Lord of the strings 02.09.2006 12:13:17 | |
---|
Kaverilla oli bokseri, joka tykkäsi tietystä kappaleesta ja osasi jopa "hyräillä" sitä tunnistettavasti. Koirien musiikkinautinto voisi olla ihmistä suurempi, koska niiden kuulo on paljon paremmin kehittynyt. Vai pitäisikö sanoa niin päin, että ihmisen korva ei ole vain harjaantunut. "Who are you? How did you get in?" "Well I'm the locksmith and I'm the locksmith" |
minea 04.09.2006 02:14:04 | |
---|
suurinpiirtein 3 oktaavia taitaa olla falsetilla pystyy yrittämään ylemmäskin, mutta se ei enää kauheen hyvältä kuullosta ;D aikoihin en ole kyllä testannut, ja kun nyt olen muutamia vuosia vakituisesti polttanu niin en edes halua kokeilla. uskon vakaasti, että samana on pysynyt ;D :D sitten kun tupakasta olen eroon päässyt niin uskallan taas testailla kuinka paljon ääni venyy :) |
Coelhinho21 05.09.2006 21:20:14 | |
---|
suurinpiirtein 3 oktaavia taitaa olla falsetilla pystyy yrittämään ylemmäskin, mutta se ei enää kauheen hyvältä kuullosta ;D aikoihin en ole kyllä testannut, ja kun nyt olen muutamia vuosia vakituisesti polttanu niin en edes halua kokeilla. uskon vakaasti, että samana on pysynyt ;D :D sitten kun tupakasta olen eroon päässyt niin uskallan taas testailla kuinka paljon ääni venyy :) Tais olla tasan kolme (kun viimeks testaili)..muuten sama jutska, ku em.. Kesä on filosofia ja asenne kysymys.. |
Stoghra 18.09.2006 11:00:17 | |
---|
Matala :) : |
Magiz 02.10.2006 22:13:17 | |
---|
olen mies (peoka, 17v), laulan hyvänä päivänä keskiseestä kaksi oktaavia alaspäin ja vähän vajaa oktaavin ylöspäin. huonona päivänä en laula ollenkaan. Keep it Fresh |
kerubi 08.10.2006 02:57:24 | |
---|
Olen 33-v. mies, entinen tenori ja nykyisin kontrasellainen. Kehitys on edelleen nousujohteista, ja elättelen toiveita ylennyksestä :) Tänään matalin ääneni ennen narinaa (ja ilman krapulaa) on suuri E. Viime viikon laulutunnilla ääniharjoitus käväisi kolmeviivaisessa essässä, mikä lähentelee sopraanovaimoni äänialan yläpäätä :-) En toki (vielä) tuota kaunista lauluääntä tuolta korkeudelta, mutta kenties jonakin päivänä. Teknisesti ottaen äänialani on siis kai suunnilleen neljä oktaavia. |
LNA 25.10.2006 10:48:39 (muokattu 25.10.2006 10:48:59) | |
---|
Päivitystä tähänkin lankaan välillä: Ääni on niin matalana eilisestä valvomisesta että tuotin juuri äänihuulillani E:n Siis ison een. Siis sen een joka on keskiceestä vajaa pari oktaavia alempana. Hurraa!!! Neljä oktaavia ylitetty kahdella kokosävelaskelella! *kiljuu ilosta* (Siis jos se on fyysisesti mahdollista, se on mahdollista saavuttaa treenaamalla, sano.) |
gilmoure 25.10.2006 11:45:59 | |
---|
Sanoisin kyllä, että ennemmin panostais siihen äänen kvaliteettiin joka sävelellä ku äänialaan.. Ts. se äänialahan kasvaa samalla ku saa enemmän kroppaa aina mukaan. Itse tutkiskelen ennemminki sitä äänialaa mikä on nyt käytössä rennosti ja viilailen siinä miksausta. Kylläpä vajaan parin oktaavin ambituksella voi laulaa iha saatanan hienoja & vaikeita juttuja.. Esim matala G ku murisee hyvin ja korkeahko G vinkuu hienosti ni tolla jo saa helvetin paljo aikaan kaikkea (: En noita oktaavien numeroita muista juu, mutta matalasta G:stä 2 oktaavia ylöspäin ylärekisterin G:lle. Saapi säröt, raspit, kähinät, narinat etc.. ainaki imo riittää iha tulkintaan =) Njoo, ääniala tosiaa baritoni, tokihan tenoreilla esim vähä eri juttu sitte. Aiheen vierestä juu.. mutta idea vaa että mieluummin 1 oktaavi kaunista ääntä ku 4 oktaavia puskemalla |
Nalle Puh 25.10.2006 12:09:33 | |
---|
"Ts. se äänialahan kasvaa samalla ku saa enemmän kroppaa aina mukaan" näinhän se on jos väärin laulaa, esim. jokaisesta miehestä saadaan tenori jos tuota noudattaa |
Nalle Puh 25.10.2006 12:11:59 | |
---|
hö! kirjoitin paljon pitempään mut tuon vain jostain syystä vain lähetti :o no lyhyesti, että osaksi totta edellinen mut ilman täytyy saada virrata vapaasti ja monesti vain omalla keholla tukitaan se virtaus! |
gilmoure 25.10.2006 13:55:21 | |
---|
"Ts. se äänialahan kasvaa samalla ku saa enemmän kroppaa aina mukaan" näinhän se on jos väärin laulaa, esim. jokaisesta miehestä saadaan tenori jos tuota noudattaa :D itseasiassa mitä enemmän saa kroppaa mukaan, sitä rennompana kurkun on mahdollista pysyä(resonanssi pysyy edessä ilman, että sitä painaa siihen = pääresonanssi pysyy, jollon äänihuulet voi vaihtaa värähtelysuuntaa luonnollisesti passagiossa) On eri asia puskea sitä ääntä.. jotkut käsittää sen kyllä väärin ku puhutaan, että "käytä enemmän kroppaa" ja käyttää sitä väärin & puskee. Mut kyllähän se kroppaa(ja ennenkaikkea tekniikkaa) vaatii, että se ääni pysyy edessä... rennolla tavalla tietenkin! =) Nii, yks klasarilaulaja puhuki mulle siitä, että periaatteessahan kaikki pystyy laulaa ~samat jutut, mutta toisilla soi vaan paremmin & luontevammin eri alueet. Eri asia onko järkeä jonku matalan & raskaan äänen alkaa väkisin huutamaan niitä korkeimpia ääniä, mitä sen ei tarte koskaan edes käyttää. Onhan sellasia tenoreita jotka ei baritonia korkeammalle paljoo pääse, mutta äänen väri on tenorin. |
Nalle Puh 25.10.2006 17:13:32 | |
---|
sanoinkin että äänen sijoittamisella on älyttömän suuri merkitys ;) |
LNA 26.10.2006 08:18:18 | |
---|
Kyl me ollaan kaikki niin tietoisia ja kyl me kaikki vedetään niin hyvin. (Miksiköhän lähetin tämän?) |
iksäktli, vii are bestestest |
tanjuli 26.10.2006 09:50:30 | |
---|
iksäktli, vii are bestestest wii aar mai pressös! joo, olinkin menossa. AHIHIHIHIHIAhihiahihihIHAHJAHAHHAHAHiuhihihi. hik. [i hear voices but at least they're on tune] |
Nalle Puh 26.10.2006 21:32:58 | |
---|
Inttely pistää ajatukset puntariin ja kehittää ihmisenä, ja mukavaahan se on anonyymisti puhua paskaa :) nyt on kotona niin kiinni eikä salillekkaan pääse purkamaan paineita joten ihan pakko intellä täällä teille syksyn pimeinä iltoina :) sillä nyt ei ole väliä mitä suustaan ulos tulee. vai? |
gilmoure 27.10.2006 11:33:35 | |
---|
Inttely pistää ajatukset puntariin ja kehittää ihmisenä, ja mukavaahan se on anonyymisti puhua paskaa :) nyt on kotona niin kiinni eikä salillekkaan pääse purkamaan paineita joten ihan pakko intellä täällä teille syksyn pimeinä iltoina :) sillä nyt ei ole väliä mitä suustaan ulos tulee. vai? Juu, tää on mulle se elämän suola |
MartinB 29.10.2006 18:13:33 (muokattu 29.10.2006 18:14:16) | |
---|
Onhan sellasia tenoreita jotka ei baritonia korkeammalle paljoo pääse, mutta äänen väri on tenorin. Niin, pikkutenorit (spinto(?)), paitsi että se on käsittääkseni haukkumasana, pitää varauksella käyttää laulupiireissä ;) Eihän kukaan halua pieni olla... :) |
Shakti 14.11.2006 22:36:20 | |
---|
Olen naispuolinen henkilö, joka pääsee keskisäveliä hieman matalammista suhteellisen korkealle, mutta voi laulunopettajan mukaan laulaa kuinka korkealta vaan. Itse en siihen tosin usko. Is it you and me in this colorful spaceship? |
Nalle Puh 14.11.2006 23:32:15 (muokattu 16.11.2006 20:00:45) | |
---|
"Olen 33-v. mies, entinen tenori ja nykyisin kontrasellainen. Kehitys on edelleen nousujohteista, ja elättelen toiveita ylennyksestä :)" tietoisestikko ihan kontratenoriksi haluat, barokkia vai heviä?? "Viime viikon laulutunnilla ääniharjoitus käväisi kolmeviivaisessa essässä" tarkoitit varmaan kaksiviivaista ;) laulatko falsetissa vaiko tuetulla hmm...miten sen nyt sanoisi ohenteella tai jotain sinne päin? |