Aihe: Millainen on huono iskelmä?
1 2 3 4 5
R.Syke
15.10.2006 11:31:38
Tuo riidankylvy se sulta kyllä sujuu edelleenkin. Parantumaton.

Sertzo on palannut kuuden vuoden nuortumisreissulta nykyaikaan. Tervetuloa.
Sertzo S
15.10.2006 11:44:35
Sertzo on palannut kuuden vuoden nuortumisreissulta nykyaikaan. Tervetuloa.

Kiitos! Sanasi lämmittivät vanhaa humppakyynikkoa. ;)
lukkari
15.10.2006 14:15:04
Hoho, karunkomeasti sanottu mutta yhdyn. Kummallakaan noista ei ääni ns "soi" yhtään ,minka vuoksi itsekin olen luopunut koko hommasta.

Äänihän soi sitä paremmin,mitä tyhjempi pää.Eli taitaa jätkillä olla päät täynnä.
Ukko
15.10.2006 14:27:35

Tuo riidankylvy se sulta kyllä sujuu edelleenkin. Parantumaton.

Onks toi mun vai jonkun muun lause. Ei jaksa kelata taaksepäin ?
Sertzo S
15.10.2006 15:10:24
Onks toi mun vai jonkun muun lause. Ei jaksa kelata taaksepäin ?

Minun ja tarkoitettu eräälle tuntemalleni ei-muusikolle joka täällä vittuilee ajoittain jokaiselle.
Ukko
15.10.2006 16:49:59

Minun ja tarkoitettu eräälle tuntemalleni ei-muusikolle joka täällä vittuilee ajoittain jokaiselle.

Siis mulle :)
Sertzo S
15.10.2006 16:59:39
Siis mulle :)

Ei, mutta jos vittuilet niin sitten. ;)
Ukko
15.10.2006 19:53:31

Ei, mutta jos vittuilet niin sitten. ;)

S..s..se...sel...selvä.
karipee
25.10.2006 19:23:21
Nyt on pakko kirjoittaa tähän aiheeseen... Nimittäin alkaa jo riittää. Meidän seudun maakuntaradio (YLE) on jo ehkä kolmatta viikkoa soittanut joka päivä kahta uutta iskelmämusiikin "helmeä" soittolistallaan.

1) "Kyllä haitariin mahtuu: Merja Laaksonen". Munatonta nykyajan haitarijatsia ryyditettynä kaikilla mahdollisilla iskelmämusiikin kliseillä, siis sanoituksessa.

2) "Ei, et mennä saa: Katja Nykänen". Ns. nykyiskelmää sisältäen parisuhdeongelmien tilitystä aivan tosissaan.

Joku tietysti kohta sanoo, että vaihda radiokanavaa. Niin kai, mutta pidän paikallisuutisista. Suurin osa kanavan musiikkitarjonnasta on kuitenkin aivan kelvollista.
pekkajau
25.10.2006 20:48:44
Nyt on pakko kirjoittaa tähän aiheeseen... Nimittäin alkaa jo riittää. Meidän seudun maakuntaradio (YLE) on jo ehkä kolmatta viikkoa soittanut joka päivä kahta uutta iskelmämusiikin "helmeä" soittolistallaan.

1) "Kyllä haitariin mahtuu: Merja Laaksonen". Munatonta nykyajan haitarijatsia ryyditettynä kaikilla mahdollisilla iskelmämusiikin kliseillä, siis sanoituksessa.

2) "Ei, et mennä saa: Katja Nykänen". Ns. nykyiskelmää sisältäen parisuhdeongelmien tilitystä aivan tosissaan.

Joku tietysti kohta sanoo, että vaihda radiokanavaa. Niin kai, mutta pidän paikallisuutisista. Suurin osa kanavan musiikkitarjonnasta on kuitenkin aivan kelvollista.

http://www.taajuus.fi/

Sieltä kun kuuntelet musaa loveradiosta niin tulee välillä todella hienoja suomi-iskelmän ja rockin helmiä! Kyllä nämä nykyajan kaikki kotimaiset iskelmät yms. tuotteet ovat ihan koneella tehtyä digitaalipaskaa noihin vanhoihin juttuihin verrattuna! Valitettavasti loveradio ei kuulu kun tämän kuukauden.
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
Jupi57
25.10.2006 21:14:54

Luin tuon ensin "Kyllä hanuriin mahtuu..."
Joo, Sorry
paice60
25.10.2006 22:14:02
"Musiikin pitää olla pyöreetä" sanoi Parkkosen Tomi mulle joskus kun juteltiin ja otettiin napanderia Imatran Big Band festareilla.
Noissa vanhemmissa suoraan purkkiin otetuissa biiseissä on sellaista pyöreyttä.

Tuntuu vain tuo pyöreys tarttuvan itse soittajiinkin, ikävä kyllä.
Miks´ mä oon täällä?
Welldrum
25.10.2006 22:33:08

Ei se mitään kun pysytään vaan haarukassa.
Let me assure you...!
rintapek
25.10.2006 22:56:26

Joskus nuoruudessa tuo "rillumarei" oli jotain, mitä ei todellakaan arvostanut/osannut arvostaa.
Ikää ei paljoa tarvinnut lisää, kun huomasi, että tämmöiset miehet, kuin Repe tai Junnu ovat itseasiassa ihan neroja. Teksteissä ei ainuttakaan "turhaa" sanaa, vaan joka sana kuljettaa tekstiä eteenpäin. Jotain ihan muuta kuin "kuu- suu- puu-muu - luu -luoksein tuu -eikös juu". Kadehdittava taito. Jos sitten jotkut piisit onkin potaskaa, niin kai sitä vain on tehtävä 5000 piisiä saadakseen aikaan sata hyvää ja 50 helmeä.

Toteutus sitten on toinen juttu. Aikanaan Ola Virta kuulosti Ola Virralta. Laila Kinnunen kuulosti Laila Kinnuselta... jne...
Tänä päivänä iskelmäpuolella kaikki kuulostaa enemmän tai vähemmän samalta. Iskelmäprinssi/prinsessa 1, 2 tai 3, tai ehkä joku idolifinalisti tai genreä vaihtanut tangokunkku. Biisillä ei ole edes väliä oliko se hyvä vai huono, joka tapauksessa kuulostaa samalta kuin sata muuta. Pitseria- ilmiö. Ensin pitsaa ei ole missään - yksi kun menestyy, niin sitten pitsabaari on joka nurkalla, mutta aamiaissämpylää ei tarjoa enää kukaan.

Se hyvyys tai huonous pitää kai arvostella vasta kymmenen vuoden päästä. Jotkut biisit on hengissä. Useimmat ei.
One kind of music only - the good kind
Ukko
26.10.2006 17:57:07

Puhu vaan omasta puolestasi. Taannoin totesin eukolle että meikällä se on sellainen pyykkilauta vatsa. Ja siihen se vastasi että erehdyit kuvailemassasi. Pyykkipalju on oikea sana.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3 4 5
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)