artope 25.10.2006 08:35:59 | |
---|
Hieno valssi, johon olen etsinyt nuotteja/sanoja tuloksetta ja tallennettakaan en ole käsiini saanut. Joissain aikaisemmissa pändeissä ennen muinoin olen teosta soitellutkin ja sittemmin se on jäänyt unohduksiin. Ja nyt tars ottaa takaisin ohjelmistoon. Löytyisikö joltakin ystävällismieliseltä soittajalta apuja?? Arto "siel alla palmuin bassokitaraani soitan iltaisin" |
v_m_kangas 25.10.2006 09:07:49 | |
---|
Kotoa löytyisi oikein Encorelta ja sen sais sieltä iltasella mihin säväriin vain haluat. Humppaa tai soita humppaa |
japiman 25.10.2006 11:23:06 | |
---|
Jamppa Tuominenhan tuota on aikoinaan ainakin laulellut paljonkin. Löytyy kyllä muutamalta Jampan levyltä. www.sepijapi.com - Siellä ne pöljät pojat on ! |
uruttaja 25.10.2006 11:51:15 | |
---|
Jamppa Tuominenhan tuota on aikoinaan ainakin laulellut paljonkin. Löytyy kyllä muutamalta Jampan levyltä. Kahdella hieman toisistaan poikkeavalla sanoituksellakin löytyy. |
AnselmiMaa 25.10.2006 12:51:52 | |
---|
Kahdella hieman toisistaan poikkeavalla sanoituksellakin löytyy. Joo ja jeppekuun on kolmas (?). Niillä sanoilla ei tosin ihan joka stagella kehtoo vettää.. (esim. t talo turuus) 5-vuotias poika: "Jos vaikka salama iskee ihmistä päähän, niin se on iskelmä." |
Mikko T. 25.10.2006 14:40:37 | |
---|
Tää on yksi kauneimpia valsseja. Hyvin tunnelmallinen pala. Hyvin soitettu haitarisoolo on tässä todella häävi. Meinasi yhdellä tuurauskeikalla tulla lyöminen kun orkesterin laulusolisti puhui tämän valssin päälle kaikkea paskaa ja piti omasta mielestään hauskan bändiesittelyn siinä. Kysyipä siinä sitten oman voimansa tunnossa keikan jälkeen että eikös heillä ole nerokas bändiesittely, hän on sen ihan ite keksinyt. Vastasin, että pitääkö olla rehellinen. Hän sanoi että juu. No, sanoin, että mun mielestä se oli perseestä ja että voisivat jatkossa raiskata jonkun vähemmän hyvän valssin. Laulusolisti otti siitä vitulliset kilarit ja loppu olikin aika masentavaa, olin mm. mulkku, kuka luuli tietävänsä kaikesta kaiken. No, orkesterin rumpali sanoi hiljaisesti mutissen siinä sitten roudatessa että en minäkään siitä esittelystä oo tykänny, mutta kun se on tolle *******lle niin tärkiä homma ku se on sen mielestä niin hauska juttu kun se on sen itte keksiny. Vähän päästä tuli basisti ja sanoi saman suunnilleen samoilla sanoilla. Semmosta. Tuli tästä valssista toinenkin juttu mieleen: Viime talvena kun olin Hotel Kämpissä viihdepianokeikalla pyysi amerikkalainen rouva soittamaan jonkin kauniin suomalaisen valssin. Soitin tuon. Pitivät miehensä kanssa kovasti. Pieru naurattaa aina.
www.viihdepianisti.com |
Timi 25.10.2006 14:51:33 | |
---|
Minäkin olen tykännyt tuon laulaa. Kylmän viileesti! |
Sertzo S 25.10.2006 15:30:38 (muokattu 25.10.2006 15:31:00) | |
---|
Mulla on itse sovittamani taustat tuohon Veikko Juntusen valssiin ja sanatkin taitaa löytyä. |
uruttaja 25.10.2006 16:28:34 | |
---|
Mulla on itse sovittamani taustat tuohon Veikko Juntusen valssiin ja sanatkin taitaa löytyä. Heikki Annalan sävellys. |
Sertzo S 25.10.2006 16:30:56 (muokattu 25.10.2006 16:31:36) | |
---|
Heikki Annalan sävellys. Toki toki ja Veikon ovat vain sanat. |
uruttaja 25.10.2006 16:31:48 | |
---|
Toki toki ja Veikon sanat. Otettu Heeben kans konjamentitkin Jumprussa hienon teoksen kunniaksi kera solistin. |
AnselmiMaa 25.10.2006 16:32:46 | |
---|
Tää on yksi kauneimpia valsseja.... Rehellisyydestä veljellinen, mutta iso plussa (+)! 5-vuotias poika: "Jos vaikka salama iskee ihmistä päähän, niin se on iskelmä." |
paice60 25.10.2006 16:37:05 | |
---|
Valssi on hieno ja tunnetaan myös nimellä Syö hyvin. Miks´ mä oon täällä? |
Tankero 25.10.2006 17:54:43 | |
---|
Valssi on hieno ja tunnetaan myös nimellä Syö hyvin. Jamppahan se tapas nimeä käyttää. Muistelen vain, että se oli Syön hyvin. Varmasti, vissiin. |
Tankero 25.10.2006 17:56:39 | |
---|
Tää on yksi kauneimpia valsseja. Hyvin tunnelmallinen pala. Hyvin soitettu haitarisoolo on tässä todella häävi. Meinasi yhdellä tuurauskeikalla tulla lyöminen kun orkesterin laulusolisti puhui tämän valssin päälle kaikkea paskaa ja piti omasta mielestään hauskan bändiesittelyn siinä. Kysyipä siinä sitten oman voimansa tunnossa keikan jälkeen että eikös heillä ole nerokas bändiesittely, hän on sen ihan ite keksinyt. Vastasin, että pitääkö olla rehellinen. Hän sanoi että juu. No, sanoin, että mun mielestä se oli perseestä ja että voisivat jatkossa raiskata jonkun vähemmän hyvän valssin. Laulusolisti otti siitä vitulliset kilarit ja loppu olikin aika masentavaa, olin mm. mulkku, kuka luuli tietävänsä kaikesta kaiken. No, orkesterin rumpali sanoi hiljaisesti mutissen siinä sitten roudatessa että en minäkään siitä esittelystä oo tykänny, mutta kun se on tolle *******lle niin tärkiä homma ku se on sen mielestä niin hauska juttu kun se on sen itte keksiny. Vähän päästä tuli basisti ja sanoi saman suunnilleen samoilla sanoilla. Semmosta. Tuli tästä valssista toinenkin juttu mieleen: Viime talvena kun olin Hotel Kämpissä viihdepianokeikalla pyysi amerikkalainen rouva soittamaan jonkin kauniin suomalaisen valssin. Soitin tuon. Pitivät miehensä kanssa kovasti. Mielenkiintoisesti käytät tuota häävi-sanaa. Meillä päin sitä yleensä käytetään kieltolauseissa. Tyyliin ei oo häävi ym. Samaa mieltä toki olen valssista. Varmasti, vissiin. |
KoskPaavo 25.10.2006 18:00:09 (muokattu 25.10.2006 18:01:13) | |
---|
Mielenkiintoisesti käytät tuota häävi-sanaa. Meillä päin sitä yleensä käytetään kieltolauseissa. Tyyliin ei oo häävi ym. Samaa mieltä toki olen valssista. Eipä oo meilläkään päin "häävissä" paljonkaan positiivista. Kaljulla esim. on "häävisti" tukkaa "Elämä ei ole pelkkä hupia, väliin täytyy soittaa ja laulaakin". Edesmennyt soittajakolleega. |
Tankero 25.10.2006 18:04:22 | |
---|
Eipä oo meilläkään päin "häävissä" paljonkaan positiivista. Kaljulla esim. on "häävisti" tukkaa Sanahan tarkoittaa hyvää, erinomaista ym. Että sikäli se on positiivinen sana, jota ylejään käytetään ein kanssa. Ainakin meilläpäin. Varmasti, vissiin. |
Mielenkiintoisesti käytät tuota häävi-sanaa. Meillä päin sitä yleensä käytetään kieltolauseissa. Tyyliin ei oo häävi ym. Samaa mieltä toki olen valssista. Eipä oo meilläkään päin "häävissä" paljonkaan positiivista. Kaljulla esim. on "häävisti" tukkaa Kyseessä on ero itäisen ja läntisen Suomen välillä. Eikös Länsi-Suomessa ja Pohjanmaalla käytetä häävi-ilmaisua kun tarkoitetaan, että jokin asia on hyvä. Toinen ilmaisu on "tuima" joka Itä-Suomessa tarkoittaa mautonta (suolatonta) ruokaa ja lännempänä taas suolaista ruokaa. Muitakin eroavaisuuksia löytynee, arvelen. Savon rahvaan luonne esiintyy suuresti edukseen: itsenäisyyttä ilman
julkeutta, kohteliaisuutta ilman matelemista; oman arvon tuntoa ja
tyytyväisyyttä säätyynsä; harkintaa ja tervettä arvostelua joka
tilaisuudessa. Elias Lönnrot |
Tankero 25.10.2006 18:12:23 | |
---|
Kyseessä on ero itäisen ja läntisen Suomen välillä. Eikös Länsi-Suomessa ja Pohjanmaalla käytetä häävi-ilmaisua kun tarkoitetaan, että jokin asia on hyvä. Toinen ilmaisu on "tuima" joka Itä-Suomessa tarkoittaa mautonta (suolatonta) ruokaa ja lännempänä taas suolaista ruokaa. Muitakin eroavaisuuksia löytynee, arvelen. Meillä tuima on suolaton ja hääviä siis käytetään negatiivisissa ilmaisuissa ja asun kohtuu lännessä. Varmasti, vissiin. |
Coelhinho21 25.10.2006 18:15:52 | |
---|
Mielenkiintoisesti käytät tuota häävi-sanaa. Meillä päin sitä yleensä käytetään kieltolauseissa. Tyyliin ei oo häävi ym. Samaa mieltä toki olen valssista. Sanahan tarkoittaa hyvää, erinomaista ym. Että sikäli se on positiivinen sana, jota ylejään käytetään ein kanssa. Ainakin meilläpäin. ku meilläpäin ei oo niin paljoa mittään hääviä (vissin, kai..?). Mikko T:n kans oli kesällä ihan keskustelu "Häävi" -sanan käytöstä. Tarttuihan se sitten omaan käyttökieleen, kun Naantalissa pyörähin. Confidence is the feeling you have before you understand the situation. |