ch LL 25.10.2006 22:56:24 (muokattu 26.10.2006 19:21:49) | |
---|
..jos joku pystyis pikkaisen napauttamaan, jos olen mennyt jonkun suhteen pahasti metsään. Äänitimme bändin kanssa kaksi biisiä ja tämä on niistä toinen. Tarkoitus olisi lähettää nämä masteroijalle, mutta ei sitä mielellään tekisi ennen kuin miksaus kuulostaisi olevan suht terveellä pohjalla. Alkaa päässä jo nykiin toi biisi, kun koittaa miksata sitä koneella mistä tehot loppuu ja pykii niin perkeleesti. Ja huone missä miksaan tuntuu kumisevan ja humisevan patjavirityksistä huolimatta :) .. joten jos edes yksi uusi korvapari löytäisi pahempia epäkohtia, niin voisi koittaa vielä tehdä jotain ennen masterointiin menoa. Kiitos Biisi: Käsittelyssä |
Halsu 25.10.2006 23:34:12 | |
---|
..jos joku pystyis pikkaisen napauttamaan, jos olen mennyt jonkun suhteen pahasti metsään. Ihan terveeltä kuulostaa mun korvaan tuo yleissoundi. Basso on kyllä aika älyttömän hiljaisella, itse nostaisin kuuluviin sitä. CU
--
Eki |
ch LL 26.10.2006 00:09:06 | |
---|
Ihan terveeltä kuulostaa mun korvaan tuo yleissoundi. Basso on kyllä aika älyttömän hiljaisella, itse nostaisin kuuluviin sitä. Tuo on asia mistä mun tekemiä miksauksia aina "moititaan" ...en tiedä johtuuko tilasta vai päästä miksi tuo basso aina jää jalkoihin. :) Pitää tarkastaa tuota asiaa. |
Timo JM 26.10.2006 00:20:53 | |
---|
Tuo on asia mistä mun tekemiä miksauksia aina "moititaan" ...en tiedä johtuuko tilasta vai päästä miksi tuo basso aina jää jalkoihin. :) Ehkä toi bassosoundi on myös vähän liian tumma ja sitten kun sitä nostaa niin sulle tulee varmaan tunne, että alakerta menee tukkoon. ...siis mun mielestä. |
ch LL 26.10.2006 00:38:11 | |
---|
Ehkä toi bassosoundi on myös vähän liian tumma ja sitten kun sitä nostaa niin sulle tulee varmaan tunne, että alakerta menee tukkoon. Pitää huomenna käydä tuon bassosoundin/tason kimppuun, jos konekin suostuisi taas yhteistyöhön hyvin levätyn yön jälkeen? :) |
Danko 26.10.2006 07:14:29 | |
---|
Tuo on asia mistä mun tekemiä miksauksia aina "moititaan" ...en tiedä johtuuko tilasta vai päästä miksi tuo basso aina jää jalkoihin. :) Pitää tarkastaa tuota asiaa. Voi myös johtua noista B-rapun Trutheista, niison aika tuhti alapää. Kuunneltuna musa kuulostaa paksulta, mut siks just basson voi miksata liian hiljaiselle. Onko nuo Room Compensation yms. namikat missä asennossa? Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu |
ch LL 26.10.2006 15:17:16 | |
---|
Voi myös johtua noista B-rapun Trutheista, niison aika tuhti alapää. Kuunneltuna musa kuulostaa paksulta, mut siks just basson voi miksata liian hiljaiselle. Onko nuo Room Compensation yms. namikat missä asennossa? Kaikki on siinä 0 eli typical asennossa. Noi Sennheiser HD 500 kuulokkeetkin on mielestäni aika tumma soundiset, mitä myös käytän.. Joten voihan tuossa olla perääkin että kuunteluni "värittää" valmiiksi biisit hieman alapää voittoisiksi, tai sitten mulla on vaan jotain henkilökohtaisia ongelmia noiden matalien taajuuksien kanssa! |
Torniojaws 26.10.2006 16:58:19 | |
---|
Vertaa omia miksauksiasi sellaisiin kaupallisiin levyihin, joiden soundeista pidät ja miksaa niihin verraten omat tuotokset. Saat vähän suuntaa miksaamiseen ja varmasti helpottuu sen bassonkin kohdilleen saaminen. |
ch LL 26.10.2006 19:20:48 (muokattu 27.10.2006 10:24:27) | |
---|
Vertaa omia miksauksiasi sellaisiin kaupallisiin levyihin, joiden soundeista pidät ja miksaa niihin verraten omat tuotokset. Saat vähän suuntaa miksaamiseen ja varmasti helpottuu sen bassonkin kohdilleen saaminen. Tuo on itsestään selvyys, ainakin tässä tapauksessa kun huone soi miten sattuu! Poistan tuon biisin. Kiitoksia korvien avauksesta! :) |
Vertaa omia miksauksiasi sellaisiin kaupallisiin levyihin, joiden soundeista pidät ja miksaa niihin verraten omat tuotokset. Saat vähän suuntaa miksaamiseen ja varmasti helpottuu sen bassonkin kohdilleen saaminen. Toi on toisaalta ihan jees, mutta toisaalta persiistä. Levyt, joista diggaamme, ovat yleensä tavalla tai toisella masteroituja. Ainoastaan miksattu ja toisaalta valmiiksi masteroitu tuote on kuitenkin kaks eri asiaa. On monia asioita, jotka miksauksessa täytyy olla balanssissa, jotta masterista tulee hyvä, mutta sitten taas toisaalta on asioita ,jotka kuulostaa masteroinnin jälkeen niin paljon paremmalta, ettei niitä pelkästään miksausvaiheessa voi saada aikaan. Eroa näiden vaiheiden välille on usein vaikea tehdä valmista levyjä kuuntelemalla. Yks vaikeimmista asioista on just kiinteä basso. Jos bassoa pelkää, kannattaa sitä mielestäni kuitenkin ennen masterointia buustata ehkä vähän enemmän kuin uskaltaa. Helpompi on kuitenkin poistaa ja kiinteyttää kuin lisätä ja saada tuhdiksi. Nyt loppu taas puhti... jatkakaa joku. GIGO |
Danko 27.10.2006 10:49:34 | |
---|
Kaikki on siinä 0 eli typical asennossa. (...) ainakin tässä tapauksessa kun huone soi miten sattuu! Niin no jos koittaisit pudottaa -2 tai -4dB:tä näin alkuunsa. Sitä varten kun ne kytkimet on sinne laitettu. Mullo rakkauden viilis, menkää ja tehkää kaikki kansat minun rakkauden lapsiksini! -Juzzu |
flimtrick 27.10.2006 11:02:33 (muokattu 27.10.2006 11:03:03) | |
---|
Toi on toisaalta ihan jees, mutta toisaalta persiistä. Levyt, joista diggaamme, ovat yleensä tavalla tai toisella masteroituja. Ainoastaan miksattu ja toisaalta valmiiksi masteroitu tuote on kuitenkin kaks eri asiaa. On monia asioita, jotka miksauksessa täytyy olla balanssissa, jotta masterista tulee hyvä, mutta sitten taas toisaalta on asioita ,jotka kuulostaa masteroinnin jälkeen niin paljon paremmalta, ettei niitä pelkästään miksausvaiheessa voi saada aikaan. Eroa näiden vaiheiden välille on usein vaikea tehdä valmista levyjä kuuntelemalla. Yks vaikeimmista asioista on just kiinteä basso. Jos bassoa pelkää, kannattaa sitä mielestäni kuitenkin ennen masterointia buustata ehkä vähän enemmän kuin uskaltaa. Helpompi on kuitenkin poistaa ja kiinteyttää kuin lisätä ja saada tuhdiksi. Nyt loppu taas puhti... jatkakaa joku. Joo toi on kyllä just totta... olis kyllä mukava kuulla joitain suosikkilevyjä että miltä ne on kuulostanut ennen masterointia, joskus kun masteroinnissa saatetaan tehdä aika radikaalejakin muutoksia. Se on just vaikeinta kun vertaa johonkin suosikkilevyyn miksausta kun sehän on jo masteroitu ja yläpää on kirkas ja basso hyvä jne... mutta ei se miksaus kyllä ole sen kuuloinen ollut. Mutta kyllä mun mielestä silti voi silleen ihan hyvin verrata esim. basson tasoa jne. parempihan se jos saa ne miksauksessa hyvin kohdalleen ja mahd. tasaiseksi ni ei tarvi sit masteroinnissa niin paljon säätää. |
ch LL 27.10.2006 17:33:13 | |
---|
Niin no jos koittaisit pudottaa -2 tai -4dB:tä näin alkuunsa. Sitä varten kun ne kytkimet on sinne laitettu. Fiksua! Luulin että ne on vaan sen takia että niitä voi naksutella aikansa kuluksi! :) .. ei vaan, kyllähän niitä on tullut kokeiltua. Ja parhaimmaksi havaittu omalle korvalle nykyisillä asetuksilla. |