Aihe: Mikä näistä kitaroista?
1 2 3
hd35
22.10.2006 10:59:37
Tää on mun mielest ihan kelpo http://www.musik-produktiv.de/shop2 … 0010405/sid/!x32fific/quelle/listen vaikka siin onki toi agathis puu..
Shikage
22.10.2006 13:46:31
Oolrait....
Kiitoksia todella paljon vastauksista, varsinkin Twinkle!
Vaihtoehdot ovat nyt hieman muuttuneet ja ne ovat:

http://www.jandd-guitars.com/jd-st4a.htm - J&D ST4a
http://www.jandd-guitars.com/jd-ls3.htm - J&D LS3
http://www.musicstorekoeln.de/en/E- … 43-002/0/0/0/detail/musicstore.html - Yamaha Pacifica 112
http://www.jandd-guitars.com/jd-duke30.htm - J&D Duke30

Vaikeaa päättää. Pacificaa on kehuttu kovasti, mutta myös esim. tuo Duke30 näyttää ihan ok kepiltä minun silmiini (tosin se ei takaa mitään). Ja ST4a taasen on astetta halvempi. LP on myös kivan näköinen, ja näyttää olevan myös liimakaula.
Shagrion
22.10.2006 14:11:11

En minä väittänyt ettei sillä _voisi_ soittaa istualteen, se vain ei ole yhtä mukavaa kuin tavallisen muotoisen kitaran kanssa.

Ja komppaan kyllä Twinkleä myöskin.

Ja niinkuin sanoin, sitä Pacificaa ei suositella ilman syytä, se todellakin on hinta/laatu -suhteeltaan aivan lyömätön keppi.

no tuohan on taas ihan täysin siitä kiinni mihin on tottunu itse en noilla "tavallisen" muotoisilla kitaroilla kyllä tykkää soittaa istualtaan niin paljon kuin esim. rr tai v:llä.
Christians to ashes, angels to dust
voima
22.10.2006 14:57:22
Kiitoksia todella paljon vastauksista, varsinkin Twinkle!
Vaihtoehdot ovat nyt hieman muuttuneet ja ne ovat:

http://www.jandd-guitars.com/jd-st4a.htm - J&D ST4a
http://www.jandd-guitars.com/jd-ls3.htm - J&D LS3
http://www.musicstorekoeln.de/en/E- ... 43-002/0/0/0/detail/musicstore.html - Yamaha Pacifica 112
http://www.jandd-guitars.com/jd-duke30.htm - J&D Duke30

Vaikeaa päättää. Pacificaa on kehuttu kovasti, mutta myös esim. tuo Duke30 näyttää ihan ok kepiltä minun silmiini (tosin se ei takaa mitään). Ja ST4a taasen on astetta halvempi. LP on myös kivan näköinen, ja näyttää olevan myös liimakaula.

Oho oho, tuosto on jo ihan oikeasti vaike päättää mutta kyllä kuitenkin kannattaisi ottaa sellainen kitara mistä muutkin ovat pitäneet ja kehuvat hyväksi, eli pacifica.
Moi oon protuisti.
Aki
22.10.2006 15:05:57

Toi Duke pelottaa mua sen takia että se on niin samannäköinen kuin Eko:n yli 400€ maksava PRS-klooni, joka on hirveä soitin. Stratocaster-tyylinen kitara on paljon helpompi saada halvalla hyväksi kuin tuommoinen. Ykkösääni Pacificalle, koska siitä löytyy niin paljon hyviä kokemuksia, kakkosääni J&D Stratoille.

Tota Pacificaa saa Suomesta tasan kahdella sadalla, ainakin ruusupuuotelautaista versiota. Ja natural-viimeistellyssä on mun korvaan hieman tuhdimpi sointi ja käteen parempi tuntu ohuen mattalakan ansiosta.
"Every being in the universe knows right from wrong." -Prot, 2001
Twinkle
22.10.2006 15:23:27
Komppaan vuorostani ylläolevaa, pacifica on jälleen vekotin josta tietää mitä saa. Juuri kun sen mattalakatun ruusupuu-otelautaisen vekottimen saa kaupasta parilla sadalla niin se on kyllä aika varma vaihtoehto kaikelle.

Se, ettei rhoadsilla, king-V:llä tai flying V:llä pysty soittaa istualteen, on täyttä paskaa. Järkikin sanoo ettei sitä asetella samanlailla kuin jotain stratoa tai lespaa, alempi sakara reisien väliin ja antaa paukkua.

Helpoimmalla pääsee jos tekee niinkuin minä eli käyttää remmiä jopa soittaessaan istualtaan. Soitin kuin soitin pysyy taatusti oikealla paikallaan eikä lipsu eikä luista. Sama metodi käytössä, oli sitten soittipelinä strato, rhoadsi tai lespa.
Amplifier
22.10.2006 15:51:16
Edullisinkin "Käytetty kirves" jota tarjoat, maksaa yli satasen enemmän. Kalleimmat melkein kolminkertaisesti.

Pitää paikkansa. Olet hyvä laskemaan.
Mielestäni laatuun kannattaa sijoittaa, sitäpaitsi 500 eukkoa ei ole paljon hyvästä kitarasta. Ja mikäli se kuuluisa alkuinnostus sattuu lopahtamaan, niin minkä tahansa listassani olleista saa myytyä samalla hinnalla tai kalliimmalla pois (hyvällä soittimella innostus lopahtaa harvemmin). Yritäpä myydä parin vuoden päästä käytettynä parinsadan postimyyntikitaraa... luuletko, että saat omasi pois kun saman mattopiiskan saa uutena toomannilta?
Esim. pyydetty 500 euroa tuosta Hamburg Rickenbackerista kunnon laukun kanssa on todella hyvä hinta, jota olisi varaa nostaa noin 100-150 tai jopa 200 euroa tilanteesta riippuen. Lisäksi kokemuksesta tiedän että siinäkin tapauksessa on todellakin aivan toisen luokan kitara soundiltaan ja tuntumaltaan verrattuna esim. siihen suosikki pasifikaan.
Listani halvin taisi olla se Yamaha SG200... 290 euroako se nyt oli. No vaikka se olisi ollut 350 niin se olisi yhä naurettavan vähän sellaisella tatsilla varustetusta kitarasta, joka tuossa tapauksessa on kyseessä.

Rehellinen soitinkauppias suomessa on harvinainen näky. Valtaosa liikettä pitävistä kauppiaista kuitenkin tajuaa tyrkyttää ostajalle sellaista roinaa mistä parhaimman katteen saa. Toisekseen, mitä aloittaja oikeasti saa siitä, että testaa soitinta? Jos muistat itse sitä ensimmäistä soitintasi (jos et nyt aivan luonnonlahjakkuus ollut) niin koko soittopelin käsitteleminen oli yllättävän vaikeaa. Aloittelija saa yhtä mitättömästi ulos 2000 euron customista kuin 200 euron pacificasta, saati että testaamalla siitä pystyisi mitään sanomaan.

Pitääkö tähän vastata? Ei huvittaisi... on sen luokan saivartelua.
Eihän niitä kitaroita tarvitse pelkästään omin neuvoin testailla, vai tarvitseeko?
Esimerkiksi juuri siksi minä listasin noita esimerkkisoittimia tuhon.
Montaa sointua ei tarvitse osata, kun huomaa eron jo itsekin. Se ei vaadi luonnonlahjakkuutta.
Ja kyllä! Kyllä niitä kunnon soitinmyyjiä löytyy.
Itse olen huomannut, että pienemmistä liikkeistä saa yleensä yksilöllisempää ja enemmän tietoa sisältävää palvelua. Ei se ole mikään sääntö tietenkään, mutta johonkin ketjuun tai isoon yhtiöön kuuluvissa paikoissa niitä aloittelijanpaketteja tavallisesti enemmän myydään.

Mistäs niitä "kunnon kirveitä" saa käytettynä, jos joku ei joskus osta niitä uutena..

...lisää hiusten halkomista... äh turha vastata mitään, sillä tuosta kun ottaa vittuilun pois niin mitään ei jää jäljelle.
Eiköhän se tuosta viestin alusta selviä mitä tarkoitan?
Twinkle
22.10.2006 16:09:07
Pitääkö tähän vastata? Ei huvittaisi... on sen luokan saivartelua.

Ei ollut vaan ihan selkeää asiaa. Mistä kitarasta meinaan saa irti mitään muutamalla soinnulla? Se ei kerro yhtään mistään mitään. Käytetyssä soittimessa saattaa olla kaikkea muuta mukavaa katsottavaa kuin se, että kuinka soitettava soitin on. Soitettavuuden korjaantumisen säädöillä osaa asiantunteva tyyppi katsoa jo paikan päällä, pari avosointua ei kerro mitään mistään. Aloittelija ei oikeastaan osaa katsoa kitarastaan muuta kuin värin ja muodon.

...lisää hiusten halkomista... äh turha vastata mitään, sillä tuosta kun ottaa vittuilun pois niin mitään ei jää jäljelle.
Eiköhän se tuosta viestin alusta selviä mitä tarkoitan?

Ei kyllä selvinnyt, jos otat vittuilut pois niin huomaat että jäljelle jää koko lause pelkkää asiaa. Käytettyjen soittimien markkinat kuitenkin on aika rajalliset ja sellaisen soittimen saaminen mitä haluaa on kohtuullisen vaikeaa jos ei ole sitä asiantuntemusta jolla sellaista etsiä, eikä se edes sittenkään ole helppoa.
Amplifier
22.10.2006 16:41:07 (muokattu 22.10.2006 16:47:41)
Ei ollut vaan ihan selkeää asiaa. Mistä kitarasta meinaan saa irti mitään muutamalla soinnulla? Se ei kerro yhtään mistään mitään. Käytetyssä soittimessa saattaa olla kaikkea muuta mukavaa katsottavaa kuin se, että kuinka soitettava soitin on. Soitettavuuden korjaantumisen säädöillä osaa asiantunteva tyyppi katsoa jo paikan päällä, pari avosointua ei kerro mitään mistään. Aloittelija ei oikeastaan osaa katsoa kitarastaan muuta kuin värin ja muodon.

...yhtä hyvin siis voi suositella aloittelijalle hyvää käytettyä. Kunhan aloittelija ei mene omin päin ostamaan sellaista. Olen koko ajan lähtenyt siitä ajatuksesta, että ihminen, joka aloittelijakin on, voi kääntyä (ja hänen tuleekin kääntyä) jonkun viisaamman puoleen soitintaan hankkiessa.
Olen vain yrittänyt sanoa, että uusi pakettikitara Saksasta ei ole välttämättä paras vaihtoehto.

Käytettyjen soittimien markkinat kuitenkin on aika rajalliset ja sellaisen soittimen saaminen mitä haluaa on kohtuullisen vaikeaa jos ei ole sitä asiantuntemusta jolla sellaista etsiä, eikä se edes sittenkään ole helppoa.

Kiitos tiedosta urpo.
Saivartelen tässä vuorostani ja kysyn:
Miten voi edes ymmärtää haluavansa jotain jos ei ole asiantuntemusta, jolla etsiä eli tyydyttää halunsa...
...sitä vaan, että tuo nerokas lauseesi tekee itsensä tyhjäksi. Eli siis kumoaa itsensä siihen mennessä kun päästään pilkkuun.
Twinkle
22.10.2006 17:49:12
...yhtä hyvin siis voi suositella aloittelijalle hyvää käytettyä. Kunhan aloittelija ei mene omin päin ostamaan sellaista. Olen koko ajan lähtenyt siitä ajatuksesta, että ihminen, joka aloittelijakin on, voi kääntyä (ja hänen tuleekin kääntyä) jonkun viisaamman puoleen soitintaan hankkiessa.
Olen vain yrittänyt sanoa, että uusi pakettikitara Saksasta ei ole välttämättä paras vaihtoehto.

Pakettikitara saksasta on ihan oivallinen vaihtoehto aloittelijalle. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monella aloittelijalla on käytössään kaveri jolla on useamman vuoden kokemus ja ymmärrys asioista? Kun katsoo muusikoiden.netin sisältöäkin noin esimerkiksi, valtaosa kitaraa soittavista ja hankkivista ei tajua niistä vehkeistä juuri yhtään mitään tai ainakin uskoo tietävänsä enemmän kuin todellisuudessa onkaan.

Kiitos tiedosta urpo.

Ulosantisi tasosta päätellen olet kyllä väärä tyyppi haukkumaan minua urpoksi.

Saivartelen tässä vuorostani ja kysyn:

Miten voi edes ymmärtää haluavansa jotain jos ei ole asiantuntemusta, jolla etsiä eli tyydyttää halunsa...

Sinäkin olet päässyt asian ytimeen. Miten joku jolla ei ole asiantuntemusta mihinkään suuntaan tietää mitä soittimelta voi odottaa ja mitä siltä haluaa. Varsinkin kun käytetyssä tavarassa se hinta ei ole täydellisin indikaattori sille, mikä on hyvää ja mikä on huonoa. Ei tosin ole missään muuallakaan, mutta uusien hintoja katselemall voi sentään saada jotakin hajua mikä on laadukkaampaa.

PS: painoin varoitusta... urpo.
Amplifier
22.10.2006 18:07:50
Pakettikitara saksasta on ihan oivallinen vaihtoehto aloittelijalle. Ihan mielenkiinnosta kysyn, että kuinka monella aloittelijalla on käytössään kaveri jolla on useamman vuoden kokemus ja ymmärrys asioista?

...niin ihan oman onnensa nojassahan he poikkeuksetta ovat ja kaikki soitinmyyjätkin ovat huijareita... kuten tuossa aiemmin totesit.

Ulosantisi tasosta päätellen olet kyllä väärä tyyppi haukkumaan minua urpoksi.

Okei mä olen täysin väärässä ja sä oikeassa.
Pyrin vastaisuudessa tasokkaampaan ulosantiin.

Sinäkin olet päässyt asian ytimeen. Miten joku jolla ei ole asiantuntemusta mihinkään suuntaan tietää mitä soittimelta voi odottaa ja mitä siltä haluaa.

...en kai ole muuta väittänytkään?
Twinkle
22.10.2006 18:15:18
...niin ihan oman onnensa nojassahan he poikkeuksetta ovat ja kaikki soitinmyyjätkin ovat huijareita... kuten tuossa aiemmin totesit.

Väitinkö? sanoin että ne yleensä soitinmyyjä käyttää tilaisuuden hyväkseen ja tyrkyttää tietämättömälle sellaisen tuotteen josta saa parhaimman katteen. Siitä on pitkä matka huijaamiseen. Kaupassa harvemmin suoranaisesti huijataan, koska siitä joutuu edesvastuuseen nykyisen lainsäädön ollessa voimassa. Huijatuksi tulemisen riski on selkeästi suurempi käytetyssä tavarassa, jossa ostajan oikeudet on kohtuullisen paljon epäselvemmät.

Okei mä olen täysin väärässä ja sä oikeassa.
Pyrin vastaisuudessa tasokkaampaan ulosantiin.

Kyllä minä sen tiedän.
Amplifier
22.10.2006 18:42:11
Rehellinen soitinkauppias suomessa on harvinainen näky
-suora lainaus omasta tekstistäsi.
Super-Jari
22.10.2006 18:45:49
Rehellinen soitinkauppias suomessa on harvinainen näky

Missä kohti tuossa nyt lukee että kaikki soitinkauppiaat on huijareita?
Twinkle
22.10.2006 18:48:12

Osaat siis lukea, aika kova suoritus. Itse näen että soitinkauppiaat on harvemmin rehellisiä, ainakaan mitä minä olen niiden kanssa joutunut olemaan tekemisissä, vaikkeivat mihinkään laittomaan myynnissään syyllistykään.
Amplifier
22.10.2006 18:50:41
Osaat siis lukea, aika kova suoritus. Itse näen että soitinkauppiaat on harvemmin rehellisiä, ainakaan mitä minä olen niiden kanssa joutunut olemaan tekemisissä, vaikkeivat mihinkään laittomaan myynnissään syyllistykään.

on siis turvallisempaa ostaa postimyynnistä?
Twinkle
22.10.2006 18:52:50
on siis turvallisempaa ostaa postimyynnistä?

jooh, miksei? takuu ja palautusoikeus ovat voimassa ihan yhtä hyvin kuin kaupasta ostetulle tuotteelle.
Twinkle
22.10.2006 18:59:59
Ja herra postimyynti ei pysty suosittelemaan sitä kalliimpaa ratkaisua :)

joo.. postimyynnissä on samat hinnat kaikille.

Mielenkiintoinen juttu, kattelin tuolla paikallisessa soitinliikkeessä hintalappuja. Niissä luki eräänkin vehkeen kohdalla että "nyt hintaan 1999 €! keskieuroopassa 2125 euroa, laite mukaan odottamatta ja ilman toimitusmaksuja! ". Kotona sitten suhasin lävitse thomannin, music-store Colognen ja Musik Produktivin katalogit. Kyseinen stäkki lohkesi keskieuroopasta korkeimmillaan hintaan 1910 euroa postikuluineen, halvimmillaan MP:stä 1829 euroa. Tuo suomalaisen liikkeen malli on kyllä aika harhauttamista. Noita hintalappuja oli paljon siellä ja joka tuotteessa sama homma.
Super-Jari
22.10.2006 19:08:00
joo.. postimyynnissä on samat hinnat kaikille.

Mielenkiintoinen juttu, kattelin tuolla paikallisessa soitinliikkeessä hintalappuja. Niissä luki eräänkin vehkeen kohdalla että "nyt hintaan 1999 €! keskieuroopassa 2125 euroa, laite mukaan odottamatta ja ilman toimitusmaksuja! ". Kotona sitten suhasin lävitse thomannin, music-store Colognen ja Musik Produktivin katalogit. Kyseinen stäkki lohkesi keskieuroopasta korkeimmillaan hintaan 1910 euroa postikuluineen, halvimmillaan MP:stä 1829 euroa. Tuo suomalaisen liikkeen malli on kyllä aika harhauttamista. Noita hintalappuja oli paljon siellä ja joka tuotteessa sama homma.

Jos ne tarkastaa vain yhdestä paikasta ja pelaavat sen mukaan.
Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (vaatii kirjautumisen)