Aihe: Orkesteri
1 2 3 4 5 6 7
mack the knife
22.10.2006 20:27:39
Mielestäni tanssiorkestereissa voidaan käyttää hyvinkin pieniä kokoonpanoja, koska esitettävä musiikki ei vaadi suurempia orkestereita. Beat ja foksi eivät mitenkään edellytä monipuolista soitinvalikoimaa vaikkei siitä kyllä haittaakaan olisi. Allaolevassa Suselin sivuilta kopioidussa listassa huomiota kiinnittää foksin ja beatin osuus 1990 -luvun menestysiskelmistä:

1990-luvun suosikit

1995 Myrskyn jälkeen foksi
1995 Satulinna beat
1996 Jaksaa vanhakin tanssia jive
1996 Oot täydellinen beat
1996 Pariisi Helsinki foksi
1997 Merimies humppa
1997 Seine foksi
1998 Andre foksi
1998 Sinisen taivaan sateenkaari foksi
2000 Vaskikellot beat

Mikä HELEVETIN foksi on Myrskyn jälkeen? Tuossa on taas se, miksi mä en tule ikinä ymmärtämään tanssi-ihmisiä. Ei se ole foksi, ei ja ei ja ei. Pariisi Helsinki on ja Pieni polku.
Hän vain juo jaloviinaa, viileää viinaa kuin vettä vain juo...
Tankero
22.10.2006 21:26:53
Mikä HELEVETIN foksi on Myrskyn jälkeen? Tuossa on taas se, miksi mä en tule ikinä ymmärtämään tanssi-ihmisiä. Ei se ole foksi, ei ja ei ja ei. Pariisi Helsinki on ja Pieni polku.

Mulle kerran joku väitti Pariisi-Helsinkiä, Andrea ja Seineä sufleksi.
Varmasti, vissiin.
mack the knife
22.10.2006 21:41:50

No vaikka shuffle, mutta Myrskyn jälkeen ei ole kumpikaan.
pekkajau
22.10.2006 22:05:24
Myrskyn Jälkeen taitaa mennä pecos-bill kompilla? Juu sufleja ne minustakin on ne rypäleenpoiminta-pohjaiset ranskalaulut enempi kun jotain svinkiä!
Joo sanoi Olli kun leipä loppu.
riff
22.10.2006 22:11:48
Myrskyn Jälkeen taitaa mennä pecos-bill kompilla? Juu sufleja ne minustakin on ne rypäleenpoiminta-pohjaiset ranskalaulut enempi kun jotain svinkiä!

Se on ihan sama, mitä nää rypääleenpoimintaseinet on. Levytetty sama biisi varmaan 50:llä eri nimellä. Seuraava on "Pariisi hukkuu koiran paskaan"! Musettehaitarilla turskutetaan introt ja väliosat. Hyhhyh!
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
pekkajau
22.10.2006 22:20:43 (muokattu 22.10.2006 22:21:45)
Se on ihan sama, mitä nää rypääleenpoimintaseinet on. Levytetty sama biisi varmaan 50:llä eri nimellä. Seuraava on "Pariisi hukkuu koiran paskaan"! Musettehaitarilla turskutetaan introt ja väliosat. Hyhhyh!

"Tarkoitus oli mennä Parisiin koiranpaskoja poimimaan..."
riff
22.10.2006 22:24:38
"Tarkoitus oli mennä Parisiin koiranpaskoja poimimaan..."

Onneks niitä ei enää juuri uusia ilmesty. Ei kestäis sitä paskaa enää yhtään.
Soittaja soittaa, haitaristi haittaa!
EP
22.10.2006 23:00:21

Juu, eiköhän ne suffleja ole..
pekkajau
22.10.2006 23:03:33
Juu, eiköhän ne suffleja ole..

Käsittääkseni tämä "Pariisi-Helsinki" on tehty pikkusen silleen vitsinä ...ihan kuin "Mummon Pelarguunia"-tango aikoinaan!
EP
22.10.2006 23:05:03 (muokattu 22.10.2006 23:05:39)

Kyllä minäkin inhosin tuota "Andreta" alkuun, mutta ihan hyvää tanssimusaa keikalla se on ollut ja tanssijat tykkäävät..
pekkajau
22.10.2006 23:13:24
Kyllä minäkin inhosin tuota "Andreta" alkuun, mutta ihan hyvää tanssimusaa keikalla se on ollut ja tanssijat tykkäävät..

Kyllä kansa tietää! Aikoinaan aliarvioin "Orvokkiseppele"- valssin alimpaan helvettiin ...mutta tässä kesällä kun jouduin opettelemaan ja sen yksissä häissä laulamaan ja se uppos kansaan kun häkä niin nyt se tulee laulettua joka keikalla ja sehän on hieno valssi!
mack the knife
22.10.2006 23:54:51
Mulle tässä oli nyt tärkeintä se, että Myrskyesa ei ole foksi. Olkoot muut mitä vaan. Toisaalta voihan sen Myrskynkin soittaa haitarifoksina, saatana. Loppujen lopuksi olen tietysti väärässä.
pekkajau
23.10.2006 00:26:49
Mulle tässä oli nyt tärkeintä se, että Myrskyesa ei ole foksi. Olkoot muut mitä vaan. Toisaalta voihan sen Myrskynkin soittaa haitarifoksina, saatana. Loppujen lopuksi olen tietysti väärässä.

Kyllähän jotkin "huugot" vetää ihan pokkana "Paratiisinkin" raakalauta-foxina keikoillaan ja keräävät silläkin haulit himaan!
Riksteri
23.10.2006 00:49:40

En ole varma tuon tekstin kirjoittajasta, mutta artikkelista saa sen käsityksen kuin se olisi lainattu Ahti Nikkosen väitöskirjasta Ravintolamuusikon ammatin nousu ja tuho? Saman nimisiä kappaleita on monta, Kari Jalkasen versiosta on kuitenkin kysymys. Myrskyn jälkeen on poutasää jne. Äänitettäkään en omista, joten en osaa olla asiasta oikein mitään mieltä. Kai sen kappaleenkin voi monella tavalla soittaa, foksinakin, mitä se sitten ikinä lieneekään?

http://www.susel.fi/index.php?optio … p;task=view&id=14&Itemid=89
Kun taas saapuu lenkki sininen, niin hyvä on, jos tunnen sen, hiljaisuuden,
pekkajau
23.10.2006 01:03:15
Kari T:llä on ilmiömäinen tapa ja taito riputella hittejään. Koskaan ne eivät ole kaikki samalla levyllä. Aina yksi hitti per levy ja siihen päälle sitten tätä tavallista tanssimusiikkia silleen "tunnit täyteen"!
Timi
23.10.2006 08:13:58
Kyllähän jotkin "huugot" vetää ihan pokkana "Paratiisinkin" raakalauta-foxina keikoillaan ja keräävät silläkin haulit himaan!

Kuulin rariosta parasiitin vissiin jotenski alkuperäisenä,ainakin luulen,eikä yhtäläisyyttä Baddingin versioon ollu ko melodiassa.Eli soittakaa minkälaisena haluatte.
Kylmän viileesti!
Sertzo S
23.10.2006 09:00:29
Kuulin rariosta parasiitin vissiin jotenski alkuperäisenä,ainakin luulen,eikä yhtäläisyyttä Baddingin versioon ollu ko melodiassa.Eli soittakaa minkälaisena haluatte.

Miksi ei saisi tuostakin biisistä tehdä erilaisia versioita komppia myöten?
Minun mielestä jopa pitääkin, sillä ei se biisiä huononna millään lailla.
Riksteri
23.10.2006 09:09:42
Miksi ei saisi tuostakin biisistä tehdä erilaisia versioita komppia myöten?
Minun mielestä jopa pitääkin, sillä ei se biisiä huononna millään lailla.

Jostain klasaripainoitteisesta musiikkisanakirjasta luin, että sellaiset iskelmät, jotka omaavat taiteellisia arvoja, muodostuvat klassikoiksi. Jos vaikka foksin sovittaa kovin taiteelliseksi, niin onko se sitten jotain muuta, enemmän kuin pelkkä foksi?
Kun taas saapuu lenkki sininen, niin hyvä on, jos tunnen sen, hiljaisuuden,
Sertzo S
23.10.2006 09:13:29 (muokattu 23.10.2006 09:13:43)
Jostain klasaripainoitteisesta musiikkisanakirjasta luin, että sellaiset iskelmät, jotka omaavat taiteellisia arvoja, muodostuvat klassikoiksi. Jos vaikka foksin sovittaa kovin taiteelliseksi, niin onko se sitten jotain muuta, enemmän kuin pelkkä foksi?

Päätelköön jokainen itse sitten sen taiteellisuuden ja arvon alkuperäiseen nähden.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)