Aihe: sekunda kieliä??
1 2 3
jran
21.09.2006 18:39:56
D'Addarriot on kyllä aika pyllystä, kun ne pakataan niin saatanan ärsyttävästi.

Makuasioita ilmeisesti. Itse pidän kovasti tuosta niiden tavasta paketoida. Minua jurppii ne monenmoiset paperipussit joissa on aina pari kieltä, mitä jotkut muut käyttää. Vie tilaa ja tulee roskaa. Ja koska olen kädetön harrastelija, niin pidän myös siitä värikoodaussysteemistä. Joo, mutta kaikki tyylillään.

Olen muutenkin käyttänyt lähes aina noita D'Addarrion kieliä. Ainoa ongelma niiden kanssa tuli tuon Telen ja .011-.049 setin kanssa, jossa on punottu .021 G. Toi G tahtoi mennä aina poikki melkein heti, ja vieläpä useamman setin kanssa (=kaikkien). Rupesi asia sen verran harmittamaan, että jouduin reklamoimaan tuonne tehtaalle asiasta. Pyysivät lähettämään katkenneet kielet malliksi alkuperäisine pakkausmateriaaleineen, niin katsoisi sitten asiaa. Eipä ollut vaan tullut säästeltyä niitä paketteja ja muovipusseja... Seuraavalla kerralla säästin sen paketin, eikä aikaakaan kun G taas katkesi. Lähetin kielen rippeet+paketin+muovit sinne herra D'Addarriolle ja odotteleen. Varmaan 1,5 kuukauden jälkeen postissa odottikin paketti tehtaalta. Jännityksellä kotiin äkkiä aukoon pakettia, jos vaikka olisi laittanut niitä kieliä oikein urakalla. Oli kuitenkin melko iso laatikko. Eipä sitten ollut laittanut. Paketissa oli uusin kielikuvasto ja yksi (1) kielisatsi... No, parempi sekin kun ei mitään.

Sittemmin vaihdoin messinkiset tallapalat Teleen, jonka jälkeen tuota katkeamista ei ole kyllä ilmennyt.
Krice
21.09.2006 19:39:31

Sittemmin vaihdoin messinkiset tallapalat Teleen, jonka jälkeen tuota katkeamista ei ole kyllä ilmennyt.

On se laatukitara.
Marshallga
21.09.2006 20:02:45 (muokattu 21.09.2006 20:04:34)
Itselläni tällä hetkellä menossa ensimmäinen kielisetti, kitaran ostin toukokuussa (taitaa olla jo korkea aika vaihtaa :D), D'Addarion 11-setti käytössä. Kielet paskaantui käytössä erittäin nopeasti, tatsi on ainakin omalla kohdallani aivan persiillään (GHS:llä tilanne täysin eri), kielet jäykemmät kuin auton jousitukset. En tykästynyt kyseiseen settiin. Seuraavaksi varmaan GHS:n 10-setti.
Novac
21.09.2006 20:21:45 (muokattu 21.09.2006 20:22:34)

GHS:n kieliä käytän, ja mitään ongelmia ei ole niiden kanssa ikinä ollut.

Edit: niin eli siis 11-kieliä käytän.
mikä on olutta on nyt mennyttä...
Kiinankeisari
21.09.2006 20:46:28
Suomessa vaan maksaa noi GHS:t saman verran ku esim. DR:t (ainakin fasulla), ei oo siis vaikee valinta kummat ottaa.

nii, on tullut tuolta saksan ihmemaasta aina muun romun ohessa tilattua reippaasti niitä settejä, maksaa n. 3€ paketti.
"soita silleen makeesti" -Albert Järvinen
McNulty
22.09.2006 00:33:00
nii, on tullut tuolta saksan ihmemaasta aina muun romun ohessa tilattua reippaasti niitä settejä, maksaa n. 3€ paketti.

Minä tilasin kanssa... sai viikon välein vaihtaa. En ymmärrä miksi, mutta meikäläisen näpeissä GHS:t kuluvat todella nopsaan (soundi puuroa ja sointi tukossa). Ei sillä... niin ne sai Erniet ja D'Addariotkin vaihtaa viikon tai kahden välein kun enempi soitti. DR:n settejä olen kuukauden välein vaihdellut, Elixirit kahden kk välein.
These pretzels are making me thirsty!
Ten soldiers wisely led will leave a hundred without a head.
kauhu-köös
04.11.2006 10:34:34
itelläni ollu onkelmia dr:n kanssa myös, napsu poikki aina 2viikon sisään... Elixirillä oli myös ohuempien kileien kanssa aina sillon tällöin jotain virityskatkeamia mutta edelleen parhaat kielet mielestäni.
Paskallakin on tekijänsä, jokainen pissis on mahdollisuus, herrasmies yrittää aina...
Socialite
04.11.2006 12:07:29
Miulla ei oo ollu mitään ongelmia DR:n kanssa, päinvastoin!
DR:n 11-52 kattaus. Kestävä, kirkas ja jämäkkä setti.
Vuosikausia käytin Daddarion ja Dean Markleyn kieliä ennenkuin näin valon... halleluujaa.
Rämppy
04.11.2006 16:43:45 (muokattu 04.11.2006 16:45:06)
Pari vuotta sitten ostin kerralla viisi settiä DR:iä, ja kaikki susia: intonaatiota ei saanut kohdalleen. Tuolloin DR:n laatuongelma oli yleisemminkin tiedossa. Myös Pyramidin Maximum performancessa (ei niitä halvimpia Thomann-versioita) on tullut vastaan pari huonoa kieltä. Bassopalstalla vuodatin jokunen viikko sitten saatuani RotoSoundin flatwoundit, joissa intonaatiota oli mahdoton saada kohdalleen. Eli kyllähän susisettejä välillä on liikkeellä -ei muuta kuin palautus kauppiaalle jos sellaisen on tullut ostaneeksi.
D'Addariot, GHS:t ja Ernie Ballit ovat mulla toimineet ilman ongelmia. Eniten on kitaroissa tullut käytettyä D'Addarioita.
En sitten malttanut olla sanomatta.
P2
04.11.2006 19:42:07 (muokattu 04.11.2006 19:43:07)
Eilen meni keikalla toisen biisin jälkeen GHS:t aivan tukkoon (sitä ennen soittoa takana ehkä 2h). Tästä lähin jää suosiolla GHS:t kauppaan, vaikka halvalla niitä T-kaupasta saakin.

P.S. Enää en ihmettele miksi em. yhtiö on kehittänyt Fast Fretin, kielet on niin kökköjä, että ilman sitä ei voi päivää kauemmin soitella.
McNulty
04.11.2006 19:54:23
Eilen meni keikalla toisen biisin jälkeen GHS:t aivan tukkoon (sitä ennen soittoa takana ehkä 2h). Tästä lähin jää suosiolla GHS:t kauppaan, vaikka halvalla niitä T-kaupasta saakin.

P.S. Enää en ihmettele miksi em. yhtiö on kehittänyt Fast Fretin, kielet on niin kökköjä, että ilman sitä ei voi päivää kauemmin soitella.

En voisi enempää olla samaa mieltä kanssasi. Itse ostin parit Boomersit ja DR:n ja Elixirien jälkeen ne tuntuivat tukkoisilta jo uusina. Nyt mulla oli testissä Charvelissa D-vireessä Ernie Ballit ja niissä kaksi viikkoa oli aika maksimi. Sen jälkeen sai silpasta Fast Fretiä jatkuvasti ja soundi kuoli nopeasti. Enää en käytä muita kuin hexa-ydinlangalla varustettuja kieliä. Elixir Nanoweb, DR Hi-Voltage tai Hi-Beam sekä nyt on vissiin Gibsonilla joku Brite Wires tms. jossa on hexacore myöskin. Sitä pitäisi kokeilla onko se mistään kotoisin.

GHS:t, Ernie Ballit ja D'Addariot saa nykyään jäädä kaupanhyllylle.
"Serenity Now!" -Frank Costanza
Minä!
04.11.2006 20:33:45
Pyramidin kielet on huonoimpia kieliä ikinä. Niissä ei ole muuta hyvää kun hinta. 3euroa setti.
echo66
04.11.2006 23:16:13
Paras kielimerkki ikinä on ollut: Burns vistasonic. Klangi pysyy pitkään ja eivätkä katkea!!! Handmade in England Maahantuo: Echoland
Surf´s Up!!
Wahi
04.11.2006 23:32:30
Pyramidin kielet on huonoimpia kieliä ikinä. Niissä ei ole muuta hyvää kun hinta. 3euroa setti.

Tuohon hintaan Saksasta saa ihan kunnon kieliäkin.
cruel_destiny
05.11.2006 21:36:00
parhaimmiksi kieliksi itelle olen huomannu rotosound merkkiset kielet, saa mm. soitin-huttuselta...
I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands!
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)