Aihe: Bassoon uudet mikit?
1
mievaan
28.10.2006 01:27:38
http://www.thomann.de/thoiw3_artikel-170203.html

Voisiko joku asiantuntija neuvoa aloittelijaa ja kertoa mitkä mikrofonit tuohon bassoon kannattaa ostaa että saisin semmoisen särösaundin? Meidän bändi soittaa enimmäkseen children of bodomia ja slayeria niin samanlaista saundia ois tarkoitus saada?
Poppamies#1 ,,/ ,,/
Pasifisti basisti
28.10.2006 02:24:11
Ostat siihen rölli hei shuren viiskasit! Ne on tosi jees :)
L_Laiho
28.10.2006 14:30:25
Josko haluat särösoundia, niin kannattanee hommata joku säröpurkki josta ottaa sen särön. Ja kannattaa miettiä 2 kertaan että tarvitseeko sitä säröä oikeasti.

Tuossa bassossa on todennäköisesti ihan toimiva etunen, mutta ei se särötä soundia. Niinkuin ei käsittääkseni minkään "hihnatuotanto" basson etuset.
Jumala on ottanyt järjen pois ja pannut paskaa tilalle.
TommiW.
28.10.2006 15:10:50
Ei siihen mikkejä kannata lähtä vaihtamaan.
Nimenomaan tuonkaltaiset mikit löytyvät Bodominkin basistin bassosta.

Kunnon nuppi, jossa mieluiten ainakin putkietunen ja mahdollisesti jonkin sortin säröpedaali.
"Mä oon oikeesti vitun rikas, mut vittuillakseni ostan osarilla. Nauran itseni uneen ku myyjä tuhlaa johonkin vanhoihin jalluihin nekin rahat erä erältä." -Sam Other
poppamies
28.10.2006 17:42:31

Ei siihen mikkejä kannata lähtä vaihtamaan...

No ei todellakaan. Nuot mikit lienee koko basson arvokkaimmat osat. 200-250€
rijopu
28.10.2006 18:59:29
...basso kuulostaa sitä pahemmalta mitä enemmän efektejä. Basisti tarvii oikeesti yhen spedun ja se on viritin, loppu on toiveajattelua.

Ohoh! Tässäkös nyt on taas totuus basso-speduista?
Teijo K.
28.10.2006 19:32:48

Digitech Bass Driver-säröpedaali on joku 80€ about. Älä noille mikeille tee mitään kun ne on ihan kunnossa. Ja se basso kuulostaa skeidalta jos siin on sellasta kitaramaista sirkkelisäröö, et sä sitä halua. Laitat siitä spedusta vaa sellasta lämmintä murinaa vähä siihen oikeen soundin päälle ni sillä hyvä, basso kuulostaa sitä pahemmalta mitä enemmän efektejä. Basisti tarvii oikeesti yhen spedun ja se on viritin, loppu on toiveajattelua.

Viritinspedu, pöh. Ihme hifistejä täällä nykyään. Ei sbasisti mitään viritinspeduja tartte. Basisti kuulostaa sitä pahemmalta mitä enemmän se tarttee viritinspedua.
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
rijopu
28.10.2006 19:41:01
Viritinspedu, pöh. Ihme hifistejä täällä nykyään. Ei sbasisti mitään viritinspeduja tartte. Basisti kuulostaa sitä pahemmalta mitä enemmän se tarttee viritinspedua.

Joo näin on! Kyllä viritys lähtee sormista!
J.Hollström
28.10.2006 19:42:40

Mä en tartte nykyään enää edes sormia.
Wilkeson
28.10.2006 22:54:22
Mä en tartte nykyään enää edes sormia.

no sähän sälli oot! :)

sul on jumalauta kitarateknikko mukana hoitaa vehkeet vireeseen!!

tai sit oot vaa "hieman" erilainen! heh-heh!!
poppamies
29.10.2006 01:07:01

Mä laitan kielet vain sopivan kireelle ja Jazzin virittimet sillai että peilaavat siististi yleisöön päin.
L.Ruoska
29.10.2006 08:59:51

Ohoh! Tässäkös nyt on taas totuus basso-speduista?
Olen joskus ehkä jotain muitakin mielipiteitä ehdotellut täällä mutta näin hiukan "kypsyttyäni" (?) oon kyllä tullu siihen tulokseen että speduitta pärjää ongelmitta kunhan vain soitin on vireessä. Jees jees oli vähä jyrkkää tekstiä mutta en varmaa oo ainoo joka on jotain ton suuntaisia mielipiteitä esittäny. Testailen mielellään kaikenlaisia speduja mutta ensi-innostuksen jälkeen ne jää aina käyttämättömiksi.
KEMOSABE WARNING: Dr. Mario is not a real doctor! Do not let him touch your genitals!
Teijo K.
29.10.2006 09:10:03

Mä laitan kielet vain sopivan kireelle ja Jazzin virittimet sillai että peilaavat siististi yleisöön päin.

Ns. "parempi Hanoi Rocks vire".
Neuvostoliittolaisen soitinrakennuksen ylivoimaisuuden ylistyksen kerho #1
Älä klikkaa tätä Klikkaa sensijaan tätä
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)