dumbass 25.10.2006 13:03:38 (muokattu 25.10.2006 13:06:52) | |
---|
Iltaa, rakkaat television katsojat. Yksi päivä (eilen) alkoi kyrvättämään kun mulla ei ole mitään vahvistinta jolla saisi metronomin klikit kuulumaan soiton läpi. Aina piti soittaa hiljaa. Niinpä tein mullistavan keksinnön, joka on varmasti keksitty noin sadasti ennen, mutta keksimpä sen nyt tähän vielä kerran. Metronomikuulokkeiden ideahan on se että ne suojaavat meteliltä ja niistä kuuluu se metronomitikutus, right? maksaa about 160 euroa. Käytän henkilökohtaisesti sellaisia isohkoja kuulosuojaimia, en korvatulppia. Niinpä menin kauppaan ja ostin kolmella eurolla nappikuulokkeet ja 6,3 plugi/ 3,5 jatkopalikan jolla sain kuulokkeet kiinni 80-luvun Yamaha PSR-36-säähköurkuihini. Varmasti sellainen tavallinen metronomikin käy. :) Panin kuulokkeet korville ja sävelsin klikin kuulumaan niistä ja kuulosuojainpalikat päälle. Ja hyvin toimii. Eikai sen klikin tarvitse mitään hifiä olla. Joten jos olet hankkimassa metronomikuulokkeet, niin harkitseppa tätä 150 euroa halvempaa menetelmää, jos omistat jonkin mistä ottaa klikki niihin nappeihin. Anteeksi. May the force be with you. |
Kärsänpuolikas 25.10.2006 13:34:14 | |
---|
Ja jos oikein hifistelee, voi värkätä ne napit vaikka vaahtomuovin sisään sinne. korkuinen |
Niin juuri, tämä olikin vain karvalakkimalli. May the force be with you. |
Frequency 25.10.2006 14:24:37 | |
---|
Napit korvissa ja kuulokkeet päällä on soitellu sen 5 vuotta jo. Nyt on vaan alkanu hamuaan kuulokkeita joissa on se elementti itse suojaimessa ettei tarvitsisi niitä nappeja käyttää. Tyyliin Vic Firthin kuuluisat kuulokesuojaimet. Kiinnostaisi vaan että miten helposti saisi tehtyä vanhoista peltoreista kotikäyttöön samantyyliset luurit. "Sä haiset ihan ydinjätteelle..." |
HCW 25.10.2006 20:26:07 | |
---|
Mulla on omalla treeniksellä Metrophonesit ja toisella treeniksellä olen käyttänyt Vic Firthin "työmies"-mallia. Kummatkin on eristävyytensä puolesta hyviä, mutta mukavuutensa ja ergonomiansa puolesta paskoja. Kummastakin tulee korvat ja pää tolkuttoman kipeäksi, kun nuo meinavat painaa. Eivätkä nuo uutuden karheuttaan paina, kun kummallakin on useampi vuosi ikää. Mulla on joko a)iso pää b)kummallisen muotoinen pää "Real musician's know there's is no pot of gold at the end of the rainbow. The satisfaction is in your work" - Bobby Previte |
Mr. Morrow 25.10.2006 20:50:24 | |
---|
Mulla on joko a)iso pää b)kummallisen muotoinen pää Mikähän pää mulla on, kun omistan noi Vic Firthit, eikä paina yhtään!!?! ..tun hyvät. Mulla on laaja musiikkimaku - Kaikki hevi käy! |
toba 25.10.2006 22:56:23 | |
---|
Mikähän pää mulla on, kun omistan noi Vic Firthit, eikä paina yhtään!!?! ..tun hyvät. Ei saakeli että tulee Vic Firtheistä korvat ihan perkeleen kipeeks jo parin minuutin jälkeen. Mä en ikinä meinaa ostaa niitä. HYI! |
mooch 25.10.2006 23:05:31 | |
---|
No niin no.. mä kyllä suosittelen harkitsemaan kannattaako noita peltoreita ja muita käyttää, vaikka varmasti vaimentavat ääntä. En tietysti tiiä muista mutta mulle ei ainakaan oo ihan sama millainen soundi siitä rummusta tai symbaalista lähtee. |