla pärjäs hienosti, mut paikotusalueella mamma vetäs turvalleen heti aamutuimaan :´(
Sperde
30.10.2006 11:21:46
Hesan pässien autoihin nopeusrajoittimet niin kolarit puoliintuu. Täällä maaseudulla ajellaan kelien mukaan eikä sen mukaan mitä siinä nopeuslätkässä lukee!

Keikkaa pukkaa niin perkuleesti, ei ehi muuten. Nopeurajoitus + 20 km/h niin sitten ehtii, kelistä viis:)
Tankero
30.10.2006 13:37:06
Voi olla sielläpäin mutta täällä se on karu totuus.

Tutkimus perustuu varmaan laajaan otantaan.
Miten se muuten tuo öky määritellään, kun mulla ei ole sanavarastossa kyseistä sanaa?
Varmasti, vissiin.
KoskPaavo
30.10.2006 14:51:13
Autolla pärjäs hienosti, mut paikotusalueella mamma vetäs turvalleen heti aamutuimaan :´(

Nainen väistää aina koska tulee (karva)kolmion takaa.
"Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega.
manjaana
30.10.2006 16:45:37
Tutkimus perustuu varmaan laajaan otantaan.
Miten se muuten tuo öky määritellään, kun mulla ei ole sanavarastossa kyseistä sanaa?

Ilmeisesti ei mullakaan ole, kun näyttäs ihan sekalaist sakkia nuo törttöilijät olevan. Helpottaisi kummasti, kun osa kuskeista opettelisi hiukan ennakoimaan liikenteessä :(
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)