Aihe: ENGL Invader
1
drlecter
25.10.2006 19:40:44

Olen myös luonut kiihkeitä katseita kapineen suuntaan. Liekö paljon eroa kuitenkaan powerpalliin?
Neppimise
25.10.2006 19:46:07
Säätöjähän on toki enemmän. Jokaiselle kanavalle oma eq. Ei se Powerball samanlaista innostusta ole koskaan herättänyt. Powerballista jäänyt semmoinen fiilis että aika pitkälti "laajempi" versio Fireballista.
SÄ, olet estynyt.
Super-Jari
25.10.2006 19:56:21
Säätöjähän on toki enemmän. Jokaiselle kanavalle oma eq. Ei se Powerball samanlaista innostusta ole koskaan herättänyt. Powerballista jäänyt semmoinen fiilis että aika pitkälti "laajempi" versio Fireballista.

Mun mielestä soundeissa on eroja. Voi olla kyllä psykoakustiikkaakin.
Werihukka
25.10.2006 19:59:00

Meikäläistäkin himottas tuo vahvistin kyllä aika perhanasti. Tuostahan piti tulla myös 50 watin ja 100 watin versiot? Eikö tullutkaan, vai tuleeko ne perästä? Meinaan voisi saada halvemmalla.
Pois alta porot ja punahilkat! Taas tuli kirveelle töitä!
Ben_D
25.10.2006 20:00:18 (muokattu 25.10.2006 20:01:32)

Mites Savage? Onko eroo? Savage pesee Powerballin ja Fireballin 100-0, IMO. Richie Blackmore on asia erikseen. En kyllä ihan äkkiä ala päivittään Savagee Invaderiin ellei se tosissaan ole niin paljon parempi....tuskin.
http://www.fiercemetal.org
Neppimise
25.10.2006 20:17:33
Savageen en kyllä osaa verrata. Jäänyt testaamatta. Mites muuten Ben_D. Onko sulla tosta Blackmore mallista kokemusta? Tosiaan kun nyt ilmeni että eipä se Fireball olekkaan välttämättä se ykköspeli niin pikkusen heräili kiinnostus siihen Blackmore nuppiinkin. Että jos vertaa balleja siihen niin lähteekö samalla tavalla tuommosta metal-komppisäröä? Meinaan sinänsä Fireballissa on hyvän tyylinen soundi. Olis vaan mukava saada se luonnollisemmaks yms.
SÄ, olet estynyt.
Ben_D
25.10.2006 20:29:36

Savageen en kyllä osaa verrata. Jäänyt testaamatta. Mites muuten Ben_D. Onko sulla tosta Blackmore mallista kokemusta? Tosiaan kun nyt ilmeni että eipä se Fireball olekkaan välttämättä se ykköspeli niin pikkusen heräili kiinnostus siihen Blackmore nuppiinkin. Että jos vertaa balleja siihen niin lähteekö samalla tavalla tuommosta metal-komppisäröä? Meinaan sinänsä Fireballissa on hyvän tyylinen soundi. Olis vaan mukava saada se luonnollisemmaks yms.

Savagessa ja Blackmoressa on nimenomaan luonnollisempi soundi kun Fireballissa ja Powerballissa (jonka olen myös omistanut). Eivät puske niin hirveetä übergainia kun PBall ja FBall. Sehän on tietysti vähän mistä kukin tykkää..mä itse soitan aika kuivalla soundilla, koska se pelaa parhaiten bändin yhteissoundissa. Meidän toisella kitaristilla on Blackmore ja mulla siis Savage...Tossa miedän demolta biisi, joka on nauhotettu Savagella -> http://www.cs.helsinki.fi/u/jhentil … ierce%20-%20Stoned%20To%20Death.mp3

Jäi ehkä sittenkin liikaa gainia, mutta sitä saatiin mitä tilattiin...seuraavalle demolle vähän erilaista soundimaailmaa.
Neppimise
25.10.2006 20:40:58
Juup. Tuo Invader nimittäin nimenomaan "Jymähti" dempatessa vaikka gainit ei ollu vielä isollakaan. Tosi helposti sai semmosen luonnollisen "pakottamattoman" kuulosen soundin. On vaan varma juttu että meikäläiseltä ei vähään aikaan löydy 2000e ylimäärästä, joten pikkusen se Blackmore nupiska kiinnostais.
SÄ, olet estynyt.
mungiisi
25.10.2006 21:19:58
Juup. Tuo Invader nimittäin nimenomaan "Jymähti" dempatessa vaikka gainit ei ollu vielä isollakaan. Tosi helposti sai semmosen luonnollisen "pakottamattoman" kuulosen soundin. On vaan varma juttu että meikäläiseltä ei vähään aikaan löydy 2000e ylimäärästä, joten pikkusen se Blackmore nupiska kiinnostais.

Täältä löytyy Blackmore. Vaihtoehtoina oli Fireball, 6505 ja RB. RB:n otin, enkä ole katunut.

Itse soittelen metallia ja tuo laite on tyydyttänyt todella hyvin tarpeet.
nakedzen
27.11.2006 13:56:14
Huuh!
Nyt on kammottava GAS ja Fireball kutistui pahasti. 2700e on vaan "aika" paljon. Kaitpa se GAS on vaan tukahdutettava :)

Musik Store Köln myy noita hintaan 2250€.
"Only dead fish go with the flow" Framus Cobra ääninäytteitä
Ben_D
27.11.2006 14:34:20

Musik Store Köln myy noita hintaan 2250€.

On se silti karmee summa fyrkkaa...
Nacher
27.11.2006 16:06:19
Soundstore 2233e.

Mitä edellisiin posteihin sanoisin, niin itse olin aika yllättynyt, kuinka pieni soundillinen ero Savagessa ja Fireballissa lopulta oli. Neloskanavalta ruuvasin aika lähelle Fireballia menevän särön ihan tottumuksesta tuosta Savagesta. Kuulosti se sillä hetkellä erilaiselta, mutta kun testasin taas Fireballia ja saman kaapin lävitse, niin ei se ero niin valtava ollutkaan. Savage pikkusen tiukempi ja Fireball hitusen vähemmän luonnollisen kuuloinen. Toisaalta, Fireballi onkin aikanaan modattu Savage 60 pohjalta...

Gainia toki Fireballissa oli enemmän, mutta Savagessakin enemmän kuin kukaan voi ikinä tarvita. Niin, ja omasta mielestäni siis Screamerissa ei vastaavasti särö edes riittänyt metalliin, joten siitä voi päätellä, paljonko Savagesta irtosi.
this1sux
27.11.2006 17:03:31
ja sitten jos vahvistimet sattuvatkin kuulostamaan samalta/erilaisilta melko pienillä volumeilla, ei se mielestäni vielä kerro hirveästi minkälaiset erot on sitten kun vähän avataan volumea.
lalalaa
kimurantti1
27.11.2006 17:52:08
Niin, ja omasta mielestäni siis Screamerissa ei vastaavasti särö edes riittänyt metalliin...

Mä oon edelleen varma, että sun Screamerissa sekä kaupan Screamerissa oli molemmissa jotain vikaa. Epätodennäköistä kyllä, mutta mahdollista. :-)
Hyvää musiikkia? Käy vaikka tuolla: http://www.piecemakerband.com :-)
Nacher
27.11.2006 17:59:24
Mä oon edelleen varma, että sun Screamerissa sekä kaupan Screamerissa oli molemmissa jotain vikaa. Epätodennäköistä kyllä, mutta mahdollista. :-)

Periaatteessa mahdollista, koska joskus aikanaan testasin sitä ennen jotain Screameria pikaisesti kaupassa, ja siitä jäi ihan hyvä muistikuva. Ei siis ollenkaan sellainen, kuin ensivaikutelma oman Screamerin kanssa mallia "Missä hitossa tässä on se hi-gain kanava?"

Ja noista Fireballin ja Savagen eroista, kyllä se pikkuvolumekin antaa aika hyvän kuvan samankaltaisuudesta. Erot voivat kasvaa luukuttaessa, mutta varmasti vahva sukulaisuus niissä pysyy. Esim kun vertaa mihin tahansa muun valmistajan vahvariin, ero on jo pikkuvolumella kuin yöllä ja päivällä. Savagessa tosin on sen verta monipuoliset säädöt, että ehkä ihan niiden ansiosta sain korvakuulolta väännettyä sen hyvin lähelle Fireballia. Yllättäen Savagesta ei saanut juurikaan enempää middleä irti kuin Fireballista (ei sillä, että tarvitsisinkaan), mutta contourin kanssa siitä itseasiassa sai paljon scoopatumman soundin irti, kuin Fireballista middleä leikkaamalla. Oppia ikä kaikki.
pekurides
27.11.2006 22:54:53

Savagessa tosin on sen verta monipuoliset säädöt, että ehkä ihan niiden ansiosta sain korvakuulolta väännettyä sen hyvin lähelle Fireballia. .

Että ihan korvakuulolla sait väänneltyä samanmoiset saundit :)

..ei tarvinnut saundiviritysmittaria... kyllä on taas hyvät jutut allekirjoittaneella!

antakee elää...
Tunteella päin vittua.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)