Vilho 21.11.2003 15:43:22 | |
---|
Eli kuinka moni kitaristi täällä osaa nuotit? Tässä yritän harjotella kaikennäköstä, sointuja ja plektratekniikkaa, mutta missä vaiheessa kannattais noi nuotit opetella ja mikä on helpoin tapa oppia ne? |
Congi 21.11.2003 16:04:52 (muokattu 21.11.2003 16:32:11) | |
---|
Nuotit oppii lukemaan viikossa mutta nuotista soittaminen vie huomattavasti enemmän aikaa. Hyödyllinen taito, ei tee pahaa. Sveinn Eythorsson on tehnyt 43 sivuisen aloittelijan oppaan. http://www.eythorsson.com/en/index.html Siinä on hyviä perus harjoituksia joittein avulla nuotit tulee tutuiksi. T.Congi |
mikko k 21.11.2003 16:19:44 | |
---|
ihan hyvännäkönen sivusto |
Niskamies 21.11.2003 16:22:07 | |
---|
luen sujuvasti g-, c-, ja f-avaimia. Täjän ei todellakaan auta muu kuin harjoittelu. Yritä soittaa mahdollisimman kaikki nuoteista. Hanki presari ja ole tosimies! |
superfly 21.11.2003 16:24:06 | |
---|
Mä en ole vieläkään löytänyt yhtään hyvää syytä nuottien opetteluun. Osaan kyllä lukea hitaasti, mutta soittaa en osaa nuoteista. Jos ei jotain juttua korvakuulolta opi, niin luultavasti se on mulle liian vaikea. Harppu on alaston piano |
J.Granö 21.11.2003 16:24:28 | |
---|
Nuotit sujuu ihan ok... itseopiskellut. Helpottaa muuten huomattavasti biisien kanssa touhuilua. Ainakin ite suosittelen kaikille. |
weelie 21.11.2003 17:21:28 | |
---|
Jos nuotit vain on edessä, niin muutan tabeiksi. Suoraan en nuoteista osaa soittaa. Ronnie Earl: 'Music is not a sport, there's no competition' |
KMT 21.11.2003 17:51:07 | |
---|
G ja F aika ok. ehkä joskus menee sekaisin. C:tä olen yrittänyt opetella, pystyis joskus sovittamaan alttoviululle... Kenkkunen: Online-verenpaineseuranta olisi ihan kiva. Siinä pitäisi sitten myös näkyä, että kenen kirjoittamaa viestiä "uhri" on parhaillaan lukemassa. Eniten kuolemantapauksia aiheuttanut kirjoittaja sitten vuoden lopussa palkittaisiin |
blastoff 21.11.2003 21:11:24 (muokattu 21.11.2003 21:20:42) | |
---|
missä vaiheessa kannattais noi nuotit opetella ja mikä on helpoin tapa oppia ne? Minusta ideaali tapa olisi opetella soittamaan nuoteista heti alusta alkaen. Tällöin nuotinlukutaito kehittyisi samaan tahtiin soittotaitojen kanssa eikä joutuisi siihen turhauttavaan tilanteeseen, että soittotaidot on jo pidemmälle kehittyneet, mutta nuoteista osaa lukea vain yksinkertaisia juttuja. Helppoa tapaa kitaralla nuottien opetteluun ei taida olla olemassakaan. Täytyy vain yksinkertaisesti soittaa paljon nuoteista. Jos olet aloittelemassa niin kannattaa varmaankin lähteä liikkeelle ihan perinteisesti avoimesta asemasta helpoista sävellajeista ja siitä sitten kehittää hommaa eteenpäin... Kirjasuosituksiakin varmasti löytyy, jos olet asiasta kiinnostunut. All the good music has already been written by people with wigs and stuff - Frank Zappa |
Vemmy 21.11.2003 21:13:49 | |
---|
Onko nuotit niitä viivoja siellä pallojen seassa niissä papereissa mitä isot pojat pitää edessään soittaessaan? Ei vaan, joskus olen osannut "laulaa" nuoteista ja koskettimen pimputuskin onnistui jotenkuten, nykyään olen niin totaalisesti unohtanut kaiken oppimani että ihan sama lyökö eteen nuotit vai muinaisarabian aakkoset. Yhtä paljon niistä ymmärrän. Vieläkö meillä on kaljaa? |
poppamies 22.11.2003 06:30:58 | |
---|
Onko nuotit niitä viivoja siellä pallojen seassa niissä papereissa ... On ne. Eikä niitä ei voi pitää ulkona sateessa. "G-strings are for strippers" |
Mc Ban 22.11.2003 10:22:35 (muokattu 22.11.2003 10:22:53) | |
---|
Mäpäs luenkin sujuvasti c-, d-, e-, f-, g-, a-, h- ja c-avaimia. |
Niskamies 22.11.2003 12:14:41 | |
---|
Mäpäs luenkin sujuvasti c-, d-, e-, f-, g-, a-, h- ja c-avaimia. Tyhmä. Ei tommosia ookkaan. On vain G-, F-, ja C-avaimia. Hanki presari ja ole tosimies! |
mie 22.11.2003 13:46:31 | |
---|
Opettelin kitaralla ensimmäiseksi juuri nuotit. Siihen meni kaksi viikkoa, mutta sitten jostain syystä nuotit unohtuvat. Mitä on murtovesi? Missä sitä on? |
noir 22.11.2003 20:41:09 | |
---|
Tyhmä. Ei tommosia ookkaan. On vain G-, F-, ja C-avaimia. Mulla on toi ABCDEFGHIJK-kortti :P Nuotteja osaan lukea, mutta kitaralla en osaa nuoteista soittaa enää, ehkä taas jonakin päivänä. Mä haluun sua - sulta ei kysytä. |
Nuotit oppii lukemaan viikossa mutta nuotista soittaminen vie huomattavasti enemmän aikaa. Hyödyllinen taito, ei tee pahaa. Kaikki ei opi koskaan, eikä edes voi oppia. Semmonen on olemassa kun nuottisokeus. |
PlasmaDemon 23.11.2003 15:02:52 | |
---|
Lukekaa ny rauhas vaikka tiilenpäitä,mutt mä en ainakaan perkele nuoteista tie ku sen että ne on semmosia keppejä missä on joku lehmän paskanvärinen jalkapallo pääs!!! Tekeekö noilla mitään varsinkaan kun heviä soittaa!?! Nuottejako nuo nyt oli. Kai ne vielä tässä elämän aikana tulee opeteltua,mutta ei nyt ihan tänää. Kirves on paha,
Kirves ei ole saha,
Se on paljon pahempi
kuin itse paha,
Kuin leikkii sillä,
KURKKUUN HAAVAN VIILTÄÄ.yeah,yeah,yo. |
Valttu 23.11.2003 15:33:09 | |
---|
Opettelin alussa (n. pari kolme kuukautta sitten) nuoteista soittoa, mutta se oli kamalan hidasta. Jos nyt nappaan tuosta nuotit eteeni ja alan niistä soittaa niin ensimmäisen nuotin jälkeen menee jo sekaisin, et mikäs tuo nyt olikaan.. Yritin samalla etsiä netistä nuotituksia lempibiiseihin mutta en löytänyt. Nyt kun käytän näitä tab/nuotitus ohjelmia, niin nuotihan on yleensä siinä tabulatuurien kanssa samassa esim. guitar pro tiedostossa. Ja soittelen nyt tietenkin tabulatuureista koska niistä on mielestäni huomattavasti helpompi soittaa. |
Fortune 23.11.2003 16:11:37 | |
---|
Ensimmäisenä opettelin nuotit. Pahahan tuo on lukea, jollei kirjaimia osaa, tai puhua, jollei sanoja. |
kingdom 24.11.2003 00:50:30 | |
---|
Usein mietin kun ihmiset kysyy että kannattaako opetella nuotit, niin miksi ei? Ei siitä haittaakaan ole. Hyötyä siitä on kyllä uskomattoman paljon. Nyt on hyvä bändi löydetty! The Found! Progressiivista rockia maailman navalta, Kuopiosta! |