Aihe: Sarvikuonokerho
1 2 3
insight
05.10.2006 14:02:05 (muokattu 05.10.2006 14:02:52)
Sarvikuonokerho = Club Rhino.

Verkostomarkkinointia: http://www.clubrhino.com/
Moottoriurheilua: http://www.rhinoclub.nl/
Herrasmiehille: http://www.spearmintrhino.com/
Outdoor -elämää Afrikassa: http://www.kznwildlife.com/loyality.htm
Dokaamista: http://www.rhinoclub.com/
Australialaista opiskelijatoimintaa: http://www.clubrhino.org.au/

Sarvikuonosta on moneksi:)

Melkein sarvikuono
http://www.team-rino.com/portal/index.asp
Tuolla vierailen säännöllisesti Muunnos nimellä =)
FPS-pelitiimistä siis kyse =) Olen intohimoinen JO:n pelaaja.

Hmm.. kyllä siellä etusivulla muuten on sarvikuonon kuvakin =)
I'm trapped in the loop still I give us a chance
RiikkaO
06.10.2006 10:39:16
Mä oon kanssa sarvikuonokerholainen! Tutustuin tämän uljaan punaisen pedon kanssa heinäkuussa, mutta meillä ei vielä oikein synkkaa... ensitreffeiltä lähtien meidän kommunikointi on ollut vähän väkinäistä ja nyt ei olla oikeastaan edes puheväleissä :/

Ongelma on minussa: hylkäsin ystäväni julmasti kylpyhuoneen hyllylle noin neljän tapaamisen jälkeen, vaikka sarvis ei oikeastaan ollut tehnyt mitään väärin. ("It's not you honey, it's me...") Minulla oli vaan aina treffien jälkeen tunne, ettemme oikein olleet samalla aaltopituudella. Lisäksi aiheutui aina kevyttä päänsärkyä ja paineen tunnetta poskionteloissa, joten aloin vierastaa koko otusta. Nyt olisin valmis yrittämään uudelleen, mutta miten varmistun, ettei treffit mene pieleen tällä kertaa?

Eli kertokaapa, riittääkö teille ne sarviksen tarjoamat käyttäytymissäännöt, vai olisiko jotain lisävinkkiä, millä veden saa nenästä kunnolla pois? Olen viikon päästä menossa studioon ja alkavasta nuhasta pitäisi päästä heti eroon. Mutta viimeksi oloni oikeasti vaan paheni, kun hieroin tuttavuutta sarviksen kanssa, joten en tiedä uskallanko ottaa riskiä näin lähellä studioaikaa.
Zaleman
06.10.2006 18:55:53
Käytän myös. Toimii hyvin. Trumpetin soiton takia jatkuvaa poskiontelutulehdusta.
Ja PISTE!
Robert
07.10.2006 20:10:06
Eli kertokaapa, riittääkö teille ne sarviksen tarjoamat käyttäytymissäännöt, vai olisiko jotain lisävinkkiä, millä veden saa nenästä kunnolla pois? Olen viikon päästä menossa studioon ja alkavasta nuhasta pitäisi päästä heti eroon. Mutta viimeksi oloni oikeasti vaan paheni, kun hieroin tuttavuutta sarviksen kanssa, joten en tiedä uskallanko ottaa riskiä näin lähellä studioaikaa.

Siis eihän tota nuhaisena pidä käyttää... Pitää vaan turskia kunnolla, niin kyllä ne vedet sieltä lentää:)
...And Justice For All
fifi
07.10.2006 21:34:08 (muokattu 07.10.2006 21:48:04)

Siis eihän tota nuhaisena pidä käyttää...

Höpsis höpsis - s i l l o i n h a n sitä juuri kannattaa käyttää! Nuhaisena sitä saa käyttää vaikka kymmenen kertaa päivässä. Limat tulee ulos eikä valu kurkkuun pyörimään ja yskää aiheuttamaan.

Sarvis käy sekä allergiseen nuhaan että flunssanuhaan. Olen itse onnistunut lieventämään ja jopa estämään räkätautivaihetta flunssassa, kun olen jo oireiden alettua huuhdellut useita kertoja päivässä ontelot. Enkä ole kuollut. Ja olen sentään käyttänyt jo 2,5 vuotta sarvista. :)

Edit lisäys: Minulla oli myös aluksi vaikeuksia sarviksen kanssa, koska ympärivuotinen nuhani oli tukkinut nenäni aika pahasti. Ensimmäinen kerta tuntui samalta, kuin joskus uimalassa kun menee vettä nenään - eli hyvin epämiellyttävältä ja paineiselta. Silmät ihan verestivät sen jälkeen. Oikean rutiinin löytämiseen auttoi kärsivällisyys, ja jo muutaman viikon päivittäisen käytön jälkeen osasin "tuhauttaa" vedet nenästä niin, että ne todella lähtivät eikä korvat menneet lukkoon, eikä vettä valunut nenästä enää joogatessa :D. Toisaalta uskon, että juuri sen kaiken kuonan lähteminen nenästä auttoi siinä, että sitä paineisuutta ei enää tuntunut. Se itse asiassa tuntuu nykyisin aika miellyttävältä, kun vesi vaan menee läpi. Paineisuutta tunnen silloin, kun nenä on todella tukossa, eli flunssaisena.

Silloin kun käyttökertoja on harvemmin, saattaa olla vaikeuksia löytää se oikea rutiini. Varsinkin tutustuessa uuteen sarvikuonoystäväiseen. :)

Ei muuta kuin kokeilemaan rohkeasti!
Robert
08.10.2006 22:55:36
Höpsis höpsis - s i l l o i n h a n sitä juuri kannattaa käyttää! Nuhaisena sitä saa käyttää vaikka kymmenen kertaa päivässä. Limat tulee ulos eikä valu kurkkuun pyörimään ja yskää aiheuttamaan.

Olen siis elänyt väärässä käsityksessä. Hyvä että levittämäni disinformaatio korjattiin:)
...And Justice For All
Coelhinho21
09.10.2006 22:45:15 (muokattu 09.10.2006 22:49:55)

Eilen sain hankittua (luvatussa aikataulussa, kun jo aiemmin liityin kerhoon) ja tänään pari kertaa testannu, tutustunu. Ei ollenkaan nin epämiellyttävää, ku ennakkoon aattelin, itseasiassa toinen kerta oli jo miellyttävä. Hankin samalla sellasen vesipiipun, mitä näillä palstoilla joku kehui.
Viitisen viikkoa ollut, ensin flunssan ja yskän suopealla avustuksella, ääni aika heikkona ja itse sitä vielä "avustin" tekemällä pari keikkaa ulkoilmalla. Siitä seurauksena ääni kokonaan pois. Lisäks vielä nelisen viikkoa ollut tupakkalakossa, niin nyt reilu parisen viikkoa yskiny paskoja keuhkoista ulos. Jospa tästä pikkuhiljaa alkais helpottaan ja ääniki paranisi. Tämän viikon vielä varannu lepoon, mut sit pitää alkaa jo treenaan.
..eli mun sarvis joutuu heti kovaan paikkaan.. se on muuten sininen.. :-)
Confidence is the feeling you have before you understand the situation.
Cutter
12.10.2006 16:31:11
Minulla on oikein kauniin punaisen värinen "sarvis". Se on tosi kiltti yksilö ja puhdistaa nenäonteloni tasaisin väliajoin. Huolehtii mun terveydestä. Sillä on myös oma koti ja sen nimi on Peetu.
"Turhaa..."
Mare552
21.10.2006 01:52:53
Mulla oli joskus vuosia sitten muovinen valkoinen. Laitoin siihen suolaa ja vettä. Kirveli aivan kamalasti. Sen koommin en ole koko elukkaa nähnyt.

Saatoin jopa tappaa sen. En ole varma.

Olikohan tuo sarvikuono ollenkaan. Vai joku muu kavala ja pirullinen otus....

Vai laitoinkohan sitä suolaa liikaa, jos vaikka yheksän prossaa? Minä kun pidän prosenteista.

Vaikuttais kyllä että ois mullekin hyvä tuommonen kuonolainen, kun on astmaa, allergiaa, apatiaa ja alkoholismia ym. Auttaakos tuo kuonokas näihin kaikkiin vaivoihin?

Ja uskallanko enää ottaa sellaista, jos taas kohtelen kaltoin herkkää otusta.
Mare552
21.10.2006 12:10:22
Löysinkin sen oman kuonokkaani ihan terveenä ja elävänä.

En näköjään ookkaan murhaaja.

Pyysin siltä jo anteeksi ja aion alkaa kokeilemaan, nyt kun oikomus alkaa lauluun perehtyä enempi ja tosissaan.

Jo siksikin että oppisin käyttämään hengitystäni ja kehoani paremmin. Myös äänitimpurin käsikirja odottaa, kiitos Tanjulin. Siinä taitaa kanssa olla paljon viisauksia.

Eka tunnilla jo olin ja olen hyvin positiivisesti yllättynyt.

On aivan toista opiskella viehättävän asiansa osaavan ohjaajan kanssa joka keskittyy vain minun vahvuuksiini ja heikkouksiini.

Viime vuonna olin laulukurssilla, siellä vain vain olisi pitänyt osata laulaa outo biisi nuoteista, seuraavalla tunnilla uusi biisi.
Sinällään ei senkään kurssin opettajassa vikaa ollut, varmasti asiansa osaava, mutta tuommoinen ryhmäjuttu ei vaan ole minua varten kun olen vasta laulun ekaluokkalainen.

Tämä on siis aivan toista. Vielä kun kotona malttaisi tarpeeksi harjuutella.

Ja nenä huuhtelun alan tänään, vaikka kuonokas onkin valkoinen ja vähän pelkään sitä vielä.
fifi
21.10.2006 20:17:30

Maren kirjoituksesta tuli mieleeni, että muistakaa oikea suolan ja veden suhde. (En muista sitä itse, koska minulla on tietty lusikka jota siihen käytän ja silmämääräisesti kaatelen sitä suolaa...)

Nimittäin: jos suolaa on joko liian vähän tai liian paljon, se tuntuu epämiellyttävältä, pistelevältä. Olen myös huomannut, että vaikka periaatteessa saa käyttää ihan tavallista ruokasuolaa, on merisuola silti parempi vaihtoehto. Merisuolaa saa nykyään pienikiteisenäkin kaupoista.

Reilu pari vuotta sitten kun ostin sarviksen, sen mukana ei tullut annostelulusikkaa. Kertokaapas, onko nykypäivänä paketin mukana sellainen?
RiikkaO
21.10.2006 23:21:33
Reilu pari vuotta sitten kun ostin sarviksen, sen mukana ei tullut annostelulusikkaa. Kertokaapas, onko nykypäivänä paketin mukana sellainen?

Ei ainakaan kesällä ostetussa paketissa ollut mukana. Oiskohan ne mun ongelmat voineetkin johtua väärästä suolamäärästä... en oo uskaltanu vielä kokeilla uudestaan.

Mites, ootteko kokeilleet Method Putkiston suolaa huuhteluun? Sitä mainostettiin jossain, että olis vielä parempaa ja miellyttävämpää, kuin merisuola. Mutta on niin kallista, että en viitsi pelkän huhun perusteella laittaa rahojani siihen.
tanjuli
21.10.2006 23:24:08

Mulla ainakin tuli. Hommasin parin kuukauden sisään pienen sinisen ystäväni.
[i hear voices but at least they're on tune]
Mare552
22.10.2006 01:53:23
Mulla on litran pullo apteekista ostettua keittosuolaliosta. Seossuhde 9 mg/ml.

Tarkoittanee että jos tekee kerralla satsin vaikka litran limupulloon, mittaa siihen 9 grammaa suolaa.

Ite aion tästä lähin tehdä valmiin annoksen litran pulloon, mulla tarkka vaaka.

Ja silloinhan se seos on oikea kun maistuu kyyneleiltä. Joten kokeilla voi kun tekee seoksen ja sitten vähän itkeä tirauttaa ja vertaa makuja. Siis kyynelnesteen vahvuistahan sen olla pitää.

Käytän sumutinta nenääni iltaisin ja muutenkin, mutta ne ovat älyttömän kalliita, eikä korkkia saa auki enää kierteillä.

Siksi ostin joskus yhen suihkupullon, tein sen kylkeen reiän ja täytän tuosta litran apteekkipullosta joka ei ole kallista.

Nyt taidan kyllä myös alkaa käyttää kuonolaista, tänään kokeilin sillä apteekkisuolalla, ja hyvin toimi.

Mutta kun saan punnittua oikean seoksen litran pulloon, voi sen suolamäärän laittaa myöhemmin vaikka apteekkimittaan ja tehä seos.

Mulla kun ei sitä annosmittaa ole, ja varmaan se eka kokeilu oli aivan järkky suolanen.
LNA
24.10.2006 16:45:35

Tai sitten vaan aina kun itkee niin ottaa kyyneleet talteen johonkin purnukkaan ja käyttää niitä sieltä.

Ainakin on luonnollisen vahvuista.
tiina62
24.10.2006 18:01:56
Tai sitten vaan aina kun itkee niin ottaa kyyneleet talteen johonkin purnukkaan ja käyttää niitä sieltä.

Ainakin on luonnollisen vahvuista.

Meiltä tuo taitais onnistua hyvin - viralliset itkijänaiset nääs.
Aurinkua päivään!
kipipi
26.10.2006 10:36:07
Ilmoittaudun!!
Maanantaina sain oman sarvikuonon, pieni on kotiutunut oikein hyvin ja työntekokin jo maistuu. :)

Minulla oli myös aluksi vaikeuksia sarviksen kanssa, koska ympärivuotinen nuhani oli tukkinut nenäni aika pahasti. Ensimmäinen kerta tuntui samalta, kuin joskus uimalassa kun menee vettä nenään - eli hyvin epämiellyttävältä ja paineiselta.

Minulla tuota tunnetta on vieläkin, vaikka olen käyttänyt päivittäin useampaan kertaan nuhan takia.
Helpottaa muuten huomattavasti oloa tuo huuhtelu. Ahtaat käytävät kun on (lääkärin mukaan, tiedä sitten mistä käytävistä puhui. Yrittiköhän se vihjailla minun suklaansyönnistä jotain? Täytynee hankkia Leveä kuljetus - kyltti), niin yleensä nuhassa olo on sietämätön. Hah. Se on nyt historiaa. Heil Sarvis!!
Ah niin, eksyin jo aiheesta. Osaisiko joku sarviksenkäytön seniori kertoa voisiko tuo epämiellyttävyyden tunne johtua nuhasta tai ahtaista käytävistä, vaiko molemmista, vaiko onko omistaja pitänyt sarvisraasua huonosti? :/
Ruokinnassa vikaa, vähemmän/enemmän mineraaleja? Ohjeistuksen mukaan kuitenkin pyritty toimimaan.

Ah, ja kyllä tuon mukana mittalusikka tuli.
Tavallisesta apteekista hommattu, sellainen paketti (saako tätä "mainostaa"?) jonka etupuolen kuvassa blondi täti huuhtelee sievää nenäänsä, pään vieressä hailakansininen ympyrä keskellään sarvikuonon siluetti jonkinlaisen antikristillisen mantran sanojen kiertäessä sitä. "Sarvikuono Sarvikuono, nenänhuuhteluun nenänhuuhteluun nenänhuuhteluun..."
insight
26.10.2006 11:35:24
Meiltä tuo taitais onnistua hyvin - viralliset itkijänaiset nääs.

Ootteko te niin kovia itkemään? =( Voih.. Kyllä mäkin tirauttelen aina välillä.

CryBaby
Paljon tietoa + sen jäsentäminen minä-tasolla = tunne
Black widow
03.11.2006 20:10:08

Autatteko tulevaa sarvikuonolaista? Meillä on asunnossa kosteusvaurio jonka vuoksi meikäläisellä on ollu viimesen kuukauden röörit aivan tukossa. Ei viittis itteensä lääkeaineilla kyllästää, joten tepsisikö tuo mainittu sarvekas kaveri tällaiseen tukkonenään? Ja alkaa jo itseänsä rueta harmittamaan, kun ei pysty kunnolla laulamaan. Puolen minuutin laulamisen jälkeen alkaa räkä kurlata joka paikassa.

Tää ois niinku tosi kiitollinen jos joku niinku osais auttaa. Niinku.
On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo -Nalle Puh
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)