Aihe: Queen
1 2 3 4 517 18 19 20 2180 81 82 83 84
-Cale
22.10.2006 18:31:54
Makuasioita. Joku tykkää, toinen ei.

No kyllä sen ymmärrän, en vaan jaksa joka helvetin kommenttiin laittaa et "musta" ja "mun mielestä"... Luulis et ihmiset ymmärtää sen sanomattakin, mutta kun ei niin ei!
Mustikkamuffinssi
22.10.2006 18:38:50
No kyllä sen ymmärrän, en vaan jaksa joka helvetin kommenttiin laittaa et "musta" ja "mun mielestä"... Luulis et ihmiset ymmärtää sen sanomattakin, mutta kun ei niin ei!

Rauhassa vaan. Eiköhän ihmiset tajunnut, että puhuit vaan ihan omasta mielipiteestäsi, kun suurin osa tämän topicin lukijoista on kuitenkin varmaan eri mieltä. Se oli enemmänkin semmoinen mun oman viestin pohjustus kuin suoranainen kommentti sun tekstiin. Mutta pitää olla varovainen kun tulee haukkumaan Freddietä Queen-topiciin.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
-Cale
22.10.2006 18:46:55
Rauhassa vaan. Eiköhän ihmiset tajunnut, että puhuit vaan ihan omasta mielipiteestäsi, kun suurin osa tämän topicin lukijoista on kuitenkin varmaan eri mieltä. Se oli enemmänkin semmoinen mun oman viestin pohjustus kuin suoranainen kommentti sun tekstiin. Mutta pitää olla varovainen kun tulee haukkumaan Freddietä Queen-topiciin.

No en mä Freddietä niin suoranaisesti haukkunut, sanoin vaan että pidän Brian Mayn laulusta enemmän ja että Queenissa ärsyttää vain lähinnä Freddien laulu, ei sekään aina. Arvostan kuitenkin Freddietä ja hänen saavutuksiaan ja kaikki rauha hänen sielulleen! R.I.P :)
Mustikkamuffinssi
22.10.2006 18:49:53
No en mä Freddietä niin suoranaisesti haukkunut, sanoin vaan että pidän Brian Mayn laulusta enemmän ja että Queenissa ärsyttää vain lähinnä Freddien laulu, ei sekään aina. Arvostan kuitenkin Freddietä ja hänen saavutuksiaan ja kaikki rauha hänen sielulleen! R.I.P :)

Jep. Mä herkkänahkaisena Freddiefanina vain ymmärsin tuon "ärsyttää" verbin liian voimakkaasti. Tästä on hyvä jatkaa. Ja komea geeällä sulla.
"Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää." kalamies#45 >-)))>
jjussila
22.10.2006 18:50:31
Ei laula. May on suurenmoinen kitaristi mutta livenä laulunsa on monesti epävireistä.

Lauluun en ota kantaa, mutta mielestäni Mr May on ehdottomasti parhaimmillaan studiokitaristina: tyylitajuisesti, helekatin hienoin harmonioin ja ilman yletöntä tilutusta. Alkuaikojen livetaltioinneissa soittaa hyvinkin vetreästi ja monipuolisesti, mutta myöhemmissä taltioinneissa soitto on paljon "kulmikkaampaa".
.. näin!?..
-Cale
22.10.2006 19:04:16 (muokattu 22.10.2006 19:12:29)
Jep. Mä herkkänahkaisena Freddiefanina vain ymmärsin tuon "ärsyttää" verbin liian voimakkaasti. Tästä on hyvä jatkaa. Ja komea geeällä sulla.

Okei... Ja kiitos! Tosin mulla ei ole tuon värinen mikä on tuossa avatarissa, vaan se on tuollainen "erikoisen" valkoinen, kun katsoo valoa vasten niin se heijastaa hieman sinistä.

Edit: http://images.google.fi/images?q=g% … FI:official_s&start=60&sa=N

Täysin samanvärinen kuin tuo ensimmäinen valkoinen tuossa, tosin muuten vähä erilainen... Juu menee vahvasti offtopikin puolelle, pahoitteluni.
Ukko
22.10.2006 19:20:07

Lauluun en ota kantaa, mutta mielestäni Mr May on ehdottomasti parhaimmillaan studiokitaristina: tyylitajuisesti, helekatin hienoin harmonioin ja ilman yletöntä tilutusta. Alkuaikojen livetaltioinneissa soittaa hyvinkin vetreästi ja monipuolisesti, mutta myöhemmissä taltioinneissa soitto on paljon "kulmikkaampaa".

Kyllä May myöhemmissäkin live tallenteissa soittaa äärimmäisen tiukasti eli herra on soittajien eliitti kastissa. Tosin heillä myös vaikutti verhojen takana soittaja joka myös päästettiin julkisesti esiintymään vaiheessa x. Mutta May on äärettömän kova kepittäjä studiossa ja livenä.
jjussila
22.10.2006 19:28:41 (muokattu 22.10.2006 19:29:03)
Kyllä May myöhemmissäkin live tallenteissa soittaa äärimmäisen tiukasti eli herra on soittajien eliitti kastissa. Tosin heillä myös vaikutti verhojen takana soittaja joka myös päästettiin julkisesti esiintymään vaiheessa x. Mutta May on äärettömän kova kepittäjä studiossa ja livenä.

Live killers / Live at Wembley: eikös noissa ole selviä eroja....ja tuossa Killers - hommassa ei tainnut stuntteja olla....
.. näin!?..
Roger
22.10.2006 20:10:24 (muokattu 22.10.2006 20:27:32)

Tarkoittanet "The Wizard" Spike Edneytä, joka tuli Wembley livellä soittamaan Hammer To Fall'ia lavalle. Edneyhän oli varsinaisesti Queenin kiertue-kosketinsoittaja Works ja Magic -kiertueilla ja jonkin verran mies soitti myös kitaraa, mutta 99%:sesti May hoiteli kiertueilla kitaroinnit...
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
Roger
22.10.2006 20:11:39

Live killers / Live at Wembley: eikös noissa ole selviä eroja....ja tuossa Killers - hommassa ei tainnut stuntteja olla....

aijaa... no ei ehkä stuntteja mutta studiokikkailua senkin edestä :)

http://qzboots.ultimatequeen.com/pages/lkanalysis.htm
"Life is what happens to you while you're busy making other plans." - John Lennon
jjussila
22.10.2006 20:46:03
aijaa... no ei ehkä stuntteja mutta studiokikkailua senkin edestä :)

Noista tsydeemeistä en tiennytkään; yleensä tuon ajan live = live, mutta näemmä editointivaiheessa tämä autenttisuus on unohdettu;
btw: en ole muuta mieltä ollutkaan, kuin että May on ollut kautta linjan kova, mutta mielestäni noissa alkuaikojen jutuissa oli enemmän luovuutta ja tietynlaista virtuositeetia mukana (mulla on koko tuotanto; eli kosketuspintaa löytyy).....
.. näin!?..
Flash
23.10.2006 08:55:32

No olihan tuolla sentään muutama ihan "kokonainenkin" biisi. :)

Noista tsydeemeistä en tiennytkään; yleensä tuon ajan live = live, mutta näemmä editointivaiheessa tämä autenttisuus on unohdettu;

No tuo väite ei täysin pidä paikkaansa. Tuon ajan livet harvemmin olivat autettisia livejä. Frampton Comes Alive ja Kissin levyt tulevat ainakin heti mieleen.
Live Music Is Better!
-Cale
23.10.2006 22:38:09
Tietääkö kukaan mitä efektiä/efektejä May käyttää I Want To Break Free -biisin soolossa? Todella maukkaan kuuloista :)
kk80
23.10.2006 22:47:42 (muokattu 23.10.2006 22:48:10)
Niin, on tullut jo esille mutta alleviivataan: Queen ei käyttäyt soittajia esiripun takana. Tietyt, yhden käden sormilla laskettavat kappaleet vaativat ylimääräisen kosketinsoittajan / rytmikitaristin mutta näissä hommissa esiintyivät soittajat ihan julkisesti bändin mukana lavalla. Mitään vedätystä ei siis tapahtunut vaan livenä vedettiin livenä, Bohemian Rhapsodyssä käytettiin taustanauhoja oopperaväliosassa ja silloinkin yhtye poistui lavalta.

en ole muuta mieltä ollutkaan, kuin että May on ollut kautta linjan kova, mutta mielestäni noissa alkuaikojen jutuissa oli enemmän luovuutta ja tietynlaista virtuositeetia mukana (mulla on koko tuotanto; eli kosketuspintaa löytyy).....

Mayn pitäminen pelkkänä loistavana studiokitaristina on kardinaaliluokan aliarviointia. Livenä todella kova soittaja. Suitsutuksen vastapainona voisi sanoa, että minäkin kaipaisin enemmän improvisointia ja luovuutta Mayn soittoon. Esim. se "Brighton Rock" -kitarasoolo on upea, mutta sitä on veivattu neljättä vuosikymmentä saman kaavan mukaan. Mayn on muistaakseni itsekkin blogissaan voivotellut sitä ettei "uskalla" improvisoida tarpeeksi.

Tosin mainittakoot että Mayn haukkuminen on samaa kuin jos jaksaisi napista Ferrarin olemattomista tavaratiloista.

By the way, netistä saattaa vielä löytää noita Innuendon USA promokiertueella soitettuja radiokeikkoja. Keikoilla May soitti hienon kuuloista settiä Queen kappaleiden päälle. Ainakin näissä pätkissä herra tuntui improvisoivan oikein hienosti...
Pro Helminen. Raipe Vancouveriin 2010!
kk80
23.10.2006 22:52:21
Tietääkö kukaan mitä efektiä/efektejä May käyttää I Want To Break Free -biisin soolossa? Todella maukkaan kuuloista :)

Studioversion kitarat on soitettu kitarasyntikalla. Näin olen ainakin antanut itselleni ymmärtää. Veikkaisin että John Deaconin idea, eikös Backchatiinkin deaky hallunnut synakitarat...
-Cale
24.10.2006 17:59:50
Studioversion kitarat on soitettu kitarasyntikalla. Näin olen ainakin antanut itselleni ymmärtää. Veikkaisin että John Deaconin idea, eikös Backchatiinkin deaky hallunnut synakitarat...

No mietinkin että miten tuollainen saundi on saatu aikaan... Että tuossa voi olla hyvinkin perää.
Brian May jr.
24.10.2006 20:58:09 (muokattu 25.10.2006 16:46:07)
Anteeksi kun edelleenkään pidä Queenin ekasta ja tokasta, olen yrittänyt tosissaan. :-(

Mä muuten hoidin kakkosen tuossa eräänä päivänä kotiin, siitä vähän kommenttia: kyseessä on mielestäni varsin hyvä levy, joka ei ole vielä sitä klassisinta Queenia, mutta sensuuntaisia merkkejä on jo ihan selvästi kuultavilla, esimerkiksi Mayn kitaramatot ja taustakuorot. Sävellykset ovat suurimmaksi osaksi hyviä, mutta sellainen perushevittely pistää kyllä hieman korvaan. Esimerkiksi The White Queen(As It Began) on mielestäni todella hieno biisi...ihan siihen saakka kun kertsi räjäytetään käyntiin. Hemmetinmoinen antikliimaksi kappaleelle joka siihen saakka on kasvanut todella hienolta, mutta kaipa sitä on annettava hieman ajan hengelle anteeksi(Zepu-vaikutteista ei ihan vieläkään olla kokonaan päästy?).
Vettä!
kk80
24.10.2006 23:03:33 (muokattu 24.10.2006 23:05:47)
Mä muuten hoidin kakkosen tuossa eräänä päivänä kotiin

Nimimerkkiisi nähden olet aika myöhään liikenteessä, no parempi myöhään kun ei ollenkaan. Itse lasken Queen II yhtyeen parhaimpiin hetkiin. Eli ehdottomasti kannattaa tsekata jos yhtyeestä on kiinnostunut. II erottuu tyyliltään / teemaltaan vahvasti yhtyeen muusta tuotannosta.

Sävellykset ovat suurimmaksi osaksi hyviä, mutta sellainen perushevittely pistää kyllä hieman korvaan. Esimerkiksi The White Queen(As It Began) on mielestäni todella hieno biisi...ihan siihen saakka kun kertsi räjäytetään käyntiin.

Livenä White Queen toimi ehkä studioversiota paremmin. Omasta mielestäni heikoin lenkki levyllä on se Taylo... eikun Meddows-Taylorin tylsä Loser In The End. Sen sijaan Nevermore - The March Of The Black Queen sikermä on ehdotonta huippua.

Kannattaa myös tsekata II:n sessioissa äänitetty, b-puoleksi tipautettu Mad The Swine. Swine sisältää paljon noita tuttuja Queen -elementtejä: laulu stemmat, harmoniat jne.
Innuendo
24.10.2006 23:37:24
Kannattaa myös tsekata II:n sessioissa äänitetty, b-puoleksi tipautettu Mad The Swine. Swine sisältää paljon noita tuttuja Queen -elementtejä: laulu stemmat, harmoniat jne.

Tarkoitat kai siis sitä ensimmäistä levyä - nimeltään Queen. Sitä ei siis tehty Queen II:n aikaan. Ja vielä selvennykseksi huomautus että Mad The Swine julkaistiin B-puolella vasta vuonna 1991 Headlong-singlellä (12" ja CD-single).
Selvä pyy, humalainen fasaani.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)