Peicco 23.10.2006 18:10:10 | |
---|
Mulla on akustinen virveli jonka tuumakoosta ei ole varmuutta. Pannussa ei ole missään mitään merkintää josta tuo selviäisi. Mittasin sitten vanteen sisäsyvyyden joka on 33cm = 12,99 tuumaa. Onko kyseessä 13" virveli vai mitaanko tuumakoon väärästä kohtaa? Ja mullahan ei ole yhtäkään 13" tai 14" tumaista kalvoa jolla testata tuo oikea tuumakoko. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
Tindrum 23.10.2006 18:46:21 (muokattu 23.10.2006 18:49:43) | |
---|
Kaikki rummut tehdään ns. alimittaisiksi. Tämä siksi, että kalvo asettuu paremmin reunaviisteen päälle. Jos mittaat rummun halkaisijan, sen tulisi olla 13" rummussa siis "hiukan" alle 13". Usein käytetty tarkka mitta moderneissa rummuissa on 1/8" alle tuumakoon (siis reilu 3mm). m© Lisätään vielä että jotkut valmistajat käyttävät vieläkin pienempia runkoja, jopa 5mm alle nimellisen tuumakoon. m©
Sovitaan sitten niin... |
Peicco 23.10.2006 20:43:50 | |
---|
Kaikki rummut tehdään ns. alimittaisiksi. Tämä siksi, että kalvo asettuu paremmin reunaviisteen päälle. Jos mittaat rummun halkaisijan, sen tulisi olla 13" rummussa siis "hiukan" alle 13". Usein käytetty tarkka mitta moderneissa rummuissa on 1/8" alle tuumakoon (siis reilu 3mm). m© Lisätään vielä että jotkut valmistajat käyttävät vieläkin pienempia runkoja, jopa 5mm alle nimellisen tuumakoon. Mutta mitataanko halkaisija sisämitasta vai ulkomitasta? En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |
Mutta mitataanko halkaisija sisämitasta vai ulkomitasta? Ulkomitasta. Muutenhan nuo 20 kerroksiset snaret olisi suhteellisen pieniä :) |
Peicco 23.10.2006 21:20:37 | |
---|
Ulkomitasta. Muutenhan nuo 20 kerroksiset snaret olisi suhteellisen pieniä :) Niinpä tietenkin. Ja kun nyt mittasin itse rumpukehikon ulkohalkaisijan sain tulokseksi 12,91 tuumaa eli tämähän on ihan selkeästi 13" pannu. Itseasiassa hyvä uutinen kun luulin alunperin tuota 14" pannuksi. En koskaan unohda kasvoja, mutta teidän kohdallanne olen valmis tekemään poikkeuksen. |