Aihe: Cover parempi kuin originaali?
1 2 3 4 534 35 36 37 38136 137 138 139 140
ötzi
21.10.2006 13:31:11
Diablon Dancing queen, sekä Adam strangen traveler, joka on cover vangeliksen biisistä Alpha
Kaikki ruoka ei ole perunaa, mutta kaikki peruna on ruokaa, paitsi peruna
Rattata
21.10.2006 14:00:33 (muokattu 21.10.2006 14:01:00)
Mä tykkään covereista joista on tehty omanlainen versio. Suoria kopioita (=raiskauksia) en voi sietää, esim. Limp Bizkit - Behind Blue Eyes (The Who) ja D.H.T. - Listen to Your Heart (Roxette). Jälkimmäisen kun kuulin niin meinasin tempasta tv:n paskaksi, sen verta räikeä kopio kyseessä. Roxette kuitenkin oli lapsuuden suuri suosikkini.

Sitten niitä hyviä. Siihen en ota kantaa ovatko parempia kuin alkuperäinen mutta ainakin onnistuneita.

Scissor Sisters - Comfortably Dumb (Pink Floyd)
A Perfect Circle - Imagine (John Lennon)
Deftones - Please Please Please Let Me Get What I Want (The Smiths)
Tori Amos - Smells Like Teen Spirit (Nirvana)
D'oh!
Meisseli
21.10.2006 14:08:05

Leningrad cowboysien stairway to heaven live-versiossa on alkuperäistä parempi soolo.
www.strangefruit-band.com www.ketolajawitikainen.com
Käyttäjätunnus
21.10.2006 16:15:47
Mielestäni Wasp on tehnyt Easy Livingistä todella mahtavan versionsa. Siitä pidän!

En oo tota kuullut mutta WASP:in coveri The Whon The Real Me:stä on kyllä mainio!
"Informaatio ei ole sama kuin tieto. Tieto ei ole sama kuin viisaus. Viisaus ei ole sama kuin totuus. Totuus ei ole sama kuin kauneus. Kauneus ei ole sama kuin rakkaus . Rakkaus ei ole sama kuin musiikki. Musiikki on kaikkein parasta!" -Frank Zappa
el Bastardo
22.10.2006 11:16:33
Tätä ei kyllä kukaan ole kuullut, mutta Ultra Bran versio hollantilaisen Teach Inin seitkytluvun euroviisuvoittajabiisi Dinge Dongista on monin verroin mahtavampi kuin alkuperäinen.
Sarko
22.10.2006 13:21:33
The Sonicsin coveri Louie Louie-standardista.
Stakes are high, but so am i.
Numbie
22.10.2006 15:44:04

The Sonicsin coveri Louie Louie-standardista.

Sonics vetää muutenkin nuo rokkistandardit paremmin ku kukaan.
PJS
22.10.2006 18:14:10

Cheap Trick - Day tripper, vähän niinku biitles mut paremmalla meiningillä ja säröillä.
The Smashing Pumpkins - Landslide (Fleetwood mac), mun korvaan miellyttävämpi tukinta
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
jannu
22.10.2006 19:57:51 (muokattu 22.10.2006 20:00:28)
Failure - Enjoy the Silence (Depeche Mode cover)

Rutkasti parempi ku alkuperänen. Failuren Ken Andrewsin lauluäänikin on miellyttävämpi.

En nyt tiijä onko parempi ku alkuperäinen, mutta ainakin kilometrin verran parempi kuin tää Lacuna Coilin uusi versio.

The Smashing Pumpkins - Landslide (Fleetwood mac), mun korvaan miellyttävämpi tukinta

Mun mielestä yksi bändin(Siis Pumpkinsin) historian hirveimpiä vetoja. Corganin vokaalit ei oo ikinä missään häirinnyt, muuta kuin tossa. Esim Dixie Chicksillä on huomattavasti miellyttävämpi versiointi.
Knight Rider - A shadowy flight into the dangerous world of a man who does not exist!
zahmbba
23.10.2006 06:18:03
Biisi: The Boys of summer
AP: Don Henley
Cover: The Ataris (Luu ulkona matkalla seikkailuihin..)

Komppaan. Nimenomaan tuota luu ulkona matkalla seikkailuihin - mielentilaa tuota kuunnellessa.
PJS
23.10.2006 10:19:13

Mun mielestä yksi bändin(Siis Pumpkinsin) historian hirveimpiä vetoja. Corganin vokaalit ei oo ikinä missään häirinnyt, muuta kuin tossa. Esim Dixie Chicksillä on huomattavasti miellyttävämpi versiointi.

Heh, mun mielstä just noi vokaalit tekee siitä niin hyvän. Muutenhan se on aika suoraan lainattu, mut jotenkin ne ehkä hieman "heikot" vokaalit antaa tähän tosi rehellisen tunnelman tähän biisiin. tykkään.
www.mikseri.net/funkbone Funk-rockia suoraan ytimestä.
shovi
23.10.2006 19:18:34
En tiedä onko tätä jo sanottu kun en jaksa koko keskustelua selailla, mutta aivan yli voimanen kaikista: Megadethin - Paranoid. tuhat kertaa parempi kun ozzyn versio ikinä... :)

No varmasti mutta entäs verrattuna Black Sabbathin "versioon"?
"Happiness to me is getting stoned." -Ozzy Osbourne
kippe-gerbiili
24.10.2006 17:10:50
No varmasti mutta entäs verrattuna Black Sabbathin "versioon"?

Sama pätee. Mustaine on vaan niin karvanen kaveri että se kyllä kiskoo sen meneen niin että siinä soitossa on kunnolla runkkua. No offence ozzyä kohtaan... Mitä voimme siis tästä päätellä. Ozzyltä puuttuu karvat...
Kukaan ei ole täydellinen samalla tavalla kuin minä...
Lesko
12.01.2007 12:43:54
Nyt sen keksin, mikä cover on parempi kuin originaali!

Stand by me on John Lennonin laulamana aivan järjettömästi parempi, kuin originaali Ben E. Kingin vetämänä!
"Mitä takoittaa groove?" "Sen voi parhaiten selittää kahdella sanalla, Led Zeppelin "
HaloOfFlies
12.01.2007 13:09:06

Foo Fighters - Baker Street. Parempi kuin Gerry Raffertyn alkuperäinen.
It's always funny until someone gets hurt, and then it's just hilarious. S.M.A.K.-jäsen #5
Blue Moon
12.01.2007 16:03:28

Nyt sen keksin, mikä cover on parempi kuin originaali!

Stand by me on John Lennonin laulamana aivan järjettömästi parempi, kuin originaali Ben E. Kingin vetämänä!

Heh, enpä voisi olla kanssasi enempää eri mieltä! :-)
BigPapa
12.01.2007 16:05:02

Oliks tää Henkan coveroima All Along The Watchtower jo täällä?
Kitaroita pitää soittaa. Ne tykkää siitä.
Veikko
12.01.2007 16:05:56
Heh, enpä voisi olla kanssasi enempää eri mieltä! :-)

Sama,
Ninni Poijärven versio Myrskypääskynen-piisistä on vähintään yhtä hyvä kuin J. Karjalaisen alkuperäinen ja hitusen parempikin, ainakin tänään.
kaasu pohjassa, käsijarru päällä
Sakmäster
12.01.2007 16:08:52
Jimi Hendrixin esittämä Fire, kuulostaa minun mielestäni paremmalta Kingston Wallin vetämänä.
Larsson bergeri
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)