Aihe: Uutta Reaperissa: ReaMote Network FX
1
PIM
21.10.2006 10:15:30
Reaper jatkaa käsittämätöntä kehitystahtiaan kolmen version viikkovauhdilla ja uusimmassa 1.32 versiossa uutena ominaisuutena on efektien etäkäyttömahdollisuus lähiverkon yli toisella koneella. Jos varsinaisesta raiturikoneesta uhkaa vääntö loppua niin valjastaa vaan toisen/toiset samassa lähiverkossa olevan koneen laskemaan osan efekteistä asentamalla sille Reaper ja käytettävät efktipluginit. Vastaavia ohjelmia on toki ollut ennenkin, mutta tuskin 40 euron raiturisoftissa, ja ominaisuuden käyttö ja käyttöönotto on tehty käyttäjälle todella helpoksi.
Niq
23.10.2006 16:47:12

Ootko testannut kuinka toimii käytännössä? Ois ihan mielenkiintoista kasailla koneenraadoista joku ja pistää treenikselle tuon 1GHz PIII:n seuraksi. Voi sitä tuulettimien hurinaa.. ;)
"I have a cunning plan" -Baldrick
Antti1
23.10.2006 16:55:01
Uuh, mitä mahdollisuuksia. Ootteko löytäneet muuten niiden mukana tulleiden plugareiden joukosta jotain oikeasti käyttökelpoista? Mulla alkaa mennä vähän usko niihin, kun ihan jokaikinen on tähän asti ollut miltei silkkaa paskaa. En mä niitä kaikkia oo tosin edes jaksanu kokeilla.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
PIM
23.10.2006 17:14:17
Ootko testannut kuinka toimii käytännössä?

Itse asiassa tuli kyllä pikaisesti kokeiltua ja tuntui jopa toimivan. Mitään massiivista rasitustestiä en tosin ajanut.
Aki
23.10.2006 18:43:01

mukana tulleiden plugareiden joukosta jotain oikeasti käyttökelpoista?
ReaComp on vallan kiva. Eikä ReaGatekaan ole pöllömpi.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Antti1
23.10.2006 19:22:18
ReaComp on vallan kiva. Eikä ReaGatekaan ole pöllömpi.

Okei, täytyy noita testailla vielä ennen lopullista tyrmäämistä. Jotkut niistä efekteistä on vaan ihan täysin käyttökelvottomia ainakin meikäläiselle. Käsittämätöntä pärinää ja pörinää.
Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun.
samulik
23.10.2006 21:59:09
Okei, täytyy noita testailla vielä ennen lopullista tyrmäämistä. Jotkut niistä efekteistä on vaan ihan täysin käyttökelvottomia ainakin meikäläiselle. Käsittämätöntä pärinää ja pörinää.

Ilmeisesti puhut nyt Jesusonic-efekteistä? Nehän ovat käsittääkseni pääasiassa käyttäjien tekemiä, joten taso vaihtelee, mutta mielestäni Reaperin mukana tulevat VST-efektit ovat kyllä erittäin hyviä. Ainoa miinus on mielestäni se, että noissa Reaperin VST-efekteissä ei ole lainkaan presettejä, joten pitää säätää itse alusta asti.

Kunhan MIDI-editointi saadaan Reaperissä vähän parempaan kuosiin, niin saavat ylihintaiset Sonarit ja Cubaset jäädä hyllyyn pölyttymään.
zekeode
23.10.2006 22:44:27

Ainoa miinus on mielestäni se, että noissa Reaperin VST-efekteissä ei ole lainkaan presettejä, joten pitää säätää itse alusta asti.

Tota preset-packia voi kyllä ihan ehdottaakin siellä foorumeilla. Tosin Justin on nyt lomalla, mutta eiköhän joku admin keräile sille noita uusia ideoita talteen. Varmaan moni komppais tota.
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
samulik
23.10.2006 23:40:42
Tota preset-packia voi kyllä ihan ehdottaakin siellä foorumeilla. Tosin Justin on nyt lomalla, mutta eiköhän joku admin keräile sille noita uusia ideoita talteen. Varmaan moni komppais tota.

On siellä muistaakseni ehdotettukin ja muutamia presettejä joku sinne postailikin, mutta täytyy tosiaan nostaa taas esille.

Justin tosiaan reagoi toisinaan aika hyvin ehdotuksiin: http://www.cockos.com/forum/showthread.php?t=3203 ja vähän myöhemmin: http://www.cockos.com/reaper/feat-ss.php :)
zekeode
25.10.2006 12:23:15

Kunhan MIDI-editointi saadaan Reaperissä vähän parempaan kuosiin, niin saavat ylihintaiset Sonarit ja Cubaset jäädä hyllyyn pölyttymään.

Hehee...Lainataas tuosta sun kirjoituksesta sitten toistakin kohtaa. :)

Justin oli tuonne loma-threadiin laittanu seuraavaa:

"just checkin' in, fyi I think one of the first things I'm gonna do when I get back is a midi overhaul.. have some good ideas of what to do internally"
And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert.
PIM
08.11.2006 08:46:17

Joko olet testannut Reaperin uusimmat midi-ominaisuudet? Pitäisi olla nyt paljon paremmassa kuosissa kuin vielä pari viikkoa sitten.
samulik
09.11.2006 23:37:55
Joko olet testannut Reaperin uusimmat midi-ominaisuudet? Pitäisi olla nyt paljon paremmassa kuosissa kuin vielä pari viikkoa sitten.

Kokeilin pikaisesti ja paremmalta vaikutti, mutta pitäisi ehtiä tehdä jotain oikeaa ennen kuin osaa lopullisesti sanoa. Ensituntuma on, että parannusta on tapahtunut, mutta ei ehkä vielä aivan tarpeeksi. Saattaa tosin olla pelkkä tottumuskysmys, joten katsotaan kunhan ehtii enemmän käyttää.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)