KoskPaavo 17.11.2003 12:39:32 | |
---|
Tuli tuosta autolla kaahailusta mieleen myös toinen vauhtilaji. Mielestäni ns. "tähtien" tempontaju on useimmiten "perseestä". eihän kaikki niitä tempoja laske, mutta joskus törmää ihme käsitykseen esim. suomalaisen humpan temposta. Omasta mielestäni esim. Yölintu-osaston pojilta on homma aika hukassa, menne jonnekin 130-140 välille siis polkkaan. Samoin nää "swingit" "Tyttöjen tähden"-jutut menee kanssa kahtasataa.Onko näin että kyse on omasta epävarmuudesta ,kun luullaan että biisi svengaa vain hirveässä tempossa.Onko kukaan törmännyt tällaiseen. Mielestäni ärsyttävää. |
pekkajau 17.11.2003 13:15:11 | |
---|
No joo! Tähänpä on törmatty varsin usein jotta kolmen minutin kappale soitetaan puolessatoista minutissa. Kyllä kai se on niin jotta jos ei kerkeä oikein mukana soittamaan niin ei siinä sillon kyllä kerkeä kukaan mukana tanssimaankaan. Monelle rumpalille pitäs ihan oikeasti syöttää "jarrua", jotta ne malttaisivat mielensä ja pikkusen miettisivät tempoja ennen kun laskevat konetta käyntiin! Ei ne rokitkaan kulje jos ne ei kulje vaikka minkälaisen tempon niihin laskee ja rytistää kun hullu menemään! |
M-Juhana 17.11.2003 13:19:48 | |
---|
Tällain amatöörinä olen kyllä huomannut samaa, ilmeisesti kuvitellaan, että "svengi" on sama kuin tempo. Hyvänä esimerkkinä pitäisin oikeasta vauhdista esim pressan linnanjuhlilla kun sotilasorkesteri hoitaa kermalle tanssit. Koskaan ei ole myöhäistä......soittaa rokkia ... |
Neljä Ruuvia 17.11.2003 13:45:08 | |
---|
Tällain amatöörinä olen kyllä huomannut samaa, ilmeisesti kuvitellaan, että "svengi" on sama kuin tempo. Hyvänä esimerkkinä pitäisin oikeasta vauhdista esim pressan linnanjuhlilla kun sotilasorkesteri hoitaa kermalle tanssit. Se se onki hyvä orkesteri .Tänäkin vuonna.... |
baron 17.11.2003 14:01:27 | |
---|
Se se onki hyvä orkesteri .Tänäkin vuonna.... Mitäs soitat? Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
KoskPaavo 17.11.2003 14:07:42 | |
---|
Mulle itselleni "valaistui" tää humpan tempo kuunnellessani Humppa_Veikkojen 1959 tekemää EP:tä ja pistin merkonomin viereen. Tempot olivat välilä 112-115.Laila Kinnusen Mantshurian kummut-valssi on tempossa 132. Eihän nämäkään nyt mitään Jumalansanaa ole mutta on kiva kuunnella bändiä jolla on perehtyneisyyttä tähänkin. |
pekkajau 17.11.2003 14:44:10 | |
---|
Mulle itselleni "valaistui" tää humpan tempo kuunnellessani Humppa_Veikkojen 1959 tekemää EP:tä ja pistin merkonomin viereen. Tempot olivat välilä 112-115.Laila Kinnusen Mantshurian kummut-valssi on tempossa 132. Eihän nämäkään nyt mitään Jumalansanaa ole mutta on kiva kuunnella bändiä jolla on perehtyneisyyttä tähänkin. Mitä nyt olen kuunnellut ja nähnyt joidenkin lähes puoliksi ammatikseen tanseissa kävijöiden juttuja niin välillä tuntuu että ne ovat vaihtaneet juoksuradat tanssiparketteihin. Ei ne saatana enää osaa edes nauttia tanssimisesta oikeilla tempoilla vaan ne oikein kai odottaa että bändit vetää tuplatemmolla jotta nämä vois riehua itsensä hikeen. Kohta ne hulluimmat alkaa käyttää varmasti jenkassakin jäniksiä! |
Neljä Ruuvia 17.11.2003 15:08:31 | |
---|
Mitäs soitat? No ei se ny NIIN hyvä oo että mä sitä kertoisin...enkä oo sitä paitsi Kaartilainen, heh. Ihan Santahaminan metsäeläimiä ollaan...Jääkärismies. |
Fuzzy Boner 17.11.2003 17:28:12 (muokattu 17.11.2003 17:28:30) | |
---|
Jääkärismies. Lukuvikasen anopin unelmavävy.. "Se meidän tyttären mies Ruuvi onkin lääkäri" Hitsari on rakojen herra |
isojussi 17.11.2003 23:35:05 | |
---|
Pahus, kun poijjaat puhuu asiaa. Mua kanssa suorastaan raivostuttaa kaikkinainen kaahailu ja kohellus nykyisten kiiltokuvahumppaturojen tyyliin. No, jos time ei oo kunnossa, on kai sama mihi tempoon soittaa. Hyvä esimerkki tästä on Heikki Sandrenin tulo Agentsiin. Silloin siitä tuli vasta bändi. Radiossa on soitettu sitä Angentsien uutta, alkuaikojen keikkanauhoista kasattua levyä ja ainakin Apache oli järkyttävää skeidaa vasitenkin rumpalin ansioista. Sen lisäks, että tempo on kuin pikkuoravien levyllä ja kaikki fillit kaatuu niinkuin olis kauhee kiire kuselle, kun biisi loppuu. Mutta kun Heikki hoitaa kompin, niin..... kadehdittavan upeeta!! Kuunnelkaa vaan Lailan levytyksiä - siellä on SOITTAJAT kehissä. Ei mikään ihme, ettei asemat uskalla niitä soittaa, sillä ne sais nykytähtitanssibändit kuulostamaan järkyttävältä räpellykseltä.... hmmm.... Miten olis peräkkäin vaikka Olavi Virran ja Charlie's:in levytykset biisistä Keinu kanssani.... tai Alkuperäinen ja Yölinnun Love is blue. Kinnuskahan oli muutenkin sen tason laulajatar, että tuskin toista Suomesta koskaan tulee. Osta mut - ma olen kaupan! |
baron 18.11.2003 00:22:33 | |
---|
Miten olis peräkkäin vaikka Olavi Virran ja Charlie's:in levytykset biisistä Keinu kanssani.... tai Alkuperäinen ja Yölinnun Love is blue.. Quien Sera! Nehän osasi soittaa lattaritkin Olan aikana. Ikääntyminen on terveellistä (ainoa tapa pysyä hengissä!). |
KoskPaavo 18.11.2003 02:16:06 | |
---|
Niin, se Mantshurian kummut-biisi on ollut mun lemppari pikkupojasta lähtien.Kuunnelkaa vaikka pianokomppia ja stringsoundia, sellaista "itkevää". Melakoski osas asiansa. Kesäyönä pienessä hiivassa tulee takuuvarmasti tippa linssiin.Siihen ei Janne Tulkki pysty,ainakaan mun kohdalla. |
Blue Note 18.11.2003 12:31:00 | |
---|
Niin, se Mantshurian kummut-biisi on ollut mun lemppari pikkupojasta lähtien.Kuunnelkaa vaikka pianokomppia ja stringsoundia, sellaista "itkevää". Melakoski osas asiansa. Kesäyönä pienessä hiivassa tulee takuuvarmasti tippa linssiin.Siihen ei Janne Tulkki pysty,ainakaan mun kohdalla. Minulle taas tulee tippa linssiin Tulkin kuuntelusta, tosin eri syystä kuin taiteilija Tulkki toivoisi. Humppa.
Kunnon pelimanni soittaa minkä osaa viheltää. |
KoskPaavo 18.11.2003 22:41:28 | |
---|
Hm..ymmärrän. |
Schnowotski 19.11.2003 22:11:10 | |
---|
Laila Kinnusen Mantshurian kummut-valssi on tempossa 132. Viikate vetää Mandschurian kummut reilulla 140 temmolla. Mutta ei tämä mitenkään kiireiseltä tai hätäiseltä kuulosta. Juuri sopivalta. |
KoskPaavo 20.11.2003 07:57:46 | |
---|
Kouvolan poikien Viikate nimenä on kiva, sooloprojekti olis sirppi, laajennettu bändi niittokone.En ole kuullut kyseistä versiota onko 3/4 vai 4/4 tahtilaji? Noita maatalous-eksoottisia nimiä on ollut vuosien saatossa paljon, Elonkorjuu, Harvest, Talikko |
R.W. Piuha 20.11.2003 16:10:46 (muokattu 20.11.2003 16:12:12) | |
---|
Kouvolan poikien Viikate nimenä on kiva, sooloprojekti olis sirppi, laajennettu bändi niittokone.En ole kuullut kyseistä versiota onko 3/4 vai 4/4 tahtilaji? Noita maatalous-eksoottisia nimiä on ollut vuosien saatossa paljon, Elonkorjuu, Harvest, Talikko Mä oon kuules soittanut nuorna miesnä Niittokone-nimisessä bändissä,ja arvaas mitä pääasiassa soiteltiin.......rautalankaa,kuinka ollakkaan:-))) Tämä tarina on tosi,vuosi oli jotain 74/75,paikka Tampere! |
KoskPaavo 20.11.2003 23:08:18 | |
---|
Mä soitin ravintolakeikkaa Eko Raikaa -nimisessä bändissä Lahden seudulla.Et ikinä arvaa minkä merkkinen kitara bändissä oli. |
Kouvolan poikien Viikate nimenä on kiva. En ole kuullut kyseistä versiota onko 3/4 vai 4/4 tahtilaji? 3/4 tahtilaji. |