Aihe: Hyvä Reverb?
1 2 3
Flashboy
21.10.2006 15:06:21

Reverb puuttuu. Tarvetta olisi. Onko ehdotuksia?

Vahvistimena on Orange ad30htc. Siinä ei ole efektilenkkiä. Minä käytän vahvistimen omaa särökanavaa. Miksi jotkut sanovat että reverb tai delay pitäisi tulla vahvarin ja särön väliin?
Tompsi
21.10.2006 15:26:56
Reverb puuttuu. Tarvetta olisi. Onko ehdotuksia?

Vahvistimena on Orange ad30htc. Siinä ei ole efektilenkkiä. Minä käytän vahvistimen omaa särökanavaa. Miksi jotkut sanovat että reverb tai delay pitäisi tulla vahvarin ja särön väliin?

Testaa jotakin kaikuaskia vahvarin edessä, jos ei saundaa pahalta niin homma on ratkaistu. Jos taas saundaa aivan hirveältä niin olet kuin minä ja joudut keksimään jonkun muun ratkaisun ongelmaan. :I
Abraham
21.10.2006 15:29:09
Digikaikulaitteista Electro Harmonixin Holier Grail (itselläkin ostoslistalla) oli omaan korvaan mukavan monipuolinen ja söötti mutta hinta on varsin tuhti ja tukeva. Toinen mikä olisi myös mukava omistaa on tuo Rocktronin cyborg reverbi, jota en ole kuitenkaan päässyt missään testaamaan mutta ainakin musanäytteensä puolesta (rocktronin kotisivuilla) laite vaikuttaa enemmän kuin pätevältä. Jousikaiuista tulee ensimmäisenä mieleen tuo danelectron osuvasti nimetty spring reverb mutta sen kaikumainen kelpoisuus on jäänyt itselläni jotenkin tietoisuuden tuolle puolen.
Tomtom
21.10.2006 22:06:00
Multa löytyy sama vahvistin nuppiversiona. Hankin juuri torilta Akain Headrushin, missä löytyy upean reverbin lisäksi delay ja loopperi. En ole itseasiassa vielä ajanut tuota Orangella vaan microcubella himassa, mutta tähän mennessä olen varsin vakuuttunut Headrushin soundista. Reverbihän on tuossa oikeastaan nauhakaikusimulaattori, eli ikäänkuin se "alkuperäinen reverbin malli". Ei ehkä helpoin säätää verrattuna vaikka holy grailiin, mutta soundi korvaa kyllä.
"Jos tämä jatkuu pahasti, joudutaan menemään instanssiin." - Lasse Mårtensson
Freewheeler
21.10.2006 22:18:58
Multa löytyy sama vahvistin nuppiversiona. Hankin juuri torilta Akain Headrushin, missä löytyy upean reverbin lisäksi delay ja loopperi. En ole itseasiassa vielä ajanut tuota Orangella vaan microcubella himassa, mutta tähän mennessä olen varsin vakuuttunut Headrushin soundista. Reverbihän on tuossa oikeastaan nauhakaikusimulaattori, eli ikäänkuin se "alkuperäinen reverbin malli". Ei ehkä helpoin säätää verrattuna vaikka holy grailiin, mutta soundi korvaa kyllä.

Headrush on kylläkin delay, ei reverbi. Hyvä sellainen!

Paras reverbi pikkupurkissa löytyy Line6 Verbzillasta. Niitä on siinä melkoinen määrä, kaikki hienoja.

Oikeesti.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Tomtom
21.10.2006 22:40:20
No joo, nauhakaikusimu vs. kaiku. Ei tietty ihan sama jos pilkkuihin yhdytään.
Aki
21.10.2006 22:58:13

Miksi jotkut sanovat että reverb tai delay pitäisi tulla vahvarin ja särön väliin?
Koska sinun tapauksessasi vahvistimen gain vahvistaa myös kaiun määrää, ja särötetty kaiku on hyvin kummallisen kuuloinen. Gain myös vaikuttaa särön määrään.

Verbzilla lyhyen kokeilun perusteella kyllä vakuutti. Kyllä sulle joku efektiloopin siihen Appelsiiniin tekee.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Swan
21.10.2006 23:01:20 (muokattu 21.10.2006 23:01:36)
Kyllä sulle joku efektiloopin siihen Appelsiiniin tekee.

Nyt innostuin ja kunnolla. Kuinka paljon tuollaisen teettäminen AD30:een kustantaa? Vaihdan vahvaria saman tien, jos hinta on inhimillinen.
mcmies
22.10.2006 13:18:33
Spring Kingiä olen kokeillut, mutta en vakuuttunut vekottimesta. Ilmeisesti jousipakka on yksinkertaisesti liian pieni.

Purkkikaiuista Holy Grailia paljon kehutaan. En ole sitä kokeillut, mutta Bossin vastaava asiansa ihan hyvin ajava purkki RV-5 mulla on. Se on nykyään mulle tarpeeton, joten sen saa halutessaan ostaa pois...
Swan
22.10.2006 22:10:51
sitten otat muhun yhteyttä ja kärräät tuon classicin mulle... :)

Voin myydäkin, mutta kärräämään en rupea. ;) Pitäis nyt ekana saada tuo luuppihomma selville.
Nacher
23.10.2006 00:45:20
Itse en ole kuullut vielä yhtään HYVÄÄ purkkireverbiä, siis sellaista, joka pärjäisi edes keskitasoiselle vahvistimen omalle jousikaiulle. Tästä syystä suututtaakin hitosti, kun vahvareista (jopa parin tonnin hintaisista) jätetään reverbiä pois. Itse en ainakaan jatkossa osta varmaan mitään nuppia, jossa ei ole jousikaikua omasta takaa.
Captain Farrell
23.10.2006 06:27:24
Mulla on Line6 Verbzilla. On hyväsaundinen purkki. Erilaisia kaikuja siitä löytyy paljon - osa hyödyllisiä, osa hyödyttömiä.
Badger and Bunny have got a secret hiding place in the forest.
Wahi
23.10.2006 10:07:56
Voin myydäkin, mutta kärräämään en rupea. ;) Pitäis nyt ekana saada tuo luuppihomma selville.

Ja sitten kun kyllästyt Orankiin, niin voit pistää tänne päin tulemaan. :)
Freewheeler
23.10.2006 11:00:36
No joo, nauhakaikusimu vs. kaiku. Ei tietty ihan sama jos pilkkuihin yhdytään.

Otsikossa puhutaan reverbistä, joka on eri juttu kuin delay.

Akai Headrush on oiva delay, ei reverb.
Ei vinopäähevikeppejä mulle, kiitos.
Ziggy Bubba
23.10.2006 12:06:26

Mulla on Line6 Verbzilla. On hyväsaundinen purkki. Erilaisia kaikuja siitä löytyy paljon - osa hyödyllisiä, osa hyödyttömiä.

Taitaa olla aika pitkälti samoja mallinnoksia kuin Pod XT:eissä, eli oikein hyviä ovat minunkin korvaan. Tuo laitteen digitaalinen toimintamalli vaan taitaa ajaa kovimmat putki- ja analogipuristit tiehensä.
www.mikseri.net/sigkk My musique
Tomtom
23.10.2006 12:42:29
Otsikossa puhutaan reverbistä, joka on eri juttu kuin delay.

Akai Headrush on oiva delay, ei reverb.

Myönsin jo virheeni, ota pastilli. Headrush on sitäpaitsi " tape delay/tape echo/looping recorder" - ei delay.
Swan
23.10.2006 12:48:56
Ja sitten kun kyllästyt Orankiin, niin voit pistää tänne päin tulemaan. :)

Miten niin kun? Mä siirryn Orangen tukijaksi kokonaan. ;)
J.Hollström
23.10.2006 12:53:44
Itse en ole kuullut vielä yhtään HYVÄÄ purkkireverbiä, siis sellaista, joka pärjäisi edes keskitasoiselle vahvistimen omalle jousikaiulle.

Oletko kokeillut Electro Harmonixin Holier Grailia?
"Mun mielestä fenkut, ja nimenomaan vanhat, tuntuvat, näyttävät ja kuulostavat ylivoimaisilta" - Le Haba
mcmies
23.10.2006 20:35:47
Itse en ole kuullut vielä yhtään HYVÄÄ purkkireverbiä, siis sellaista, joka pärjäisi edes keskitasoiselle vahvistimen omalle jousikaiulle.

Suurin piirtein voisin allekirjoittaa tämän. Bossia lukuun ottamatta ei ole tullut muita purkkikaikuja edes kokeiltua, kun styrkkarissa on nykyään hyvälaatuinen jousikaiku. Ei se digipurkki kelvoton ole, mutta jousikaiku on kuitenkin parempi.
‹ edellinen sivu | seuraava sivu ›
1 2 3
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)