JS 27.10.2006 09:29:16 | |
---|
Eli mitkäs liikkeet Hesassa myyvät metallisia plekuja, vai myykö mikään? Do you the Devil's work
>-)))> #20 |
Ze Kink 27.10.2006 10:08:03 | |
---|
Niitä Dunlopin metallisia saa ainakin Levytukusta. Niissä on kyllä ihan paska tatsi. Millbrookista saa kuulemma kivisiä, ne voisi kenties olla parempia. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
Härski 27.10.2006 10:39:30 | |
---|
Kyllä metallilla soitto on sitten perseestä. Pleku painaa vitusti enemmän, kuin normaali pleku, grippi olematon verrattuna sileään muoviin, joka myöskin liukuu aika hyvin (ellei sitten tee jotain siksakkia tai muuta kuviota siihen pintaan), ikävä narinaääni soittaessa (vaatii pelkkää soittamista metallisella) ja kaiken lisäksi yhden plekun hinta järjetön. Jos ostat 10 kpl metallisia, samalla hinnalla saat säkillisen muovisia. Noin suurin piirtein. Kaikkien metallisten plekujen hintoja ja tatseja en tiedä, mutta niillä lukuisilla mitä olen testannut, pätee nuo asiat täysin. Ainut plussa, jonka näen metalliplekussa on se, että ne ei kulu sitten millään. |
Hanok 27.10.2006 11:32:58 | |
---|
että ne ei kulu sitten millään. Joskus vuosia sitten tuttu basisti soitteli noilla. Eivät ne ainakaan siinä käytössä mitenkään loputtoman kestäviä olleet, kyllä niitäkin kului loppuun ihan säännöllisesti. |
JoKo 27.10.2006 11:37:03 | |
---|
Ainut plussa, jonka näen metalliplekussa on se, että ne ei kulu sitten millään. Pleku ei kulu mutta kielet sitäkin enemmän... |
wilo 27.10.2006 11:41:20 | |
---|
Soittelin joskus metallisilla plekuilla. Kaupasta sai silloin alumiinisia, joissa oli reikiä otteen kohdalla - ei luistanut ote. Plekut kuluivat tosin aika nopsaan ja metallipölyä olikin sitten kitarassa ja sormissa joka puolella. Tein sitten itte vitosen kolikoista pari plekua. Hakkasin ensin lekalla vähän ohkaisemmaksi, takominen kun (kuulemma) auttaa samalla kestävyyteen. Sitten viilasin sopivan muotoiseksi ja porasin reikiä otteen parantamiseksi. Soittelihan noilla, eivätkä kuluneet samalla tavalla kuin alumiiniset. Tätsikin oli paljon parempi, tosin en koskaan tykännyt plekun painosta. Nykyään soittelen jollain millin paksuisella muovisella perusplekulla. Hyvä on tätsi, saundi ja kontrolli. Hyvin pysyy myöskin kiinni räpylöissä ilman mitään uria, erikoisgrippiä tai reikiä. Kaikkea sitä vaan oppii tässäkin hommassa. Ville |
StJerky 27.10.2006 13:05:50 (muokattu 27.10.2006 13:07:05) | |
---|
Minun mielipiteitä: Soundi on erilainen. Kielet ei kulu yhtään enempää. Hopeinen pleku kestää useamman vuoden (riippuen soittomääristä). Jostakin syystä niitä ei tule hukattua juuri koskaan. Ensimmäinen pysyi tallessa 15 vuotta. Kului sitten pyöreäksi, jolloin teetin uusia. Ei minulla ole koskaan plektrat tippuneet käsistä. Ja soittaahan Brian May kolikolla. Liekö sitten ihan hakoteillä koko ukko? |
Ze Kink 27.10.2006 13:10:10 | |
---|
Niitä kivisiä kannattanee testata, itse olen aina Millbrookissa käydessäni unohtanut kysyä. Tatsi on kuulemma samankaltainen kuin ihan perusplektrassa, mutta kestävät älyttömän pitkään. -keksikää mulle uus allekirjotus m.nettiin!
-Mie haluun keksiä!
-"Haluun yhden rasian jonka sisällä ois ötiäisiä. Ehkä."
-Toi! |
npk 27.10.2006 13:22:02 | |
---|
Hopeinen pleku kestää useamman vuoden (riippuen soittomääristä). Jostakin syystä niitä ei tule hukattua juuri koskaan. Jep. Itse tein toisesta hopeisesta plekustani avaimenperän, jolloin se liikkuu kätevästi mukana, mihin ikinä olenkaan menossa. Eli aina jos tulee kitara vastaan, on valmiiksi aseistautunut tyypittämään :) "Oh by the way, which one's Pink?" |
oiva tumpeloinen 27.10.2006 13:34:22 | |
---|
Niitä kivisiä kannattanee testata, itse olen aina Millbrookissa käydessäni unohtanut kysyä. Tatsi on kuulemma samankaltainen kuin ihan perusplektrassa, mutta kestävät älyttömän pitkään. Vähän riippuu........ Mulla oli aikanaan kiviStubby. Sen pinnoite ei vain ollut kovin mukavan tuntuinen. Käden hiotessa siitä tuli todella liukas. Kestävä se kyllä oli....tai siis on vieläkin. Viitisen vuotta sillä soittelin ja ainoa pieni naarmu siihen tuli, kun kaverit kokeili, että kestääkö se pyörän pinnoja. =) En kyllä tiedä, missä se plärä tänä päivänä on.... Tuo viimeinen lause on itseasiassa myös yksi syy, miksi en moisia enään käytä. Tuhottoman kallis plärä, jonka aina pelkää häviävän. |
wilo 27.10.2006 13:49:21 | |
---|
Soundi on erilainen. Kielet ei kulu yhtään enempää. Hopeinen pleku kestää useamman vuoden (riippuen soittomääristä). Mulla kyllä kului kielet selvästi nopeemmin ku muoviplekuilla. Etenkin sen ajan polyweb-elixirit otti kunnolla itteensä terävästä alumiiniplekun reunasta. Kolikosta viilattua käytellessä ei kielet niin paljon kuluneet, mutta kului ne silti enemmän kuin muoviplekulla soitellessa. Alumiinipleku kuluu aika nopeesti, mutta kolikosta viilattu kestää todella pitkään. Ville |
pekurides 27.10.2006 21:14:26 | |
---|
metallissa parempi saundi kuin muovissa , muovit kuulostaa muovisilta:) metallissa parempi attack ja tuntuma kieleen, tosin muovilla helpompi vedellä leadeja mutta tosimies ei välitä tuommosisita, komppi oltava jyräävä! Muovit kuluu pyöreeksi ihan vitun nopeasti, metalli ei. ja se paino on vaan plussaa, tietääpä että on jotain muutakin sormien välissä kuin ilmaa:) Demppaus-saundi metallissa jyrkkä ja muovissa loiva:) miinuksia metallissa kielten raju kuluminen, mutta tuleepa ainakin vaihdettua ajoissa. aika monet värjäävät (varsinkin hopeiset) sormia ja sen jälkeen sitä paskaa on pitkin lärviä... Törkeä vitutus kun häviää. Ostimpa puoli vuotta sitten customista kiviplekun ja se on nyt ykköspleku, samat ominaisuudet kuin metallissa plus muovin liukkaus kielillä, aika hyvä paitti hikisenä voipi liukua. suosittelen. ps. siitä kivi mukava kun yhdistyy muovin ja metallin hyvät puolet. paksu,jämäkkä,ei kulu. Tunteella päin vittua. |
Amplifier 28.10.2006 00:59:30 | |
---|
Harjateräksestä saa tosi stydin plekun ja muovipussista taas voi leikata extrathin mallisen lärpättimen... |
oiva tumpeloinen 28.10.2006 01:10:28 | |
---|
Demppaus-saundi metallissa jyrkkä ja muovissa loiva:) ps. siitä kivi mukava kun yhdistyy muovin ja metallin hyvät puolet. paksu,jämäkkä,ei kulu. Sinänsä aika vastakohdat mielipiteenä....=) |
ReBeat 28.10.2006 05:34:42 | |
---|
No mites voimakkaasti nuo kiviset kuluttavat kieliä? |
pekurides 28.10.2006 18:07:25 | |
---|
No mites voimakkaasti nuo kiviset kuluttavat kieliä? Mielestäni ei yhtään. liukuvat hyvin päällä. Tänään koklasin taasen messinkistä vanhaa plekuani ja pwerkele!!! Kyllä siin on tykimpi saundi kun kivisessä ja muovisessa yhteensä!! Eron huomaa aivan selvästi, demppaus ryhdikästä tykitystä ja muutenkin skarpimpi ja terävempi tatsi. Meikusta tuli taas metallinkäyttäjä kunhan vaan löytäisi tosiaan pk-seudulta uusia plekuja kun tämäkin alkaa olemaan jo pikkasen pyöreä kärjestä ja alkaa viilaamisvara kohta loppua. Niii, oliks niitä muita mestoja mistä löytyisi metallisia plekuja? Tunteella päin vittua. |
Mulla on täyttä kultaa oleva pleku. Kaulakorun muodossa tosin. Ei taida raaskia kokeilla miltä kuulostaa, naarmuilla kuitenkin heti :) Tai sitten ei.. |
Wahi 28.10.2006 18:43:52 | |
---|
No mites voimakkaasti nuo kiviset kuluttavat kieliä? Entäs Soraset? Joo, oli huono. |
spede from hell 28.10.2006 19:40:59 | |
---|
Eikös niitä saa mistä vain, jos kerran Kemin Fazeristakin saa...?!! Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. |
spede from hell 28.10.2006 19:42:29 | |
---|
Mulla on täyttä kultaa oleva pleku. Kaulakorun muodossa tosin. Ei taida raaskia kokeilla miltä kuulostaa, naarmuilla kuitenkin heti :) Ja saattais ajan myötä tulla pikku inflaatio arvoon, ku on kultapölyä treeniksen lattialla ja pleku yllättäen puolet pienempi... Jesus shaved my soul and sold it to BeelseB.o.B. |