oiva tumpeloinen 22.10.2006 00:30:11 | |
---|
Ärsyttää kun aina vasen käsi tulee kipeäksi soittaessa seisaaltaan. Tuntuu kuin suonta vetäis ranteen ja kyynärpään välillä. Sais olla hiukan paksumpi kaula Viperissa sittenkin kun joutuu peukun kärjellä painamaan älyttömästi hyvän asennon saamiseksi. Mä en tiedä, miten tän sulle hellästi kertoisi, mutta mikään kaulan paksuus ei sun ongelmaa ratkaise.......kyllä sun ongelmat on jossain ihan muualla, jos kädet kipeäksi tulee. |
Mä en tiedä, miten tän sulle hellästi kertoisi, mutta mikään kaulan paksuus ei sun ongelmaa ratkaise.......kyllä sun ongelmat on jossain ihan muualla, jos kädet kipeäksi tulee. Jaa-a tämmöstä osasin (pelkäsin) vastaukseksi saavan. Koittanut ettiä sitä oikeaa asentoa, mutta ei meinaa onnistua, kitaran on oltava polven päällä pystyssä jos seisaaltaan haluan soittaa ilman että käsi kipeytyy. Ei sekään mikään paras soittoasento ole. "Hattu pois päästä!" |
Tasapaino 22.10.2006 02:47:12 | |
---|
kitaran on oltava polven päällä pystyssä jos seisaaltaan haluan soittaa ilman että käsi kipeytyy. Ei sekään mikään paras soittoasento ole. Jos tuo asento tuntuu sulle hyvältä, niin soita siinä. Mitäs helvettiä muut siihen inisemään. Se ottaa ken ottaa ja joskus voipi ottaa kunnon shamanistisen kännin ja olla lähempänä esi-isiä, mutta silloin soittamiset voi sitten jättää muille. |
P2 22.10.2006 13:16:43 | |
---|
Olen huomannut, että usein tulee kitaraa pidettyä liian alhaalla, varsinkin ylhäältä soitetettaessa ranne vääntyy tosi outoihin asentoihin. Kun nostaa kitaran jatsihinuritasolle melkein rinnan päälle, soitto helpottuu kummasti (ja katu-uskottavuus karisee). Toinen huomioni on se, että Charvelin hevitikkukaulalla tulee peukalolla painettua liikaa -> käsi väsyy nopeasti sointuja soitettaessa, SG:n ja straton paksussa kaulassa tämä ongelma on huomattavasti vähäisempi. |