Aihe: Television hankintaa
1 2 3 4 5 6
wrshredder
25.10.2006 13:53:23
Huom! Olet kirjoittamassa yli 139 päivää vanhaan ketjuun!

nokka tukkoon.

On meinaan tykin osto lähellä , ja mitä kämppäni kokoon tulee niin se on 20,5 nelijötä ja ihan hyvin mun mielestä saa tykin tonne. Seinällekin saa vaikka 80" kankaan.

Nyt pitää vaan saada kangas jostain..

Tällästä kävin kattomassa , ei mitään valittamista.
http://www.eagledata.fi/Components. … &ID=2523&MainGroupID=9&

Tosiaan jos jollain on vinkkejä mistä saan halvalla hyvän kankaan niin kertokaa ( levy ei mene kämppääni kun ei mahdu ovesta kai) , ja kommenttia muuten.
THV-Klubi#52 Romantikkoitkijät#23 S.M.A.K - perustajajäsen
bedlam
25.10.2006 15:46:50 (muokattu 25.10.2006 15:49:33)

Itselläni ei ole kangasta laisinkaan. Maalasin Tikkurilan vaaleanharmaalla X073-valkokangasmaalilla suoraan seinään ja todella hienosti pelittää. Vaatii tietenkin kohtuullisen tasaisen seinäpinnan moinen.

"Kehykset" maksoivat alle euron, väkersin ne nimittäin mustalla teipillä seinään;)

http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … allery.php?cat=500&ppuser=20309
Turder
25.10.2006 16:45:36
Mulle kanssa iski pienimuotoinen GAS näihin tykkeihin kun lueskelin uudesta MikroBitistä jutun alle tonnin tykeistä. Mieli tekisi isompaa kuvaa, paljon kun tulee katsottua urheilua, elokuvia ja telkkaria ihan yleisesti. Olenkin sitten miettinyt että mitähän sitä hankkisi?

Onko allekirjoittaneen tapauksessa mitään älyä ostaa tykki? Kaikki tv-ohjelmat tulee digitaalisena (digiboxi, Canal Digital, C+) ja minulla ei ole dvd-soitinta. Eli ihan lähetystarjonnan mukaan mennään. Lisäksi äänentoisto on hyvällä mallilla (erillinen vahvistin&kajarit löytyy eli toiminee tykin kanssa). Tällä hetkellä koko paketin "ytimenä" toimii digitaalinen satelliitti-vastaanotin systeemi, jonka kautta kulkee ääni vahvariin ja kuva telkkariin. Eli tarkoitus olisi korvata vaan tuo telkkari tykillä. Tällä hetkellä talosta löytyy 2 tv:tä. Asennuksen ja tilan suhteen ei ole ongelmia.
bedlam
25.10.2006 16:56:10 (muokattu 25.10.2006 16:58:11)

Onko allekirjoittaneen tapauksessa mitään älyä ostaa tykki?

Itse en kyllä pelkästään tv:n katselua varten ostaisi tykkiä. Suurimpana syynä se, että huone täytyy aina pimentää katselua varten. Sitäpaitsi digiboksinkin kautta tuleva kuva näyttää melkoisen kököltä tykillä, vaikka toki menetteleekin esim. urheilua katsoessa. Silmiä myös helposti rasittaa jatkuva pimeässä tykinkuvan tuijottaminen.
DaKiller
25.10.2006 17:29:37 (muokattu 25.10.2006 17:57:17)

http://www.netanttila.com/webapp/wc … tegoryId=10159&productId=169989

Tämä (tai vastaava malli) kävi itellä kokeilussa vuosi pari sitten hopitsu hollista ja lähti maitojunalla takaisin. Todella kehno kuva ja sivusta katsoessa heijasteli ilkeästi. Hommasin Panasonicin 32", joka oli muutaman satkun arvokkaampi enkä ole päivääkään katunut. Loisto vehjes kaikinpuolin.

E: jaa, nosto siis. doh!
Mechanizm
25.10.2006 18:04:35 (muokattu 25.10.2006 18:08:29)
Tosiaan jos jollain on vinkkejä mistä saan halvalla hyvän kankaan niin kertokaa ( levy ei mene kämppääni kun ei mahdu ovesta kai) , ja kommenttia muuten.

Aika pienet ovet sulla. Varmaan käytettyä kannattaa katsella, luulisi niitä olevan liikkeellä. Itsellä on DaLiten kangas ja onhan se hemmetin hyvä mutta ei sitä voi oikein hintansa takia suositella kun huomattavasti halvevempiakin ratkaisuja on.
Naked but still stripping
bedlam
25.10.2006 18:21:49 (muokattu 25.10.2006 18:22:34)

Hemmetin hyvännäköinen ja kätevä ratkaisu.

Kiitos, ei mitään hifistien hommaa mutta ajaa asiansa=)

Aika pienet ovet sulla.

Tuota minäkin ihmettelin. Miten ihmeessä niistä ovista mahtuu ihminen, jos ei tuollainen levy kerran mahdu?
DaKiller
25.10.2006 18:38:50

Itselläni ei ole kangasta laisinkaan. Maalasin Tikkurilan vaaleanharmaalla X073-valkokangasmaalilla suoraan seinään ja todella hienosti pelittää. Vaatii tietenkin kohtuullisen tasaisen seinäpinnan moinen.

"Kehykset" maksoivat alle euron, väkersin ne nimittäin mustalla teipillä seinään;)

http://www.dvdplaza.fi/galleria/sho … allery.php?cat=500&ppuser=20309

Onpa muuten fiksun näköinen!
wrshredder
26.10.2006 12:49:31
Aika pienet ovet sulla. Varmaan käytettyä kannattaa katsella, luulisi niitä olevan liikkeellä. Itsellä on DaLiten kangas ja onhan se hemmetin hyvä mutta ei sitä voi oikein hintansa takia suositella kun huomattavasti halvevempiakin ratkaisuja on.

xD
No joo ,voishan sellanen levy mahtua ,mutta siinä tulee sitten muitakin ongelmia (miten saan seinälle?) , en vaan viittisi liikaa porailla kerrostaloasunnon seiniä.. (Samoin tykki tulee pöydälle) Ja muutenkin sellanen fiilis että jos alan nikkaroimaan niin tulee yhtä röytöä koko hommasta, mulla on siinä seinällä sellasia pieniä koukkuhommeleita jota pystyisi varmaan ottamaan pois ja siirtämään. Ne on kiinni niin pienillä nauloilla ettei varmaan haittaisi..
Pitää nyt vaan suunnitella , hätäily ei auta ikinä :)
Käytettyjä vois kattella kyllä.

Tosiaan tossa tykin ostajalle olisi tarjous, kangas (77") ja kattoteline tykille 200eurolla.
Mutta menee sitten tykin kanssa jo aika yli toi hinta. (1250e)

Onhan mulla aika valkoinen seinäkin, vois hyvällä tuurilla tulla siihenkin ok kuva, kunnes saisin kunnon kankaan.
bedlam
26.10.2006 20:49:22 (muokattu 26.10.2006 20:51:25)

Onhan mulla aika valkoinen seinäkin, vois hyvällä tuurilla tulla siihenkin ok kuva, kunnes saisin kunnon kankaan.

Tulee tulee, kunhan pinta on vain tasainen. Tokihan valkoinen ei ole paras mahdollinen väri dlp-tykin screenille. Ja vaikkei uskoisi, niin edes jonkinlaiset mustat kehykset parantavat katselunautintoa huomattavasti.
wrshredder
30.10.2006 09:13:19
Tulee tulee, kunhan pinta on vain tasainen. Tokihan valkoinen ei ole paras mahdollinen väri dlp-tykin screenille. Ja vaikkei uskoisi, niin edes jonkinlaiset mustat kehykset parantavat katselunautintoa huomattavasti.

On siinä sellasia juovia :P

Meinaan sittenkin rakentaa mdf:stä oman taulun tykille.. Luulen ,että saan kohtalaista jälkeä aikaiseksi ,ja säästän samalla paljon rahaa.

http://www.mikrobitti.fi/nettijatkot/2005/10/valkokangas/

Tuolta sain inspiraation. Sai muuten neljä tähteä (****) toi oma viritys, ja tuli toiseksi.
Sir Henri
09.08.2007 00:49:34 (muokattu 09.08.2007 01:14:00)
Huom! Olet kirjoittamassa yli 282 päivää vanhaan ketjuun!

Jaaha.

Olen miettinyt TV:n hankintaa, mutta vaihtoehtojen määrä, ja erityisesti niiden sisältö, on hieman hämärän peitossa.

Full hd - telkkarin saa halvimmillaan nettikaupasta noin 1000 eurolla, mutta ovatko ne täysin turhia vehkeitä? Kun olen vertaillut teknisiä lukuja kalliimpiin töllöihin, on suurin ero kontrastisuhteessa. Halvassa on 1200:1. Onko se liian vähän elokuvien katsomiseen?

Vai olisiko sittenkin kannattavampaa hankkia hieman parempi hd ready - TV? Jos ei ole heti ainakaan tarkoitus ostaa mitään pelikonsoleita tai blue ray - soittimia. Jos joku osaa sanoa jotain, niin olen kiitollinen.
Kaikesta voi tehdä bluesia.
Cujo
09.08.2007 01:01:28 (muokattu 09.08.2007 01:01:51)
Jaaha.

Olen miettinyt TV: hankintaa, mutta vaihtoehtojen määrä, ja erityisesti niiden sisältö, on hieman hämärän peitossa.

Full hd - telkkarin saa halvimmillaan nettikaupasta noin 1000 eurolla, mutta ovatko ne täysin turhia vehkeitä? Kun olen vertaillut teknisiä lukuja kalliimpiin töllöihin, on suurin ero kontrastisuhteessa. Halvassa on 1200:1. Onko se liian vähän elokuvien katsomiseen?

Vai olisiko sittenkin kannattavampaa hankkia hieman parempi hd ready - TV? Jos ei ole heti ainakaan tarkoitus ostaa mitään pelikonsoleita tai blue ray - soittimia. Jos joku osaa sanoa jotain, niin olen kiitollinen.

Minen tosiaan ole tässä mikään ammattilainen, mutta oon itse käsittänyt, että vielä jossain 37-tuumaista pienemmissä telkkareissa Full hd:n ja hd-readyn ero ei oo mikään kovin merkittävä.

Että riippuu vähän minkä kokoista telkkaria aattelit.
You are what you are, and what you are is ok.
Sir Henri
09.08.2007 01:13:41
Että riippuu vähän minkä kokoista telkkaria aattelit.

No se olisi juurikin noin 37 tuumainen...
Bacchus
09.08.2007 10:56:48 (muokattu 09.08.2007 10:59:34)
Nykyään en itse enää ostaisi HD-Ready-televisiota, niissä kun tarkkuus riittää vain 1080x720-1366x768 asti. Alkaa olla vanhentunutta tekniikkaa, ei sillä sinänsä väliä, mutta hieman kun laittaa enemmän rahaa tiskiin, niin saa Full HD-television (tarkkuus 1920x1080).

Tässä paljon hehkutettu Mirain 42" Full HD LCD:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23378

Muutkin ominaisuudet kuin pelkkä pikselien määrä toki ovat tärkeitä (esim. kontrastisuhde), mutta Mirai on niittänyt todella paljon positiivista mainetta ja käyttäjökokemuksia.

Googlettamalla löytyy esim. DVDPlazan keskusteluja aiheesta.

EDIT:

Full HD on päivän sana, HD Ready alkaa olla vanhentunut. HD Ready kykenee maksimissaan 1366x768 pikselin tarkkuuteen, kun taas Full HD:stä löytyy 1920x1080 pikseliä. Ero on oikeasti merkittävä.
Anti-Matter Manifesto
Sir Henri
09.08.2007 15:02:52
Nykyään en itse enää ostaisi HD-Ready-televisiota, niissä kun tarkkuus riittää vain 1080x720-1366x768 asti. Alkaa olla vanhentunutta tekniikkaa, ei sillä sinänsä väliä, mutta hieman kun laittaa enemmän rahaa tiskiin, niin saa Full HD-television (tarkkuus 1920x1080).

Tässä paljon hehkutettu Mirain 42" Full HD LCD:

http://www.verkkokauppa.com/popups/prodinfo.php?id=23378

Alkoi tehdä mieli. Eri foorumeilla tosiaankin kehuttiin tuota. Kiitokset tästä tiedosta!
anttipi
09.08.2007 17:12:09 (muokattu 09.08.2007 17:13:00)

Juh.

Kusetusta koko "HD Ready" -merkintä mielestäni muutenkin. Suuri osa ihmisistä menee ostamaan tulevaisuuden "taulutelkkaa" sen enempää asian teknisestä puolesta tietätämättä. Ensinnäkin, valtakunnallisten teräväpiirtolähetysten joskus alkaessa nämä "HD Readyt" ovat tekniikaltaan auttamattomasti vanhentuneita, ja mitä todennäköisimmin ohjelmat tullaan lähettämään tuolla Full HD -tarkkuudella. Ja kun LCD-telkku joutuu skaalaamaan kuvaa natiiviresoluutiostaan poikkeavaan resoluutioon, kuva pehemenee (huononee). Jos taas haluaa katsella Blu Ray- tai HD DVD -leffoja, on Full HD -tv luonnollisesti ainoa järkevä televisiovalinta (oikea resoluutio).
Neptuna's Machine (melodista rockpoppia)
bedlam
09.08.2007 18:52:26 (muokattu 09.08.2007 21:58:29)

Ei välttämättä ole mitään järkeä tuossa tilanteessa ostaa FullHD:ta, jos reilusti halvemmalla löydät mieluisan HD-Readyn. Eron HD Redin ja Full HD:n välillä näkee selkeästi vasta, jos tuijottelee HD-leffoja tarpeeksi isosta ruudusta tarpeeksi läheltä. Onkin ihan höpöä puhua tuosta alemmasta HD-tarkkuudesta "vanhentuneena tekniikkana". Ja hyvältä se 1080p-kuva näyttää 768-vehkeessäkin.

Suurin osa ihmisistähän katselee kuitenkin dvd-levyjä ja matalaresoluutioista tv-kuvaa vielä vuosia ja siihen tarkoitukseen 768-resoluutioinen masiina on oikeastaan parempikin vaihtoehto.

Issellä kans uuden töllön hankinta mielessä (luultavimmin 42") ja pähkäilyä olen käynyt tuon Mirain lcd:n, Panasonicin plasman ja Sonyn D3000-mallin välillä. Lcd:t kuitenkin luultavasti hylkään ja valitsen omani plasmojen joukosta. Panasonicilta on kyllä tullut juuri myös uudet 42- ja 50-tuumaiset FullHD-plasmat ja pienemmän hinta pitäisi olla kahden tontun tuntumassa. On arvosteluissa kehuttu kovasti kuvanlaatua ja tuo muutenkin kuulostaa 1080p-vehkeistä kiinnostavimmalta.

Tässä on ihan käytännöllinen taulukko eri resoluutioista ja siitä miten ihmissilmä niistä irti saa. Tämän mukaan 40-tuumaisen FullHD:n hyödyt 720-resoluutioiseen teeveeseen nähden alkavat näkyä jos telkkaria tuijottaa n. 2 metrin päästä tai lähempää. http://www.hdforindies.com/uploaded_images/resolution_chart-790251.jpg
Se viimeksi nauraa joka hitaimmin ajattelee.
Gardiner
09.08.2007 19:04:47

Marquee Moon on kyl hyvä hankinta.
Ouch, I`ll just get me coat.
"White collar conservatives, pointing their plastic fingers at me, hoping, that my kinds would die" Jimi Hendrix
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)