Aihe: Haavetango
1 2
Mikko T.
25.10.2006 14:41:26

Haavetangon sanat kiitos.

ÄKKIÄ HOP HOP!
Pieru naurattaa aina. www.viihdepianisti.com
baron
25.10.2006 15:11:10

Haavetangon sanat kiitos.

ÄKKIÄ HOP HOP!

Ei nuotit kelpaa:-)

Se on joskus ollut meidän ohjelmistossa. Kun illalla ehdin himaan, voin tarkistaa, onko mun nuoteissa myös sanat.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
Martso
25.10.2006 15:11:35 (muokattu 25.10.2006 15:15:30)
http://musiikkilataamo.hs.fi/

E: en saanu suoraa linkkiä, mut tuolta hae "haavetango"-nimellä. Maksaa 1,39€.
Mikko T.
25.10.2006 15:14:45

Martso
25.10.2006 15:16:02
tää linkki ei sano mitään

Huomasin just. Korjasin asian (jotenki).
Mikko T.
25.10.2006 15:18:54

Huomasin just. Korjasin asian (jotenki).

Jos sulla on sanat, voitko vetää ne vaan copy-pastella tähän?
Martso
25.10.2006 15:59:12
Jos sulla on sanat, voitko vetää ne vaan copy-pastella tähän?

Ei mulla itte asiassa ole ja en minä niitä tähän vois muutenkaan laittaa (laitonta).
Riksteri
25.10.2006 16:15:33
Ei mulla itte asiassa ole ja en minä niitä tähän vois muutenkaan laittaa (laitonta).

Aika tulkinnanvarainen juttu tuo laittomuus tällaisessa tarkoituksessa. Vaikeaa sanoa onko sallittua laittaa sanoja näkyviin keskustelupalstalla, jos tarkoituksena ei ole ylläpitää mitään yleistä sanalataamoa, maksusta tai ilman?
Kun taas saapuu lenkki sininen, niin hyvä on, jos tunnen sen, hiljaisuuden,
Martso
25.10.2006 16:38:28 (muokattu 25.10.2006 16:39:20)
Aika tulkinnanvarainen juttu tuo laittomuus tällaisessa tarkoituksessa. Vaikeaa sanoa onko sallittua laittaa sanoja näkyviin keskustelupalstalla, jos tarkoituksena ei ole ylläpitää mitään yleistä sanalataamoa, maksusta tai ilman?

Joo, ehkä näin. Luulen kuitenki, että on parempi ottaa yhteyttä pikaviestillä siinä tapauksessa, kun on jotain millä auttaa. Ei tule tulkintakysymyksiä ja ei aiheuteta pahaa m.netille.

E: ja 1.39€ ei ole paha hinta, jos sillä esim. aikoo jotain tienata.
isojussi
25.10.2006 23:49:59
Joo, ehkä näin. Luulen kuitenki, että on parempi ottaa yhteyttä pikaviestillä siinä tapauksessa, kun on jotain millä auttaa. Ei tule tulkintakysymyksiä ja ei aiheuteta pahaa m.netille....

Juuri näin. Tämä on se oikia tapa.
Ilman mersua Suomi olisi polkupyörien ja uiton varassa
Riksteri
26.10.2006 07:56:07
Joo, ehkä näin. Luulen kuitenki, että on parempi ottaa yhteyttä pikaviestillä siinä tapauksessa, kun on jotain millä auttaa. Ei tule tulkintakysymyksiä ja ei aiheuteta pahaa m.netille.

E: ja 1.39€ ei ole paha hinta, jos sillä esim. aikoo jotain tienata.

Tässä tapauksessa tuo on kyllä paras tapa toimia. Ajattelin kommenttiani kirjoittaessani sellaista tilannetta, että jonkun biisin sanoista tekisi mieli yleisesti keskustella. Keskustelupalstalla saa tarvittaessa siteerata sanoja aika vapaasti ilman että tarvitsisi lähetellä niitä privaattiviesteinä koko lukijakunnalle. Musiikin suhteen tuo julkisuus ei liene laillista mutta sanojen kanssa käytännön luulisi olevan vapaampi.
Teemu Tee
26.10.2006 09:42:23
Tässä tapauksessa tuo on kyllä paras tapa toimia. Ajattelin kommenttiani kirjoittaessani sellaista tilannetta, että jonkun biisin sanoista tekisi mieli yleisesti keskustella. Keskustelupalstalla saa tarvittaessa siteerata sanoja aika vapaasti ilman että tarvitsisi lähetellä niitä privaattiviesteinä koko lukijakunnalle. Musiikin suhteen tuo julkisuus ei liene laillista mutta sanojen kanssa käytännön luulisi olevan vapaampi.

Mietikää mitä järkeä näissä laintulkinnoissa oikeasti on? Ei mitään! Ihan kuin se ongelma olisi joku biisien sanoja ylläpitävä sivusto. Porukka lataa biisejä, warettaa ja touhuaa mitä vaan. Sitte joku laittaa sanat nettiin näkyviin, ei hyödy siitä latiakaan ja laitetaan sakoille siitä.

Toki minäkin haluaisin biisin tekijänä saada rahat työstäni, mutta näinkö se käy? Itseasiassa päinvastoin. Ei ainakaan tartte pelätä, että tulis teostomaksuja jos ei sanojakaan löydy.
Tyhjän saa pyytämättäkin
half
26.10.2006 10:09:23
Minä olen edelleenkin sitä mieltä, että iso osa tanssiorkista jättää aikoinaan teostoilmoituksen teon sikseen, jota syvästi pahoittelen. Selkeitä elkeitä on myös solistien osalta välinpitämättömyydestä asiaan jopa omakohtaisesti muutaman biisini kohdalta. Kiittämättömät lurjukset!
Teksteissä olen auttanut muutamia pyytäjiä mahdollisuuksieni mukaan.

Valitettavasti näin. Sinähän voisit teoston jäsenenä ajaa läpi jotain etua teoston taholta teostoilmoituksen tekeville bändeille. Nythän niitä tekevät käytännössä vain ne , jotka esittävät myös omaa tuotantoa. Itse olen vielä vain teoston asiakas, mutta kun kasvan isoksi ja minusta tulee jäsen, ryhdyn järjestöjyräksi.
Sertzo S
26.10.2006 10:14:57
On tuosta aiheesta Teostossa varmaan keskusteltu, mutta korjausta asiaan ei ole juurikaan tapahtunut. Olisiko sitten niin, että motivaatio olisi parempi ilmoituksen tekoon tanssiorkestereilla ja solisteillakin se, että he saisivat jonkin näköisen palkkion siitä Teostolta.
half
26.10.2006 10:20:13
On tuosta aiheesta Teostossa varmaan keskusteltu, mutta korjausta asiaan ei ole juurikaan tapahtunut. Olisiko sitten niin, että motivaatio olisi parempi ilmoituksen tekoon tanssiorkestereilla ja solisteillakin se, että he saisivat jonkin näköisen palkkion siitä Teostolta.

Tottakai, mikäli heillä ei ole omia biisejä, joista korvauksta saisivat. Miksi ihmeessä tekisivät?
humppahanuristi
26.10.2006 10:23:28

Tottakai, mikäli heillä ei ole omia biisejä, joista korvauksta saisivat. Miksi ihmeessä tekisivät?

Oon minä tehnyt. Tosin tältä vuodelta en vielä yhtään ilmoitusta, kun meinasin ne kaikki tehdä kerralla vuoden lopussa. Kaikki tämän vuoden julkiset keikat kun mahtuvat varmasti yhdelle lapulle.
Mualiman paras...
Sertzo S
26.10.2006 10:23:34 (muokattu 26.10.2006 10:24:15)

Välinpitämättömyyttään ja laiskuuttaan eivät tee, eikä Teosto voi mitenkään tuota valvoa, vain valistaa, joka ei juurikaan auta asiaa stana.
half
26.10.2006 10:33:21
Välinpitämättömyyttään ja laiskuuttaan eivät tee, eikä Teosto voi mitenkään tuota valvoa, vain valistaa, joka ei juurikaan auta asiaa stana.

Mietitäänpä hmmmmmmmm.Jos näin on, lupaan jokaiselle bändille, joka ottaa jonkun biisini ohjelmistoon ja merkkaa sen vähintään 50 kertaa soitetuksi vuoden aikana kopan karhua tai pari jalua.
baron
26.10.2006 10:37:50

Mä oon ollut lukevinani Teoston sivuilta, että kapakan velvollisuus on tehdä se Teosto-ilmoitus. Jollei osaa, voi pyytää bändiltä apua lomakkeen täyttämisessä. Bändi voi tehdä myös oma-aloitteisesti, mutta se ei ole velvollisuus.
"The piano is the ultimate percussive and harmonic instrument"
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)