Aihe: Parhaat sotapelit
1 2 3 4 5 6
Nimismies
21.11.2003 19:44:42 (muokattu 21.11.2003 19:45:28)
Da. Jo Panzerfaust 30:n teräksenläpäisy oli 200 mm, joten kyllä se ihan oikeasti olisi uponnut Tiikerin keulasta läpi. Koska projektiili oli ontelokranaatti, ei osumanopeudella (eikä ampumisetäisyydellä) ole mitään väliä; kunhan vauhtia on tarpeeksi jotta ontelopanos räjähtää. Tietysti wanhemmilla Panzerfausteilla oli liki mahdottomuus osua 50 metriin!

No mitäs perhanaa minä olen lukenut että Panzerfaustit olisivat läpäisseet minkä tahansa panssarin vain kolmenkymmenen metrin päästä? Miten jenkkien bazooka ei sitten pystynyt Tiikereihin ainakaan edestäpäin?

Operation Flashpoint on täysin ylittämätön kokemus, etenkin kun asentaa siihen vielä Suomen puolustusvoimat Finnish Defence Forcella ja pelaa kavereiden kanssa samalla puolella LAN-moninpelinä. Voi sitä hurmion määrää, kun kymmenen kertaa yritetty kenttä paukahti yhteispelillä läpi. Flashpoint on minulle kirkkaasti paras peli mitä on koskaan tehty, eikä vähiten muokattavuutensa ja tehtäväeditorinsa vuoksi. Pelattavaa vuosikausiksi.

EDIT: Jos joku väsää toisesta maailmansodasta Flashpointin kaltaisen pelin, minä annan elämäni jollekin toiselle ja siirryn kokopäivätoimiseksi elämättömäksi olmiksi.
Muut M.netin jäsenet ovat vakioita, mutta Mahe ja Turbo ovat muuttujia. - Lähde: MAOL - taulukot.
krushing
21.11.2003 19:55:12

Tuli vaan tämä aihe mieleen juuri noista sotaelokuvista. Katselin tuossa eilen elokuvan nimeltä Behind the Enemy Lines, joka kertoo venäläisestä tarkka-ampujasta Staligradin taistelussa. Olinpa sitten juuri pelannut sellaista peliä kuin "Call of Duty", joka tässä vähän aikaa sitten ilmestyi.

Pikku korjauksena leffa taitaa olla kuitenkin Enemy at the Gates. Behind Enemy Lines kertoo Serbiaan (vai Kroatiaan? oon aina ollu huono maantiedossa) pudonneesta jenkkihävittäjäpilotista.

Call of Duty oli ihan kiva peli, mutta vaikka vaikeimmalla tasolla pelasin oli se kahdessa illassa läpi. Jonkin verran dynamiikkaa taisteluissa kuitenkin on, joten muutamia tehtäviä jaksaa väännellä uudestaankin. Se Stalingradin kakkostehtävä on kyllä ikimuistoinen - victory or death!!!!
depe
21.11.2003 20:36:35
Pikku korjauksena leffa taitaa olla kuitenkin Enemy at the Gates. Behind Enemy Lines kertoo Serbiaan (vai Kroatiaan? oon aina ollu huono maantiedossa) pudonneesta jenkkihävittäjäpilotista.

Joo muistin väärin tuon leffan nimen. Kiitos korjauksesta. Enemy at the Gates on todellakin tuo leffa, josta puhuin. Ei mikään erikoinen elokuvana, mutta hyvin ja tunnelmallisesti kuvattu Stalingradin taistelua.
depe
21.11.2003 20:38:02
No mitäs perhanaa minä olen lukenut että Panzerfaustit olisivat läpäisseet minkä tahansa panssarin vain kolmenkymmenen metrin päästä? Miten jenkkien bazooka ei sitten pystynyt Tiikereihin ainakaan edestäpäin?

Miten nämä keskustelut aina kääntyy näihin panssarinläpäisyjuttuihin... :)
Paddle
21.11.2003 21:13:58
Battlefield 1942 on kyllä hauska ja addiktiivinen, tosin realismia uupuu, mutta silti paljon realistisempi kuin esim. Wolfenstein. Ehkä vähän liian suppeasti niitä eri värkkejä ja aseita siinä on, mutta loistava peli. Parhaimmillaan joutuu matkustelemaan viittäkin minuuttia viime kuolemasta ennen kuin näkeekään vihollista, ja varsinkin serverit missä tajutaan kulkea porukalla ovat viihtyisiä.

AOEt taas on aivan ehottomia strategiapeleistä, vaikka eivät myöskään kovin realistisia ole, ja koostuvatkin suureksi osaksi tuosta rakentelusta. No vihulainenhan se siinäkin tuhotaan.
G-mies
21.11.2003 21:59:32
Samoin vanha kunnon SWOTL.

Ah, Secret Weapons of the Luftwaffe! Jos minusta olisi riippunut, olisivat liittoutuneet kärsineet karvaan tappion WWII:ssa. Kylvin sanoinkuvaamatonta tuhoa B-17-muodostelmiin omalla Gotha 229 Flying Wing -koneellani.
Somebody set us up the bomb.
Vilhelmus
21.11.2003 23:57:38

Jos joku väsää toisesta maailmansodasta Flashpointin kaltaisen pelin, minä annan elämäni jollekin toiselle ja siirryn kokopäivätoimiseksi elämättömäksi olmiksi.

Hö, mun mielestä se on juuri kiehtovaa, että se on vähän modernimpi otteellaan, kuin iänikuiset 40-lukupelit ala MOHAA.

Flashpoint kakkonen lienee tuleva 2005.
I would do anything for love, but I won't do that
Burning Winter The Coveralls
Jormaz
22.11.2003 00:29:57
Flashpoint jeejee. Vietcongin multiplayer-demoa oon tässä pelaillu. Yksinpelidemokin vaikutti lupaavalta.

Flashpoint on vieläkin pelaamatta läpi kun vituttaa ne panssaritehtävät. Suurin hupi siinä pelissä onkin omien tehtävien teko.
Back to the 80's
Guderian
22.11.2003 01:59:54

Nimismies:

Viimeisin versio Panzerfaustista, Pzfaust 150:lla (maaliskuu -45) pystyi nimensä mukaisesti ampumaan jopa 150 metrin päähän, "tarkasti".

Jenkkien Bazooka oli kaliberiltaan 60mm, kun taas Panzerfausteissa kaliberi oli suurimmillaan peräti 140mm!
Suurempi ontelo, enemmän räjähdysainetta = suurempi panssarinläpäisy.

depe:

Miten nämä keskustelut aina kääntyy näihin panssarinläpäisyjuttuihin... :)

Puhutaan sentään elämän perusasioista!
Klotzen, nicht Kleckern!
85423321
22.11.2003 02:26:03
Tuo ww2 online vaikuttaa aika jännältä. Onko siinä jotain komentelusysteemiä, vai menevätkö kaikki omia menojaan? Entä pääseekö siinä suoraan panssarin tai lentokoneen ohjaajaksi, vai pitääkö aloittaa sotamiehenä?
So far, so good.. so not.
depe
22.11.2003 13:06:14
Tuo ww2 online vaikuttaa aika jännältä. Onko siinä jotain komentelusysteemiä, vai menevätkö kaikki omia menojaan? Entä pääseekö siinä suoraan panssarin tai lentokoneen ohjaajaksi, vai pitääkö aloittaa sotamiehenä?

Itse tosiaan olen lähinnä vasta kokeillut tuota peliä, joten ei kannata niellä näitä juttujani pureksimatta... Ei kai siinä sinänsä ole mitään komentelusysteemiä. Saat mennä sinne hillumaan vaikka ihan yksiksesi. Mutta yleensä siellä kai vallataan/puolustetaan jotain kaupunkia. Ja sitten voit liittyä squadeihin, jotka kai suorittaa tehtäviä aika koordinoidustikin.

Kannattaa käydä esim. www.lagus.org mikä on suomalainen squad. Sivulla on hyviä käsikirjoja ja ohjeita peliin suomen kielellä.

Ymmärtääkseni pääset heti panssareiden ja lentokoneiden ohjaksiin. Jos pelaat jalkaväkenä, niin aluksi voit olla kai vain kiväärimies?

Jos menet kokeilemaan, niin kannattaa suomalaisena pelata saksalaisten joukoissa, koska ymmärtääkseni 99% suomalaisista on siellä. Suomalaisten "radiokanava" pelissä on 64. Siellä minua on ainakin neuvottu.

Aika vaikeahan tuo WW2 Online on aluksi. Vihollisia en ole suurin piirtein nähnytkään ja aina on tullut kuula otsaan. Lisäksi muutakin hölmöilyä on tullut harrastettua. Mm. taistelupaikalle kannattaa mennä Opeleiden lavalla tai panssareiden kyydissä, kun ne taistelut on yleensä aika kaukana. Itse olen mm. tippunut panssarin kyydistä ja kuollut siihen - ennen edes taistelupaikalle pääsyä jne...
alKOaine
22.11.2003 13:47:06
Total Warit ovat kyllä parhaita mitä olen pelannut, seuraavaksi kaiketi Close Combat 5. Jostain pitäisi saada Hearts of Iron, onko kellään kokemuksia tästä pelistä?
It ain't me, I'm no fortunate one..
depe
22.11.2003 14:08:43
Total Warit ovat kyllä parhaita mitä olen pelannut, seuraavaksi kaiketi Close Combat 5. Jostain pitäisi saada Hearts of Iron, onko kellään kokemuksia tästä pelistä?

Mitäs nuo Total Warit on?
Nimismies
22.11.2003 16:34:30 (muokattu 22.11.2003 16:37:34)
depe:
Joo muistin väärin tuon leffan nimen. Kiitos korjauksesta. Enemy at the Gates on todellakin tuo leffa, josta puhuin. Ei mikään erikoinen elokuvana, mutta hyvin ja tunnelmallisesti kuvattu Stalingradin taistelua.

Minusta söivät leffan tunnelman lähes kokonaan nuo brittienglantia solkkaavat venäläiset. Muuten ihan viihdyttävä elokuva, mutta aika paperisen oloinen jotenkin. Kannattaa katsoa saksalainen Stalingrad, joka mielestäni pääsee parempaan kuvaukseen tuosta sodan käännekohdasta.

Guderian:
Viimeisin versio Panzerfaustista, Pzfaust 150:lla (maaliskuu -45) pystyi nimensä mukaisesti ampumaan jopa 150 metrin päähän, "tarkasti".

Vaan tässä pelissä on menossa kesäkuu -44, oliko silloin tuohon temppuun pystyviä Fausteja?

Vilhelmus:
Hö, mun mielestä se on juuri kiehtovaa, että se on vähän modernimpi otteellaan, kuin iänikuiset 40-lukupelit ala MOHAA.

Flashpoint kakkonen lienee tuleva 2005

Siis, Flashpoint on hyvä olla olemassa nykyaikaisemman sodankäynnin pelinä, siihen rinnalle toivoisin yhtä hienosti tehdyn WW2-pelin. Eipä ole vielä tullut.

On muuten huhuttu, että sijoittuisi Vietnamiin tuo Flashpoint 2.
Muut M.netin jäsenet ovat vakioita, mutta Mahe ja Turbo ovat muuttujia. - Lähde: MAOL - taulukot.
depe
22.11.2003 17:17:31
Minusta söivät leffan tunnelman lähes kokonaan nuo brittienglantia solkkaavat venäläiset. Muuten ihan viihdyttävä elokuva, mutta aika paperisen oloinen jotenkin. Kannattaa katsoa saksalainen Stalingrad, joka mielestäni pääsee parempaan kuvaukseen tuosta sodan käännekohdasta.

Pitää katsoa joskus tuo Stalingrad. Tuon brtittienglanti tosiaan ärsytti. Olisivat sitten puhuneet vaikka sitä englantia venäläisellä aksentilla. Tosin sekin olisi voinut ärsyttää. Sitten se "rakkaustarina" siinä -- hohhoijaa -- se teki olon lähinnä vaivautuneeksi. Se mikä tuossa elokuvassa oli ehkä juuri hienoa, oli se että olin juuri tosiaan pelannut sitä Call of Dutyä, jossa oli täsmälleen samannäköisiä tapahtumapaikkoja. Mitenhän ne muuten tekee nuo tuollaiset kaupunkiraunio-lavastukset noihin elokuviin? Ajattelin vain, että ei se varmaan ihan helppoa ja halppaa ole moisia rakentaa tuossa laajuudessa.

On muuten huhuttu, että sijoittuisi Vietnamiin tuo Flashpoint 2.

Luulisi, että viidakkosodasta olisi melko vaikea tehdä flaspoint tyylinen peli.
MetalliHippi
22.11.2003 17:26:33 (muokattu 22.11.2003 17:26:58)
Koneella ei toimi muut kuin Wolfenstein 3D ja Age of Empires + hertta, miinaharava, pasianssi ja joku kolmas korttipeli. Enpä minä toisaalta jaksa niitäkään kovin usein pelata.

Pikkuveljen JA2 on ainut ns. kunnon peli jonka olen koskaan jaksanut pelata loppuun. Ja Pelit-lehteäkin tilasin, tosin vain niiden hyvien juttujen takia.

Sotapelejä voisi kyllä pelata mielellään, jos vain koneen osaisi päivittää jollekin tasolle (tai hankkia uuden), ja jos pelien hinnat laskisivat edes neljännesosan. Sen näkee sitten.

Jos näkee.
En minä tiedä, kunhan kirjoitan.
Schnowotski
22.11.2003 17:58:23
EDIT: Jos joku väsää toisesta maailmansodasta Flashpointin kaltaisen pelin, minä annan elämäni jollekin toiselle ja siirryn kokopäivätoimiseksi elämättömäksi olmiksi.

Onhan siihen se Invasion 1944 modi. Keskeneräinen tosin.

http://invasion1944.operation-flashpoint.de/index2.php
Kenttäpullon suojus syö pentuja
AST-jeesusteippi
Guderian
22.11.2003 18:40:09

Vaan tässä pelissä on menossa kesäkuu -44, oliko silloin tuohon temppuun pystyviä Fausteja?

Nyet. Pzfaust 30 oli tuolloin käytössä; Pzfaust 60 ehti sotaan vasta syyskuussa -44. Numero perässä kertoo siis ohjeellisen maksimikantaman vaakasuorassa lennossa, itse projektiili oli molemmissa sama.
Klotzen, nicht Kleckern!
Hotakainen
23.11.2003 14:06:18
Jagged alliancet ovat kyllä sotapelien parhaimmistoa.

Tällä hetkellä tulee eniten pelattua Steel panthersia ja Combat mission 2:sta.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)