koponen 02.06.2006 14:23:19 | |
---|
The following guitars was recently stolen from the musicstore 4Sound in Gothenburg. Elgitarr Gibson LP 1959 Customshop Cherry s.n 901488 Elgitarr Gibson LP 1958 Customshop Iced tea s.n 82300 Elgitarr Gibson LP Custom 1968 Customshop Authentic svart s.n 050168 Elgitarr Gibson LP STD 60 Desertburst s.n 029851302 Elgitarr Gibson LP STD 60 Svart s.n 025050456 Elgitarr Gibson LP Standard 60 Root beer s.n 030150443 Elgitarr Gibson LP STD 59 Vintage Sunburst. s.n 034150535 Elgitarr Gibson LP STD 59 Heritage Cherry s.n 002060316 The cases are still in the store. If you see or hear anything about those guitars, then please contact 4Sound Gothenburg. Contact: petter.claesson.goteborg@4sound.se Phone: +46317114711 Jostakin syystä tänään tuntuu pahemmalta kuin eilen. Ja eilen tuntui pahemmalta kuin toissapäivänä.. |
Juzzu 02.06.2006 15:26:20 | |
---|
Elgitarr Gibson LP 1959 Customshop Cherry s.n 901488 Elgitarr Gibson LP 1958 Customshop Iced tea s.n 82300 Elgitarr Gibson LP Custom 1968 Customshop Authentic svart s.n 050168 No huh, varmaan tosi helppo lähteä myymään noita jossain ebayssa jne. Mitähän tuommosille yleensä voi käydä... Myydään kadunkulmassa parilla satkulla huumerahojen saamiseksi? Vai menee tilaustyönä jollekin sielultaan äärikierolle wannabe-soittajalle? |
flattopguitar 13.06.2006 12:44:47 | |
---|
Nuo myydään jollekin luukuttajalle halvalla, joka vie ne ulkomaille tai sitten pitää kaapissa muutaman vuoden. Sen jälkeen ne myydään halvalla sellaiselle henkilölle, joka ei turhia kysele. Kitara taas pysyy käyttäjällä vuosia ja tässä välin asiat ovat painuneet jo unholaan. Vapaille markkinoille nuo saapuvat vuosikymmenten päästä ja usein erimaassa. Omistussuhteita tai -ketjuja on mahdotonta lähteä selvittämään ja usein ei ole ihmisillä edes kiinnostusta. Kyllä, löytyy paljon miehiä ja naisia joita ei kiinnosta tuotteen alkuperä, koska muuten varastetulle tavaralle ei olisi markkinoita, eikä esim. autoja, tauluja, polkypyöriä, kitaroita jne. varastaisi kukaan. Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/ |
att0r 13.07.2006 02:49:05 | |
---|
No huh, varmaan tosi helppo lähteä myymään noita jossain ebayssa jne. Mitähän tuommosille yleensä voi käydä... Myydään kadunkulmassa parilla satkulla huumerahojen saamiseksi? Vai menee tilaustyönä jollekin sielultaan äärikierolle wannabe-soittajalle? myydäään todennäköisesti ihan samanlailla kuin 99,99 % muistakin käytetyistä kitaroista / tavaroista. Vai vaaditko itse aina alkuperäiskuittia ja sen jälkeen tarkistat sarjanumeron ja soitat kaikki maailman kaupat läpi tarkistaaksesi ettei vain ole varastettu? :P Eli pointti oli että ei sitä alkuperää kovinkaan helposti selville saa vaikka haluaisi ja harva jaksaa haluta |
nothingnes 18.07.2006 19:13:44 | |
---|
Elgitarr Gibson LP 1959 Customshop Cherry s.n 901488 tota jos joku kauppaa "parilla"satkulla ni ostan Teuvo on hintauttanut kotini -m.nykänen- |
Juzzu 18.07.2006 19:34:18 | |
---|
myydäään todennäköisesti ihan samanlailla kuin 99,99 % muistakin käytetyistä kitaroista / tavaroista. Vai vaaditko itse aina alkuperäiskuittia ja sen jälkeen tarkistat sarjanumeron ja soitat kaikki maailman kaupat läpi tarkistaaksesi ettei vain ole varastettu? :P Mä en osta kymppitonnin erikois-historicceja, eikä niitä ole kovin paljoa tehty, ja niiden oston ja myynnin parissa pyörii lähinnä vain ihmisiä jotka tuntevat tuotteet hyvin ja saattavat jopa tietää näistä varastetuista yksilöistä. Hymiö So just shut your face and take a seat
Because after all, you're just talking meat...and music?
Well, it's just entertainment folks. |
shovi 07.08.2006 10:46:18 | |
---|
Hmm nyt taisi tulla selitys miksi eilen ankkarokissa tullessa jollekin jätkälle oli "kaveri" tarjonnut halpaa gibsonia ruottinmaalta justiinsa göteborgista. Prkule kun en älynny ottaa kaverin nimeä ylös, sen tiedän että solistina on jossain turkulaisessa bluesrockbändissä. Paha keisari syö kaikilta pään! |
Nacher 16.09.2006 20:08:51 | |
---|
Itse olen kuullut juttua jostain Turkulaisesta tyypistä, jolla on "paljon Gibsoneita ja voisi luopua muutamasta" ja kuulemani hinnat olivat jotain täysin järkyttävän halpoja. Kaverille on sellainen menossa testiin, ja ajattelin ainakin sen serialin käydä tarkistamassa, jahka kaveri sen kitaransa saa. |
Mustikkamuffinssi 01.10.2006 14:43:04 | |
---|
Itse olen kuullut juttua jostain Turkulaisesta tyypistä, jolla on "paljon Gibsoneita ja voisi luopua muutamasta" ja kuulemani hinnat olivat jotain täysin järkyttävän halpoja. Kaverille on sellainen menossa testiin, ja ajattelin ainakin sen serialin käydä tarkistamassa, jahka kaveri sen kitaransa saa. Saiko kaveri jo G:n testiin? Saitko serialin? "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> |
flattopguitar 06.10.2006 10:00:21 (muokattu 12.10.2006 14:16:54) | |
---|
Eilen oli juttu lehdessä, että Remu Aaltonen saa syytteen varastetun tavaran kätkemisestä. Jutussa Remu kertoo, että häntä oli lähestynyt henkilö myyden arvokkaita soittimia, jotka Remu oli "hyväntahtoisesti" ostanut ja väitti vielä pyytäneensä kuitteja, jotka kaveri oli luvannut toimittaa jälkikäteen, näin kuitenkaan tehden. On se hienoa miten muusikoilla on tuollaista ryhmähenkeä olla ostamatta varastettuja soittimia, vaikka itse tietävät miltä se tuntuu kun instrumentti viedään. En tiedä liittyykö nämä asiat yhteen, mutta jotenkin tuntuu että liittyvät...? Lisäys: Ei taida olla kyseessä nämä soittimet. Uuden lehden mukaan Remu oli ostanut bassovahvistimen ja muuta elektroniikkaa, joten anteeksi turha spekulaatio. Kitara ja -laitepalsta jonne myynti-ilmoitus ei hautaannu henkilöiden jatkuvan ilmoitusten uusimisen vuoksi ja jossa on hyvät osastot tavaroille ja tarkat säännöt: http://kitara.myfreeforum.org/ |
Nacher 13.10.2006 00:47:56 | |
---|
Saiko kaveri jo G:n testiin? Saitko serialin? Ei ole vieläkään saanut sitä, tosin kuulemani mukaan se lespa oli joku '98 tai joku, joten sen perusteella sulkeutuisi tuosta pois... Katsoo nyt kuitenkin vielä. |
Manicci 26.10.2006 19:21:51 | |
---|
Elgitarr Gibson LP 1959 Customshop Cherry s.n 901488 tota jos joku kauppaa "parilla"satkulla ni ostan Mistä numerosta nuo sarjanumerot lähtevät? Onko maailmassa vajaa miljoona tuollaista kitaraa? sorry, ei oo mun alaani tämä. How blue can you get? |
Mistä numerosta nuo sarjanumerot lähtevät? Onko maailmassa vajaa miljoona tuollaista kitaraa? sorry, ei oo mun alaani tämä. ei liity ketjuun, mutta se kertoo valmistusvuoden ja paikan missä valmistettu, ja mallin, muistaakseni, mutta siitä on ketju tossa ylempänä. I can't sing and I can't dance, still I know how to clap my hands! |
fox 21.11.2006 02:16:58 | |
---|
ei liity ketjuun, mutta se kertoo valmistusvuoden ja paikan missä valmistettu, ja mallin, muistaakseni, mutta siitä on ketju tossa ylempänä. Mallia ei kerro, eikä enää paikkaakaan. Ja huomattava, että CustomShopin vehkeissä on CS:n numerointisysteemi, joka poikkeaa vakiomallien numeroinnista. Sarjanumerohan on päätarkoituksessaan osa tehtaan laadunvalvontaa, eli pystytään selvittämään kyseinen valmistuserä, jos tulee tarvetta. Vaikio-Gibsonin numerossa, vaikka 000161111 ne numerot 0 ja 6 eli eka ja viides on vuosi, numerot 2,3 ja 4 on vuoden päivä, tässä tapauksessa 001 eli tammikuun eka, ja se loppu 1111 on tehtaan sisäinen "valmistusnumero".. Aikoinaan ne kolme viimestä numeroa paljasti tehtaan, mutta ei ole nykyään tarvetta sille. |