parempi ku petrucci 23.10.2006 19:30:03 | |
---|
Hellou. Käyn tässä suurta sisäistä taistelua otsikon aiheesta. Olisi kiva saada kokemuksia soittajilta joilla on kokemusta sekä Yamahan että Rolandin rummuista. Ns. Vähän paremman hintaluokan setti olisi tarkoitus kotistudioon hankkia, vaihtoehtoina lähinnä Rolandin TD10 ja yammulta esim. DTXtreme. Kun noita vertailee niin molemmissa vaihtoehdoissa on puolensa. Yamahalla enemmän pädejä ja "peltejä", isommat pädit.. Rolandin soittotuntuma ja kuulemma paremmat soundit, vähemmän kaikkea ja pienet pädit (jotka ainakin äkkiseltään untuivat hankalilta soittaa, kepit kolisi jne. Kokemuksia olis kiva kuulla: Aiheuttaako noiden kumipädien hakkaaminen oikeasti rasitusvammoja? ***tuuntuuko vai tottuuko niiden epä-oikeaan tuntumaan vrt. Rollen kangaskalvot? Onko se Jammun basaripädikin kamalan tuntuinen soittaa vrt. Roland. Onko TD10:n soundit huomattavasti vai ollenkaan paremmat kuin nuo Jammun lippulaivan? Yamahaa en ole päässyt minnekään testaamaan, näyttää kuvissa kivalta ja netissä toiset kehuu hintaansa nähden hyviksi. |
Peicco 23.10.2006 20:54:01 | |
---|
Rolandin soittotuntuma ja kuulemma paremmat soundit... No tuossa on kaksi itselleni ehkä tärkeintä tekijää sähkörumpuja valitessani. Jos TD-10 tasoista settiä (nykyään moduli on TD-20) olet hankkimassa ei kumipadit ole mielestäni edes vaihtoehto. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
south_of_heaven 23.10.2006 22:07:08 | |
---|
Rolandin soittotuntuma ja paremmat soundit... no tässähän nämä pitkälti oman kokemukseni mukaan itki south_of_heaven |
http://www.spacebarhoppers.com/ |
Peicco 24.10.2006 08:48:00 | |
---|
Itselläni kyllä kädet tuntuvat hieman kipeiltä, kun on soitellut e-rummuilla. Olisi hauska saada kokemuksia noista Zildjianin anti vibe kapuloista http://www.thomann.de/thoiw3_zildji … sn=6d9d22ca583a0e809d64fd59768139bd Todella hyvät! Mulla oli vuosi sitten helvetinmoisia sormien nivelkipuja kun aloitin soittelun MIllenium MPS-300 setillä joka on kuin kirjan kansia koputtelisi. Tilasin sitten juuri nuo, mutta ilman nylontippiä. Helpotti paljon. Noilla mä soitan nykyäänkin. On mulla jotain Pro-Markiakin, mutta ne ei tunnu hyviltä. Ovat jotenkin liian kovat ja painavat. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
parempi ku petrucci 24.10.2006 14:06:41 (muokattu 24.10.2006 14:08:15) | |
---|
Homma selkenee kun vähän itsekin miettii. Kyllä se varmaan on sama homma kuin missä vaan soittimissa, eli soittotuntuma ennenkaikkea. Sitä ei saa enää jälkeenpäin. Ostaa ensin perussetin ja laajentaa sitten myöhemmin jos on rahnaa. Kävin soittelemassa Rolandin 12 settiä ja hyvä merkki sinällään että unohduin siihen kolistelemaan varmaan puoleksi tunniksi.. On kieltämättä ihan makoisat soundit, ainakin kuulokkeisiin. On nuo hinnat noilla vaan niin Törkeitä että pitäis kyllä löytää käytetty setti tai sitten laittaa silmät kiinni ja ojentaa vaan korttia myyjälle :) |
Youni 24.10.2006 15:22:21 | |
---|
ja pienet pädit (jotka ainakin äkkiseltään untuivat hankalilta soittaa, kepit kolisi jne. Mä en näkisi tätä ongelmaksi. Kyllä 8" alueelle pitäisi jo osua. Jollei osu, niin treeniä treeniä treeniä. Ainakin tuo osumatarkkuus kehittyy. "Käyttäkää sitä hakua, ja toisaalta älkää joka kohtaan itkekö turhaan sen haun käytöstä."
-Moderaattori |