Aihe: Kolmas Nainen Lutakossa ke 18.10.
1
jannu
18.10.2006 00:53:53
Onkos keikalle menijöitä?

Veikkaisin, että kohtuullisen kovaa settiä tulossa.
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
Bonham
18.10.2006 08:57:36
Onkos keikalle menijöitä?

Veikkaisin, että kohtuullisen kovaa settiä tulossa.

No kovaa ja kovaa... Turussa olin katsomassa...
Opinions are like assholes, everybody's got one. (Harry Callahan)
jannu
19.10.2006 01:42:20 (muokattu 19.10.2006 01:43:05)
Komiata oli. Kyllä kelpaa uudella PA:lla.

Erästä täälläkin pyörinyttä kriitikkoa lainaten: "Kovia, vitun kovia!"
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
A.Starving
19.10.2006 18:03:54 (muokattu 19.10.2006 18:04:54)
Mimmostas settiä sieltä tuli, vetelikö alkuaikojen ränttätänttäralleja vai niitä lopunaikojen routainen maa- jollonjollon... haitari-iskelmiä?
It's not that I'm old, your music really does suck.
el Bastardo
20.10.2006 09:22:33
Komiata oli. Kyllä kelpaa uudella PA:lla.

Erästä täälläkin pyörinyttä kriitikkoa lainaten: "Kovia, vitun kovia!"

Ai säkin oli siellä, olis voinut törmätä... Aivan helvetin kova oli kyllä! Eivät vaan soittaneet Sähkökitaraa, hyvää tahtoa ja kavereita, mutta muuten en valita kyllä ollenkaan.
sirdickyj
21.10.2006 09:02:26
No kovaa ja kovaa... Turussa olin katsomassa...

äläs ny, 3. Nainen on sellanen, mist ei saa sanoa mitn negatiivista, kuten että ovat livebändinä kyllästyneen oloinen junttiryhmä, koska se on pyhän lehmän morkkaamista. Se on OLTAVA kova kun se on niin legendaarinen.

Ja biisithän kyllä on kovia, ja soitto pelaa ja lyriikat on a1-luokkaa. Ei siinä mitn.
Pataan! ...+alv.
oulukyllosa
21.10.2006 22:45:32

Jees Poks.Oulun keikalla (Club Teatria) Kolmas Nainen ihastutti minut hienoilla soundeillaan ja hyvällä miksauksella (mitä mä siitä tiedän tosin), laulu kuulosti erityisen hyvältä.Pauli oli oikein energinen ja skarppi ja malttoi keskittyneesti laulaa läpi keikan ilman oikomisia ja falskiksi heittäytymistä.En voinut olla vertaamatta Martti Syrjän vetoihin jossa em. ominaisuudet on välillä ollut jokseenkin päivastaisia.Mutta nyt menin niin pyhän lehmän kritisoimiseen, että lopetan alkuunsa.
- play some skynyrd, man -
Antti90
22.10.2006 22:43:37

Lahden Finlandia-Klubilla olin. Mie olen tällainen myöhäisherännyt, vasta viime talvena kolahti. Iskä on vanha musadiggari joten tulee eri biiseistä flashbackeja nuoruuteen, silloin jäi jo alitajuntaan.
Oli kyllä aivan mieletön keikka, kuin olis levyltä tullut ja näytti että oli ukoilla kivaakin siellä lavalla. Uskomatonta miten Paulin ääni on niin hienossa kunnossa edelleen. Wau. Iskäkin sanoi että aivan mieletön keikka.

http://irc-galleria.net/view.php?nick=Pikkelssi-&image_id=46111405

Oli kyllä upea lopetus kun pääsin ihan Paulille itselleen kertomaan miten hieno keikka oli ja kuinka hieno bändi Kolmas Nainen on.
Onneksi kerkesin näkemään livenä.
jannu
22.10.2006 23:24:12
äläs ny, 3. Nainen on sellanen, mist ei saa sanoa mitn negatiivista, kuten että ovat livebändinä kyllästyneen oloinen junttiryhmä, koska se on pyhän lehmän morkkaamista. Se on OLTAVA kova kun se on niin legendaarinen.

Ja biisithän kyllä on kovia, ja soitto pelaa ja lyriikat on a1-luokkaa. Ei siinä mitn.

Olitko itse paikalla yhdelläkään näistä menneen kiertueen keikoista? Vai mihin sä tän "livebändinä kyllästyneen oloinen junttiryhmä"-läpän perustat? Vuoteen 1994?
Tellervo
25.10.2006 15:22:38
Mukavaa että minunkin vanhaa ja ah niin epämuodikasta suosikkiani kehdataan täällä kehua. Vaihtelu virkistää. Suurimmaksi osaksi kun olen ollut havaitsevani kyseisen porukan ja sen nokkamiehen puuhien diggailun olevan juurikin lähinnä politically incorrect. Ja tutkimattahan toki on aina helppo hutkia.
Taidetta ilman aivoja.
tiukkapipo
26.10.2006 17:54:57

Itse näin kolmannen naisen aikanaan muutaman kerran jo ennen kuin bändi löi itsensä läpi, ja pidin bändistä sen vuoksi, että se oli livenä rytmisesti aikakautensa tiukimpia livebändejä - lähimpänä jotain ac/dc :tä (ihan totta :-) kuin mikään muu kotimaan pumpuista.

Itselleni bändi ei ole mkään pyhä lehmä, ja vähän kyllästyinkin siihen ajan myötä. Mutta minua myös alkoi aikanaan vähitellen korpeamaan tämä tiedostavien ja valikoivasti suvaitsevien tosirokkarien suhtautuminen bändiin.

Varsinkin stadin "rock-piireissä" bändiin suhtauduttiin pitkään (ja jotkut suhtautuvat vieläkin) pelkkien ruutupaita-mielikuvien perusteella yhtä ennakkoluuloisesti kuin joissain piireissä suhtauduttiin kaikkeen rock-musiikkiin demonisoiden se täysin:
http://www.youtube.com/watch?v=FdprM4C9edY

Tuo avarakatseisuus ja suvaitsevaisuus oli, ja on, aika suhteellista näissä rock-ympyröissä. Kolmatta naista haukuttiin stadissa junttimaiseksi ja sanoitukset oli jonkun city-lehden kriitikon mukaan potaskaa, mutta sitten kun bändi löi läpi, niin sitten se olikin yhtä-äkkisesti loistavaa ajankuvaa yms.

Olihan bändi joskus 94-keikoilla varmaan kyllästyneen oloinen, kun sitten hajosikin lopulta. Jos junttiudella tarkoitetaan maalaisuutta, niin sekin pitää paikkansa, mutta jos junttiudella tarkoitetaan tyhmyyttä ja tiettyä jämähtänyttä asennetta, niin kyllä aika monen 80-90 -luvun pintabändien livetallenteet ja haastattelut tuovat nyt katsottuna enemmän myötähäpeän punaa poskille kuin Kolmas Nainen.

Eput ovat olleet livenä vähemmällä kuuntelulla, mutta mitä heitä Ratinassa kuulin, niin mielestäni Martti Syrjä lauloi paremmin kuin koskaan - ei ollut laiskaa lain.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)