finnisher 22.10.2006 19:10:54 | |
---|
Terve! Osaisikohan joku kertoa mitä käytännön eroa Line6:n TonePortilla ja GuitarPort RiffTrackerilla on? Käyttäjänä olisi aloitteleva kitaristi, joka hakee hieman syvyyttä uuteen harrastukseensa. |
Kasperi Tervonen 22.10.2006 22:16:51 (muokattu 22.10.2006 22:19:16) | |
---|
Laitanpas tähän samaan ketjuun kyssärin toneportista: Mistä oikein näen sen sen serial-numeron jonka avulla sen toneportin saa rekisteröityä niille line 6 sivuille? Käsittääkseni sen jälkeen sitä gearboxia pitäisi pystyä päivittämään... E: typo ja vähän muokkausta "Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro |
kojones 22.10.2006 22:19:39 | |
---|
Laitanpas tähän samaan ketjuun kyssärin toneportista: Mistä oikein näen sen sen serial-numeron jonka avulla sen toneportin saa rekisteröityä niille line 6 sivuille? Käsittääkseni sen jälkeen sitä gearboxia pitäisi pystyä päivittämään... E: typo ja vähän muokkausta Kurkkaahan sinne pohjaan.. |
Kasperi Tervonen 22.10.2006 22:22:07 | |
---|
Kurkkaahan sinne pohjaan.. Katohan perkele. :D Kiitoksia vaan! "Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro |
Ben_D 22.10.2006 23:42:38 (muokattu 22.10.2006 23:43:01) | |
---|
Katohan perkele. :D Kiitoksia vaan! Perin omituinen paikka laitteen sarjanumerolle :) http://www.fiercemetal.org |
Terve! Osaisikohan joku kertoa mitä käytännön eroa Line6:n TonePortilla ja GuitarPort RiffTrackerilla on? Käyttäjänä olisi aloitteleva kitaristi, joka hakee hieman syvyyttä uuteen harrastukseensa. Toneport on enemmän äänitykseen suunnattu paketti, RiffTracker taasen yksinkertaiseen nauhoitukseen, looppaamiseen ja harjoitteluun suunnattu setti. Toneport on selvästi monipuolisempi, koska sillä voi nauhoitella oikeastaan mitä vaan..vaikka laulua, bassoa tai kitaraa. Valitsisin noista varmaan Toneportin, siitä luulisi olevan iloa enemmän pidemmän päälle. Itse en tosin ole juuri hullaantunut mallinnussoftien soundeihin. Hyvienkin kaiuttimien kautta niissä tuntuu olevan jotenkin epäluonnollinen soundi jopa omalla raudallaan mallinnukset tekeviin laitteisiin (PODXT) ym. joten jos mahdollista, kokeile ennen ostoa. |
Ben_D 23.10.2006 08:48:18 | |
---|
http://www.fiercemetal.org |
kojones 23.10.2006 08:52:37 | |
---|
Mun mielestä PodXT paras mahdollinen kotinauhotus/soittelulaite. Tossa sample, jossa skitta vedetty PodXT:lla -> http://www.cs.helsinki.fi/u/jhentila/PodXT_Sample.mp3 Kumpaisenkin omistaneena täytyy todeta, että PodXt on pikkaisen mukavampi käyttää jos soitellaan vain kitaroita tai bassoja. Ja mallinnoksia taitaa olla vakiona enempi. Toneportin eduiksi voitaneen laskea myös mikkietunen ja mahdollisuus soitella vaikka kahdella kitaralla tai bassolla samaan aikaan. |
mab_ 23.10.2006 18:26:35 | |
---|
Valitsisin noista varmaan Toneportin, siitä luulisi olevan iloa enemmän pidemmän päälle. Itse en tosin ole juuri hullaantunut mallinnussoftien soundeihin. Hyvienkin kaiuttimien kautta niissä tuntuu olevan jotenkin epäluonnollinen soundi jopa omalla raudallaan mallinnukset tekeviin laitteisiin (PODXT) ym. joten jos mahdollista, kokeile ennen ostoa. Toneportin soundit kuulostaa itseasiassa todella huonoilta stereoitten kautta mutta kuulokkeitten kautta todella hyviltä, ainakin omaan korvaan. Olin (olen vieläkin) positiivisesti yllättynyt hankittuani Toneportin. Jos vertailukohtana käyttää esim. Korgin Toneworks 1500G:tä jonka myös omistan niin Toneport on aivan eri tasolla. Ei oikeastaan voi edes verrata. PODXT:tä ja Toneportia en valitettavasti ole päässyt testaamaan. Tää oli vaan Toneport- hehkutusta :) |
Kasperi Tervonen 23.10.2006 19:37:39 | |
---|
Toneportin soundit kuulostaa itseasiassa todella huonoilta stereoitten kautta mutta kuulokkeitten kautta todella hyviltä, ainakin omaan korvaan.. Mulla on homma juuri toisin päin, eikä kuulokkeidenkaan pitäisi ihan ritsat olla. (koss porta pro) Varmaankin aika pitkälti säädöistä kiinni(?), sillä en vaivautunut sitä soundia juurikaan muokkaamaan "kajarisoundista" kun pistin ne luurit päähän. "Mä haluisin joululahjaks ittelleni oman kitaran jos on kullattu floikka ja kaikkee siistii paskaa" -Pekka Poro |
finnisher 02.11.2006 23:54:14 | |
---|
Minkälainen tuon TonePortin "äänikortin" laatu on jos siihen liittää esim. Genelecin monitorit ja soittaa myös ihan musiikkia koneelta niiden kautta? |
migreeni 03.11.2006 01:14:08 | |
---|
|
mailbag 03.11.2006 08:25:42 | |
---|
|
Tolvanen 03.11.2006 12:11:36 | |
---|
|
Lancelot 03.11.2006 12:42:29 | |
---|
Meikäläisen musiikkinäytteestä löytyy muutama toneportilla tehty pätkä, säröllä ja ilman.. |
zekeode 03.11.2006 14:25:01 | |
---|
Meinäätteko juuri tätä härpäkettä? http://www.thomann.de/thoiw3_line6_toneport_ux2_prodinfo.html Ei kenelläkään sattuis olemaan ääninäytettä tolla TonePortilla vedetystä kamasta? Haluisin verrata tohon PodXT:hen. "The Big Bottom on the PODxt sounds the same as the Big Bottom on the TonePort, which sounds the same as the Big Bottom on the GuitarPort. Big Bottom in the Gearbox VST will be no different-- the model will be identical." Line6 foorumeilla on useita samanlaisia kommenteja. And the beer I had for breakfast wasn't bad, So I had one more for dessert. |
madu 03.11.2006 15:07:17 (muokattu 03.11.2006 15:09:23) | |
---|
|
Thanatopsis 03.11.2006 15:21:28 | |
---|
Minulle on epäselvää, että voiko näillä laitteilla nauhoittaa vahvistimen säröillä vaan pelkästään sen masiinan omilla mallinnuksilla. Olisi kiva, jos voisi piuhan tökätä ensin vahvistimesta podiin/toneporttiin/rifftrackeriin ja siitä tietokoneeseen ja näin käyttää vahvarin säröjä. Ehkä typerä kysymys mutta en todellakaan tiedä. Farewell happy fields.
Where joy forever dwells. |
kojones 03.11.2006 15:23:02 | |
---|
Minulle on epäselvää, että voiko näillä laitteilla nauhoittaa vahvistimen säröillä vaan pelkästään sen masiinan omilla mallinnuksilla. Olisi kiva, jos voisi piuhan tökätä ensin vahvistimesta podiin/toneporttiin/rifftrackeriin ja siitä tietokoneeseen ja näin käyttää vahvarin säröjä. Ehkä typerä kysymys mutta en todellakaan tiedä. Kyllähän tuo Toneport toimii myös ulkoisena äänikorttina ilman omia vahvistinmallinnoksiaankin. Mikin paikka ja linjatulot löytyy. |
SH1THEAD 04.11.2006 12:14:33 | |
---|
Minkälainen tuon TonePortin "äänikortin" laatu on jos siihen liittää esim. Genelecin monitorit ja soittaa myös ihan musiikkia koneelta niiden kautta? Itse en ainakaan huomannut mitään eroa integroituun äänikorttiin, kun käytin Toneportin kuulokelähtöä logitechin 2.1 kajarisettini kanssa. Ongelmana mulla olikin tuon Toneportin kanssa, kun ei suostunut ääntä mitään muuta reittiä ulostautumaan. En tiedä millainen ero on sitten verrattuna kunnon äänikorttiin. äsh :/ |