Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Kitarat: kitarakamat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Engl E530 Etuaste
1 2 3
drlecter
26.10.2006 15:19:02 (muokattu 26.10.2006 15:22:33)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko hyvä soundinen, verrattuna vaikkapa screamer-nuppiin. Ainakin kohtalaisen edullinen, sattui tuolta torin puolelta silmään. Entä millainen päätepuoli noiden kanssa toimii? Räkkikamat on minulle uusi tuttavuus.
 
Oho! Pääteasteet onkin sitten huomattavasti tyyriimpiä.
lapio
26.10.2006 15:35:40
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Screameria kun olin ostamassa, niin kauppias tuotakin minulle esitteli. Sanoi, että kuulostaisi vähän samalta kuin powerball. Tiedä sitten, kun käytännön kokemusta ei ole.
pekurides
26.10.2006 18:52:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kyllä screamer mukavampi ku tuo jo aika vanha etunen.sirinää.
 
Tunteella päin vittua.
JuSu
26.10.2006 19:35:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla juuri vaihtui Screamer -nuppi E530 etuseen ja päätteeseen (Peavey Classic 50/50).
 
Kyllä molempien soundi samasta paletista on, E530:n ollen hiukan enemmän rock ja vähemmän metal, vaikka löysin Screameristakin ihan päteviä rokkisoundeja. E530:stä löytyy paremmin sellainen nenäkäs hard rock -turina.
 
Plussat E530:lle erillisestä eq:sta ja contour -namiskasta (jonkin sortin mid boost, maukas mun korvaan). Lisäksi räkkivehkeiden monipuolisuus ja kompaktimpi koko miellyttävät.
 
Soundi riippuu suuresti päätteestä. Ainakin tuohon Peaveyhin olen tyytyväinen, vaikka olikin melkein halvin putkipääte mitä löysin. Kovin äänekäs se ei ole tehoihinsa (2x50 W) nähden, mutta en silti usko tulevan tilannetta, että tehoreservi loppuisi kesken. Ehkä voisin jossain vaiheessa ainakin testata EL34 -päätteen kanssa, ihan uteliaisuudesta.
 
Tuota sirinäkommenttia en allekirjoita, mutta omaani on vaihdettu etuasteputket. Lienee osuutta asiaan.
 
JuSu
 
I'm afraid of the candle but live for the flame.
Ambitus
26.10.2006 19:38:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko hyvä soundinen, verrattuna vaikkapa screamer-nuppiin. Ainakin kohtalaisen edullinen, sattui tuolta torin puolelta silmään. Entä millainen päätepuoli noiden kanssa toimii? Räkkikamat on minulle uusi tuttavuus.
 
Oho! Pääteasteet onkin sitten huomattavasti tyyriimpiä.

 
Mulla on toi kyseinen etunen. Jos liikut hesassa päin niin tervetuloa testaamaan. Jäsenkuvauksestani löytyy kaikki info. Multa löytyy kasa muitakin etuasteita mihin verrata.
 
Sen verran sanoisin laitteesta, että clean kanava on oikein hyvä...saa sellasen kivan kirkkaan mutta tosi paketissa olevan soundin + higain nappula päällä kivan bluesahtavan särön..muistuttaa hieman TS9:iä. Leadi kanavan särö tottelee tosi hyvin soittamista ja säröä saa paljon. Musta tuntuu et jos Leadin rinnalle ottais jonkun Mesan Recto-päätteen niin ai että. Vähän noilla mun kamoilla jää hieman ohueksi. Botnea leikkaantuu aika paljon verrattuna cleani-kanavaan. Itse käytän tätä enimmäkseen soolosoundiksi. Erittäin hyvät liitännät ne on tehneet vermeen taakse. Kaiutinsimu on hyvän kuuloinen...tosin ei se Palmeria ihan voita. Ja bonuksena kuulokeliitäntä. Sopii siis kerrostalohevarillekkin.
 
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Perza
26.10.2006 19:40:22
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vanha? Ei ihan tämän vuoden uusin malli, mutta ei tuota voi vanhaksikaan sanoa?
 
Turhaa
Ambitus
26.10.2006 19:43:06 (muokattu 26.10.2006 19:50:06)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

E:Sirinästä sen verran, et ne on tehneet sen "treblen" Leadi-kanavaan enemmän presence-mielessä. Tällä saa sitä sirinää mukaan. Itseäni ei oo vituttanu yhtään kys toiminto. Yleensä päätteestä olen ottanut presencen ja Enkelistä pitäny treblen nollilla.
 
Päätteeksi voisi hyvinkin toimia Englin 2:50 pääte tai vastaava Mesa. Itselläni on 2:20 Mesa. Ei tarvii luukuttaa niin vitun kovaa että saisi pääteastesäröäkin syntymään. Toiminut ihan kivasti. Ainut tossa on, että kun lähetään Hartwall-areenalle niin tehot loppuu. Jos olet kellarikitaristi ja soittelet pizzeriannurkissa niin 20W riittää aivan varmasti.
 
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
Svensson
26.10.2006 20:34:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miltäs toi kuulostaa verrattuna 520- ja 620 etusiin? Ovatkoi noi vanhemmat enemmän kasarisoundisia? Ainakin 520:ssa on 2 putkea enemmän joten specsien perusteella kuulostaa paremmalta.
 
Ota pihevi jos ahdistaa
kimurantti1
26.10.2006 23:30:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ainut tossa on, että kun lähetään Hartwall-areenalle niin tehot loppuu.
 
Eikö siellä Hartwall-areenan keikalla ole mikityksiä ja monitorointia? ;-)
Ei sillä, ettetkö sä duunisi puolesta sitä hiffaisi, mutta nimenomaan sen takia ihmetyttää tuo kommenttisi. :-)
 
Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin...
Ambitus
27.10.2006 02:04:50 (muokattu 27.10.2006 02:05:06)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikö siellä Hartwall-areenan keikalla ole mikityksiä ja monitorointia? ;-)
Ei sillä, ettetkö sä duunisi puolesta sitä hiffaisi, mutta nimenomaan sen takia ihmetyttää tuo kommenttisi. :-)

 
On jepulis montut siellä, mutta tehot loppuu anyway...sitäpaitti laitteisto näyttää aivan hiirenpaskalta yleisöön. Kyllä pitää 28 Marsuu ja 15 kulmaa itelleen a la Ynkkä et kuulostaa ja näyttää joltain.
 
Miksi soittaa hitaasti kun voi myös soittaa nopeasti?
pekurides
27.10.2006 22:07:55
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no, modernia metallia saundia haeskelin ja en VHT2150 päätteellä tuon kanssa oikein tyydyttävään tulokseen päässy.
Tosin silloin vertailukohtana oli psa-1 joka aikas erilainen...
 
Trebleä sai ihan vitusti hillitä ja semmonen kasaripeli vaikutelma jäi, cleani oli kyllä vaikuttava.
 
Elikäs kunnollista demppaus saundia en saanut oli enempi treblekkään pyöreätä putkipörinää ,mutta kyllä siinä semmoinen brutaali perusote oli.
 
kaveri kyllä sai randallin putkipäätteellä aika mukavat soindit mutta joutu vetäsee treblet melkein nollille....
taitaapi vaikuttaa aika paljon mitä vehkeitä edessä ja takana:)
 
Tunteella päin vittua.
pekurides
27.10.2006 22:15:11
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nii ja jostain kuulin että tuo etunen olis ollu tuotannossa paljon ennen powerballia... elikäs aikaisempaa/vanhempaa englin mallistoa.
 
Tunteella päin vittua.
Socialite
27.10.2006 22:51:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuollainen perinteisempi blues, rock, hard rock, fuusio jne. irtoaisi laitteesta vai onko tämä(kin) Engl raskaampaan jauhantaan tarkoitettu?
 
drlecter
27.10.2006 23:02:11
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millasta soundia saa pelkästä etusesta jos heittää sen suoraan tietokoneeseen kiinni? Näin nauhoituksia aatellen.
 
Screameria en ole myymässä vaan haluan kotisoitteluunkin mureita/maukkaan kuuloisia putkisoundeja(guitar portista en ole saanut SITÄ soundia). Kotoa löytyykin jo 2x12" englin vintage-kaappi. Pienitehoisen pääteasteen tulen hankkimaan myöhemmissä jaksoissa, jos e530 osoittautuu hyväksi.
Werihukka
27.10.2006 23:05:47
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Millasta soundia saa pelkästä etusesta jos heittää sen suoraan tietokoneeseen kiinni? Näin nauhoituksia aatellen.
 
Screameria en ole myymässä vaan haluan kotisoitteluunkin mureita/maukkaan kuuloisia putkisoundeja(guitar portista en ole saanut SITÄ soundia). Kotoa löytyykin jo 2x12" englin vintage-kaappi. Pienitehoisen pääteasteen tulen hankkimaan myöhemmissä jaksoissa, jos e530 osoittautuu hyväksi.

 
Kaikkien ääninäytteiden perusteella suoraan linjaan tuo kuulostaa melko köyhältä, koska sen oma kaiutinsimulaatio on kehto, vai oliko tässä sitä edes? No jokatapauksessa kannattaa hankkia joku erillinen kiutinsimulaatio tuolle tai mallintaa ne koneelta. Nuin luulisi saavan ihan hyvää jälkeä.
 
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
oiva tumpeloinen
27.10.2006 23:06:45
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mites tuollainen perinteisempi blues, rock, hard rock, fuusio jne. irtoaisi laitteesta vai onko tämä(kin) Engl raskaampaan jauhantaan tarkoitettu?
 
Mä olen aina käsittänyt, että fuusioon ja hård rockiin sopii kunnon säröt kuin nenä päähän. Joka tapauksessa......
 
Jos tuo tulee yhtään kalliimpiin neljiinsä, niin ihan hyvin sillä homma hoituu. Tosin pieni varaus pitää pistää bluesin kohdalle. Se kun tuntuu olevan kaikista vaikein tapaus soundin osalta.......=)
 
Socialite
27.10.2006 23:15:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä olen aina käsittänyt, että fuusioon ja hård rockiin sopii kunnon säröt kuin nenä päähän. Joka tapauksessa...
 
Makuasioita, sano musti kun persettään nuoli.
 
Kokeilemani englit ovat olleet minun makuuni liian kireitä "uusioputkivermeitä."
Orgaaninen, lämmin ja dynaaminen saundi on ehkä se mitä tässä haen, jos kukaan ymmärtää...
 
oiva tumpeloinen
27.10.2006 23:17:58 (muokattu 27.10.2006 23:18:41)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Makuasioita, sano musti kun persettään nuoli.
 
Kokeilemani englit ovat olleet minun makuuni liian kireitä "uusioputkivermeitä."
Orgaaninen, lämmin ja dynaaminen saundi on ehkä se mitä tässä haen, jos kukaan ymmärtää...

 
Kuunnellen sun soittonäytteitä (sooloskaboja lähinnä) ja luekellen sun kirjoituksia, mä luulen, että toi laite ei ole sulle. Mä luulen, että se on nimenomaan liian moderni........jos ei se nyt hirveästi parempi E580:ta ole........
 
E: unohtui sanoa: no offence. Sitä vain tuntuu.......
 
Socialite
27.10.2006 23:37:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kuunnellen sun soittonäytteitä (sooloskaboja lähinnä) ja luekellen sun kirjoituksia, mä luulen, että toi laite ei ole sulle. Mä luulen, että se on nimenomaan liian moderni.
 
No ne sooloräpellykset ei ole mitenkään ihannesaundia, en vaan saa parempaa suoraan pöytään... mietin jos tällä englillä olisi saanut myös sellaista kaupan päälle.
 
Mutta olet varmaan ihan oikeassa!
Jokin perinteisempi olisi varmaan lähempänä omaa tyyliä.
 
drlecter
28.10.2006 00:39:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minkäs lainen päättäri olisi sopiva sen kaveriksi? Edullinen ja pienitehoinen mielellään saisi olla
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «