Aihe: EBS Valve Drive
1 2 3
mr.bungle
12.09.2006 19:05:48 (muokattu 12.09.2006 19:12:11)

Olisko joku päässyt testaamaan tuota vipstaakkelia?

Mulla on nykyisellään MXR Bass DI, josta signaali kulkee mikserin kautta putkipäättäriin. Ajattelin tuon mikserin korvata jollain, joka tarjoaa kompressiota ja putkisäröstä/harmonisten korostuksesta ei ole haittaa niistäkään.

On muuten Soundatassa paljon halvempi ku saksassa. 250:tä euroa ei viitsisi silti huonoon pistää.
bassolla hanuriin
Cornflake
12.09.2006 19:18:16
mr.bungle:
Olisko joku päässyt testaamaan tuota vipstaakkelia?

Mulla on tommonen.

Mulla on nykyisellään MXR Bass DI, josta signaali kulkee mikserin kautta putkipäättäriin. Ajattelin tuon mikserin korvata jollain, joka tarjoaa kompressiota ja putkisäröstä/harmonisten korostuksesta ei ole haittaa niistäkään.

Voisi toimiakin tuossa välissä hyvinkin. Siitä saa ruuvattua aikalailla hönkää lisää soundiin. Ja ihan pikkusesta putkesta kunnon rutinaan asti. Hyvä vehjes.

250:tä euroa ei viitsisi silti huonoon pistää.

Huono se ei ole. Mutta toki toi on iso raha eniveis.

Enää en jaksa kehua silmittömästi oikeastaan mitään, mutta toi on sellainen särö joka otti mun setupissa säröspedun paikan. Trankkupelin kanssa teki mieli ostaa toinen... Eka vaan tuomaan ripaus putkea mukaan ja toinen sitten tarvittaessa säröille. Putkiläjän kanssa toimii hyvin lisäsärönä tai buusterina.

(Ei se nyt putkinuppia korvaa, mutta ripauksen sieltä saa sitä hyvää:-)
I ain't gonna work on Maggie's farm no more
Bläck Joutsen
13.09.2006 08:05:59
Soundata:n nettisivuilla oleva hinta ei pidä paikkansa. Hinta kohoaa yli kolmensadan. Kävin testaamassa laitteen, kun hinta näytti sopivalta. Nopealla testillä en oikein saanut mieleistä soundia tai sitten huomioni kiinnittyi liikaa G&L 2500:een. Kun sitten hinnasta ruvettiin puhumaan, Valve Drive osottautui kalliimmaksi kuin nettisivuilla kerrotaan.
Cornflake
13.09.2006 16:14:56
Bläck Joutsen:
Valve Drive osottautui kalliimmaksi kuin nettisivuilla kerrotaan.

Ei pidä paikkaansa. Kyllä ne mullekin mainitsi että sen "ovh" on jotain, mutta tuolla hintaa lähti. Eikä tarttenut edes tapella. Kandee opetella niinkuin puhumaan...

Ja koska sivuilla hinta on toi, niin siitähän voi vaikka tarpeen vaatiessa tapella. Muttei varmaan tarvii.

Tai mistäs mä tiedän millainen tilanne teitillä on ollut päällä. Mutta noin se menee. Varsinkin jos samana päivänä netissä on halvempi hinta selkeästi esillä.

Kallishan toi on jokatapauksessa kuin fan. Alko hinta kakkosella tahi kolmosella.
mr.bungle
26.10.2006 17:57:07

Ostin tuollaisen Soundata:sta. Hinta oli yhä netissä 240 ja siihen se lähti, pienen neuvonpidon jälkeen. Ei kuulemma ole oikea hinta tuo 240€. On tuokin kyllä säröpedaalista ihan riittävästi. Olkoon putkea tai ei.

Himassa kokeilin tuota Yammun ritsalla ja kitarakombolla. Lupasi kyllä paljon noillakin roippeilla. Jos nyt saisi tuon halvahkon Warren vahvistinosaston kuulostomaan kunnolliselta. Vesi kielellä odottelen että pääsen kunnolla kokeilemaan.

Minkälaisia puhtaita tai lähinnä kompressoivia saundeja siitä irtoaa? Vai irtoaako?
bassolla hanuriin
Dropped C
26.10.2006 18:08:57
En oikein himan kamoilla soittaessa osaa sanoa tähän mitään... Raportoin sitten vaikka jotain kun olen kunnolla kokeillut. Tosin ajattelin kyllä jonkinasteisilla säröilla tuota käytellä.
mr.bungle
26.10.2006 18:19:34

En oikein himan kamoilla soittaessa osaa sanoa tähän mitään... Raportoin sitten vaikka jotain kun olen kunnolla kokeillut. Tosin ajattelin kyllä jonkinasteisilla säröilla tuota käytellä.

Jeps. Mä olisin ValveDriveä ostamassa etuseksi, hakisin siitä lähinnä säröä joka kompressoi kivasti ja tuo vähän ylempiä harmonisia lisää.
bassolla hanuriin
J.Hollström
26.10.2006 18:36:42
Jeps. Mä olisin ValveDriveä ostamassa etuseksi, hakisin siitä lähinnä säröä joka kompressoi kivasti ja tuo vähän ylempiä harmonisia lisää.

Riittääkö tosta spedusta riittävästi outputtia etuseksi olemiseen?
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
Dropped C
26.10.2006 20:58:03
Muuten, mikä se ihmeen EBS rätti on, mikä tuli polkimen mukana?
mr.bungle
26.10.2006 21:06:05

Riittääkö tosta spedusta riittävästi outputtia etuseksi olemiseen?

Ilmeisesti riittää, ainakin Bassplayer magazinen arvostelun ja EBS:n markkinointipuheiden perusteella. Itse oon kyllä miettinyt samaa. Laitteen jännite on 12v ja kuluttaa mehua sen verran, että voi oikeastikin ehkä riittää.
bassolla hanuriin
poppamies
26.10.2006 22:15:32

Tuolta http://www.ebs.bass.se/ ja valve drive sivulta löytyy useampia eri bassolehtien arvosteluja...
Cornflake
27.10.2006 09:16:48
Viimeaikoina olen käyttänyt tuota ihan jatkuvasti, pienellä gainilla ja tarpeen mukaan volaa kehiin. Ei varsinaisesti särötä, vähän värittää kivasti (soundin luonne ei juurikaan muutu, sitä putkea tai jotain) ja jotenkin lisää läskiä soundiin kivasti.

Nyt on heräillyt ajatus ostaa jopa toinen, siitä sitten mahdolliset lisäsäröt. Tämä setuppi siis SVT2PRO:n kanssa.

Pelkkänä etusena en ole käyttänyt, mutta sama efekti toimii pirun hyvin linjaankin. Ennen varsinaista etusta. Kokeilin kanssa ja ilman, ilman tuli heti ikävä. Linjaan en kuitenkaan varsinaista säröä ole tavannut hakea.

Kiva vehje. Pelkkänä etusena en ole tyypannut.
Lou
28.10.2006 14:08:09
Oisko niitä klippejä mahkuja kenenkää väsätä? Ois hianoo..
www.jermaine-rocks.com
Basismi
29.10.2006 21:59:14
Onko kellään havaintoa lähteekö tuosta samanmoista soundia kuin Fafnerin drive-namiskasta?
Basso murisee kuin voissa paistettu pantteri.
Wilkeson
29.10.2006 23:22:56
mua kiinnostas tommonen ampegin SCP-OD Bass effect pedal.

Mahtaskohan kellään olla kokemusta?

Saundiskalasta ja toimivuudesta.

Okei...vähä väärä palsta kysyy mut kysympä anyway!

Ja yleensäkki jos haluu Pikku säröö peliin ni mikä ois suositus nr. 1 ?
tosi pientä särönpoikasen pierua vailla ehkä.

Kiitokset jos jaksatte vaivata päätä!
blackboot
30.10.2006 03:02:07
Porin Sound Cityssä on myynnissä uuden veroinen käytetty EBS Valve Drive.
Sir Härö
30.10.2006 07:11:32
Porin Sound Cityssä on myynnissä uuden veroinen käytetty EBS Valve Drive.

Käytetty? Justiinsa siellä oli ainakin vain yksi kappale ja sekin oli uusi...
Liekö joku ostanut ja kyllästynyt heti kättelyssä?
Turpa kiinni ja kuuntele! Nyt myynnissä basso!
Keny
30.10.2006 08:00:05
En oo testannu mutta kuulemma voi soitta suoraan pöytään sillä(monet tekee) ja käy tietty etusena ja efektinä myös.Olin eilen juttusilla EBS henkilöiden kanssa.

Täytyis kai itekkin testaa.
Blow wind blow, where ever you may go... - Tom Waits
Dropped C
01.11.2006 22:26:29
Tänään tuli sitten soiteltua isommalla volyymilla. Napakkuutta soundiin tulii n.10 kertaa enemmän (oma Warre Profet 3.2 + 410 Pro satsi on aikas muhjuinen noin perusluonteeltaan). Poistui muhjut kivasti ja hienoa putkinarskunaa tuli vielä kaupan päälle. Tätä voi käyttää joko pelkästään soundinparantajana pienellä gainilla tai sitten ihan särönä gaini n. klo 10 jälkeen.

Spedu jäi nyt reenikselle ja näillä taidoilla ei oikein himassa kehdannut nauhoitella mitään näytteitä. Voinen kuitenkin oman vajaavaisen kokemuksen pohjalta suositella lämpimästi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)