gulfstream650 01.10.2006 18:45:44 | |
---|
Tulossa veto Tulisuudelmaan. Paikan asiakaskunnan tiedän ja itsekin siellä jokusen drinkin juonut, mutta olisin lähinnä tekniikasta, stagesta (tolpan keskellä stagea olen huomannut) ja backstage-asioista kiinnostunut.. Svengaa kuin saksanhirvi. |
LHU 01.10.2006 20:16:38 | |
---|
Kaikki muu pitää olla mukana paitsi PA-kaiuttimet ja päätteet, ne on talon puolesta. L+R inputit on dj-kopissa. PA on Fohhn-merkkinen, mallista ei hajuakaan, sillä pärjää kun ei niin kauheasti välitä. PAR-kannuja katossa, joku (muistaakseni 6-kanavainen) ohjain myös dj-kopissa. Lava on aivan hirveä, tosin viimeksi liekkipusussa ollessani olivat syventäneet sitä mutta se sähkö- ja päätekeskus tosiaan on siinä keskellä. Lava on siis munuaisen muotoinen. Mikseri pitää viedä aivan sieluttoman (suhteessa PA:n suoritukykyyn) kauas tanssilattiasta, kaapeleille on koukut katossa, tikkaat löytyy talon puolesta. Nimibändit saa salin toisessa päässä olevan kabinetin takahuoneeksi, huttubändit viettää taukonsa henksun taukohuoneessa. Tavarahissillä pääsee samaan kerrokseen, pois ei saa roudata ennen klo neljää yöllä, kiitos meidän...:) Niin ja omille valoille ja muulle sälälle on riittävästi sähköä siellä lavalla, en nyt kirveelläkään muista paljonko. Täytyy tsekata kun seuraavan kerran menen. |
Curvin 02.10.2006 20:13:54 | |
---|
Sähköä omille laitteille löytyy lavalta muistaakseni 2kpl 16A voimavirta saattoi olla myös 1kpl 32A voimavirta, en muista ku pärjään ite 2kpl 16A voimalla. Ja etupään joka siis todellakin on suhteettoman kaukana, saa roudata pois heti keikan jälkeen, taisivat viimeksi tulla oikein kiittämään kun sen raahasin pois heti keikan jälkeen. Joskin hissin edusta jossa kamoja saa säilöä on ahdas, joten kandee kattoo onko siellä tilaa, ennen kuin alkaa roudaamaan mitään salista pois. Jaa Jaa,... ,että Jaa Jaa... |
LHU 14.10.2006 16:44:35 | |
---|
Tarkennusta liekkipusuun: Lamppuja (300W) takavalona 14 kpl ja etuvaloksi on laitettu 6 samanmoista. Lisäksi muutama pieni fresu-tyyppinen joista ainakin kaksi toimi. Himmennin on 12 kanavainen samoin kuin sen ohjainkin. Tosin ohjain on dj-kopissa räkkiasennettuna et ei sieltä oikein valoja pysty tekemään, eikä himmentimeenkään pääse sisään kuin trussin kautta eli suht kiinteää asennusta. Sähköt: 1 kpl 3*63A, 1 kpl 3*32A, 2 kpl 3*16A sekä 4 kpl 16A, kaikki kätsysti keskellä lavaa.:) "Näytänkö mä sun mielestä joltain s..tanan palautelaatikolta?" |
Kallekorvola 23.10.2006 10:07:22 | |
---|
PA:sta: kannattaa vähän tarkistaa yläkaappien suuntauksia. yleensä ovat aseteltu "visuaalisesti kivannäköiseksi klusteriksi", joten soundi on ihan paska. pahinta liuskoittumista pääsee välttämään pyörittelemällä kaappeja fiksumpaan asentoon, jolloin pillien keilat saa toisistaan vähän irti... vasemmalla puolella on kyl sitten seinä kokolailla PA:ssa kiinni... |
pitk 25.10.2006 16:20:42 | |
---|
PA:sta: kannattaa vähän tarkistaa yläkaappien suuntauksia. yleensä ovat aseteltu "visuaalisesti kivannäköiseksi klusteriksi", joten soundi on ihan paska. pahinta liuskoittumista pääsee välttämään pyörittelemällä kaappeja fiksumpaan asentoon, jolloin pillien keilat saa toisistaan vähän irti... vasemmalla puolella on kyl sitten seinä kokolailla PA:ssa kiinni... Vasurissa onkin ainoa vaihtoehto nypätä piuha ulommasta irti. Tai kantaa omat komerot tupaan. |
LHU 25.10.2006 17:03:48 | |
---|
Tai kantaa omat komerot tupaan. Muutamassa muussakin paikassa on järkevintä viedä omat komerot suosiolla sisään nim. "Alto on muuten ihan jees paitsi ettei siitä kuulu oikein mitään..." "Näytänkö mä sun mielestä joltain s..tanan palautelaatikolta?" |
Marzi 25.10.2006 23:29:22 | |
---|
Juu, tai jos kuuluu, niin kohta tulee käyttösavu ulos. :D Tulisuudelmaan oon raahannut yleensä oman valosetin, mutta äänisepät on olleet laiskempia. Eli talon peeaa on ihan ok jos on terve asenne. :D Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
pitk 26.10.2006 19:40:05 | |
---|
Juu, tai jos kuuluu, niin kohta tulee käyttösavu ulos. :D Tulisuudelmaan oon raahannut yleensä oman valosetin, mutta äänisepät on olleet laiskempia. Eli talon peeaa on ihan ok jos on terve asenne. :D Eli ei välitä ;-)' |
gulfstream650 26.10.2006 19:42:41 | |
---|
Eli kutsumme apuun tällä kertaa RMC:n. Eipä tarvitse itse roudailla. Svengaa kuin saksanhirvi. |
Marzi 27.10.2006 02:33:44 (muokattu 27.10.2006 02:35:32) | |
---|
Eli ei välitä ;-)' Juup juu. :D "Ihan ookoo talon peeaa" on suomeksi: "ei huvita roudata omia sisään tänään" :D Pidän ääntä, näyn kauas, olen. |
"Ihan ookoo talon peeaa" on suomeksi: "ei huvita roudata omia sisään tänään" :D Enemmänkin se on sitä et poppari sanoo et täällä on PA, oma jätetään bussiin niin sen käytöstä ei tarvitse maksaa. Jää popparille enemmän rahaa vaipanostoon. "Näytänkö mä sun mielestä joltain s..tanan palautelaatikolta?" |
gulfstream650 27.10.2006 15:14:26 | |
---|
Enemmänkin se on sitä et poppari sanoo et täällä on PA, oma jätetään bussiin niin sen käytöstä ei tarvitse maksaa. Jää popparille enemmän rahaa vaipanostoon. Tätä tulkintaa minäkin suosin... Svengaa kuin saksanhirvi. |
iso j 16.11.2006 23:53:40 | |
---|
Tai kantaa omat komerot tupaan. Hmm. eikös se ole jopa oikein kielletty tossa paikassa? Muistelen lukeneeni jotain lappuja joita ohj.toimisto on laitellut meiningistä tulisuudelmassa. Tosin me ei ollakkaan mikään "suuri nimi" nehän tekee mitä haluaa. "Tässä maassa on niin huonot liksat että nälkä on aina vieraanamme,.." |
gulfstream650 17.11.2006 09:20:32 | |
---|
Hmm. eikös se ole jopa oikein kielletty tossa paikassa? Muistelen lukeneeni jotain lappuja joita ohj.toimisto on laitellut meiningistä tulisuudelmassa. Tosin me ei ollakkaan mikään "suuri nimi" nehän tekee mitä haluaa. Meille ei ole sanottu koskaan mittään... Svengaa kuin saksanhirvi. |
LHU 17.11.2006 10:09:18 | |
---|
Hmm. eikös se ole jopa oikein kielletty tossa paikassa? Huttubändien kohdalla voi ollakin ettei saa omaa PA:ta viedä mutta ei mulla ole koskaan ollut mitään ongelmaa, mikserin sijoitus on ongelma, varsinkin näin pikkujoulukaudella. "Näytänkö mä sun mielestä joltain s..tanan palautelaatikolta?" |
MJ 22.11.2007 10:59:27 | |
---|
Oottako saanu vetää suoraan prossuille ku ootta menneet talon komeroilla? Mulle tuli lappu jossa lukee että pitäs vetää DJ-mikseriin :D:D Ja soitin kaverille, ni ei kuulemma onnistu suoraan prossaan... Vittu mikä mesta...Näköjään se riippuu kenen kans tuolla on.. |
LHU 22.11.2007 11:16:35 | |
---|
Oottako saanu vetää suoraan prossuille ku ootta menneet talon komeroilla? On saatu kun on vedetty vaan. Ei siellä ole kukaan vahtimassa sun tekemisiäsi. Mulle tuli lappu jossa lukee että pitäs vetää DJ-mikseriin Sama lappu tulee kaikille. Ja soitin kaverille, ni ei kuulemma onnistu suoraan prossaan... Miksei muka onnistu, ihan tavalliset xlr-inputit siellä on. Vittu mikä mesta... Eihän sinne kenenkään ole pakko mennä. Näköjään se riippuu kenen kans tuolla on.. Se ei riipu kuin siitä mitä itse teet ja miten sen teet. Jos kytkeydyt suoraan prosessoriin kannattaa mukana olla pari y-johtoa ja erotusmuuntajaa niin ei tule katkosta dj-musaan. Tällä tavoin toimittuna kukaan siinä talossa ei edes tiedä miten olet sinne kytkeytynyt. Asioista ei kannata yrittää tehdä hankalia jo etukäteen, varsinkin kun ne eivät sellaisia yleensäkään ole. Liimatainen: "Sanotaanko näin että kyllähän 20% voi yhtä-äkkiä tuntua paljolta mutta haluan muistuttaa että meidän tallissa on henkilöitä jotka korreloi kenttää että kosketuspinta säilyy". |
MJ 22.11.2007 11:19:59 (muokattu 22.11.2007 11:20:21) | |
---|
On saatu kun on vedetty vaan. Ei siellä ole kukaan vahtimassa sun tekemisiäsi.
Sama lappu tulee kaikille.
Miksei muka onnistu, ihan tavalliset xlr-inputit siellä on.
Eihän sinne kenenkään ole pakko mennä.
Se ei riipu kuin siitä mitä itse teet ja miten sen teet. Jos kytkeydyt suoraan prosessoriin kannattaa mukana olla pari y-johtoa ja erotusmuuntajaa niin ei tule katkosta dj-musaan. Tällä tavoin toimittuna kukaan siinä talossa ei edes tiedä miten olet sinne kytkeytynyt. Asioista ei kannata yrittää tehdä hankalia jo etukäteen, varsinkin kun ne eivät sellaisia yleensäkään ole. No näinhän se tietysti on =) Kiitoksia vinkeistä! |
miffe 17.01.2009 17:21:54 (muokattu 17.01.2009 17:24:42) | |
---|
Onkos kuinka monella kokemusta siitä, että aikatauluja muutetaan tuolla yksipuolisella ilmoituksella parin päivän varoituksella sillä seurauksella, ettei sopimuksessa seisovaa pykälää apuräpylöistä voida täyttää? Poisroudaukseen saatiin sitten sitäkin enemmän apua. Lavalla on nyt tarjolla 10 ledilamppua takavaloiksi. Osoitteet 1-55. Tarvii oikeesti 4 kanavaa, int/str + RGB. Naamat saa valkoiseksi viidellä P56-heittimellä, joiden kanavat 81, 85 ja 86. Ohjaus sinne sähkötolpan takana olevaa _alempaan_ himmentimeen. Yksi naamalampuista tarvitsee yhden n. 1m jatkoroikan (nerokasta) ja kummankin rivin numerointi menee lavalta yleisöstä katsottuna oikealta vasemmalle. turkulainen |