Hank Hill 21.10.2006 15:24:17 | |
---|
Mikä ihme tuo on,kun äänittelin radio-ohjelmaa niin että viritin-vahvistimen Phones oli liitetty äänikortin Line-In:iin,äänikortista Line-out on liitetty saman vir.vahv. Line-In:iin,vir.vahvistimessa oli tietenkin radio valittuna.Kun sitten aloin soittelemaan trumpettia,kun laittetoli jäänyt päälle,huomasin yllätyksekseni että sisääntulomittari välkkyi.Viesti siriuksesta?Koitin nauhoittaa,ja trumpetti kuulosti yllättävän hyvältä,vaikkakin kohinaa oli!! Mikä tuollainen ilmiö oikein on?Kuulokkeilla ja kaiuttimilla on tullut ääniteltyä,mutta ei kyllä koskaa viritin-vahvistimella |
Roksennus 22.10.2006 02:48:13 | |
---|
Ettei olisi mahdollista että tietokoneen näytössä on integroitu mikki ja se olisi ottanut äänet tms? "Time's never wasted when you're wasted all the time!" |
Ei ole mitään mikkejä.Koittakaa itse.Vir.Vahvistimen täytyy olla stand-by tilassa,muuten ei äänitä. |
Hank Hill 22.10.2006 12:00:52 (muokattu 22.10.2006 12:07:53) | |
---|
Tarkennus,siis kaiuttimet toimivat mikkeinä,vaikka ovat liitettyinä normaalisti,siis ei mihinkään sisääntuloon,vir.vahvistimesta speakers valittuna |
Antti1 22.10.2006 12:12:48 | |
---|
Niin tosiaan: niistä kaiuttimista se ääni johtuu sellaisiin paikkoihin ja johtimiin, joihin sen ei periaatteessa pitäisi mennä. Sun vahvistin nyt vain vuotaa ääntä paikkaan a, josta se menee paikkaan b ja kuulokeliitännästä piuhaa pitkin koneelle. Näin mä veikkaan, en kuitenkaan tiedä. Ei ole ennenkuulumatonta sekään, että vaikka vahvarista olisi valittu esim. phono-tulo ja cd soi cd-tulon kautta, niin se cd:n ääni kuuluu sieltä phonosta läpi. Samantyylisiä juttuja kuitenkin pohjimmiltaan. Maailma on paska paikka. Mä en jaksa puhua siitä, enkä jaksa kuunnella siitä puhuttavan, joten painukaa vittuun. |
rijnswand2 02.11.2006 19:34:40 | |
---|
Iltaa Yksi meidän keikka on äänitetty yhdistelmällä: minidisc, läkerol-kompura (rakennettu peltiseen pastilliloodaan) ja kuulokkeet. Stereojälkeä, ihan hyvältä kuulosti. Äänittäjä selitti, että signaali kulkee piuhaa molempiin suuntiin, ja luureissa on kalvot, jotka reagoivat ääneen. rjnswnd |