Mooonis 27.10.2006 19:50:11 (muokattu 27.10.2006 19:54:19) | |
---|
Olin äänittämässä mikserin kautta koneelle ja samalla mikseristä meni piuhat monitoreihin. Yhtäkkii toinen kajareista (nEar 05) pimeni! Mulla ei tietenkään ollu kompressoria käytössä, mut eikö mikserissäkin (Alto s-8) ole jonkin sortin limitteri? Sulakkeet on kunnossa, virtaledi syttyy, mutta osaatteko arvailla, et misä vika saattais olla, ja mistä sitä lähtis ettimään.. en jaksais joka instrumenttia mittarilla kokeilla, ellei oo pakko? Nii ja mikserin lähdöissä ei ole vikaa.. Mutku... |
virtalahde 27.10.2006 20:27:34 | |
---|
Sulakkeet on kunnossa, virtaledi syttyy, mutta osaatteko arvailla, et misä vika saattais olla, ja mistä sitä lähtis ettimään.. Sen saanee jotenkin auki? Sisällä saattaa olla lisää sulakkeita, tsekkasit ehkä vasta pääsulakkeet. Muussa tapauksessa kuulostaa heikolta - käy kaikki liittimet sisällä läpi ja tarkista että kaapelit ovat kiinni. Mutta vahvistin saattoi paukahtaa. Kuuluuko pöntöstä edes kohinaa? Jaakko Viitalähde >>
http://www.virtalahde.com |
Mooonis 27.10.2006 20:58:49 (muokattu 27.10.2006 20:59:54) | |
---|
Juup ei ees surise.. Juu sulakkeet on iha kunnos... melkee paremmat ku uudet =) ainaki silmämääräsesti, kylhän sen näkis jos se on pimahtanu... Taiat siis meinata, et joku transistori ois ehkä sökönä... siin muuten on kaks elementtiä ja tost toimintakaavios ku kattoo nii vika on joka Balanced input ampis(esivahvistin?) ja volyymisäädös, joka on muuten potentiometri, tai active substronic filteris... onkohan toi taajuuden jakaja... Mut kummalki elementille on oma päätevahvistin 30W ylä-äänil ja 40W alaäänil, vai toimiiks noi päätevahvistimet jotenkin linkis? Mutku... |
Juu sulakkeet on iha kunnos... melkee paremmat ku uudet =) ainaki silmämääräsesti, kylhän sen näkis jos se on pimahtanu... Minen mitään elektroniikasta ymmärrä, mutta tähän mä kuitenkin tarraan. Sitä sulakkeen kuntoa ei meinaan välttämättä paljaalla silmällä näe. |
Aleksi Gaiss 28.10.2006 10:07:55 | |
---|
Halvalla ei hyvää saa. |
Mooonis 28.10.2006 11:45:24 (muokattu 28.10.2006 11:46:03) | |
---|
Halvalla ei hyvää saa. (ihme kommentti) No hyvä!! Sää voitkin sit ostaa mulle kalliimmat. Ja hyvätkin saa rikki. Kyl noist on iha kohtuullinen ääni tullu, sitä paitti "halpojakin" kyllä pystyy korjaamaan. Ihme porukkaa... Mutku... |