![]() 22.10.2006 19:09:55 | |
---|---|
Jos ne tarkastaa vain yhdestä paikasta ja pelaavat sen mukaan. Niinpä. Keski-Eurooppa on aika laaja käsite. Kait sieltäkin yksi kallis liike löytyy kun etsii. "Onni on kuin jazzia. Jos joudut kysymään mitä se on, et luultavasti saa koskaan tietää."
kalamies#45 >-)))> | |
![]() 22.10.2006 19:13:00 (muokattu 22.10.2006 19:18:34) | |
En halua ko. liikettä puolustella, mutta Twinkle on tainnut katsoa vääriä tuotteita. Kyseisessä liikkeessä on esim. Peavey 6505+ nuppi ja kaappi hintaan 1999e. Vastaava setti Thomannilta (jonka uskon olevan vertailukohde) näyttää ko. setille hintaa: nuppi 1379e ja kaappi 815e + 20e toimituskulut = 2214 euroa. Jollei matematiikkani ihan heitä häränpersettä, niin onhan 1999e selkeästi halvempi. PS. plus vielä se, että tuote tulee Thomannilta kun tulee. Riippuu ihan varastotilanteesta. Tuosta sen saa heti mukaansa. Ainoa miinus on se, että Suomessa ammattivälineillä on 6kk-12kk takuu. Thomannilta saa useamman vuoden samalla kertaa. Kettumaista se on silti lähetellä nuppia takasin saksaan jos jotain häikkää esiintyy. Se on varmaa että täällä ei maahantuoja huolla sitä sillä se ei ole häneltä ostettu. Jokainen tallustaa tyylillään... PPS. Toinen liikkeessä oleva 1999e tarjous on tuo Marsun Mode4 nuppi ja kaappi. Thomannilla nupin hinta 1190e ja kaapin 966e + postit. Eli yli 2000e sekin T-kaupassa. Tuohan on jo kerrassaan poikkeuksellista että hinnat on alle T-kaupan. Monessakaan paikassa Suomessa näin ei ole, ei ainakaan suoraan hintalapun perusteella (tinkiminen sitten erikseen). These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 22.10.2006 19:24:44 | |
Palatakseni hieman aiempaan: Pitää paikkansa. Olet hyvä laskemaan. Mielestäni laatuun kannattaa sijoittaa, sitäpaitsi 500 eukkoa ei ole paljon hyvästä kitarasta. Ja mikäli se kuuluisa alkuinnostus sattuu lopahtamaan, niin minkä tahansa listassani olleista saa myytyä samalla hinnalla tai kalliimmalla pois (hyvällä soittimella innostus lopahtaa harvemmin). Yritäpä myydä parin vuoden päästä käytettynä parinsadan postimyyntikitaraa... luuletko, että saat omasi pois kun saman mattopiiskan saa uutena toomannilta? Esim. pyydetty 500 euroa tuosta Hamburg Rickenbackerista kunnon laukun kanssa on todella hyvä hinta, jota olisi varaa nostaa noin 100-150 tai jopa 200 euroa tilanteesta riippuen. Lisäksi kokemuksesta tiedän että siinäkin tapauksessa on todellakin aivan toisen luokan kitara soundiltaan ja tuntumaltaan verrattuna esim. siihen suosikki pasifikaan. Listani halvin taisi olla se Yamaha SG200... 290 euroako se nyt oli. No vaikka se olisi ollut 350 niin se olisi yhä naurettavan vähän sellaisella tatsilla varustetusta kitarasta, joka tuossa tapauksessa on kyseessä. Tässä on sellainen ongelma, että kovin usein ensimmäistä soitinta ei makseta omasta pussista, vaan se on pappa (eller mamma) som betalar. Silloin on aika turha alkaa ruinaamaan 100-200 euroa lisää budjettiin kertomalla, kuinka paljon parempi soitin toinen olisi. Aika monessa kodissa vastaus on yksipuolinen ei. Vanhempana omiosta palkoistaan maksaessa on tietenkin helppo venyttää budjettia, tai vaikka tuplatakin se tuollaisissa summissa. Mä huomasin tämän parhaiten tuossa puolisen vuotta sitten, kun velipoika oli ostamassa kakaralleen kitaraa ja vahvistinta. Vaikka mä kuinka yritin perustella "parempien" soittimien arvoista, niin eiköhän sinne kotiin kuitenkin päätynyt tuollainen Ibanezin Jump Start Kit (kösenytoli?). Sitä sitten säätäessä broidi alkoi itsekin hehkuttaa, josko sitä taas vuosien jälkeen ostaisi itselleenkin jonkin luutun ja alkaisi taas vähän soittelemaan. Eipä auttanut siinäkään vaiheessa perustella paremmasta kitarasta, vähän kalliimmalla hinnalla.......halvemmallahan saa kuitenkin vahvarinkin mukaan. Noh, se kitara on kuitenkin vielä ostamatta, ja ehkä mä kerkeän sen kerettiläisen vielä käännyttämään...... | |
![]() 22.10.2006 19:31:50 | |
jooh, miksei? takuu ja palautusoikeus ovat voimassa ihan yhtä hyvin kuin kaupasta ostetulle tuotteelle. Takuun olen muuten saanut kyllä kaikille ostamilleni kitaroille siitä huolimatta, että olen ostanut ne käytettynä. Esim. Kitarapajassa se taitaa olla peräti 12kk. Eipä silti ei niissä mitään vikaa ole ollut. Se tietysti riippuu vähän siitä, mistä liikkeestä ostaa, mutta kyllä Suomessa oikeasti on todella turvallista ostaa soittimia myös käytettynä melkeinpä mistä tahansa soitinliikkeestä. Mitä takuuseen tulee niin minä ainakin käyn mieluummin kotimaisessa liikkeessä juttelemassa mahdollisista ongelmista. Jos toinen vaihtoehto on se, että soittelen verkkokaupan puhelinvaihteeseen tai lähettelen bittiavaruuteen katoavia sähköposteja jollekin kuvitteelliselle Güntherille, jonka edustama postimyyntiluettelo on laitteeni myynyt. Mutta totta, jokainen tyylillään ja hyvä niin... Tämä keskustelu on jo muutenkin mennyt melkoiseksi farssiksi. | |
![]() 22.10.2006 19:34:23 | |
Mitä takuuseen tulee niin minä ainakin käyn mieluummin kotimaisessa liikkeessä juttelemassa mahdollisista ongelmista. Jos toinen vaihtoehto on se, että soittelen verkkokaupan puhelinvaihteeseen tai lähettelen bittiavaruuteen katoavia sähköposteja jollekin kuvitteelliselle Güntherille, jonka edustama postimyyntiluettelo on laitteeni myynyt. Olen samaa mieltä, vaikka takuu ei ehkä Suomessa olisikaan yhtä pitkä vuosissa mitattuna. Jotenkin se vain käy helpommin ja vaivattomammin jos jotain häikkää tuleepi. Mutta totta, jokainen tyylillään ja hyvä niin... Tämä keskustelu on jo muutenkin mennyt melkoiseksi farssiksi. Farssi tai ei, niin minä en ainakaan pidä siitä, että räikeästi puhutaan paskaa ja esitetään väärää tietoa omien intressien pönkittämiseksi. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 22.10.2006 19:37:06 (muokattu 22.10.2006 19:37:57) | |
todella turvallista ostaa soittimia myös käytettynä melkeinpä mistä tahansa soitinliikkeestä. Olen ostanut käytettynä useita soittimia musaliikkeestä. Moni niistä oli myös ulkonäöltään tosi upea, aloittelija olisi saattanut innostua pelkästään siitä. Yhdestä oli tallapalat ruostuneet jumiin, yhdestä talla melkein irti, jne. Ja kaikissa säädöt olleet lähes soittokelvottomat. Käytettynä ostaminen on hyvin turvallista niin kauan kun tietää mitä tekee. Ja että mitä soittimelle voi tehdä korjatakseen ne viat. Musaliikkeissä ei aina edes testata toimiiko käytetty kitara, lappua lapaan ja hyllyyn. Muutamaa kitaraa on saanut eräässä liikkeessä vuoden aikana nupista aika moneen kertaan että ovat viitsineet juottaa tallamikin takas kiinni. jollekin kuvitteelliselle Güntherille Eli mainiosti suomea puhuvalle Perttu Sirénille? Tämä keskustelu on jo muutenkin mennyt melkoiseksi farssiksi. Siitä olen samaa mieltä. Edit: Farssi tai ei, niin minä en ainakaan pidä siitä, että räikeästi puhutaan paskaa ja esitetään väärää tietoa omien intressien pönkittämiseksi. Myös tästä olen täysin samaa mieltä. "Every being in the universe knows right from wrong."
-Prot, 2001 | |
![]() 22.10.2006 19:40:02 | |
Olen ostanut käytettynä useita soittimia musaliikkeestä. Moni niistä oli myös ulkonäöltään tosi upea, aloittelija olisi saattanut innostua pelkästään siitä. Yhdestä oli tallapalat ruostuneet jumiin, yhdestä talla melkein irti, jne. Ja kaikissa säädöt olleet lähes soittokelvottomat. Käytettynä ostaminen on hyvin turvallista niin kauan kun tietää mitä tekee. Ja että mitä soittimelle voi tehdä korjatakseen ne viat. Musaliikkeissä ei aina edes testata toimiiko käytetty kitara, lappua lapaan ja hyllyyn. Muutamaa kitaraa on saanut eräässä liikkeessä vuoden aikana nupista aika moneen kertaan että ovat viitsineet juottaa tallamikin takas kiinni. On sääli, että nykyään musaliikkeissä ei enää ole "huoltajaa". Ei ainakaan kovin monessa. Siis sellaista tahoa joka puljais ja puunais niin uudet kuin käytetytkin tuotteet kuntoon. HML TV-Sävelestä vielä kyseinen monitoiminikkari löytyy, mutta muuten se on katoava ilmiö. Sen puuttuminen tarkoittaa juuri tuota, että tsekkaamattomat soittimet lojuvat hyllyssä kunnes joku tietämätön eksyy kohdalle. Ei hyvä... se ei palvele liikettä eikä ostajaa. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 22.10.2006 19:55:34 | |
Eikös takuu näissä vempaimissa ole kuluttajansuojalain mukaan kuitenkin pitempi kuin 12kk? Vai onko joku syöttänyt minulle palturia? Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... | |
![]() 22.10.2006 20:00:55 (muokattu 22.10.2006 20:01:28) | |
Eikös takuu näissä vempaimissa ole kuluttajansuojalain mukaan kuitenkin pitempi kuin 12kk? Vai onko joku syöttänyt minulle palturia? Levytukun tuotteilla on vain 6kk takuu. Koskee siis Mesaa, Ibanezia ja paria muuta suurempaa merkkiä. Perusteluna on se, että ovat ammattilaitteita. Tosin, eihän valmistajan/maahantuojan vastuu pääty takuuajan umpeuduttua. Harva vain uskaltaa sen jälkeen tapella asiasta. Tosin, siihen riittää ihan se että ilmoittaa muussa tapauksessa ottavan yhteyttä kuluttajansuojaan ja yleensä silloin alkaa palvelua tippumaan vaikka olisi takuu kuinka ummessa :) These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 22.10.2006 20:12:05 | |
En halua ko. liikettä puolustella, mutta Twinkle on tainnut katsoa vääriä tuotteita. Minusta se oli ihan vaan 6505 mikä siinä kasassa oli, joka oli tuon 1111 + 815 = 1916. Takuuvarma en tosin tuosta ole oliko se plussa vai tavallinen. Joka tapauksessa kummatkin marsun transistorikombot oli (MD100FX / ja 50?) saksassa halvempia, modefour nuppia en koko puljussa nähnyt. Hihnalukkoja menin tosin ostamaan silloin, (ne tosin oli kolme kertaa kalliimpia kuin euroopassa), kotivahvaria kattelin. Microcubesta joutuu pulittamaan neljänneksen enemmän, Schecterin kitaroista yli 350 euroa (25 prossaa) enemmän mitä euroopassa. Käytetty Gibson Studio maksoi saman verran kuin uusi. Semmoisia diilejä löytyi suomen hämeenlinnasta. Tinkimällä tai ei, mutta se sitten taas on sitä ettei hinta ole sama kaikille. | |
![]() 22.10.2006 20:16:24 | |
Hihnalukkoja menin tosin ostamaan silloin, (ne tosin oli kolme kertaa kalliimpia kuin euroopassa)... Ostitko, vai tilasitko euroopasta? ...kotivahvaria kattelin. Microcubesta joutuu pulittamaan neljänneksen enemmän, Schecterin kitaroista yli 350 euroa (25 prossaa) enemmän mitä euroopassa. Käytetty Gibson Studio maksoi saman verran kuin uusi. Oliko nää hintalappuhintoja? Allekirjoitukset ovat samanlaisia kuin asennepaidat - aivan per***stä. Ovat muka tarkoittavinaan jotain syvällistä, mutta oikeastaan kertovat vain käyttäjänsä tarpeesta herättää huomiota ja olla jotenkin hauska. Ihan niin kuin tämäkin... | |
![]() 22.10.2006 20:18:28 | |
Kettumaista se on silti lähetellä nuppia takasin saksaan jos jotain häikkää esiintyy. Se on varmaa että täällä ei maahantuoja huolla sitä sillä se ei ole häneltä ostettu. Jokainen tallustaa tyylillään... Suomen maahantuoja korjaa thomannilta ostetut vehkeet kanssa, joskus siitä on ollut puhetta täälläkin. Niitä vehkeitä joissa on suomen edustus ei aina tartte lähettää saksaan. Ja eipä ole hirveästi tarvinnut saksalaisten kanssa pelleillä, yhden FW-interfacen olen takuuseen vaihtanut ja se kesti saksaan alle viikon. Ei onnistu suomessa tuollainen, ei ole ainakaan minulla koskaan onnistunut (epsonin asiakaspalvelu odotuttaa 2 ja puoli kuukautta tms.) | |
![]() 22.10.2006 20:19:54 (muokattu 22.10.2006 20:22:13) | |
Minusta se oli ihan vaan 6505 mikä siinä kasassa oli, joka oli tuon 1111 + 815 = 1916. Takuuvarma en tosin tuosta ole oliko se plussa vai tavallinen. Se on 6505+ ja sitä olen useammin kuin kerran tyypitellyt. Joka tapauksessa kummatkin marsun transistorikombot oli (MD100FX / ja 50?) saksassa halvempia, modefour nuppia en koko puljussa nähnyt. MG-sarjasista en tiedä... niitä kun ei tule seurailtua omasta vapaasta tahdosta. MF kuitenkin löytyypi ihan siitä Peaveyn 6505+ stäkin vierestä. Muistaakseni se MG100 combo kustansi 399e tuolla TV-Sävelessä, Thomannilla 466e. Hihnalukkoja menin tosin ostamaan silloin, (ne tosin oli kolme kertaa kalliimpia kuin euroopassa), kotivahvaria kattelin. Microcubesta joutuu pulittamaan neljänneksen enemmän, Schecterin kitaroista yli 350 euroa (25 prossaa) enemmän mitä euroopassa. Totta, hihnalukkojen listahinta on törkeän korkea kotimaassamme. Siksipä sen hinnasta kannattaa tinkiä. Itse taisin maksaa 7 vaiko 8 euroa niistä niklatuista hihnalukoista. Toki Saksassa valmistetut tuotteet ovat siellä halvempia kuin Suomeen tuotuna. Ja mitä tulee listahintoihin, niin niitä määrittelee hyvin pitkälti MAAHANTUOJAT. Se millä sen tuotteen saa ulos kaupasta on usein eri, kuin ovh (maahantuojan tai valmistajan suositushinta). Ihan yleinen käytäntö kaupassa kuin kaupassa. Käytetty Gibson Studio maksoi saman verran kuin uusi. Se musta käytetty Gibson Studio on siellä myyntitilissä. Ei liikkeen "oma". Eli hinnasta voit nipottaa Jouni74:lle :) These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 22.10.2006 20:19:57 | |
Ostitko, vai tilasitko euroopasta? Jätin kauppaan, sitten kun taas tilaan kieliä ja muuta tarvekalua niin otan kolme paria hihnalukkoja siihen hintaan mitä niistä olisin täällä joutunut maksamaan. Oliko nää hintalappuhintoja? on, joten oikea hinta tinkimisen jälkeen riippuu pelkästään naamakertoimesta. | |
![]() 22.10.2006 20:23:42 | |
on, joten oikea hinta tinkimisen jälkeen riippuu pelkästään naamakertoimesta. No nyt selvis se syy miksi olet katkera :) Hintalapuissahan on monesti tosiaan sellainen hinta, joka löytyy Into-Luupään ja EM Nordicin kataloogista. Ihan vain siksi, että hinta olisi sama kaikille. Harmi vain että ko. maahantuojat ovat hinnoitelleet itsensä pihalle kilpailusta. Samasta syystä kärsii kauppiaat. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 22.10.2006 20:24:14 | |
Totta, hihnalukkojen listahinta on törkeän korkea kotimaassamme. Siksipä sen hinnasta kannattaa tinkiä. Itse taisin maksaa 7 vaiko 8 euroa niistä niklatuista hihnalukoista. Toki Saksassa valmistetut tuotteet ovat siellä halvempia kuin Suomeen tuotuna. Minulle eivät antaneet niistä mitään pois. Jätin kauppaan, ostin pelkän remmin. Se musta käytetty Gibson Studio on siellä myyntitilissä. Ei liikkeen "oma". Eli hinnasta voit nipottaa Jouni74:lle :) Minen veisi myyntitiliin jos olisin muusikoiden.netin jäsen ja voisin käyttää gibbanderin myyntiin toria. | |
![]() 22.10.2006 20:25:34 | |
Minen veisi myyntitiliin jos olisin muusikoiden.netin jäsen ja voisin käyttää gibbanderin myyntiin toria. Onhan tuo kitara torillakin, tai ainakin oli. Hintana oli 1000e, joka on mielestäni kovin kallis. Ei ne EMG:t ja lukittavat virittimet siitä niin arvokasta tee, vaikka ovatkin Ruokankaalla asennetut. These pretzels are making me thirsty! Visiting is pretty, visiting is good! | |
![]() 22.10.2006 20:27:26 | |
No nyt selvis se syy miksi olet katkera :) Hintalapuissahan on monesti tosiaan sellainen hinta, joka löytyy Into-Luupään ja EM Nordicin kataloogista. Ihan vain siksi, että hinta olisi sama kaikille. Harmi vain että ko. maahantuojat ovat hinnoitelleet itsensä pihalle kilpailusta. Samasta syystä kärsii kauppiaat. no kyllä. Sieltä on kannettu aikoinaan ennen saksalaisten kauppojen tulemista useamman tuhannen euron edestä ja jopa diilasin varkauden jälkeisen soittopelien ostamisen sieltä. Kuitenkaan sieltä ei heru alennusta puhumattakaan hyvitystä sinne viedyistä soittimista. Kukin ostakoon sieltä mistä saa halvimmalla, joten minä ostan muualta. | |
‹ edellinen sivu | seuraava sivu › |
› Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)