Aihe: Boss tuner TU-2
1 2
502CI
27.10.2006 11:36:04
Tässä oli n. vko sitten myynnissä edellä mainittu laite
Muusikoden Netissä jonka maksoin etu käteen.
mutta tavara ei tullut perille EIKÄ MYYJÄ VASTAA PUH EIKÄ VIESTEIHIN, jotta saisin edes lähetystunnuksen. Soittiko/muistaako joku mistä kyseisen myyjä oli. Hänen puh nro on: 046-8417526

T: Make
04491470876
Heikki
27.10.2006 11:51:10

Kannattais olla hiukkasen varovaisempi noita ostoksia tehdessä, eikä maksaa koskaan etukäteen.
Cocktus
27.10.2006 12:49:55

Kannattais olla hiukkasen varovaisempi noita ostoksia tehdessä, eikä maksaa koskaan etukäteen.

Jälkiviisas on helppo olla.

Jos ei tavaraa ala kuulumaan eikä myyjä myöskään ilmoittele itsestään niin ei muuta kuin poliisin puheille. Sullahan on sen yhteystiedot ja maksutositteen saat pankilta. Harmittavia tapauksia tällaiset.
Oh, you ironic pop-rock fuck, don't you fuck with metal!
Heikki
27.10.2006 22:39:45

Jälkiviisas on helppo olla.

Jos ei tavaraa ala kuulumaan eikä myyjä myöskään ilmoittele itsestään niin ei muuta kuin poliisin puheille. Sullahan on sen yhteystiedot ja maksutositteen saat pankilta. Harmittavia tapauksia tällaiset.

No kerran saa tulla huijatuks, mutta ekana päivänä pitää oppia pelin henki.
502CI
28.10.2006 05:56:40
No kerran saa tulla huijatuks, mutta ekana päivänä pitää oppia pelin henki.

Kyse ei ollut ku 50e:sta ja sovittiin ,että maksan etukäteen niin ei tuu postiennakko maksuja joka olis suuri % kauppahinnasta. Kyllä sen jätkän pitää olla Perse aukinen ku pitää 50 kympin takia kusettaa. Ilmoitti ittensä nimekseen Pasi Pulkkinen, joten pankaa nimi mieleen. Ma poliisin juttusille.
Super-Jari
28.10.2006 11:01:26

Tähän asti kaikki tekemäni kaupat ovat toimineet niin että ensin raha ja sitten tuote.
minidriver
28.10.2006 11:39:37

Tähän asti kaikki tekemäni kaupat ovat toimineet niin että ensin raha ja sitten tuote.

Samoin. On osunut kohdalle mainioita tyyppejä jotka ovat homman hoitaneet niinkuin on sovittu.
Emmää viitti!
sammakko54
28.10.2006 11:50:02
Yksi hyvä tapa on maksaa puolet aluksi ja puolet sitten kun tavara on perillä.
ö
Fortune
28.10.2006 11:56:55
Yksi hyvä tapa on maksaa puolet aluksi ja puolet sitten kun tavara on perillä.

Matkahuollon ennakko on halvempi kuin postiennakko ja varma kuin mikä. Sitä minä käytän.
Look behind you, a three-necked guitar!
Kuuntele vaikka Marvelin (R.I.P.) postuumia demoa...
Kapane
28.10.2006 12:01:57

Matkahuollon ennakko on halvempi kuin postiennakko ja varma kuin mikä. Sitä minä käytän.

Näin on ja Matkis on muutenkin turvallisempi. Olen yhden ainoan rikkinäisen pedaalin eläessäni saanut ja se oli myös ainoa joka tuli postin kautta.

Nim.merk. Matkahuollon työntekijä.
Skenehuora jo 4,5 vuotta.
Nieby
28.10.2006 12:07:44
Tässä oli n. vko sitten myynnissä edellä mainittu laite
Muusikoden Netissä jonka maksoin etu käteen.
mutta tavara ei tullut perille EIKÄ MYYJÄ VASTAA PUH EIKÄ VIESTEIHIN, jotta saisin edes lähetystunnuksen. Soittiko/muistaako joku mistä kyseisen myyjä oli. Hänen puh nro on: 046-8417526

T: Make
04491470876

voisko sitte olla, notta ei oo vaa vielä kerenny laite sulle? tai myyjälle on tapahtunut jotakin traagista kun ei puhelimeen vastaa? aina on mahdollisuuksia. on kyllä myyjä ollut kusipää jos tuolla tavalla huijasi.
Guitar Hero
28.10.2006 13:53:46 (muokattu 28.10.2006 13:54:18)

Öh, matkahuollon ennakko maksaa 7e ja postin muistaakseni 3.. Kumpi olikaan halvempi? Ton verran mä olen aina joutunut maksamaan, kun ennakolla on pitänyt tavaraa lähettää. Muutenkin matkahuollossa tuntuu olevan ihmeen kireä meininki (voi tietysti johtua haaraliikkeestäkin) Hintaan tulee bensalisää ja työntekijän huononpäivänlisää. Aina silloin tällöine yritetään keksiä, miten "tämä paketti nyt rikkoo säännöstöä bx2153, jonka johdosta hinta kolminkertaistuu". Eihän matkahuollon ensisijainen tehtävä tietenkään ole tavaroiden kuljettaminen, mutta silti ilmapiiri ei todellakaan haluta mennä takaisin.

Postissa on mukavaa. Toisaalta nyt lähipostin toimintakin yhtenäistettiin tuohon s-markettiin, jonka työntekijät ovat joko a. täysin pihalla toiminnasta tai
b. toimivat ylitiukasti ohjesäännön mukaan unohtaen kokonaan asiakaspalvelun jalon taidon. Minäkö ylitiukka valittaja? Ehei, tavallinen tallaaja :)

..Ja tosiaan vielä kommentoidakseni tuota aloitusviestiä. Paska homma, jos eteen tuli huijari, mutta en kyllä myöskään tajua jonkun hinkua huijata 70e pedaalia. Veikkaan, että myyjälle on sattunut vain joku juttu, minkä vuoksi lähetys on myöhässä tai lähetetty väärään osoitteeseen. Itsellänikin oli hieman saman tapainen tilanne, kun ostin ja maksoin Saksan ebaystä putkivahvistimen. Maksu meni perille ja kaikki näytti hyvältä, mutta viikot kuluivat eikä pakettia näkynyt missään. Myyjäkään ei vastannut sähköposteihin ja paineet alkoivat kasvaa. Olin jo ottamassa FBI:n yhteyttä, kun myyjä vihdoin vastasi ja totesi lähettäneensä paketin muutama viikko takaperin. Soitin sitten Dhl:aan ja selvisi, että paketti oli kuin olikin paikallisessa s-market/postinhaarakonttorissa, josta olin jo muutamaan otteeseen käynyt sitä kyselemässä (!)

Tähän kulminoituu huonot kokemukseni kyseisestä postin irvikuvasta. Molemmilla kerroilla sain vastaukseksi "Onko sulla pakettinumeroa.. Jaa ei, no mä en voi luovuttaa sulle mitään pakettia ilman.. Ai pitäisi katsoa noi kaikki paketit läpi? En jaksa tehdä sitä, ei noi ole missään järjestyksessä ja sitäpaitsi en voi luovuttaa sitä pakettia ilman tunnusta". Eihän tässä muuten mitään, mutta kyseessä oli Saksasta tullut hevosen kokoinen paketti, jonka rahtikirjassa luki mun nimi. Kun otetaan huomioon vielä se fakta, että noin 90% niistä paketeista oli joko anttilasta tai ellokselta ja kooltaan 5 kertaa pienempiä, niin olisiko ollut mahdottoman iso tehtävä käydä niitä läpi? Vanhasta "kunnon" postista tavara irtosi kysymällä ;)

..RECLINER OF RAGE

eidt: muutama entteri
Come to the dark side. We have cookies
www.sweetmoses.net
kunnasja
28.10.2006 19:46:52
Postiennakko/matkahuollon ennakko on varmin tapa tehdä bisnestä. Ainoa riski on oikeastaan myyjällä, siinä tapauksessa ettei vastaanottaja lunastakaan lähetystä. Matkahuollon tilitykset kestävät usein viikkoja, kun taas posti pyrkii maksamaan rahat muutaman päivän kuluessa. Hintaero ei ole merkittävä, samoin toimitusnopeus on kutakuinkin yhtäläinen.

Vinkkinä TU-2 -tapaukseen: kannattaa myös mahdolliset sähköpostit/pikaviestit pitää tallella jotta voi osoittaa kaupan sovituksi. Poliisi löytänee tekijän kyllä, eri asia silti saatko rahojasi takaisin - on tapauksia jolloin rahaa on perinnässä jo sen verran paljon tonneja, että menee vuosia ennen kuin 50 euron pedaali tulee ulosottovuoroon...

Onnea silti, pidetään peukkuja että saat omasi pois. Ja huijarimyyjä munistaan (jos niitä on?) hirteen lähimpään petäjään...
oiva tumpeloinen
28.10.2006 19:58:31
Postiennakko/matkahuollon ennakko on varmin tapa tehdä bisnestä. Ainoa riski on oikeastaan myyjällä, siinä tapauksessa ettei vastaanottaja lunastakaan lähetystä. Matkahuollon tilitykset kestävät usein viikkoja, kun taas posti pyrkii maksamaan rahat muutaman päivän kuluessa. Hintaero ei ole merkittävä, samoin toimitusnopeus on kutakuinkin yhtäläinen.

Ja jos se myyjä ei suostu lähettämään sitä pakettia postiennakolla, niin kannattaa tarjota postimaksuja etukäteen. Silloin myyjän riski on aika nolla ja ei itseäkään pääse liikaa kirpaisemaan, jos ei pakettia kuulukaan.

Mä olen kyllä masanut joskus paketin ulkomaillekin tilisiirtona. Yksityinen myyjä ja kohtuullisen kallis paketti, mutta perille sekin tuli. Harva myyjä varmaankaan suostuu mitään lähettämään ilman jonkinlaista vakuutta. Mun mielestä ihan ymmärrettävästi riski siitä on ostajalla........vai lähettäisikö joku teistä myymänsä soittimen jonnekin ilman postiennakkoa tai etukäteismaksua?
32788
28.10.2006 22:47:39
Matkahuollon tilitykset kestävät usein viikkoja, kun taas posti pyrkii maksamaan rahat muutaman päivän kuluessa.

Lähetin tossa kesällä yhet stereot Helsingissä matkahuollossa, oli seuraavana päivänä Joensuussa. Rahat tuli muistaakseni vielä samana päivänä. Tai ainakin seuraavana.
502CI
29.10.2006 05:33:23
voisko sitte olla, notta ei oo vaa vielä kerenny laite sulle? tai myyjälle on tapahtunut jotakin traagista kun ei puhelimeen vastaa? aina on mahdollisuuksia. on kyllä myyjä ollut kusipää jos tuolla tavalla huijasi.

Tuskimpa on tapahtunu mtn traagista, kun viime perjantaina kerroin viestissä,että sillä on se pvä aikaa ottaa yhteyttä tai muuten menee poliisille ilmotus niin laittoi samana ilta pvänä puh moneks tuntii kiinni ja sit illalla koitin soittaa piippas varattua, mut heti ku lopetti puhelun niin ei vastannu mulle+löytyisi se postissa kun on sanonu lähettäneensä sen. Huijarin nimi oli muuten PASI PULKKINEN JA TILI OLI JOKU P1 TEAM?????
poppamies
29.10.2006 10:44:09

...ei vastannu mulle...

Soita toisilla puhelimilla niin monesti ett antaa periksi.
Itse olen myynyt ja ostanut monta kertaa torilla niin että ostajana olen maksanut etukäten myyjälle ja myyjänä olen lähettänyt tavarat heti ja laittanut vain tilinumeroni tavaran mukana. Milloinkaan ei ole ollut mitään ongelmia. Sanoisin että 99% voi luottaa täällä vaikituisesti pyöriviin ihmisiin.
Fortune
29.10.2006 11:30:56 (muokattu 29.10.2006 11:39:23)
Joo, kyllä molemmat muutamassa päivässä tilittää rahat niille kuuluville

Riippuu konttorista. Valkeakoskella meni 2 viikkoa, Espoossa päivä. Niin ja joo, näkyy postiennakko oikeasti olevankin halvempi, mutta Matkahuollolla on soittokamojen kokoiset värkit halvempi lähettää muuten.
Look behind you, a three-necked guitar!
Kuuntele vaikka Marvelin (R.I.P.) postuumia demoa...
Antti1
29.10.2006 13:23:10
Sanoisin että 99% voi luottaa täällä vaikituisesti pyöriviin ihmisiin.

Jep. Ei mulla ainakaan olisi pokeria ruveta sähläämään, sen verran kuitenkin tulee kamaa kierrätettyä jatkuvalla syötöllä. Pari kertaa on kuitenkin tullut jotain ongelmia tavaran lähettämisen kanssa, josta olen koittanut parhaani mukaan informoida ostajia. Ei ole kummankaan osapuolen edun mukaista (rehellisessä kaupankäynnissä) turhaan pantata tavaraa, tai valuuttaa.

Ei kannata antaa huijarin päästä helpolla, vaikket rahojasi takaisin saisikaan. Poliisi mukaan kuvioihin mahdollisimman pian.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)